×
صفحه اصلی تبلیغات چرا در تبلیغات ضعیف هستیم؛ 7 دلیل اصلی و روش اصلاح آن
تاریخ انتشار : 12 تیر 1402 زمان مطالعه : 8 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

چرا در تبلیغات ضعیف هستیم؛ 7 دلیل اصلی و روش اصلاح آن

چرا در تبلیغات ضعیف هستیم؛ 7 دلیل اصلی و روش اصلاح آن

کار در بازاریابی می‌تواند کمی شبیه حس و حال یک نوجوان خجالتی باشد؛ فکر می‌کنید همه به شما نگاه می‌کنند اما در حقیقت، هیچ کس اهمیتی نمی‌دهد.

بازاریابان تمام زندگی خود را صرف ساخت تبلیغات می‌کنند، در حالی که مصرف‌کنندگان معمولی زندگی خود را صرف اجتناب از آنها می‌کنند.

با پذیرش این واقعیت، یعنی افراد از تبلیغات متنفرند، می‌توانیم کمپین‌های بهتر و مؤثرتری ایجاد کنیم. اما چرا مردم در حالی که از تبلیغات متنفر هستند، تحت تاثیر تبلیغات قرار می‌گیرند و داوطلبانه برخی از تبلیغات را پیگیری می‌کنند.

آیا به این معنا نیست که با تبلیغات ضعیفی روبه‌رو شده‌اند و به آنها خوش‌بین نیستند. در اینجا فهرستی از دلایلی وجود دارد که چرا مردم از کمپین‌های تبلیغاتی معمولی متنفر هستند و دقیقا مواردی هستند که رعایت نکردن آنها باعث ایجاد یک تبلیغات ضعیف می‌شود و می‌‌توان در این موارد علت ضعیف بودن تبلیغات را دید.

1. عدم ایجاد اعتماد

به طور کلی، مردم آنچه را که برندها برای گفتن دارند باور نمی‌کنند. این شاید بزرگترین چالش پیش روی صنعت تبلیغات امروزی باشد.

به هر حال، اعتماد سنگ بنای هر رابطه سالم و طولانی مدت است. به نقل از کیت وید، مدیر عامل سابق یونیلور، “برند بدون اعتماد فقط یک محصول است و تبلیغات بدون اعتماد فقط سر و صدا است.”

مصرف کنندگان همیشه به تبلیغات و برندها بی اعتماد بوده‌اند، این موقعیت پیش فرض آنهاست. اما اکنون، بدبینی جای خود را به ناباوری تمام عیار و بحران اعتماد داده است. در مقابل این پس‌زمینه، برندها دیگر نمی‌توانند مانند مدل‌های تبلیغاتی قدیمی توجه را جلب کنند.

آنها باید آن را کسب کنند. این را می توان با صداقت، شفافیت و قابل اعتماد بودن، ابتدا به عنوان یک شرکت و سپس در پیام رسانی آنها انجام داد.

2. خسته کردن مخاطب

تبلیغات خسته کننده یکی از ضعف‌های بزرگ در بازاریابی است. یک مطالعه اخیر به این نتیجه رسید که به عنوان مثال، یک آمریکایی به طور متوسط ​​در هر روز بین 4000 تا 10000 تبلیغ قرار دارد. اما حجم تنها مشکل نیست، زیرا تبلیغات به دلیل پیشرفت در فن آوری و علم داده، هر روز مزاحم‌تر، اجتناب ناپذیرتر و پر سر و صداتر می‌شوند.

مردم به طور مداوم با آشغال های دیجیتال بمباران می‌شوند که باعث خستگی تبلیغات و کوری بنر می‌شود. هر جا که می رویم، با تبلیغات بی دلیل مواجه می شویم، برچسب ها و کوکی ها از جایی به جای دیگر ما را دنبال می‌کنند، اصرار دارند چیزهایی را بخریم که قبلاً خریده‌ایم یا قصد خرید نداریم.

مازاد تبلیغات بد، صفحه نمایش‌ها و فیدهای مردم را پر می‌کند. تصادفی نیست که مردم به سمت مسدودکننده‌های تبلیغات و پلتفرم‌های ممتاز و بدون آگهی روی می‌آورند. منفجر کردن افراد با تبلیغات هدفمند می‌تواند منجر به نتایج کوتاه مدت شود.

3. کمبود خلاقیت

تبلیغات آنلاین نیز مسئول کاهش بازده خلاقیت است. دهه 1960-1980 نشان دهنده عصر طلایی تبلیغات بود.

برای درک قدرت واقعی تبلیغات خلاق، فقط کافی است به «کوچک بیندیشید» توسط DDB، «فقط انجامش بده»، نوشته Wieden+Kennedy یا «The World a Coke a Coke بخرید» نوشته McCann Erickson را ببینید.

وجه اشتراک این تبلیغات یک ایده بزرگ بود و در دنیای امروز، ایده‌های بزرگ بسیار کم است. این جاست که باید گفت در همین دنیای پر از سروصدا از تبلیغات باز هم تبلیغاتی هستند که دیده می‌شوند و تاثیر خود را بر مخاطب می‌گذارند اما تبلیغاتی که از منظر خلاقیت، ضعیف هستند، محکوم به شکست خواهند بود.

چرا در تبلیغات ضعیف هستیم

4. در نظر نگرفتن قدرت مردم

در عین حال، ما در حال تجربه یک تغییر اساسی در روابط قدرت بین برندها و افراد هستیم. در گذشته، مصرف‌کنندگان چاره‌ای جز توجه به آنچه برندها در تعداد انگشت شماری از کانال‌های رادیویی یا تلویزیونی داشتند، نداشتند.

امروزه هر صفحه اینستاگرام یا حساب توییتر به تنهایی یک رسانه است. رسانه‌های اجتماعی سهم صدا را دموکراتیک کرده است. مردم دیگر مصرف کنندگان منفعل نیستند، بلکه به تنهایی خالق هستند.

اکنون مصرف‌کنندگان دیکته می‌کنند که چه زمانی، کجا و چگونه با برندها ارتباط برقرار کنند، و شروع به استفاده از این قدرت جدید برای ابراز نگرانی‌های خود کرده و برندهایی را که ارزش‌ها و باورهایشان را ندارند، تحریم می‌کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، بازاریابان باید تاکید بیشتری بر ایجاد حامیان برند داشته باشند که پیام آن را برای دوستان، خانواده، همکاران و حتی غریبه‌ها تقویت کنند.

5. تجربه مشتری ضعیف

اگر محصول بدی را تبلیغ می‌کنید یا تجربه مشتری ضعیفی دارید ایجاد یک کمپین تبلیغاتی حماسی بی معنی است.

امروزه، اکثریت قریب به اتفاق مصرف کنندگان قبل از تصمیم گیری برای خرید، یک بررسی را می خوانند. داشتن یک تجربه مشتری یکپارچه می‌تواند نقطه تمایز قدرتمندی در دنیای دیجیتال باشد که در آن خدمات 69 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهند.

T-Mobile این را از طریق استراتژی “Un-carrier” خود نشان داد، که تضمین می‌کند مشتریان با افراد واقعی صحبت می‌کنند، برخلاف چت ربات‌های غیرمستقیم.

به عنوان پاداش، اعتبار عذرخواهی T-Mobile 31 درصد کاهش یافت، مشتریان از دست رفته 25 درصد کاهش یافت و امتیاز خالص پروموتر تا 56 درصد افزایش یافت.

تعریف بازاریابی تغییر کرده است و تبلیغ چیزی بیش از یک ویدیوی تبلیغاتی شیک است. این مجموع هر نقطه تماس مصرف کننده است. بنابراین، ایجاد یک تجربه رضایت‌بخش برای مشتری باید به عنوان یک سرمایه‌گذاری بازاریابی تلقی شود و نه هزینه کسب‌وکار که به حداقل برسد.

6. ایجاد نکردن ارزش افزوده

اکثر تبلیغات نیازهای کسب و کار را بیش از نیازهای مصرف کننده اولویت می‌دهند. این تا حدی قابل درک است، زیرا بازاریابان باید سهمیه های KPI سختگیرانه را رعایت کنند.

ساده‌ترین راه برای دستیابی به این اهداف، صرف بودجه بازاریابی برای فراخوانی برای اقدام مرتبط با اهداف مورد نظر است، اگرچه این نیز می‌تواند کوته‌بینانه باشد.

قبل از فعال کردن کمپین‌های آینده، ارزش دارد که خود را به جای مشتری قرار دهید و بپرسید: از این چه چیزی به دست می‌آورم؟ اغلب اوقات، پاسخ این سوال است. بازاریابان می‌توانند به روش‌های مختلف ارزش افزوده ایجاد کنند.

ابتدا با آگاه کردن مردم از یک نیاز قابل رفع یا مشکلی که توسط برند قابل حل است.

دوم، با ارائه منبع سرگرمی. فراموش نکنید، تبلیغات می‌تواند سرگرم کننده یا خنده دار باشد. ثالثاً، با اقدامی برای رفع مشکلات اجتماعی و زیست محیطی پیش روی مردم و کره زمین.

چرا در تبلیغات ضعیف هستیم

7. فریب مخاطب

مردم بسیاری هستند که از تجربه فریب خوردن خود از یک تبلیغ صحبت می‌کنند.

صاحبان کلا یا خدماتی که بدترین اشتباه را در حق خود می‌کنند و با فریب مخاطب سعی در جذب آنها می‌کنند بدون اینکه ضعف‌های خود را اصلاح کنند. کمپین‌های تبلیغاتی که وعده بهبود جهان را بدون انجام هیچ اقدام واقعی می‌دهند.

امروزه، تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها از این فرصت استفاده می‌کنند تا اعتبار اجتماعی و زیست‌محیطی خود را نشان دهند و دلیل خوبی دارد، زیرا گزارش شده است که برندهای هدفمند دو برابر سریع‌تر از رقبای خود رشد می‌کنند.

جذابیت منفعت اقتصادی باعث می‌شود تا از طریق کمپین‌هایی که طولانی مدت صحبت می‌کنند، اما در عمل کوتاهی می‌کنند، تاکتیک جدید بازاریابی را هدف قرار دهد. مصرف کنندگان هشیار هستند و نسبت به هدف برند محتاط عمل می‌کند.

در زمانی که مصرف‌کنندگان می‌توانند در عرض چند ثانیه در گوگل جستجو کنند که برند شما چه چیزی را نشان می‌دهد، ادعای نادرست دیگر آن را کاهش نمی‌دهد. از بین رفتن اعتماد یک برند می‌تواند آن را برای همیشه نابود کند و باید همیشه مراقب این موضوع بود.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین روش های تبلیغات محلی؛ ۱۰ روش سنتی و مدرن

بهترین سیستم تبلیغات در ایران؛ انواع روش ها + مزایا و معایب

تبلیغات دیجیتال چیست؛ انواع و فواید، نکات حرفه ای + مثال

چگونه تبلیغات گسترده اینترنتی داشته باشیم

دیدگاهتان را بنویسید