×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ فریلنسر برنامه‌ نویسی چیست و در آمد آن چگونه است؟
تاریخ انتشار : 27 اردیبهشت 1402 زمان مطالعه : 7 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

فریلنسر برنامه‌ نویسی چیست و در آمد آن چگونه است؟

فریلنسر برنامه‌ نویسی چیست و در آمد آن چگونه است؟

با گسترش سریع تکنولوژی و همچنین بعد از همه‌گیری کرونا افراد بیشتری از راه دور به عنوان فریلنسر کار می‌کنند. کار فریلنسری از لحاظ این که استقلال فرد شاغل را حفظ می‌کند و همچنین تعیین نرخ کار در دست خود فرد خواهد بود، برای بسیاری از افراد جذاب است.

شغل‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند به صورت فریلنسری انجام شود و می‌توان گفت در زمان کرونا این تصور تغییر پیدا کرد که باید نیروی کار در یک مکان و زمان خاص حضور داشته باشد و به تعداد مشاغل فریلنسری اضافه شد.

برنامه‌نویسی از دسته شغل‌های فریلنسری است و افرادی که در این حوزه حرفه‌ای هستند و مسیر گرفتن کار را یاد گرفته‌اند، درآمدهای خوبی به دست می‌آورند. نرخ دستمزد یک برنامه‌نویس با توجه به سطح تجربه و تحصیلات متفاوت است و نمی‌توان در این بازه با قطعیت صحبت کرد.

در اد امه مطلب در این باره بیشتر صحبت می‌کنیم و بررسی می‌کنیم که برنامه‌نویسی به صورت فریلنسری چگونه است؟

برنامه‌نویسی فریلنسری چیست؟

به زبان ساده یک برنامه‌نویس از کدها برای ایجاد و نگهداری وب‌سایت‌ها، اپلیکشین‌ها و برنامه‌های مختلف استفاده می‌کند. زبان‌های برنامه‌نویسی رایجی که آنها استفاده می‌کنند عبارتند از  HTML، CSS، جاوا اسکریپت، XML  و Python.

برنامه‌نویسان وب‌سایت، سایت را نظارت می‌کنند، مدل‌های وب سایت و برنامه‌ها را ایجاد می‌کنند و برنامه‌های مختلف را آزمایش می‌کنند.

مسئولیت‌های برنامه‌نویسان شامل مدیریت مشتری و طراحی و توسعه است. یک برنامه‌نوس فریلنسر، یک کدنویس حرفه‌ای است که پروژه‌ها و ساعات کاری را خود انتخاب می‌کند و این متخصصان می‌توانند با یک تیم یا به تنهایی کار کنند.

مسئولیت‌های یک برنامه‌نویس فریلنسر و یک برنامه‌نویس تمام وقت، مشابه هستند. تنها تفاوت میان این دو این است که برنامه نویس فریلنسر اغلب بر اساس هر پروژه یا بر اساس یک قرارداد مشخص کار می‌کند.

به همین دلیل، برنامه‌نویس فریلنسر مسئول مالیات بر حقوق خود و بیمه و مزایای خود است و قرار نیست از طرف سازمان یا شرکتی این مزایا به او تعلق بگیرد. اگر یک برنامه‌نویس فریلنسر بتواند شهرت خوبی به دست بیاورد، ممکن است پتانسیل درآمد بالاتری داشته باشد. آنها همچنین انعطاف پذیری بیشتری دارند و می‌توانند از خانه کار کنند.

یک برنامه‌نویس فریلنسر چه کاری انجام می‌دهد؟

پیش از این گفته شد که مسئولیت‌های یک برنامه‌نویس فریلنسر با یک برنامه‌نویس ثابت برای یک مجموعه تفاوتی با یکدیگر ندارد. در ادامه چندین وظیفه از وظایف برنامه‌نویسان آورده می‌شود:

تسلط بر زبان‌های برنامه‌نویسی: ازآنجایی‌که برنامه نویس‌ها بیشتر زمان کاری خود را مشغول نوشتن کد هستند، باید حداقل به یک زبان کدنویسی مسلط باشند. بیشتر آن‌ها به‌طور منظم از زبان‌های بنیادی مانند C++ ،Java و JavaScript استفاده می‌کنند و برخی نیز از زبان‌هایی جدیدتر مانند Python ،Ruby و Swift استفاده می‌کنند.

کمک‌گرفتن از کدها: برنامه‌نویس‌ها صدها یا هزاران خط کد می‌نویسند، معمولا سعی می‌کنند از روش‌هایی کارآمد برای خلق برنامه‌ها استفاده کنند. بیشتر برنامه‌نویس‌ها برای پرهیز از نوشتن مجدد برخی از کدها، به بانک کد رجوع می‌کنند که حاوی خطوط رایج کد هستند.

آزمایش و عیب‌یابی برنامه‌ها: برنامه‌نویس‌ها علاوه ‌بر نوشتن کد، برنامه‌های خود را نیز آزمایش می‌کنند تا از کارکردن آن‌ها اطمینان حاصل کنند. اگر آن‌ها خطاهایی پیدا کنند، از روش‌های عیب‌یابی برای یافتن و حل مشکلات استفاده می‌کنند.

استفاده از محیط‌های توسعه یکپارچه: برنامه‌نویس‌ها برای نوشتن و آزمایش در یک محیط استاندارد جهت بهبود بهره‌وری و تمرکز، هنگام کار خود از محیط‌های توسعه یکپارچه استفاده می‌کنند. بیشتر گزینه‌های محیط‌های توسعه یکپارچه شامل ویرایشگرهای کد، کتابخانه‌ها، اشکال‌یاب‌های طراحی‌شده برای شناسایی و رفع خطاها و ویژگی‌های مدل‌سازی می‌شوند.

علاوه مسئولیت‌های کلیدی یک برنامه نویس فریلنسر، یک برنامه نویس باید یک سری وظیفه را دانسته و آنها را به بهترین و صحیح ترین شکل ممکن انجام دهد. از جمله مهم ترین این وظایف عبارتند از:

فریلنسر برنامه‌ نویسی چیست و در آمد آن چگونه است؟

آشنایی با یک یا بیش از یک زبان برنامه نویسی

  • توانایی حل مسئله
  • خلاقیت و قوه تخیل
  • توانایی تست نرم افزار
  • مهارت درک خواسته‌های مشتری و کارفرما
  • خطا یابی نرم افزار و کدهای نوشته شده
  • تحویل به موقع

میانگین حقوق فریلنسری برنامه‌نویسی چقدر است؟

برنامه نویسی شغلی بین‌المللی است و می‌توان با یاد گرفتن و حرفه‌ای شدن در آن بازار کاری به گستردگی جهان داشت. متوسط ​​حقوق برنامه نویس‌هایی که به صورت فریلنسری در نقاط مختلف جهان کار می‌کنند، ۷۳۱۹۴ دلار در سال است.

باید این نکته را نیز در نظر گرفت که درآمد برنامه‌نویس‌ها با توجه به تجربه کاری متفاوت است، بنابراین برنامه نویسان تازه‌کار و جوان ممکن است نتوانند این سطح از درآمد را داشته باشند.

از سویی ممکن است کارفرماهایی باشند که نخواهند هزینه بالایی در این حوزه داشته باشند، درست است که به عنوان یک فریلنسر به شما آزادی عمل بسیاری داده می‌شود تا نرخ خود را تعیین کنید، اما اگر می‌خواهید کاری را به عهده بگیرید، باید واقع بین باشید.

در سطح جهانی نیز کار برنامه‌نویسی ساعتی نرخ‌گذاری می‌شود که معمولا نرخی میان 30 تا 60 دلار است. اما فراموش نکنید که میانگین دستمزد برنامه‌نویسان فریلنسر به طور شگفت‌انگیزی بالا است و تلاش کردن برای حرفه‌ای شدن در این حوزه سرمایه‌گذاری منطقی به نظر می‌رسد.

چگونه به عنوان یک برنامه‌نویس کسب درآمد کنید؟

با مهارت ها و تجربه مناسب، می‌توانید به یک برنامه نویس آزاد تبدیل شوید. برای کسب درآمد به عنوان یک برنامه نویس فریلنسر، اولین چیزی که به آن نیاز دارید مهارت فنی مناسب است.

برای نشان دادن توانایی‌های خود، مطمئن شوید که یک رزومه و نمونه کار برای توسعه‌دهندگان ایجاد کرده‌اید. همچنین حضور آنلاین یک راه عالی برای جذب مشتریان بالقوه است.

به خاطر داشته باشید که برای کسب درآمد با برنامه‌نویسی، به چیزی بیش از مهارت‌های فنی نیاز دارید. مهارت‌های مانند ارتباط، سازماندهی و ارتقای خود به همان اندازه مهم هستند. تنوع بخشیدن به توانایی‌های شما، مانند یادگیری مهارت‌های طراحی UX، می‌تواند به شما کمک کند حقوق بالاتری کسب کنید.

می‌توانید از طریق خودآموزی، که به معنای گذراندن دوره‌های آنلاین است آموزش ببینید اما باید سخت‌تر تلاش کنید تا به مشتریان بالقوه ثابت کنید که توانایی لازم برای کار را دارید.

می‌توانید دوره‌های آنلاین رایگانی پیدا کنید که همه چیز را در مورد تجربه کاربری، طراحی گرافیکی و زبان‌های کدنویسی به شما آموزش می‌دهند.

معمولاً آموزش‌های آنلاین بسیار کوتاه‌تر و فشرده‌تر از برنامه‌نویسی حضوری است به همین دلیل باید سخت‌تر کار کنید تا مهارت بیشتری داشته باشید. با این حال، کسب مهارت‌های عملی و آموزش‌های اضافی از طریق تجربه کاری می‌تواند به شما در رسیدن به آن کمک کند.

آیا تلاش برای برنامه‌ نویس شدن ارزش دارد؟

اگر برای یک برنامه انعطاف پذیر ارزش قائل باشید و مهارت های نرم لازم برای مدیریت زمان خود و انجام چندین کار را داشته باشید، برنامه نویسی فریلنسری ارزش دارد که برای آن انرژی بگذارید.

حقوق این شغل بالا است به این معنی که می‌توانید راحت زندگی کنید. از سال همه‌گیری کرونا، کار از راه دور بسیار رایج‌تر و در دسترس تر است، بنابراین می‌توانید روی یک بازار کار گسترده حساب کنید.

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا به عنوان یک فریلنسر وارد برنامه‌نویسی شوید یا خیر، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در ادامه چند سوال تکرارشونده در این مسیر را پاسخ می‌دهیم:

فریلنسر برنامه‌ نویسی چیست و در آمد آن چگونه است؟
آیا برنامه‌نویسی فریلنسری درآمد خوبی دارد؟

بله، برنامه‌نویسی فریلنسری به طور متوسط ​​هزینه خوبی دارد. با این حال، نرخ‌های ساعتی توسعه دهندگان وب آزاد به طور قابل توجهی متفاوت است. شما می‌توانید نرخ های خود را تعیین کنید و در زمان های دلخواه خود کار کنید، بنابراین میزان درآمد شما بستگی به خود شما دارد. تجربه شما همچنین بر میزان تمایل مشتریان به پرداخت شما تأثیر می‌گذارد.

چقدر سخت است که یک برنامه‌نویسی فریلنسری شوید؟

به دلیل رقابت برای مشاغل، می‌تواند سخت باشد که یک برنامه‌نویسی فریلنسری باشید. مشاغل فنی برخی از محبوب ترین مشاغل برای کار از راه دور هستند، بنابراین معمولاً متقاضیان واجد شرایط زیادی وجود دارد. با این حال، با یک مجموعه مهارت چشمگیر و مهارت های نرم مناسب، می توانید بسیار موفق باشید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید :

چگونه فریلنسر شویم؟ انواع روش‌ها و آینده شغلی

کسب درآمد از فریلنسری چگونه است و چه روش‌هایی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید