×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ خدمات بازاریابی اینترنتی (مشاوره و اجرا) با آژانس مگنت
تاریخ انتشار : 21 آبان 1402 زمان مطالعه : 13 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

خدمات بازاریابی اینترنتی (مشاوره و اجرا) با آژانس مگنت

خدمات بازاریابی اینترنتی (مشاوره و اجرا) با آژانس مگنت

با شنیدن عبارت بازاریابی اینترنتی اولین چیزی که به ذهنتان می رسد چیست؟
اگر دارای کسب و کاری هستید در لحظه اول به وب سایت فکر خواهید کرد. برخی افراد نیز به وبلاگ و برخی دیگر نیز به انواع شبکه های اجتماعی فکر می کنند.
همه این تصورات درست هستند و برای انجام تبلیغات بستری قابل قبول به شمار می روند و در کنار هم مجموعه ای جامعی تحت عنوان بازاریابی اینترنتی را تشکیل می دهند.

افرادی که می خواهند برای معرفی کسب و کار خود حضور پررنگ و موثری در دنیای اینترنت داشته باشند باید بتوانند تمام این موارد را به خوبی مدیریت کنند.

در ادامه شما را با روش های مختلف بازاریابی اینترنتی آشنا کرده و مجموعه مگنت را به عنوان یکی از شرکت های برتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ و انجام خدمات بازاریابی اینترنتی به شما عزیزان معرفی کنیم.

خدمات بازار یابی اینترنتی خود را به ما بسپارید

خدمات بازاریابی اینترنتی ما شامل مشاوره تخصصی در زمینه استراتژی بازاریابی، تحلیل رقبا، تحلیل بازار و مشتری، بهینه‌سازی وب‌سایت، مدیریت تبلیغات آنلاین و اجرای کمپین‌های دیجیتال می‌شود. تیم ما از افراد متخصص و با تجربه تشکیل شده است که با استفاده از روش‌های نوین و ابزارهای پیشرفته، به شما کمک می‌کنند تا در بازار اینترنتی، بهترین نتیجه را برای کسب و کارتان به دست آورید.

با انتخاب خدمات بازاریابی اینترنتی ما، می‌توانید از فرصت‌های طلایی دیجیتالی برای جلب مشتریان جدید، افزایش فروش و شناخت برند خود بهره‌مند شوید. ما به شما کمک می‌کنیم تا استراتژی‌های هوشمندانه‌تری را در بازاریابی اینترنتی خود اجرا کنید و به سرعت به موفقیت دست پیدا کنید.

آژانس مگنت، همراه شما در مسیر موفقیت در دنیای دیجیتال است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و هماهنگی جلسه مشاوره، با ما تماس بگیرید و خدمات بازاریابی اینترنتی ما را تجربه کنید.

بازاریابی اینترنتی چیست و چه هدفی را دنبال می کند؟

همه می دانیم که بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت دارد. بازاریابی سنتی نوعی بازاریابی برونگرا است. در حالی که بازاریابی اینترنتی را می توان در مجموعه بازاریابی درونگرا جای داد. قبل از به وجود آمدن بازاریابی های اینترنتی اکثر مشاغل به روش سنتی مانند چاپ بروشور، تبلیغات رادیویی و تلوزیونی، بیلبورد و.. به معرفی خدمات خود می پرداختند.

البته جالب است بدانید هنور هم کسب و کارهای بسیاری هستند که از این شیوه برای تبلیغات استفاده می کنند.

اما با رشد روز افزون استفاده مردم از اینترنت و دنیای وب، مشاغل و کسب و کارهای بسیاری برای گسترش و معرفی برند خود از انواع بازاریابی اینترنتی استفاده می کنند تا کاربران را با محصول و خدمات خود آشنا کنند.

بازاریابی آنلاین روش های مختلفی دارد که عبارتند از: ایمیل مارکتینگ، بهینه سازی موتور جستجو، شبکه های اجتماعی، تبلیغات آنلاین و…
هدف از بازاریابی اینترنتی این است که وقتی کاربری در حال تحقیق و گشت و گذار در اینترنت و شبکه های اجتماعی است توجهش به شما جلب شده و پس از بازدید از سایت شما تبدیل به مشتری شود.

خدمات بازاریابی اینترنتی (مشاوره و اجرا) با آژانس مگنت

تفاوت بازاریابی سنتی و بازاریابی آنلاین

بیایید این تفاوت را با یک مثال بررسی کنیم. فرض کنید محصولی که ارائه می دهید شکلات است و برای معرفی آن از طریق تلویزیون و رادیو و پخش بروشور تبلیغات انجام می دهید.

اگر این تبلیغات به دست مخاطب اصلی برسد قطعا فروش شما افزایش پیدا می کند.اما روشی وجود ندارد که بتوان این بازدهی را تخمین زد و تحلیل کرد. به عبارت دیگر روشی وجود ندارد که بتوان بازاریابی سنتی را سریع کنترل کرد.


اما در بازاریابی آنلاین این امکان برای شما فراهم است که با صرف هزینه ای اندک تبلیغات خود را انجام دهید. علاوه بر آن مراحل کمپین دیجیتال مارکتینگ خود را تحت کنترل داشته و در صورت نیاز آن را تغییر دهید تا هنگامی که به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

مزایای بازاریابی اینترنتی

با توجه به مطالب بیان شده در دنیای امروز بازاریابی اینترنتی لازمه هر شغل و حرفه ایست. حتی مشاغل کوچک و محلی نیز نیاز دارند که خود را به مشتریان بیشتری معرفی کنند که این کار تنها از طریق اینترنت امکان پذیر است. در ادامه به مزایای بازاریابی آنلاین می پردازیم.

بررسی تاثیر کانال های مختلف

یکی از مهم ترین مزایای بازاریابی اینترنتی بررسی و مقایسه کانال های مختلف است. شما از این طریق می توانید مسیر حرکت بازدیکنندگان سایت خود را دنبال کنید و راه هایی را که کاربر برای رسیدن به وبسایت یا لندینگ پیج شما پیموده است مشاهده کنید. همچنین می توانید تاثیر کانال های مختلف را نیز بررسی کنید و ببینید کدام کانال بازدهی بیشتری داشته و در افزایش مشتری تاثیر داشته است.

بررسی و تحلیل رفتار مشتریان

بازاریابی آنلاین این قابلیت را دارد که ویژگی های مشتری خود از قبیل سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و.. را بررسی کرده و مشتریانی که احتمال بیشتری برای خرید دارند را پیدا کنید.

خدمات و محصولات مرتبط با سلیقه آن ها را در اختیارشان قرار دهید و حتی می توانید پیشنهادهای جذابی را به آن ها ارائه دهید. در واقع این ویژگی به شما امکان می دهد که نیازهای مشتریان خود را پیگیری کرده و با توجه به آن محصولات خود را معرفی نمایید.

تصور کنید فردی از شما تلفن همراه می خرد. مطمعنا بعدا او نیاز به قاب موبایل، هندزفری و.. نیاز پیدا می کند. شما می توانید ازاین فرصت استفاده کرده و محصولات بیشتری به او معرفی کنید.

دسترسی راحت و سریع

استفاده از بازاریابی اینترنتی این امکان را فراهم می کند که افراد به راحتی با یک کلیک، با شما و کسب و کارتان آشنا شوند و محصول مورد نیاز خود را خریداری کنند.

هزینه عملیاتی کم

از دیگر مزایای مهم بازاریابی های آنلاین صرفه جویی در زمان، حفظ محیط زیست و هزینه مقرون به صرفه تبلیغات است. فرض کنید می‌خواهید برای تبلیغات خود بروشور چاپ و پخش کنید. شما علاوه بر اینکه باید برای کاغذ و چاپ هزینه بپردازید زمان زیادی هم برای پخش آن اختصاص دهید.

در حالی که همین کار را درفضای آنلاین با ارسال یک ایمیل، ساخت کلیپ و تیزر و انتشار در شبکه های اجتماعی خود را به صورت گسترده تر به افراد مختلف معرفی کنید.

هدف گیری و شناخت دقیق مشتری

در بازاریابی اینترنتی امکان دسته بندی مشتریان براساس نیاز و سلیقه های مختلف وجود دارد و شما می توانید با توجه یه این موارد خدمات متناسب با هر سلیقه را ارائه دهید.

مثلا می توانید مشتریان خود را از لحاظ منطقه جغرافیایی، سن، علاقه مندی ها، جنسیت و… دسته بندی کنید و تمرکز خود را روی آن ها بگذارید و بهترین نتیجه را کسب کنید.

ابزارهای بازاریابی اینترنتی

برای ورود به حوزه بازاریابی آنلاین نیاز دارید که با ابزارهای مختلف دیجیتال مارکتینگ آشنایی پیدا کرده تا به کمک آن ها بتوانید کسب و کار و خدمات خود را معرفی کنید. بازاریابی اینترنتی شامل شاخه های زیر است:

  • بهینه سازی موتورهای جستجو ( SEO )
  • بازاریابی موتورهای جستجو ( SEM )
  • بازاریابی محتوایی
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات کلیکی ( PPC )
  • بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
  • بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

مهم‌ترین روش‌های تبلیغاتی مورد استفاده در بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی مفاهیم و مبحث گسترده ای دارد و هر فعالیتی که در این حوزه انجام شود به عنوان زیر مجموعه ای از آن شناخته می شود. در این بخش می خواهیم جهت درک بهتر شما مهم ترین روش های تبلیغاتی که در بازاریابی های آنلاین استفاده می شود به شما عزیزان معرفی کنیم.

اطلاعاتی که ارائه می دهیم کسب و کارهای کوچک نیز باید با آن آشنایی داشته باشند.

بهینه سازی موتورهای جستجو

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو و پلتفرم هزینه بر گوگل ادوردز هر دو به عنوان بخشی مهم و البته مجزا در بازاریابی های موتور جستجو مطرح هستند. برای هر وب مستری نیاز است که دوره های آموزشی سئو را بگذراند و دانش کافی را به دست آورد.

با کمک سئو می توانید وب سایتی طراحی کنید که رتبه ای خوب نسبت به سایت های دیگر در گوگل داشته باشد. پیاده سازی سئو توسط افراد متخصص در این حوزه انجام می شود وهزینه دارد. اما این فرصت را به شما می دهد تا بدون نیاز به پرداخت هزینه های اضافی به موتورهای جستجو، سایت خود را برای کاربران به نمایش درآورید.

برای به دست آوردن رتبه خوب در گوگل باید در مورد کلمات کلید مهم تحقیق کنید و بدانید چگونه آن ها را در محتوای خود به کار ببرید و محتوایی با کیفیت به کاربران ارائه دهید.

لینک سازی نیز از دیگر مواردیست که انجام اصولی آن باعث افزایش رتبه سایت شما می شود. علاوه بر آن باید به طور منظم وضعیت سایت و کلمات کلیدی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در وضعیت خوبی به سر می برند. اما بر خلاف سایر پلتفرم های بازاریابی، سئوی سایت نیاز به بررسی مداوم ندارد.

بازاریابی موتور جستجو

بازاریابی موتور جستجو (SEM) به سایر فعالیت های مرتبط با بازاریابی گفته می شود که به منظور دسترسی بهتر و بیشتر کاربران به وب سایت های کسب و کار مخصوصا جستجو در گوگل راه اندازی می شود.

شما همچنین می توانید تبلیغات نمایشی داشته باشید. به این صورت که تبلیغات خود را در سایت های پربازدید قرار داده و در معرض دید کاربران بیشتری قرار دهید. مزیت این روش این است ممکن است کاربری که به دنبال محصول یا خدمات شما نیست و در حال گشت زنی در اینترنت است توجهش به تبلیغ شما جذب شده و از این طریق با شما آشنا شود.

بازاریابی محتوا

به انجام یکسری فعالیت ها که منجر به تولید محتوایی جذاب می شود و به جلب اعتماد و جذب مشتری می انجامد بازاریابی محتوایی گفته می شود. محتوا با توجه به فعالیت و نیازهای شما در قالب های مختلفی اجرا می شود:

  • محتوایی که در سایت خود منتشر می کنید.
  • مطالبی که در سایت های دیگر به عنوان مهمان به اشتراک می گذارید و از آنجا به سایت خود لینک می دهید.
  • تولید محتوایی که به منظور دریافت اطلاعات از مشتری های راغب ( لید ) و جذب آن هاست.
  • محتواهای ویدیویی یا اینفوگرافی که انتشار آن ها در شبکه های مختلف اجتماعی وجود داشته باشد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی به دو صورت بازاریابی ارگانیک و بدون هزینه و تبلیغات هزینه بر انجام می شود. در روش دوم پلتفرم مورد نظر، از طریق برنامه های تبلیغاتی پرداخت در ازای کلیک همسان هزینه دریافت می کند که در ایران کاربرد زیادی ندارد. به خاطر تحریم ها و گرانی دلار و عدم نمایش آن به کاربران ایرانی. در حالی که منظور از راه اندازی کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی معرفی بیشتر برند و برقراری روابط بهتر و موثر با مشتری است.

تبلیغات کلیکی

روش پرداخت به ازای کلیک (CPC) یا بازاریابی کلیکی یکی از روش های تبلیغاتی است. در این روش بازاریاب ابتدا به طراحی تبلیغ مورد نظر خود می پردازد. سپس آن را از طریق پلتفرم های تبلیغاتی مختلف به مخاطب معرفی می کند.

در پایان شما بابت نتیجه حاصل شده هزینه پرداخت می کنید. این هزینه بستگی به پلتفرمی دارد که انتخاب می کنید. ممکن است پرداخت هزینه در ازای هر کلیک روی تبلیغ، در ازای فروش یا با توجه به تعداد نمایش وب سایت در گوگل محاسبه شود.
در روش تبلیغ وابسته به جستجو هزینه کلیکی که پرداخت می کنید می تواند در جایگاه نمایش وب سایت شما موثر باشد.

بازاریابی ایمیلی

دراین روش بازاریابی همان طور که از اسمش پیداست شما می توانید با ارسال ایمیل با کاربران ارتباط برقرار کنید و از این طریق حرفه خود را به آن ها معرفی کرده و افزایش فروش داشته باشید.

بازاریابی ایمیل نیز مانند شبکه های اجتماعی هدف مشخصی را دنبال می کند. هدف معرفی محصولات و خدمات جدید به مخاطب و در معرض دید قرار دادن آن است. با این تفاوت که برای صاحبان کسب و کار ارسال ایمیل راحت تر بوده و بهتر می توانند تکنیک های فروش را پیاده سازی کنند. در ایمیل می توان پیشنهادهای مختلف فروش، اعلان فروش محصول، تخفیفات، فراخوان و… را به مخاطب ارائه داد.

شبکه سازی اینترنتی

فعالیت های مربوط به شبکه سازی اینترنتی اگر به صورت درست و اصولی انجام شود باعث می شود شما ارتباطاتی موثر را در انجمن های گفتگو و گروه های مختلف اینترنتی داشته باشید و با اشتراک گذاشتن اطلاعات خود منجر به رونق کسب و کارتان شوید.

همچنین این امکان وجود دارد که با افرادی که در حوزه کاری شما فعالیت می کنند آشنا شوید و حتی در انجام برخی پروژه ها با هم شریک شوید. البته توجه داشته باشید هدف بازاریابی به روش شبکه سازی اینترنتی فروش مستقیم نیست. بلکه برقراری ارتباطات موثر و گسترده است و هزینه چندانی نیز برای شما ندارد. به طریق زیر می توانید گروه های اینترنتی مرتبط با حوزه کسب و کار خود را پیدا کنید:

  • گروه‌ های فیسبوک
  • گروه‌ های لینکدین
  • انجمن‌ های گفتگوی صنایع مختلف، مانند گروه های تلگرامی مرتبط
  • انجمن‌ های گفتگوی پرسش و پاسخ

چگونه می توان نتایج به دست آمده از بازاریابی اینترنتی را ارزیابی کرد؟

برای این منظور بدون در نظر گرفتن پلتفرمی که برای بازاریابی اینترنتی خود انتخاب کردید ابزارهای رایگانی وجود دارد که از طریق آن ها می توانید عملکرد خود را بررسی کنید:

  • گوگل آنالیتیکس

اطلاعاتی که گوگل آنالیتیکس در اختیار شما قرار می دهد عبارتست از: کانال های ترافیک ورودی به سایت شما، تعداد افرادی که از سایت شما بازدید می کنند، نحوه فعالیت کاربران در سایت شما و عواملی که توجه آنها را جلب کرده و تشویق به خرید می شوند. استفاده از این برنامه برای هر وب سایتی ضروری است و به راحتی می توانید آن را با سایت خود همگام سازی کنید.

  • تحلیلگرهای همسان بر روی پلتفرم

از جمله ابزار های تحلیلگر همسان می توان به فیسبوک اینسایتز، توییتر و اینستاگرام اینسایتز اشاره کرد. از طریق این تحلیلگرها می توان اطلاعاتی مانند تعداد لایک ها، به اشتراک گذاری ها، ریتوییت ها، کامنت ها و دایرکت را ارزیابی کزد. با استفاده از این اطلاعات می توانید نتیجه کار خود را بررسی کرده و ببینید که محتوای شما تا چه مقدار در جذب مخاطبین موثر بوده است.

هزینه تبلیغات و بازاریابی اینترنتی

فعالیت و بازاریابی آنلاین می تواند هزینه بر باشد. اما در آژانس مگنت شما می توانید هزینه های تبلیغات را باتوجه به بودجه خود هماهنگ کرده و با حداقل هزینه اقدام به راه اندازی کمپین تبلیغاتی کنید. ما به شما این اطمینان را می دهیم که خدمات بازاریابی اینترنتی را با کیفیت برتر و حداکثر بازدهی به شما عزیزان ارائه می کنیم. برای آشنایی بیشتر با خدمات مگنت با مشاورین ما تماس بگیرید.

سخن پایانی

طبیعتا هر چه تعداد کاربران در وب افرایش یابند رقابت بین کسب و کارهای مختلف نیز بیشتر می شود. بنابراین اگر هر شغلی، مشتری خود و نیازهای او را بشناسد با پیاده سازی یک استراتژی مناسب می تواند در فضای وب به طور موثر بازاریابی کرده و لیدهای مناسبی را به خود جذب کند.( لید کسی است که در اولین بازدید از تبلیغ شما تبدیل به مشتری می شود)

از طریق شبکه تبلیغاتی آنلاین مگنت می توانید کسب و کار خود را از طریق تبلیغات گسترده، بازدیدی و اینفلوئنسری خیلی سریع اجرا کنید. همچنین تبلیغات خود را به صورت هدفمند در معرض دید میلیون ها ایرانی قرار دهید.

همچنین ما با ارائه گزارش عملکرد خود همواره در کنار شما هستیم تا به بهترین نتیجه و بیشترین بازدهی دست پیدا کنید. ما در مگنت با اسـتفاده‌ی درسـت و به‌ موقع از هر ابزار و امکان هـوشـمند این امکان را برای شما فراهم می کنیم تا زمان و هزینه‌ خود را به بهترین شکل مدیریت کنید و کسب‌وکاری موفق داشته باشید.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید