×
صفحه اصلی تبلیغات راه افزایش فروش مغازه؛ راه‌ های سنتی و دیجیتال
تاریخ انتشار : 10 اردیبهشت 1402 زمان مطالعه : 8 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

راه افزایش فروش مغازه؛ راه‌ های سنتی و دیجیتال

راه افزایش فروش مغازه؛ راه‌ های سنتی و دیجیتال

خریداران امروزی از نظر تکنولوژی پیشرفته‌تر از همیشه هستند و بسیاری ترجیح می‌دهند خرید خود را آنلاین انجام دهند، اما اگر مصرف‌کنندگان و خریداران تا این حد به خرید آنلالین علاقه‌مند هستند چرا به فروشگاه‌های فیزیکی نیاز داریم؟

چرا کسب‌وکارها همچنان می‌خواهند تردد در فروشگاه‌های خرده‌فروشی را افزایش دهند؟

فروش تجارت الکترونیک در سال 2021 توانسته 13.2 درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده است. این بدان معنی است که خریداران علاقه دارند،کالای مورد نیاز خود را ببینند، لمس کنند و آن را امتحان کنند و سپس اقدام به خرید داشته باشند به همین دلیل باید راه‌هایی پیدا کرد که علاوه بر این که فروش آنلاین را افزایش داد، رفت و آمد به فروشگاه و مغازه را نیز بیشتر کرد.

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از تاکتیک‌ها و روش‌های بازاریابی برای هدایت ترافیک به سمت کسب‌وکارتان استفاده کنید. در ادامه با برخی از این روش‌ها آشنا می‌شوید. بهتر است روش‌های آنلاین و آفلاین را با یکدیگر ترکیب کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

1. سازماندهی رویدادها و کارگاه‌های آموزشی در فروشگاه

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای افزایش ورود مشتری به مغازه و فروشگاه خود داشته باشید، سازماندهی رویدادهای مختلف است.

رویدادهایی مانند معرفی محصولات جدید، نمایش‌ محصولات، جشنواره‌های خرید بسیار مهم هستند. یادتان باشد مصرف کنندگان هنوز خرید را سرگرمی می‌دانند. داشتن جو و حال و هوای مناسب در فروشگاه فیزیکی شما می‌تواند معجزه کند.

2. فروش محصولات با گزینه برگشت کالا

برای مصرف کنندگان مهم است که از خرید خود مطمئن شوند و بتواند حتی اگر محصولی را نپسندیدند آن را پس بدهند و کالایی دیگر انتخاب کنند.

علاوه بر این با وجود تمام پیشرفت‌های تکنولوژیکی، خریداران آنلاین هنوز فرصت دیدن، لمس و آزمایش محصولات را قبل از خرید ندارند.

 این مورد برای گوشی تلفن همراه بسیار ضروری و پررنگ است. شما می‌توانید گزینه برگشت کالا را برای محصولات خود قرار دهید و به این ترتیب هم در فروش آنلاین و هم چنین در فروش حضوری در فروشگاه می‌توانید نتیجه بهتری بگیرید و مشتری بیشتری را جذب کنید.

 این بدان معنی است که داشتن یک تجربه عالی در بازگشت و تبادل در فروشگاه  مشتریان شما را از وب به فروشگاه شما هدایت می‌کند.

3. کارت هدیه

یک راه موثر برای تشویق بازدیدهای مکرر این است که به خریداران پیشنهادی بدهید که بتوانند در خرید بعدی خود از آنها استفاده کنند.

دانستن اینکه در بازدید بعدی از فروشگاه، تخفیفی در انتظار آنها است، کافی است تا مردم را به بازگشت تشویق کند و این پتانسیل را دارد که به یک کسب و کار خرده فروشی راه پیدا کند و دلیلی است که مشتریان برای خرید در دفعه بعد شما فروشگاه و مغازه شما رجوع کنند.

افزایش فروش مغازه

4. خرید آنلاین، تحویل در فروشگاه

این روش برای این است که ما خریداران تجارت الکترونیک را تشویق کنید تا از کسب و کار خرده فروشی شما بازدید کنند. یادتان باشد همیشه یک مغازه شلوغ برای کسب و کار بسیار مفید است.

مشتریان از پرداخت هزینه حمل و نقل متنفرند. بنابراین اولین کاری که می توانید برای کاهش درد آنها انجام دهید و به آنها بگویید می‌توانند کالای خریداری شده را از فروشگاه فیزیکی تحویل بگیرند.

5. حضور مجازی خود را پررنگ کنید

برای ایجاد برند، افزایش اعتبار و مدیریت شهرت، حضور آنلاین بیش از هر زمان دیگری ضروری است. در حالی که برخی از پلتفرم ها نیاز به سرمایه گذاری دارند، مانند تبلیغات اجتماعی یا کار با کارشناسان خارجی برای ایجاد ویدیو، تعدادی ابزار رایگان و کم هزینه در دسترس هستند.

مطمئن شوید که وب سایت شما برای فروش آنلاین آماده است. تا حد امکان جزئیات بیشتری در مورد کسب و کار خود از جمله آدرس، شماره تلفن، ساعات کار، ویژگی‌های خاص، و تصاویر با کیفیت خوب را در وب سایت اضافه کنید.

افزایش فروش مغازه

6. برای تبلیغات دیجیتال هزینه کنید

تبلیغات دیجیتال باید بخش بزرگی از بودجه بازاریابی شما باشد. به طور متوسط خریداران تقریباً 40 درصد مواقع از طریق چندین کانال جستجو و خرید می کنند و اکثر این خریداران برای شروع تحقیقات خود به یک موتور جستجو مراجعه می کنند.

بنابراین واقعاً مهم است که این مصرف کنندگان را سریعا جذب کنید و به سمت فروشگاه خود بکشانید. بهتر تبلیغات محلی را الویت قرار دهید تا بتوانید به مشتری دسترسی بهتری داشته باشید.

7. اطلاعات فروشگاه را دقیق گزارش کنید

یک افسانه رایج وجود دارد که مصرف کنندگانی که به صورت آنلاین جستجو می کنند فقط از فروشگاه های آنلاین بازدید می‌کنند. این فرض اصلا درست نیست.

در واقع، از هر چهار مصرف‌کننده، سه نفر در صورتی که اطلاعات محلی را در نتایج جستجو مفید بدانند، بیشتر از فروشگاه‌های فیزیکی بازدید می‌کنند.

پس چرا به مصرف کنندگان خود آنچه را که به دنبال آن هستند نمی دهید؟

اول از همه، مطمئن شوید که مکان یاب فروشگاه شما فعال است و به خریداران خود اجازه دهید به راحتی فروشگاه محلی خود را پیدا کنند و مطمئن شوید که همه جزئیات مانند شماره تلفن، ایمیل و آدرس را ارائه می دهند. سپس یک قدم جلوتر بروید و اطلاعات موجودی موجودی محلی را برای هر کالا و هر فروشگاه محلی ارائه دهید.

8. شبکه‌های اجتماعی را فعال کنید

76 درصد از مصرف کنندگان محصولاتی را که در رسانه های اجتماعی کشف می‌کنند، خریداری می کنند. سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام می‌توانند به‌طور موثر کالا و فروشگاه شما را در مقابل مخاطبان هدف قرار دهند.

شبکه های اجتماعی که مشتریان شما از آنها استفاده می‌کنند را شناسایی کنید و حضور فعال خود را در آن سایت ها یا برنامه ها حفظ کنید. برای بهترین نتیجه، محتوای خود را با انتشار چندین نوع پست و با تغییر قالب محتوا ترکیب کنید.

9. ویترین زیبا طراحی کنید

ویترین مغازه‌ها و خرده فروشی‌ها نمایشی از محصولات در محیطی است که مشتریان می توانند کالاها را ببینند و خریداری کنند.

مغازه به شما امکان دسترسی به مصرف کنندگان را می‌دهد و می تواند برند و محصولات شما را در معرض دید عموم مردم قرار دهد. ویترین مغازه می‌تواند ابزار ارزشمندی برای بازاریابی کسب و کار شما باشد زیرا مشتریان می توانند موجودی شما را شخصا ببینند و مدیریت کنند که می‌تواند منجر به فروش بالاتر شود.

10. ایجاد تجربه‌های منحصر به فرد در فروشگاه

قدرت تجربه در فروشگاه به هیچ وجه با خرید آنلاین قابل مقایسه نیست. این دلیل اصلی برای مصرف کنندگان در سراسر جهان است که به صورت حضوری خرید کنند.

اما چگونه می‌توانید تجربه خرید در فروشگاه را برای مشتری خاص کنید؟ باید موانعی که باعث می‌شوند مردم از فروشگاه‌های حضوری خرید نکنند را برطرف کنید.

یکی از این موانع انتظار در صف است. همچنین یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای کاهش فضای شلوغ فروشگاه خود انجام دهید، ایجاد یک تجربه برند همه جانبه با موسیقی پس زمینه نشاط بخش، نور مناسب و بوی مناسب است.

11. دکوراسیون مناسبتی بچینید

با چیدن دکوراسیون فصلی یا مناسبتی می‌توانید تعداد بیشتری از مشتریان را به مغازه خود بکشانید. تلاش کنید که دکوراسیون فصلی خود را به طور منظم به روز کنید. همچنین می‌توانید در مناسب‌هایی مانند عید نوروز یا کریسمس، دکوراسیونی ویژه را طراحی کنید.

12. کالاهای جدید را به نمایش بگذارید

اگر می‌خواهید همیشه در مغازه و فروشگاه خود ترافیک داشته باشید، مشتری باید احساس تازگی کند. به طور مرتب کالاهای جدید را بیرون بیاورید و به نمایش بگذارید. اجناس خود را با هم ترکیب کنید تا مطمئن شوید که چیز جدیدی برای دیدن در مکان شما وجود دارد.

13. فضای راحت برای همراهان خرید

هنگامی که به دنبال جذب مشتریان هدف خود هستید، باید افرادی را که با آنها همراه هستند نیز در نظر بگیرید. همراهان مشتریان شما می‌توانند بر تصمیمات خرید آنها تأثیر بگذارند، بنابراین مراقب باشید و راه هایی را برای برآوردن نیازهای آنها بیابید.

کاناپه هایی بچینید که افراد مهم بتوانند در آنجا بنشینند. اگر با والدین سر و کار دارید، یک منطقه مخصوص کودکان در فروشگاه ایجاد کنید.

افزایش فروش مغازه

14. اینترنت رایگان

افراد همیشه به خدمات رایگاه جذب می‌شوند. پس بهتر است اینترنت را در مغازه خود رایگان در اختیار مشتری قرار دهید تا بتوانند با این موضوع به مغازه و فروشگاه شما جذب شوند.

در پایان

تجارت الکترونیک در حال افزایش است و در آینده نزدیک به رشد چشمگیری ادامه خواهد داد. این روش خرید مصرف کنندگان را تغییر می دهد و بر فروش آفلاین نیز تأثیر می‌گذارد. با این حال، خرده فروشی سنتی هنوز نمرده و در حال گذر از یک تغییر هیجان انگیز و در عین حال متحول کننده است.  در نتیجه سعی کنید در فروشگاه آنلاین و آفلاین خود برای مشتری‌ها جذاب باشید و با تغییرات روز حرکت کنید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های فروش بیشتر تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغاتی مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد

مقالات بیشتر :

راهکارهای فروش که در اوضاع ایران جواب می‌دهد

نکات افزایش مشتری برای کسب و کار ها در فضای حقیقی

استراتژی تخفیف گذاری برای فروش آنلاین؛ ۷ تکنیک مهم

استراتژی فروش آنلاین و تقویت فروش آنلاین سایت

دیدگاهتان را بنویسید