×
صفحه اصلی تبلیغات روش‌های خلاقانه تبلیغات و نمونه تبلیغات خلاقانه موفق
تاریخ انتشار : 18 تیر 1402 زمان مطالعه : 13 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

روش‌های خلاقانه تبلیغات و نمونه تبلیغات خلاقانه موفق

روش‌های خلاقانه تبلیغات و نمونه تبلیغات خلاقانه موفق

طی چند سال گذشته، سرمایه‌گذاری‌های دیجیتال مارکتینگ به طور متوسط 17.8 درصد در تمام صنایع رشد کرده است و تقاضا برای موجودی تبلیغات در بالاترین حد خود بوده و هزینه‌ها را برای بسیاری از تبلیغ‌کنندگان افزایش داده است.

در این سال‌ها محیط رقابتی شدید و بازار شلوغی ایجاد شده که در آن برندها سعی می‌کنند نه تنها توجه مصرف‌کننده را به خود جلب کنند، بلکه توجه آنها را نیز حفظ کنند.

امروزه مصرف کنندگان با پیام‌های زیادی بمباران می‌شوند و خستگی ناشی از حجم بالای تبلیغات باعث کاهش واکنش به آنها شده است.

بیشتر بازاریابان نمی‌توانند دارایی‌های خود را صرفا برای تبلیغات خرج کنند و این سوال ایجاد می‌شود که برای جذب مصرف کنندگان چه کاری می‌توان انجام داد؟ تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا یکسری از ایده‌های تبلیغاتی توانسته‌اند توجه میلیون‌ها بیننده را به خود جلب کنند؟

دلیل آن این است که تبلیغات آنها چیزهایی را منتقل می‌کند که کلمات نمی‌توانند. آنها با اعمال خود صحبت می‌کنند و در احساسات انسانی نفوذ می‌کنند.

تبلیغات خلاق چیست؟

اولین سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که خلاقیت چیست؟ خلاقیت استفاده از مهارت‌های تخیلی شما برای خلق چیزی منحصر به فرد است.

حال سوال دوم مطرح می شود: تبلیغات چیست؟ تبلیغات ابزاری است که برای ارتباط با مصرف‌کنندگان با محصولات یا خدمات استفاده می‌شود.

تبلیغات خلاقانه توسط کارشناسان ایده‌های تبلیغاتی خلاق این صنعت انجام می‌شود که گرد هم می‌آیند تا یک آگهی تجاری بسازند که به طور خلاقانه، مؤثر و نوآورانه داستان پشت آگهی تجاری را روایت کند.

همچنین تبلیغات خلاق یک روش تبلیغاتی است که تیمی از افراد خلاق را گرد هم می‌آورد تا کمپین‌های تبلیغاتی ایجاد کنند تا بتوانند داستان برند را به صورت خلاقانه به اشتراک بگذارند تا تبدیل‌ها را ارتقا و بهینه کنند. ثابت شده است که تبلیغات خلاقانه بیشتر نتیجه محور هستند. اما چگونه می‌توان تبلیغاتی خلاقانه تولید کرد؟

چرا تبلیغات خلاقانه مهم هستند؟

تبلیغات خلاق در دنیایی که مردم حتی پس از تماشای چندین بار تبلیغ در طول روز به سختی تبلیغی را به خاطر می آورند بیش از حد ضروری است.

امروزه نسبتاً بر کمیت بیشتر از کیفیت تأکید می شود که منجر به کاهش تبلیغات خلاقانه و مؤثر می شود. یک برند یا یک محصول باید توسط عموم به خاطر سپرده شود.

اگر مشتریان بتوانند یک برند یا محصول و تبلیغات آن را به خاطر بیاورند، احتمالاً در درازمدت رونق خواهد داشت. برای بسیاری از مردم آسان است که از تبلیغات رد شوند و به نمایش ها و ویدیوهای خود ادامه دهند.

اینجا جایی است که تبلیغات خلاقانه وارد عمل می شود. تبلیغات با محتوای غیر متعارف و مرتبط باعث می‌شود یک برند به میلیون ها نفر برسد. مردم از طریق تبلیغات خلاقانه هم تبلیغ و هم برند را به خاطر می آورند.

روش‌های خلاقانه تبلیغات و نمونه های خلاقانه موفق

ویژگی‌های تبلیغات خلاق

تبلیغات خلاق دارای برخی ویژگی‌های اساسی هستند که باید در آنها گنجانده شود تا خلاقانه برای بینندگان جذاب شود.

۱. اصالت محتوا

اصالت عامل مهمی در خلاقیت است. خلاقیت شما از درون شما می آید نه از شخص دیگری. از این رو، هر چیزی که اصیل باشد و متعلق به شما باشد، نمایانگر دیدگاه خلاقانه شماست. در تبلیغات نیز اصالت و منحصر به فرد بودن صدای خود را دارد.

۲. تشریح مفهوم

هنگامی که ایده اصلی تبلیغ نهایی شد، تصویرسازی مرحله مهم بعدی است. تفصیل می تواند دو نوع باشد. می تواند یک پیچ و تاب غیرمنتظره به داستان اضافه کند یا آن را به سطح کاملاً جدیدی ارتقا دهد. جزئیات توضیح علاقه بینندگان را بیدار می کند و آنها را وادار می کند روی محصول شرکت سرمایه گذاری کنند. با این حال، باید مراقب بود که جزئیات کسل کننده یا حجیم نباشند.

۳. انعطاف‌پذیری ایده‌ها

انعطاف پذیری به معنای فضیلتی است که به وسیله آن یک چیز می تواند به راحتی خود را به چندین شکل مختلف درآورد. ما در دنیایی بسیار متنوع زندگی می کنیم. افرادی با طرز فکر، ایدئولوژی و الگوهای فکری متفاوتی وجود دارند.

اگر می خواهید محصول یا خدمات خود را در بازارهای جهانی راه اندازی و حفظ کنید، باید به هر مغز و تفکری توجه کنید. اگر انعطاف پذیری را به تبلیغات خود بدهید، می توان این کار را انجام داد. داستان تبلیغات باید به گونه ای تنظیم شود که برای اکثر افرادی که آن را تماشا می کنند جذاب باشد. این واقعیتی است که هیچ ایده ای نمی تواند برای تک تک موجودات جهان جذاب باشد.

۴. ترکیبی از تبلیغات

سنتز یک داستان، توسعه آن و روابط بین شخصیت ها و اشیاء مختلف داستان است. در هر آگهی، داستانی به اندازه کافی وجود دارد که در مورد محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهد صحبت می‌کند. شخصیت‌های داستان باید قابل ارتباط باشند.

حوادث باید باورپذیر باشند و خارج از دنیا به نظر نرسند. کلمات بیان شده توسط شخصیت ها یا پیام ارسال شده توسط تبلیغ نباید نابجا باشد. همه این عوامل باید با یکدیگر هماهنگ باشند. فقط در این صورت است که آگهی به طور کلی برای بینندگان جذاب خواهد بود.

۵. ارزش هنری

ظاهر تبلیغ نقش تعیین کننده‌ای در موفقیت آن دارد. در این سه جنبه اصلی یعنی بصری، کلامی و موسیقی وجود دارد. جذابیت بصری بسیار حیاتی است. رنگ های استفاده شده در تبلیغات، نوع پالت سایه ها و ته رنگ ها، لباس های پوشیده شده توسط شخصیت ها جذابیت بصری را تشکیل می دهد. موسیقی و آهنگ های تبلیغات نیز ضروری است.

نمونه تبلیغات خلاقانه

بازاریابی ستون فقرات هر سازمانی است. بدون بازاریابی مناسب، هیچ برندی نمی‌تواند در بازار امروزی زنده بماند.

تبلیغات نقش بسزایی در تصمیم‌گیری در مورد فروش شرکت دارند. علاوه بر این، به تقویت پیوند بین مشتری و شرکت کمک می‌کند.

بیایید نگاهی به بهترین نمونه‌های تبلیغات برخی از برندهای برتر جهان بیندازیم. برندها می‌توانند از این نمونه‌ها الهام بگیرند و استراتژی بازاریابی خود را به درستی هموار کنند.

اگر عاشق بازاریابی هستید، پس مطمئناً این نمونه‌های تبلیغاتی که در ادامه می‌آید را دوست خواهید داشت. ما برخی از برندهای برتر را انتخاب کرده و بهترین تبلیغات آنها را ارائه کرده‌ایم.

1. کوکا کولا

روش‌های خلاقانه تبلیغات و نمونه های خلاقانه موفق

شکی نیست که هرگاه به بهترین تبلیغات فکر می‌کنیم، ابتدا تبلیغات کوکاکولا به ذهن ما خطور می‌کند. کمپین “به اشتراک گذاری یک کوکا” از کوکا کولا که در سال 2011 آغاز شد، در فضای مجازی منتشر شد و کوکاکولا به دلیل این کمپین خاص طرفداران زیادی پیدا کرد.

در اینجا مشتریان اجازه داشتند نام مورد نظر را روی بطری خود چاپ کنند. این یک نمونه کامل از تعامل با مخاطب است.

کوکاکولا به مشتریان این امکان را می‌دهد که احساس کنند کوکاکولا به آنها اهمیت می‌دهد. این یکی از بهترین کمپین‌های جلب توجه هر برند تا به امروز بود. نتیجه کمپین فوق‌العاده بود و طرفداران به خریداران دائمی تبدیل شدند.

۲. نایک

روش‌های خلاقانه تبلیغات و نمونه های خلاقانه موفق

کلمه نایک را شنیده اید، در ابتدا چه چیزی به ذهن شما خطور می‌کند؟ فقط انجامش بده، اینطور نیست؟ نایک این کمپین را در دهه 1980 راه اندازی کرد و فروش آن طی 10 سال بیش از 8 میلیارد دلار افزایش یافت.

این کمپین برای پر کردن انگیزه برای ورزش در مشتریان بود. نایک این کار را از نظر احساسی انجام داد و موفقیت آمیز بود. آنچه نایک می‌خواست با این کمپین بیان کند ساده بود؛ اگر نمی‌خواهید ورزش کنید، فقط آن را انجام دهید.

اگر نمی خواهید صبح زود از خواب بیدار شوید، فقط این کار را انجام دهید. بهترین کاری که یک برند می تواند انجام دهد حل مشکلات مردم است. نایک درست در این مورد بود. امروزه نایک به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان اقلام ورزشی در بازار شناخته می شود.

3. مک دونالد

روش‌های خلاقانه تبلیغات و نمونه های خلاقانه موفق

سرویس شبانه مک دونالد یک نمونه عالی از تبلیغات خلاقانه است. وقتی به بهترین نمونه های تبلیغات خلاقانه فکر می‌کنید، نمی‌توانید تبلیغات مک دونالد را از دست بدهید.

دو لامپ به خوبی در بالای تابلو قرار گرفته اند، جایی که آنها به سمت پایین می درخشند تا لوگوی شرکت را ایجاد کنند که نشان می دهد در شب نیز باز هستند. آیا این خلاقانه نیست؟ مک‌دونالدز در تبلیغات شبانه نمونه‌ای عالی از انجام کار درست در زمان مناسب بود. پیام آنها در شب نمایش داده شد.

۴.  Colgate

روش‌های خلاقانه تبلیغات و نمونه های خلاقانه موفق

تبلیغات Colgate برای دندان های قوی بسیار مناسب است. Colgate در تبلیغات خود نشان می دهد که دندان‌های شما چقدر باید محکم باشند و چگونه Colgate قرار است این کار را برای شما انجام دهد.

در تبلیغات خود نشان می دهد که چه چیزهایی به دندان های شما آسیب می زند و چگونه می توانید از آنها جلوگیری کنید. Colgate برای ارتباط بهتر با مشتریان خود تبلیغات آگاهی و آموزش ایجاد کرد. شما می توانید توجه مردم را به روش های مختلف جلب کنید.

یکی از آنها آموزش دادن به آنها و گفتن اینکه چگونه می توانید کمک کنید. Colgate با تبلیغات خلاقانه و هیجان انگیزی می آید که از طریق آن مردم را در مورد مسائل دندانی آگاه می‌کند.

۵. آدیداس

روش‌های خلاقانه تبلیغات و نمونه های خلاقانه موفق

تبلیغات آدیداس همیشه پر جنب و جوش و محبوب هستند. یکی از بهترین شرکت‌های تولید کفش در دنیا همیشه در تبلیغات خود خلاق است.

چه در حال معرفی اپلیکیشن خرید شخصی خود باشد و چه در حال نمایش پشت صحنه فرآیند تولید؛ آدیداس به خوبی می داند که چگونه اعتماد مخاطبان خود را جلب کند.

یک بار آدیداس نحوه استفاده از ربات‌ها در تولید کفش‌هایی را به نمایش گذاشت که بسیار مفید بودند زیرا برخی از پشت صحنه‌های فرآیند تولید را فاش کرد. این به کاربران این اطمینان را داد که برند تمام تلاش خود را می کند تا خطاهای انسانی را به حداقل برساند.

۶. گوگل

گوگل سال خود را با کمپین جستجو در سال 2017 آغاز کرد که در مورد بیشترین کلمات کلیدی جستجو شده در گوگل در 12 ماه گذشته بود.

ایجاد تعامل با مخاطب ایده درخشانی است. این نه تنها نشان داد که آنها چقدر خلاق هستند، بلکه نشان داد که چقدر به آنچه مخاطبانشان اهمیت می دهند اهمیت می دهند.

گوگل می داند که ایجاد حس خاص بودن در مخاطبان خود یکی از بهترین راه ها برای جذب آنهاست و گوگل کار درستی انجام داد. علاوه بر این، از طریق این کمپین پیوند بهتری با مشتریان خود برقرار می کند.

۷. کمپین فولکس واگن

روش‌های خلاقانه تبلیغات و نمونه های خلاقانه موفق

فکر کنید کمپین کوچک فولکس واگن در سال 1960 شروع شد و این یک موفقیت کامل بود. مردم آمریکا بیشتر برای خرید خودروهای بزرگتر در نظر گرفته شده اند.

فولکس واگن با این کمپین آمد تا آنها را از ماهیت خودروهای کوچکتر آگاه کند. بله، طرز تفکر عاشقان اتومبیل در آمریکا را کاملاً تغییر داد. فولکس واگن به یکی از بهترین تولیدکنندگان خودروهای کوچک در جهان تبدیل شد. علاوه بر این، از طریق این کمپین تبلیغاتی خود را در قلب مخاطبان خود جای داد.

۸. Nivea

روش‌های خلاقانه تبلیغات و نمونه های خلاقانه موفق

نیوآ یکی از خلاقانه‌ترین تبلیغات بصری را برای محصولات پوست شب خود انتخاب کرد. این یک مورد باورنکردنی از تبلیغات مبتکرانه است. از یک تنظیمات عکاسی عالی استفاده می کند که در آن از درب محصول به طرز ماهرانه ای برای نشان دادن طرح هلالی استفاده شده است که قابلیت استفاده در شب محصول را در زیر نشان می دهد.

همچنین از پس‌زمینه آبی مخصوص برند استفاده می‌کند که روی آن کرم پوست سفید مانند هلال ماه می‌درخشد و هدف شبانه کرم را ترجمه می‌کند.

۹. هاینز سس کچاپ

روش‌های خلاقانه تبلیغات و نمونه های خلاقانه موفق

هیچ کس مانند هاینز سس کچاپ را توسعه نمی دهد که بهترین تبلیغات خلاقانه را دارد برای تبلیغ کچاپ گوجه‌فرنگی مملو از گوجه‌فرنگی، این نمونه تبلیغاتی کچاپ هاینز یکی از مبتکرانه‌ترین رویکردهایی است که به طور جذاب و مؤثر به این هدف عمل می‌کند.

آنها با استفاده از برش های مختلف گوجه فرنگی شکل قابل تشخیص ته سس کچاپ هاینز را می‌سازند. با گنجاندن این سبک، آنها به همه ما اجازه می دهند بفهمیم که محصول آنها از گوجه فرنگی خالص طبیعی و رسیده استفاده می کند. این به عنوان یک نمونه هوشمندانه و متقاعد کننده و آگاه به برند از نمونه تبلیغاتی نوآورانه درک می شود.

۱۰. اپل

روش‌های خلاقانه تبلیغات و نمونه های خلاقانه موفق

تبلیغات زیبا را می‌توان از اپل آموخت. وقتی صحبت از تبلیغات اپل می شود، بسیاری از تبلیغات از نظر جذابیت و تبدیل برجسته هستند، با این حال Get Mac Campaign قدرتمندترین آنها در نظر گرفته می شود.

در این تبلیغات ویدیویی، از یک سری کمپین جذاب و متقاعد کننده در مورد بحث مک در برابر رایانه شخصی استفاده شد و آنها به یکی از بهترین کمپین های تبلیغاتی تا کنون برای برند اپل تبدیل شدند. اپل با این کمپین تبلیغاتی در سال اول رشد 42 درصدی سهم خود را تجربه کرد.

این تبلیغات همه چیزهایی را که می‌خواهند در مورد این کالا بدانند، برای مخاطبان مک فاش می‌کند. هیجان‌انگیزترین ویژگی در مورد این مثال تبلیغاتی این درس است که چون کالای شما کارهای خیره‌کننده‌ای انجام می‌دهد به این معنی نیست که باید با تاکید مکرر به سرتان ضربه بزنید. درعوض، باید مزایای کالای خود را به روشی مرتبط بیان کنید، تا خریداران بتوانند خود را در حال استفاده از آن ببینند.

در پایان

این‌ها تعدادی از بهترین نمونه‌های تبلیغاتی از برندهای برتر دنیا بودند. یکی از بهترین درس‌هایی که این مثال‌ها می‌دهند این است که بیشتر و بیشتر با مخاطبان خود درگیر شوید.

رابطه شما با مخاطب بهتر باشد مشتری بیشتری به دست خواهید آورد. با این حال، ما می‌دانیم که ایجاد کمپین‌های آگاهی می‌تواند در تثبیت هویت یک برند در بازار بسیار مفید باشد.

تنها هدف هر برند یکسان است و آن هم حل مشکل مردم. برندها همیشه باید سعی کنند با محصولات خود کار را برای مشتریان خود آسان کنند.

هدف قرار دادن مسائل اجتماعی برای جلب توجه نیز زمانی مفید است که هویت برند شما از بین برود. اگر متوجه شدید که کمپین تبلیغاتی شما با مخاطبان هدف شما سرعت گرفته است، باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا در مدتی کوتاه آنها را جذب کنید و پیام خود را با برند خاص خود مطابقت دهید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

ایده‌ های تبلیغاتی برای فروش بیشتر؛ ۱۸ ایده ای که برگ برنده هستند

چرا در تبلیغات ضعیف هستیم؛ ۷ دلیل اصلی و روش اصلاح آن

تبلیغات دیجیتال چیست؛ انواع و فواید، نکات حرفه ای + مثال

دیدگاهتان را بنویسید