×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام + نکات و اصول مهم
تاریخ انتشار : 24 اردیبهشت 1402 زمان مطالعه : 13 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام + نکات و اصول مهم

نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام + نکات و اصول مهم

دورکاری در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری در میان نیروی کار و کارفرما پیدا کرده است. از سویی نیروی کار ترجیح می‌دهد که هر روز در ساعت و مکان مشخصی حضور نداشته باشد و از طرفی دیگر، دورکاری نیروی کار هزینه‌های کارفرما را به شدت کاهش می‌دهد.

اما دورکاری زمانی که وظایف و انتظارات شفاف نباشد، می‌تواند چالش‌برانگیز نیز باشد.

بسیاری از شغل‌های مربوط به فضای مجازی به صورت دورکاری انجام می‌شود و تصور اشتباهی درباره نبستن قرارداد وجود دارد اما بهتر است برای مشخص بودن انتظارات و مزایا و حقوق و…، میان کارفرما و نیروی کار قرارداد تنظیم شود.

یکی از شغل‌هایی که نیاز ضرروری به قرارداد نیاز دارد، ادمینی اینستاگرام است. چرا که ممکن است یک اعمال نظر سلیقه‌ای از دو طرف قرارداد به معانی مختلفی تعبیر شود. پس بهتر است یک قرارداد تضمین کننده کار و مسئولیت‌های هر دو طرف باشد.

در ابتدا نکات و اصول را برسی می کنیم و در انتها نمونه قرار دارد وجود دارد.

چه نوع قراردادی برای ادمین پیج اینستاگرام بهتر است؟

یکی از راه‌های نه چندان راحت اما تضمین شده که می‌توانید از آن استفاده کنید و شاید بهترین راه برای تنظیم قرارداد باشد؛ طراحی و تنظیم یک قرارداد است که صفر تا صد آن را خودتان انجام دهید.

در تنظیم قرارداد می‌توانید از نمونه‌های آماده و در اختیار استفاده کنید اما نقطه برتری این نوع قرارداد با قرارداد از پیش تنظیم شده این است که می‌توانید، موارد دلخواه خود را در آن قرار دهید و نکته‌ای مسکوت نماند.

راه دوم برای پیدا کردن قرارداد، استفاده از نمونه‌هایی از پیش آماده شده است که می‌توانید از آنها استفاده کنید. در ادامه نمونه‌ای از قرارداد در دسترس شما قرار داده می‌شود.  

چه اصولی باید در قرارداد آورده شود؟

در تنظیم یکقرارداد بسته به نوع موقعیت شغلی، موارد بسیاری می‌تواند گنجانده شود و به ریز انتظارات هر دو طرف قرارداد آورده شود. اما مواردی ضروری و اساسی است که یک قرارداد بدون آنها خارج از معنا است و می‌تواند به ضرر یکی از طرفین تمام شود.  بخش‌های مختلف قرارداد ادمین موارد زیر را شامل می‌شود:

1. هزینه‌هایی که کارفرما باید بپردازد

2. تعیین طرفینی که باید مخارج مربوطه را بپردازند

3. شرایط پرداخت

4. خدماتی که به‌عنوان ادمین ارائه می‌دهید

5. مقدار زمانی که برای انجام یک کار نیاز دارید

6.عبارتی در قرارداد که تعیین می‌کند چه کسی صاحب کار است

7. مسئولیت‌ها

8. فسخ پیش از موعد قرارداد و رابطه با مشتری

این موارد به صورت کلی باید در قرارداد آورده شود. در ادامه بخش‌های یک قرارداد را با هم بررسی می‌کنیم:

1. طرفین قرارداد

شاید مهم‌ترین بخش از قرارداد ادمین، طرفین قرارداد یعنی ادمین و کارفرما باشد. در این بخش باید اطلاعات هر دو طرف را وارد کرد:

_نام

_آدرس‌ها در صورت نیاز

_ تاریخ قرارداد

نمونه:

این تعهدنامه فی مابین آقا/خانم …………… به نشانی: …………… و تلفن: …………… که از این پس در این تعهدنامه  مجری نامیده می شود و آقا/خانم …………… به نشانی: …………… و تلفن: …………… که از این پـس در این تعهدنامه کارفرما نامیـده می‌شود، بشرح ذیل منعقد و طرفین متعهد به اجرای مفاد آن می‌باشند.

2. موضوع قرارداد

موضوع قرارداد دقیقا شرح وظایفی است که از ادمین یا مدیر اکانت اینستاگرام انتظار می‌رود، انجام دهد. باید در قرارداد به طور کامل توضیح داده شود که این قرارداد کاری به چه منظور میان طرفین بسته شده است و درباره چگونگی انجام کار توضیح داده شود.

برای مثال تعیین می‌کنید که کار به صورت حضوری باشد یا به صورت دورکاری انجام شود. حدود اختیارات ادمین مشخص می‌شود و برای او توضیح داده می‌شود که باید چه فعالیت‌هایی داشته باشد، مانند:

1. درج پست و استوری در پیج

2. تولید محتوای مرتبط

3. رسیدگی و پاسخگویی به پیام‌های دایرکت و کامنت‌ها

4. ارتباط با تبلیغات و رسیدگی به سفارش مشتریان

5. پیگیری نظرات مخاطبان و کاربران

6. بک آپ گیری و گزارش فعالیت‌ها و اطلاعات پیج به کارفرما

7. تلاش برای حفظ محرمانگی و اسرار پیج

8. ضمانت

9. جدول زمانی قرارداد و مواد فسخ

10. مالکیت کار

هر کدام از موارد بالا را به صورت واضح در قرارداد بیاورید و اگر موردی دیگر نیز به ذهنتان میرسد حتما اضافه کنید. چرا که ممکن است روزی کاری از شما خواسته شود که خارج از وظیفه شماست و می‌توانید به راحتی درباره آن صحبت کنید.

3. مخارج و هزینه‌ها

به‌طور دقیق ذکر کنید که کار شما چقدر هزینه‌ خواهد داشت. زمان دریافت دقیق حقوق را ذکر کنید و اگر ممکن است هزینه غیرقابل پیش بینی داشته باشید در قرارداد آورده شود.روش پرداخت نیز مسئله مهم دیگر است که باید درباره آن صحبت شود. یادتان باشید بیشترین چالش در تمامی شل‌ها و کارها درباره هزینه  زمان پرداخت است. به همین دلیل درباره این بخش بدون هیچ اما و اگری همه موارد را مشخص کنید.

4. جدول زمانی قرارداد و مواد فسخ

در این قسمت باید تاریخ‌های مهم تحت عنوان قرارداد را ذکر کنید. مشخص کنید که قرارداد ماه به ماه است یا محدودیتی ندارد. باید گفته شود که در صورت فسخ قرارداد از طرف هرکدام از طرفین، دقیقا چه اتفاقی برای آن‌ها رخ می‌دهد و آیا باید خسارتی پرداخت کنند؟ شما حق دارید به عنوان یکی از طرفین قرارداد این نکته را درج کنید که حداقل باید از 30 روز قبل از فسخ به‌صورت مکتوب به شما اطلاع داده شود.

5. مالکیت کار

این بخش شاید برای ادمین از همه مهم‌تر باشد؛ چراکه شما به‌عنوان یک ادمین زحمت زیادی می‌کشید. پس حتما باید ذکر کنید که کارهای تولید‌شده شما، به نام چه کسی ثبت می‌شوند؟ معمولا در نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام بدین صورت است که شرکت‌ها حقوق تمامی کارهای انجام‌شده را تحت نام خود حفظ می‌کنند.

اگر شما به هر دلیلی روش کاری خود را دارید و در آن، تمامی حقوق از آن شماست، فراموش نکنید که حتما این موضوع را در قرارداد بیاورید. اگر در حال انجام هر نوع کار دیگری همچون آموزش مشتریان خود نیز هستید، مطمئن شوید که نام شما به‌عنوان عامل اصلی کار ثبت شود.

6. محرمانگی

در هر نوع موقعیت شغلی اصل محرمانگی بسیار مهم است. معمولا کارفرما از نیروی خود می‌خواهد که اطلاعات مجموعه را منتشر نکند و درباره آن اطلاع رسانی عمومی یا مصاحبه‌ای انجام نشود. ادمین پیچ اینستاگرام می‌تواند اطلاعات بسیاری از مجموعه‌ای که با آن کار می‌ند در اختیار داشته باشد. حفظ محرمانگی قرارداد برای طرفین قرارداد ضروری و مهم است.

7. ضمانت

این بخش اختیاری است اما اگ خیلی دقیق هستید ومی‌خواهید برایتان مشکلی خاص پیش نیاید، این قسمت را هم جدی بگیرید. می‌توانید ماده‌ای را تحت عنوان ضمانت به قرار داد اضافه کنید البته وجود این ماده ضروری نیست و همان ماده‌های تعهدات کارفرما و مجری کفایت می‌کند.

نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام

تعهدنامه
ماده ۱: طرفین تعهد نامه
این تعهدنامه فی مابین آقا/خانم …………… به نشانی: …………… و  تلفن: …………… که از این پس در این تعهدنامه  مجری نامیده می شود و آقا/خانم …………… به نشانی: …………… و تلفن: …………… که از این پـس در این تعهدنامه کارفرما نامیـده می شود، بشرح ذیل منعقد و طرفین متعهد به اجرای مفاد آن می‌باشند.
ماده ۲: موضوع تعهدنامه
این تعهدنامه به منظور …………… به مدت …………… بوده و شامل فعالیت‌های زیر می‌شود:
۱.
۲.
۳.

جزئیات مربوط به اجرای تعهدنامه براساس موارد مطرح در ماده ۵ خواهد بود.
ماده ۳: مدت تعهدنامه
مدت زمان اجرای این تعهدنامه از لحظه پرداخت …………… مبلغ کل به عنوان پیش پرداخت به مدت …………… روز کاری می‌باشد.
۳-۱- در صورتیکه در مقاطعی نیاز به انتخاب، تصمیم گیری، ارائه محتوا و یا پاسخ به پرسش و … به منظور پیشبرد مفاد تعهدنامه از طریق کارفرما باشد، مراتب به صورت مستند (پیامک، ایمیل، نامه و…) به ایشان اعلام و می‌بایست در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف اقدام نمایند. بدیهی است در صورت تاخیر بیش از ۲۴ ساعت در پاسخگویی، تاخیر وارده به مدت زمان اجرای تعهدنامه (ماده ۳) افزوده می‌گردد.
همچنین در مواردی که کارفرما نیازمند زمان برای ارائه اطلاعات به مجری باشد، زمان تحویل به توافق طرفین مشخص شده و در صورت وجود هرگونه تاخیری، این تاخیر وارده به مدت زمان اجرای تعهدنامه (ماده ۳) افزوده می‌گردد.
ماده ۴: مبلغ تعهدنامه
مبلغ تعهدنامه …………… ریال و به حروف …………… ریال می‌باشد.
ماده ۵: نحوه پرداخت و اجرای قرارداد
پرداخت مبلغ طی …………… فاز انجام می شود
فاز اول: هنگام عقد تعهدنامه …………… کل مبلغ تعهدنامه معادل …………… ریال به مجری پرداخت می‌گردد.
فاز دوم: مابقی کل مبلغ هم در هنگام تحویل کار به مجری پرداخت می‌گردد.
تبصره ۱: در صورت نیاز به فعالیت‌های بیشتر، بودجه مربوط به آن با موافقت کارفرما، افزایش خواهد یافت.
 
 
 
ماده ۶: تعهدات کارفرما
۶-۱- کارفرما موظف است از زمان تاریخ شروع تعهدنامه و در طول زمان انجام پروژه، اطلاعات و مطالب مورد نیاز را در زمان تعیین شده با توافق طرفین، به مجری تحویل دهد. در صورت وجود تاخیر، مدت زمان تاخیر به مدت زمان اجرای تعهد نامه اضافه خواهد شد.
۶-۲- کارفرما متعهد است نسبت به پرداخت به موقع مبلغ تعهدنامه مطابق ماده ۵، به مجری اقدام نماید.
۶-۳- کارفرما تضمین می‌نماید که تمامی مطالب مورد استفاده در سایت، از جمله برند، لوگو، مطالب و محتوا متعلق به کارفرما بوده و هیچ‌گونه مسئولیت حقوقی در مورد استفاده از موارد لحاظ شده متوجه مجری نمی‌باشد.
 
 
ماده ۷: تعهدات مجری
۷-۱- مجری متعهد می‌گردد بر اساس موضوع تعهدنامه از لحاظ ارائه خدمات فنی و نحوه انجام کار، رضایت کارفرما را بصورت کامل جلب نماید و به اعتراض عدم رضایت ایشان در حیطه موضوع تعهدنامه رسیدگی نموده و ترتیب اثر داده شود.
۷-۲- مجری متعهد می‌گردد اطلاعات سایت یا شرکت کارفرما را در اختیار هیچ فرد یا شرکت دیگری قرار ندهد.
ماده ۸: فسخ تعهدنامه
۸-۱- در صورتیکه کارفرما پس از انعقاد تعهدنامه و تا هفت روز بعد از شروع اجرای پروژه توسط مجری، درخواست فسخ تعهدنامه را نماید، مجری 30% از مبلغ پرداخت شده را کسر و مابقی مبلغ را به کارفرما عودت می‌نماید.
۸-۲- بعد از شروع کار، در صورتی که کارفرما به هر دلیلی مایل به ادامه کار نبود، اقدامات لازم از قبیل تسویه حساب می‌بایست با توافق طرفین صورت ‌گیرد.
۸-۳- در صورت فسخ قرارداد از سمت مجری یا تحویل داده نشدن کار به کارفرما، مجری موظف است علاوه بر عودت کامل وجه، معادل ۳۰٪ مبلغ کل را به عنوان جریمه به کارفرما پرداخت نماید. همچنین در شرایطی که کار انجام شده با تاخیر در اختیار کارفرما قرار بگیرد، با توافق طرفین مبلغی به عنوان جریمه در نظر گرفته شده و از مجری به کارفرما پرداخت می‌گردد.
۸-۴- در صورت عدم پرداخت به موقع مفاد تعهدنامه، تعهدی بابت تحویل کامل کار متوجه مجری نخواهد بود.
 ماده ۹: مالکیت اسناد و اطلاعات محرمانه
طرفین مجاز نیستند بدون كسب مجوز كتبی از یكدیگر، اطلاعات مربوط به انجام موضوع تعهدنامه را در اختیار سایر اشخاص حقیقی و یا حقوقی قرار دهند. البته اطلاعات و ارقام فنی كه قبل از افشاء در اختیار همگان بوده و یا امكان كسب آن از منابع دیگری قابل اثبات باشد، محرمانه تلقی نمی‌شود.
 
ماده ۱۰: حل اختلاف
كلیه اختلافات مربوط به تفسیر، تعبیر و یا اجرای موضوع تعهدنامه، در ابتدا از طریق مذاكرۀ نمایندگان طرفین انجام و در صورت عدم توافق توسط هیأتی مركب از نمایندگان خریدار/فروشنده و كارشناس مرضی‌الطرفین بررسی و رأی هیأت برای طرفین لازم الاجراء می‌باشد. در صورت عدم توافق جهت انتخاب كارشناس مرضی‌الطرفین و یا حل و فصل موضوع ظرف مدت یك‌ ماه، هر یك از طرفین می‌توانند به مراجع ذیصلاح قانونی مراجعه نمایند.
ماده ۱۱: حوادث قهریه و غیرمترقبه (فورس ماژور)
اگر به عللی خارج از حیطه اقتدار و اراده طرفین (از قبیل سیل، زلزله، جنگ وآتش سوزی) انجام، تمام و یا قسمتی از تعهدات موضوع این تعهدنامه ، امكان‌پذیر نباشد. طرفین می‌بایست ضمن اعلام كتبی مراتب مزبور ظرف مدت 15روز از تاریخ وقوع حوادث غیر مترقبه نسبت به تمدید یا اقاله تعهدنامه با طرف دیگر توافق نمایند. مادام كه جهات مذكور ادامه دارد، عدم انجام تعهداتی كه عرفاً متاثر از حالت فوق می‌باشد، تخلف از مفاد این تعهدنامه  محسوب نمی‌شود و هیچ یك از طرفین حق هیچگونه ادعایی منجمله مطالبه خسارت نخواهند داشت.
در صورت عدم اعلام و توافق فوق‌الذكر ظرف مهلت تعیین شده، كلیه مسئولیت‌ها و جبران هزینه‌ها و خسارات وارده به طرف دیگر بر عهده متخلف از مفاد این ماده می‌باشد.
ماده ۱۲: اقامتگاه قانونی طرفین
نشانی طرفین همانست كه در مقدمه تعهدنامه ذكر گردیده است و هریك از طرفین تعهد نمودند كه تغییرات احتمالی نشانی خود را ظرف مدت دو هفته قبل از تغییرات كتباً به اطلاع دیگر برسانند، در غیر اینصورت نشانی طرفین از حیث ابلاغ اوراق و اخطارها معتبر می‌باشد.
ماده ۱۳: اختتامیه
این تعهدنامه  شامل ۱۳ ماده و ۳ تبصره می‌باشد و در تاریخ ……………. در تهران در دو نسخه تنظیم و به امضاء طرفین تعهدنامه رسیده و هر یك از نسخه‌های آن به تنهایی دارای اعتبار است.
تبصره ۲: این تعهدنامه از هر حیث تابع قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.
تبصره ۳: هرگونه تغییر اساسی در مفاد تعهدنامه که به توافق طرفین رسیده باشد، به صورت الحاقیه قرارداد تنظیم و پس از امضا برای طرفین قابل اجرا خواهد بود.

در پایان

در روزهای ابتدایی کار کردن با هر شخص یا مجموعه، روزهای خوبی خواهد بود. بهتر است قراردادی شفاف وجود داشته باشد که برای روزهای پرتنش و پرچالش نیز به کار بیاید و در صورت بروز هر نوع مشکلی، می‌توانید نسبت به گرفتن حق خودتان رسماْ اقدام نمایید.

معمولا به‌عنوان یک ادمین اینستاگرام، شما باید این قرارداد را تهیه کرده و برای صاحب پیج یا کسب‌وکار مربوطه ارسال کنید که مطالعه و در صورت تمایل آن را امضا کرده تا همکاری شما به صورت رسمی شروع شود.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

مقالات بیشتر :

وظایف ادمین (مدیر پیج) اینستاگرام به صورت کامل

ایده تولید محتوا در اینستاگرام؛ ۶ ایده که همیشه جواب می دهد

ایده و نحوه نوشتن بیو اینستاگرام برای کسب و کارها + مثال

دیدگاهتان را بنویسید