×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی استوری هایلایت اینستاگرام چیست؛ ایجاد، لینک و بازاریابی
تاریخ انتشار : 09 آبان 1402 زمان مطالعه : 8 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

استوری هایلایت اینستاگرام چیست؛ ایجاد، لینک و بازاریابی

استوری هایلایت اینستاگرام چیست؛ ایجاد، لینک و بازاریابی

اینستاگرام طی سال‌ها ویژگی‌ها و بخش‌های متعددی را اضافه کرده است که همگی فرصت‌های بازاریابی متنوعی را ارائه می‌دهند. یکی از موثرترین ویژگی های اینستاگرام استوری هایلایت نام دارد. اما این ویژگی اینستاگرام دقیقا چیست و چگونه می توان از آنها برای بازاریابی خود استفاده کرد؟

هایلایت اینستاگرام چیست؟

هایلایت اینستاگرام بخشی در صفحه پروفایل اینستاگرام شماست که می توانید استوری های خود را در آن ذخیره کنید.

هایلایت های اینستاگرام محتوای گذرای شما (به عنوان مثال استوری هایی که پس از 24 ساعت پنهان می شوند) را به محتوای دائمی تبدیل می کند که همیشه از حساب شما قابل دسترسی است.

هنگامی که یک هایلایت ایجاد می کنید یا یک داستان جدید به هایلایت موجود اضافه می کنید، دوستان و دنبال کنندگان شما به هیچ وجه مطلع نمی شوند. آن‌ها نمی‌توانند آن فعالیت را در فید اینستاگرام خود ببینند که برجسته‌سازی‌ها را از سایر انواع محتوایی که می‌توانید در اینستاگرام ایجاد کنید متفاوت می‌کند.

هیچ راهی برای یافتن یا تماشای هایلایت وجود ندارد مگر اینکه در صفحه پیج اینستاگرام سازنده آن قرار بگیرید. اگر اکانت اینستاگرام شما به صورت عمومی تنظیم شده باشد، هر کسی می تواند هایلایت اینستاگرام را تماشا کند.

آیا محدودیتی برای هایلایت اینستاگرام وجود دارد؟

می توانید تعداد نامحدودی از هایلایت را به پروفایل خود اضافه کنید. فراموش نکنید که فقط چهار نقطه هایلایت اینستاگرام در صفحه پروفایل قابل مشاهده است، بنابراین به احتمال زیاد این موارد توسط بازدیدکنندگان پروفایل شما مشاهده خواهد شد.

هرچه تعداد بالاتری از هایلایت اینستاگرام داشته باشید، تعداد بیشتری از آنها هرگز مشاهده نمی شوند، بنابراین تا جایی که می توانید متمرکز باشید.

مهمترین هایلایت های خود را اغلب به روز نگه دارید تا همیشه در صفحه اول خود باقی بمانند. شما فقط می توانید 100 کلیپ فعال در یک هایلایت داشته باشید. هنگامی که یک کلیپ 101 را اضافه می کنید، اولین کلیپ به آرشیو اینستاگرام شما منتقل می شود و از دید افراد دیگر پنهان می شود.

استوری هایلایت اینستاگرام چیست؛ ایجاد، لینک و بازاریابی

چگونه یک هایلایت اینستاگرام بسازید؟

برای ایجاد هایلایت اینستاگرام به صفحه پروفایل خود در اینستاگرام بروید. روی «جدید» در بالای شبکه پست خود ضربه بزنید. در همان قسمت شما امکان ویرایش هایلایت اینستاگرام را نیز دارید.

ویرایش هایلایت اینستاگرام فقط با استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام موبایل امکان‌پذیر است. یادآوری این نکته بسیار مهم است که برای ایجاد نکات برجسته، به یک استراتژی محکم برای استوری های اینستاگرام خود نیاز دارید.

نکته مهم دیگری که باید در اینجا ذکر کنید این است که برای اینکه بتوانید استوری های خود را هایلایت کنید باید آرشیو خودکار استوری را فعال کنید. خبر خوب این است که این ویژگی به طور پیش‌فرض فعال است، بنابراین آن را همانطور که هست نگه دارید.

چگونه لینک های خارجی را به هایلایت اینستاگرام اضافه کنیم؟

اینستاگرام اکنون به هر کسی اجازه می دهد تا لینک های قابل کلیک را به استوری اینستاگرام شما اضافه کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هنگام اضافه کردن استوری، یک نماد استیکر را انتخاب کرده و پیوند خود را اضافه کنید.

وقتی استوری خود را به هایلایت منتقل می کنید، همه آن پیوندها حفظ می شوند، بنابراین هایلایت های دائمی اینستاگرام شما می توانند پیوندهای خارجی به وب سایت شما داشته باشند. این پیوندها هم در دستگاه های موبایل و هم در دستگاه های دسکتاپ کار می کنند.

این به این معنی است که هایلایت های اینستاگرام می تواند یک محرک ترافیک ثابت برای سایت شما باشد اگر آنها را به درستی انجام دهید.

چگونه از هایلایت اینستاگرام در بازاریابی استفاده کنیم؟

اکنون که می دانیم هایلایت های اینستاگرام چگونه کار می کنند، در اینجا نحوه استفاده از این ویژگی برای تبدیل آنها به بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال خود آورده شده است.

استوری هایلایت اینستاگرام چیست؛ ایجاد، لینک و بازاریابی

1. محصولات خود را به نمایش بگذارید

استوری یک راه عالی برای تبلیغ محصول شما است. می توانید آن را قابل کلیک کنید و همچنین می توانید آن را از طریق تبلیغات اینستاگرام تبلیغ کنید. سازماندهی آن تبلیغات به صورت هایلایت به شما امکان می دهد تا از آن داستان هایی که به دقت ساخته شده اند، تبدیل های بیشتری دریافت کنید.

شما مجبور نیستید یک طراح را استخدام کنید تا یک داستان جالب با محصولات خود ایجاد کنید. می توانید از تصاویر محصولات موجود خود استفاده کنید و از یک ابزار بازاریابی ویدیویی برای تبدیل آنها به یک داستان جالب استفاده کنید.

همچنین ایده خوبی است که از هایلایت اینستاگرام برای پیشنهادات فصلی، رویدادهای آینده و هدایای آتی خود استفاده کنید.

2. بررسی های مثبت برند خود را انتخاب کنید

اینستاگرام امکان ارسال مجدد به‌روزرسانی یا استوری شخص دیگری را در استوری خودتان و در نتیجه اضافه کردن آن را به هایلایت اینستاگرام را می‌دهد، اما تنها زمانی که آن کاربر شما را در آن عکس یا کپشن تگ می‌کند.

هنگامی که در به روز رسانی یا استوری هر شخصی در اینستاگرام تگ می شوید، این گزینه را خواهید داشت که آن را به استوری خود اضافه کنید.

بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که مشتریان خود را دعوت کنید تا هر زمان که می‌خواهند در یک استوری و پس از آن در یکی از هایلایت‌های شما قرار بگیرند، شما را تگ کنند و سپس آن هشتگ را دنبال کنید تا ببینید آیا به‌روزرسانی‌های جالبی وجود دارد که می‌تواند به استوری شما تبدیل شود. اطمینان حاصل کنید که اکانت اینستاگرام شما به گونه ای تنظیم شده است که به دیگران امکان می دهد شما را در عکس ها تگ کنند و هنگامی که این اتفاق افتاد، به شما اطلاع داده می شود تا بتوانید دوباره آن را پس کنید.

3. اتاق مطبوعات خود را ایجاد کنید

آیا کسب و کار شما در مطبوعات پوشش داده شده است؟ آیا شما به ویژه محصول برخی از پوشش های رسانه ای خود هستید؟ چرا کارهای رسانه‌ای خود را در یک هایلایت جمع آوری نمی‌کنید؟ اسکرین شات هایی را آماده کنید و آن را به صورت هایلات درآورید. هر یک از مشتریان بالقوه شما یا یک روزنامه نگار کنجکاو که از پروفایل اینستاگرام شما بازدید می کند و باید بتوانی آنها را تحت تأثیر قرار دهید.

فراموش نکنید که هایلایت ها ابتدا آخرین داستان های اضافه شده را نشان می دهند، بنابراین کاربران پروفایل شما می توانند در ابتدا جدیدترین پوشش مطبوعاتی برند شما را ببینند.

استوری هایلایت اینستاگرام چیست؛ ایجاد، لینک و بازاریابی

4. مشتریان یا کارمندان خود را مورد توجه قرار دهید

هیچ چیز بهتر از شناختن افراد پشت صحنه برای شناخت یک برند خوب نیست. پشت صحنه می‌تواند مشتریانی باشند که تی شرت های شما را پوشیده اند، تأثیرگذارانی که به شما کمک کرده اند یا کارمندان در مورد اینکه کار کردن برای کسب و کار شما چگونه است،

5. از هایلایت اینستاگرام به عنوان پیمایش اصلی خود استفاده کنید

موقعیت هایلایت های پروفایل شما بسیار شبیه به جایی است که پیمایش اصلی سایت در آن قرار دارد. هر زمان که در پروفایل اینستاگرام کسی قرار می گیرید، هایلایت بلافاصله قابل مشاهده است، بنابراین می توانید موثرترین نقاط فروش خود را برای نمایش در آن انتخاب کنید.

6. علایق مشتریان هدف خود را برجسته کنید

چه چیزی توجه فالوورهای شما را جلب می کند؟ اگر علایق آنها را برجسته کنید. هر کاربر اینترنتی بر اساس چالش ها، شغل، نیازها و غیره سفر خرید خاصی دارد.

قرار است نام تجاری شما این نیازها را برآورده کند، و نکات برجسته اینستاگرام می تواند توجه کاربران مختلف را با نشان دادن علایق اصلی آنها جلب کند. با استفاده از هایلایت اینستاگرام ، علایق مشتریان هدف خود را برجسته کنید.

این استراتژی به شما کمک می‌کند تا دسته‌هایی را شناسایی کنید که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند و اقدامی را آغاز می‌کنند.

7. هایلایت خود را تبلیغ کنید

اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که نکات برجسته خود را تبلیغ کنید تا در فیدهای کاربران ظاهر شوند. برای این کار باید یک حساب تجاری در اینستاگرام داشته باشید و باید آن حساب تجاری را به پروفایل تبلیغ کننده فیس بوک خود اضافه کنید.

استوری هایلایت اینستاگرام چیست؛ ایجاد، لینک و بازاریابی

8. نامگذاری جذاب

وقتی می‌خواهید هایلایت خود را نام‌گذاری کنید، حداکثر 15 کاراکتر دارید، بنابراین باید چیزی کوتاه، جذاب و به یاد ماندنی ارائه دهید. چیزی سرگرم کننده را امتحان کنید! استفاده از ایموجی ها هنگام نام گذاری ایده بدی نیست.

9. به کاور هایلایت توجه کنید

هایلایت ها در یک نقطه بسیار برجسته در صفحه پروفایل اینستاگرام شما ظاهر می شوند، بنابراین بخش مهمی از هویت بصری برند شما هستند. از کاورهای اینستاگرام خود نهایت استفاده را ببرید تا ظاهری ثابت و با مارک خوب ایجاد کنید و یک کلیک را جلب کنید.

در پایان

برای هایلایت‌ها سعی کنید کمی فکر کنید و یک استراتژی ثابت ارائه دهید. علاوه بر این هایلایت‌های رقبای خود را زیر نظر داشته باشید. هایلایت اینستاگرام رقبا راهی عالی برای به روز نگه داشتن اولویت ها و کمپین های بازاریابی آنها است.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد

بیشتر بخوانید:

چگونه بیو اینستاگرام بیزینسی بنویسیم و نکات مهم آن

نحوه اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام همراه با عکس

نحوه معرفی محصول در اینستاگرام و استوری آن؛ انواع روش ها + مثال

تبلیغات استوری اینستاگرام به چه شکلی انجام می‌شود؟

دیدگاهتان را بنویسید