×
صفحه اصلی تبلیغات تبلیغات cpi یا نصب اپلیکیشن چیست و چه اهمیتی دارد
تاریخ انتشار : 06 اردیبهشت 1402 زمان مطالعه : 7 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

تبلیغات cpi یا نصب اپلیکیشن چیست و چه اهمیتی دارد

تبلیغات cpi یا نصب اپلیکیشن چیست و چه اهمیتی دارد

اگر به تبلیغات موبایلی یا توسعه اپلیکیشن علاقه دارید، ممکن است اصطلاح «هزینه هر نصب» یا CPI را شنیده باشید.از هر چیز مهم است بدانید که چه کاری می‌خواهید انجام دهید و جه هدفی دارید؟ آیا برای شما مهم است که یک برنامه تلفن همراه را به طور موثر بازاریابی کنید یا بفروشید؟

برای شفاف‌ شدن و در دسترس‌تر کردن این فضا، که چه کاری باید انجام داد، ادامه متن را بخوانید تا با مفاهیم و کاربرد آن آشنا شوید.

هزینه به ازای نصب (CPI) چیست؟

هزینه به ازای نصب Cost Per Install، بهایی است که توسعه‌دهنده برنامه به تبلیغ‌کننده برای هر کاربری که برنامه خود را به دلیل بازاریابی تبلیغ‌کننده نصب می‌کند، پرداخت می‌کند.

این نکته را فراموش نکنید که CPI  با هزینه به ازای کلیک که (CPC) نیز نامیده می‌شود، متفاوت است. هزینه به ازای کلیک، قیمتی است که برای هر کاربری که روی یک تبلیغ کلیک می‌کند پرداخت می‌شود. هزینه به ازای هر کلیک می‌تواند آگاهی از برند را اندازه گیری کند و ببیند چه تعداد از کاربران به یک برنامه نگاه می‌کنند.

با این حال، آنچه مهم است این است که چند نفر یک برنامه را دانلود یا استفاده کرده‌اند، که این نقطه قوت معیار CPI است.

برای ردیابیCPI، توسعه‌دهندگان باید نظارت را در برنامه خود تنظیم کنند. برنامه را می‌توان از طریق یک پلت فرم اندازه‌گیری تلفن همراه (MMP) مانند  Adjust، AppsFlyer  یا Kochava  نظارت کرد.

این پلتفرم‌ها به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهند که ببینند چند نفر برنامه خود را نصب کرده‌اند و پس از نصب چه اقداماتی انجام داده‌اند.

چگونه هزینه نصب را محاسبه کنیم؟

می‌توانید CPI را با تقسیم هزینه کمپین بازاریابی یا هزینه تبلیغات خود بر تعداد دفعاتی که برنامه نصب شده است محاسبه کنید. به عنوان مثال، اگر شما 500 دلار برای کمپین برنامه تلفن همراه خود خرج کنید و 150 نصب داشته باشید، CPI شما 500 دلار تقسیم بر 150 خواهد شد.

CPI = 500/150 دلار = 3.33 دلار

هزینه موثر در هر نصب (eCPI)

CPI با هزینه هر نصب (eCPI) موثر متفاوت است. eCPI پس از پایان کمپین بازاریابی محاسبه می‌شود، در حالی که CPI پیش‌بینی یا تخمینی از چگونگی پیش‌روی امور است.

CPI زمانی که کاربر برنامه خود را پس از تأثیرپذیری از تبلیغات ارائه شده توسط ناشر نصب و باز می‌کند. در زمینه مدل‌های پرداخت، عمدتاً برای بزرگ‌تر کردن پایگاه کاربران برنامه و مقیاس‌بندی تعداد نصب‌ها، به‌ویژه در ابتدای کمپین نصب برنامه استفاده می‌شود.

مهم است که بگوییم این قیمت با eCPI  که مخفف هزینه موثر هر نصب است و قیمت واقعی پرداخت شده برای هر نصب را بیان می‌کند، یکسان نیست. eCPI را می‌‎توان با تقسیم کل هزینه‌های مربوط به کمپین های بازاریابی بر تعداد کل درایوهای نصب شده محاسبه کرد.

به طور کلی عوامل متعددی بر مدل‌های پرداخت تأثیر دارند و در مورد eCPI اینها عوامل اصلی هستند. اولین موردی که مطمئناً می‌توانیم فهرست کنیم کشور یا مکان کاربران است، زیرا CPI و eCPI به ناچار تحت تأثیر استانداردهای اقتصادی کشور قرار می‌گیرند.

مناطق توسعه‌یافته‌تر مطمئناً هزینه بیشتری برای برنامه‌ها و رویدادهای درون برنامه‌ای خواهند داشت و در نتیجه، eCPI برای این کشورها بالاتر خواهد بود. علاوه بر این، eCPI به نوع برنامه (مثلاً برنامه‌های بازی معمولی معمولاً eCPI پایینی دارند)، نوع کانال (کانال‌هایی با مخاطبان وسیع‌تر می‌توانند eCPI پایین‌تری داشته باشند) و سایر عوامل نیز وابسته است.

سیستم‌عامل‌های مختلف، زیرا کاربران iOS عموماً بیشتر درون برنامه‌ای هزینه می‌کنند، به طوری که میانگین eCPI برای iOS بالاتر از اندروید است. این عمدتا به این دلیل است که iOS در کشورهایی با تولید ناخالص داخلی بالاتر گسترده تر است.

تبلیغات cpi یا نصب اپلیکیشن چیست و چه اهمیتی دارد

چه کسی باید از CPI استفاده کند؟

تبلیغ‌کنندگان و توسعه‌دهندگان معمولا از Cost Per Install استفاده می‌کنند. تبلیغ‌کنندگان می‌خواهند بدانند که جذب کاربر جدید چقدر هزینه دارد و توسعه‌دهندگان می‌خواهند بازگشت سرمایه (ROI) را برای تلاش‌های بازاریابی خود دنبال کنند.

اگر توسعه‌دهنده اپلیکیشن هستید، هزینه نصب باید یکی از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) شما باشد. شما می‌توانید از CPI برای ردیابی اثربخشی کمپین‌های بازاریابی دیجیتال خود و تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد محل تخصیص بودجه بازاریابی خود استفاده کنید. این یک معیار مهم برای ارزیابی اثربخشی کمپین بازاریابی برای در معرض دید قرار گرفتن برنامه شما است و بسیار موثرتر از هزینه به ازای هر کلیک است.

تیم های بازاریابی برنامه همچنین از هزینه به ازای نصب برای ارزیابی عملکرد کمپین‌های بازاریابی خود و همچنین در بحث با توسعه دهندگان برنامه استفاده می‌کنند CPI به توسعه‌دهندگان وب اجازه می‌دهد تا دقیقا بدانند که بابت هر مقدار پولی که برای بازاریابی خرج می‌کنند چه چیزی به دست خواهند آورد.

هزینه به ازای نصب نیز معیار خوبی برای کسانی است که به دنبال فروش اپلیکیشن هستند. با درک هزینه جذب کاربر جدید، آن‌ها می‌توانند با دقت بیشتری ارزش طول عمر یک مشتری را ارزیابی کرده و اپلیکیشن خود را قیمت‌گذاری کنند.

چرا CPI مهم است؟

CPI یک معیار اساسی برای توسعه دهندگان برنامه است. مهم نیست که برنامه شما چقدر عالی است اگر کسی از آن استفاده نمی‌کند یعنی شما باخت داده‌اید.

شما می‌توانید از CPI برای ارزیابی کمپین‌های بازاریابی خود استفاده کنید و همچنین می‌توانید بودجه و استراتژی خود را تنظیم کنید تا با درک اینکه چقدر هزینه برای به دست آوردن یک کاربر جدید هزینه می‌کنید، بیشترین سود را به دست آورید.

CPI می‌تواند به شما کمک کند تا بر جایی که بودجه بازاریابی خود را خرج می‌کنید تمرکز کنید. اگر چندین کمپین در حال اجرا برای یک برنامه دارید، می‌توانید از CPI برای اندازه‌گیری اثربخشی هر کمپین استفاده کنید. CPI  به شما می‌گوید که کدام شکل از پیام رسانی با کاربران احتمالی شما هماهنگی بیشتری دارد.

دانستن این که کدام پیام‌رسانی مؤثرترین است، به شما می‌گوید که در آینده باید بیشتر پول خود را کجا خرج کنید و در کجا سرمایه‌گذاری کنید. همان طور که گفته شد، CPI تنها یک معیار است که ‌توانید برای ارزیابی استراتژی بازاریابی خود از آن استفاده کنید. بسیاری از معیارهای دیگر مفید هستند و باید با همکاری CPI برای ارزیابی برنامه بازاریابی خود استفاده شوند.

CPI  خوب چیست؟

میانگین CPI در کشورها، پلتفرم‌ها و انواع برنامه‌ها متفاوت است. میانگین CPI جهانی در سال 2021 تا 2.24 دلار بود. بسته به اینکه در کجای جهان هستید، CPI ممکن است دچار نوسانات بزرگی شود. اندازه یک کشور، تولید ناخالص داخلی و رقابت بازار، همگی در هزینه به دست آوردن یک کاربر جدید نقش دارند.

چگونه هزینه CPIرا کاهش دهیم؟

چند کار وجود دارد که می توانید برای کاهش CPI خود انجام دهید مانند:

کانال‌های تبلیغاتی مناسب: مشخص کنید که مخاطبان هدف شما کجا هستند و در آنجا تبلیغ کنید.

هدف گذاری خود را سخت تر کنید: کاربرانی را هدف قرار دهید که احتمالاً برنامه شما را نصب می کنند.

از تبلیغاتی خلاقانه استفاده کنید: تبلیغات خود را برجسته کنید تا شانس زیادی برای کلیک کردن روی آن وجود داشته باشد.

تبلیغات cpi یا نصب اپلیکیشن چیست و چه اهمیتی دارد

برنامه ارزشمند: چیزی را ارائه می دهد که مردم می خواهند یا نیاز دارند.

پیگیری نصب ها: نصب های خود را پیگیری کنید و کمپین های خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

تجزیه و تحلیل: از تجزیه و تحلیل استفاده کنید تا بفهمید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست.

پیشنهادات: آزمایش‌های رایگان/تخفیف/آزمایشی کاربران را به نصب یک برنامه ترغیب می‌کند.

ادغام با پلتفرم های دیگر: برنامه خود را با پلتفرم های دیگر (مانند فیس بوک) ادغام کنید تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

از رسانه های اجتماعی استفاده کنید: برنامه خود را در وب سایت های رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید تا دسترسی خود را افزایش دهید

علاوه بر این موارد هنگام تلاش برای افزایش نصب برنامه باید عوامل دیگری هم چون کیفیت برنامه شما، تجربه کاربری و استراتژی بازاریابی را در نظر گرفت.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغاتی مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

مقالات بیشتر :

اپلیکیشن مارکتینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟

بهترین راه‌ های افزایش نصب اپلیکیشن؛ ۴ روش کار آمد

۵ نکته برای محتوانویسی اپلیکیشن

چگونه تعداد دانلود اپلیکیشن خود را افزایش دهیم؟

بهترین شیوه‌ها برای طراحی خلاقه‌ی دانلود اپلیکیشن

دیدگاهتان را بنویسید