×
صفحه اصلی تبلیغات بازاریابی مجدد Remarketing چیست، نحوه انجام، انواع
تاریخ انتشار : 29 تیر 1402 زمان مطالعه : 10 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

بازاریابی مجدد Remarketing چیست، نحوه انجام، انواع

بازاریابی مجدد Remarketing چیست، نحوه انجام، انواع

اگر تا به حال از وب سایتی بازدید کرده‌اید و بدون این که کنشی در آن سایت داشته باشید و آن را ترک کرده باشید، ممکن است بعداً تبلیغات آن را در وب سایت دیگری مشاهده ببینید.

این استراتژی بازاریابی مجدد ریمارکتینگ نامیده می‌شود و مشتریان بالقوه علاقه‌مند را هدف قرار می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که از برند آگاه هستند. چنین روشی باعث می‌شود که یک سازمان تبدیل‌ها را افزایش دهد و بودجه تبلیغاتی خود را بهینه کند.

در ادامه توضیح می‌دهیم که بازاریابی مجدد چیست، مزایا و انواع آن را بیان می‌کنیم.

بازاریابی مجدد (Remarketing ) چیست؟

بازاریابی مجدد فرآیندی است که تلاش‌های بازاریابی شما را به سمت تعامل مجدد با مشتریان بالقوه‌ای که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده‌اند یا به محصولات یا خدمات شما علاقه نشان داده‌اند، هدف قرار می‌دهد.

هنگامی که یک مصرف کننده از وب سایت شما بازدید می‌کند و با کوکی‌های مرورگر موافقت می‌کند، فرآیند بازاریابی مجدد آغاز شده است. این کوکی‌ها به شما کمک می‌کنند تا سفر مصرف‌کننده را از طریق وب‌سایت خود پیگیری کنید و همچنین از طریق بازاریابی به آنها یادآوری می‌کنید که در صورت خروج بدون انجام این کار، برگردند و خرید کنند.

هدف از بازاریابی مجدد جلب علاقه مصرف کننده به بازگشت به وب سایت شما و تکمیل فراخوان هدفمند شما است.

تبدیل یک کمپین بازاریابی مجدد می‌تواند به این معنا باشد که مصرف‌کننده تبدیل به یک مشتری پولی می‌شود، اما می‌تواند به این معنا نیز باشد که مصرف‌کننده یک اقدام دیگر مانند وارد کردن ایمیل خود در لیست اشتراک شما یا دنبال کردن صفحه رسانه اجتماعی شرکت را تکمیل کند.

مزایای بازاریابی مجدد

استفاده از بازاریابی مجدد یا Remarketing در استراتژی بازاریابی شما مزایای متعددی دارد. مزیت اصلی اثربخشی کمپین‌های بازاریابی مجدد است که می‌تواند در افزایش نرخ تبدیل شما داشته باشد.

تبلیغات بازاریابی مجدد نسبت به سایر انواع تبلیغات بازاریابی، نرخ کلیک بالاتری دارند. این به این دلیل است که مصرف‌کنندگانی که قبلاً به محصولات یا خدمات شما علاقه نشان داده‌اند، بیشتر از مصرف‌کننده‌ای که برای اولین بار با شرکت در تعامل است، به مشتری تبدیل می‌شوند.

کمپین های بازاریابی مجدد به شما این امکان را می‌دهند که حتی پس از ترک سایت شما با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید.

آنها به سازمان شما کمک می‌کنند تا آگاهی و شناخت برند را ایجاد کند و اعتماد مصرف کننده را به محصولات و خدمات شما افزایش دهد.

کمپین‌های بازاریابی مجدد با یادآوری محصول یا خدمات شما در حالی که در وب سایت دیگری هستند که به آنها اعتماد دارند، برند شما را برای مخاطبان هدف شما بیشتر قابل تشخیص می‌کند. این امر اعتماد مصرف کننده را به شرکت افزایش می‌دهد و باعث می‌شود آنها تمایل بیشتری به تبدیل داشته باشند.

بازاریابی مجدد Remarketing چیست، نحوه انجام، انواع

انواع بازاریابی مجدد

انواع مختلفی از تبلیغات بازاریابی مجدد وجود دارد که شرکت‌ها می‌توانند برای بازاریابی مجدد کسب و کار خود از آنها استفاده کنند. برخی از محبوب ترین انواع تبلیغات بازاریابی مجدد عبارتند از:

نمایش بازاریابی مجدد

بازاریابی مجدد نمایشی یکی از رایج‌ترین انواع کمپین‌ها است. تبلیغات در وب سایت‌های خارجی ظاهر می‌شود تا به کاربران محصولات مورد علاقه خود را یادآوری کند و آنها را تشویق به خرید کند.

کمپین‌های تبلیغاتی نمایشی معمولاً بر اساس مدل پرداخت به ازای کلیک عمل می‌کنند و هدف قرار دادن کاربران مناسب و ساده کردن فرآیند خرید را مهم می کند. کمپین‌های بازاریابی مجدد جستجو شامل استفاده از قرار دادن صفحه نتایج موتور جستجوی پولی برای کلمات کلیدی خاص است.

کاربرانی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده‌اند، وقتی از کلمات کلیدی خاصی استفاده می‌کنند، تبلیغات را در نتایج جستجوی خود مشاهده می‌کنند. این رویکرد می تواند به شما کمک کند تا مشتریان را ایمن کنید و آنها را از انتخاب محصولات رقیب به جای شما جلوگیری کند.

بازاریابی مجدد ویدیویی

کمپین‌های بازاریابی مجدد ویدیویی تبلیغاتی را در ابتدای کلیپ‌ها در پلتفرم های استریم نشان می‌دهند. این تبلیغات می‌توانند به ویژه مؤثر باشند، زیرا تمایل بیشتری نسبت به تبلیغات متنی یا تصویری سنتی دارند. آنها با یادآوری نام تجاری شما و تشویق آنها به کلیک کردن برای خرید، توجه کاربر را به خود جلب می کنند.

بازاریابی مجدد رسانه‌های اجتماعی

کمپین‌های بازاریابی مجدد رسانه‌های اجتماعی شامل استفاده از انواع مختلف تبلیغات برای هدف قرار دادن مشتریانی است که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده‌اند در حالی که آنها در حال مرور فیدهای رسانه‌های اجتماعی خود هستند.

برای بهبود تعامل، پست‌ها می‌توانند شامل متن، تصویر و ویدئو باشند. حتی اگر این تبلیغات به فروش مستقیم منجر نشوند، می‌توانند حضور ارگانیک شما در رسانه‌های اجتماعی را در دراز مدت بهبود بخشند.

بازاریابی مجدد ایمیلی

بازاریابی مجدد ایمیل بازدیدکنندگان وب سایت شما را که در لیست ایمیل شما ثبت نام کرده‌اند هدف قرار می‌دهد. کمپین‌های ایمیلی می‌توانند هم برای بازدیدکنندگانی که علاقه نشان داده‌اند اما تبدیل نشده‌اند و هم برای مصرف‌کنندگان پس از تبدیل، تبلیغاتی را شامل شود تا آنها را به محصولات یا خدمات جدید علاقه‌مند کند. این رویکرد به ویژه برای ارائه اطلاعات اضافی به مشتریان قبل از خرید مؤثر است.

بازاریابی مجدد آفلاین

در حالی که اکثر این مقاله در مورد کمپین‌های بازاریابی مجدد در زمینه آنلاین بحث کرده است، روش هایی نیز برای استفاده از کمپین‌های بازاریابی مجدد به صورت آفلاین وجود دارد.

همچنین ممکن است شرکت‌ها از پلتفرم‌هایی مانند تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردها و تماس های تلفنی به عنوان بخشی از کمپین‌های بازاریابی مجدد خود استفاده کنند.

به عنوان مثال، یک رستوران محلی ممکن است با قرار دادن چندین آگهی تبلیغاتی مختلف در امتداد بزرگراه طولانی منتهی به محل خود، یک کمپین بازاریابی مجدد ایجاد کند.

رانندگان ممکن است اولین بیلبوردی را که می‌بینند نادیده بگیرند، اما بیلبوردهای اضافی می‌توانند آگاهی آنها را از رستوران تقویت کنند.

بازاریابی مجدد Remarketing چیست، نحوه انجام، انواع

نحوه استفاده از بازاریابی مجدد

این مراحل را دنبال کنید تا یک کمپین بازاریابی مجدد را در تلاش‌های بازاریابی خود بگنجانید:

۱. یک طرح ایجاد کنید

اولین قدم ایجاد یک طرح است. شما می‌توانید با تعیین اینکه کدام صفحات در وب سایت خود را می‌خواهید برای ردیابی سفر بازدیدکنندگان سایت خود هدف قرار دهید، شروع کنید. هنگامی که می‌دانید کدام منطقه از سفر بازدیدکننده را می‌خواهید هدف قرار دهید، می‌توانید برنامه ریزی انواع کمپین‌هایی را که استفاده می کنید شروع کنید.

به عنوان مثال، اگر صفحات توضیحات محصول و صفحه سبد خرید خود را هدف قرار می‌دهید، می توانید از اطلاعات جمع آوری شده از این صفحات برای ایجاد تبلیغاتی با هدف قرار دادن محصولات خاصی استفاده کنید که مصرف کننده مورد نظر شما برای بازاریابی مجدد در ابتدا به آنها علاقه مند بوده است.

۲. پیشنهادات ویژه

در مرحله بعد، باید پیشنهاد ویژه‌ای را برای مخاطبان هدف کمپین بازاریابی مجدد خود ارائه دهید تا آنها را ترغیب کنید که به سایت شما بازگردند و سفر خود را به سمت تبدیل کامل کنند.

به عنوان مثال، شما می‌توانید یک کوپن با درصد مشخصی از خرید آنها ارائه دهید یا ارسال رایگان ارائه دهید تا آنها را ترغیب کنید که به وب سایت شما بازگردند و خرید خود را تکمیل کنند.

شما همچنین می‌توانید یک برنامه وفاداری ایجاد کنید که مشتریان را تشویق می کند تا خریداران مکرر شوند.

۳. یک جدول زمانی تنظیم کنید

هنگامی که تصمیم گرفتید از چه نوع کمپین استفاده کنید، گام بعدی این است که مشخص کنید تبلیغات شما چند بار به مخاطبان هدف کمپین شما نشان داده می‌شود و تا چه مدت به نمایش تبلیغات خود به آنها ادامه می دهید.

این یک گام مهم در ایجاد یک کمپین است زیرا نمایش تبلیغات شما به تعداد زیاد یا برای مدت طولانی می‌تواند باعث خستگی تبلیغات شود و تأثیری معکوس نسبت به آنچه که می‌خواهید به دست آورید داشته باشد. این رویکرد همچنین به شما امکان می دهد استراتژی های جدید را آزمایش کرده و نتایج را بهینه کنید.

۴. مشتریان را هدف قرار دهید

کمپین‌های شما فقط نباید بازدیدکنندگانی را که به وب سایت شما تبدیل نشده اند هدف قرار دهند. شما همچنین می‌توانید بازدیدکنندگانی را که در بازدید اصلی خود به سایت شما تبدیل کرده‌اند را هدف قرار دهید.

این به عنوان بازاریابی مجدد پس از تبدیل شناخته می‌شود. هدف از کمپین‌های پس از تبدیل این است که بازدیدکنندگانی را که قبلاً اقدامی را انجام داده‌اند یا خریدی را در وب‌سایت شما انجام داده‌اند، ترغیب کنند تا به وب‌سایت شما بازگردند و مشتریان مکرر شوند.

۵. بررسی و تجزیه و تحلیل نتایج

در نهایت، زمانی که کمپین‌های خود را اجرا کردید، باید اثربخشی کمپین‌های خود را ردیابی و اندازه‌گیری کنید. می‌توانید این کار را با ردیابی نرخ کلیک تعداد بازدیدکنندگانی که به وب‌سایت خود بازمی‌گردند و سپس ردیابی نرخ تبدیل برای یافتن تعداد بازدیدکنندگان بازگشتی انجام دهید.

سپس می توانید این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنید و از نتایج برای ایجاد تغییرات در کمپین های خود در صورت نیاز استفاده کنید.

تفاوت بازاریابی مجدد و ریتارگتینگ

اصطلاحات بازاریابی مجدد و هدف‌گذاری مجدد مشابه هستند. با این حال، در حالی که هر دو اصطلاح به معنای هدف قرار دادن یک مخاطب بیش از یک بار است، این دو اصطلاح متفاوت هستند.

بازاریابی مجدد یک اصطلاح کلی است که فرآیند هدف قرار دادن یک مشتری بالقوه را بیش از یک بار توصیف می کند.

ریتارگتینگ زیرمجموعه ای از بازاریابی مجدد است که به طور خاص به هدف قرار دادن تبلیغات آنلاین برای همان مخاطبان هدف به طور مکرر اشاره دارد.

بازاریابی مجدد Remarketing چیست، نحوه انجام، انواع

در پایان

شما آماده‌اید تا روش‌های جدید بازاریابی مجدد را در کمپین‌های خود آزمایش کنید. مطمئن شوید که مخاطبان مبتنی بر تعامل و بازدید از وب سایت را برای محافظت از آینده در برابر محدودیت های ردیابی ترکیب می‌کنید.

به یاد داشته باشید که مخاطبان پلت فرم اجتماعی، مخاطبان شخص اول و قابل اعتمادتر از مخاطبان شخص ثالث هستند که از طریق یک پیکسل ساخته شده اند، بنابراین احتمالاً دارای مجموعه بزرگتری از افرادی هستند که می خواهید هدف قرار دهید.

در نهایت، فراموش نکنید که پیام های منحصر به فرد و خلاقانه ای را برای صحبت با هر مخاطب ایجاد کنید. کمپی‌ های خود را راه اندازی و شروع به آزمایش کنید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین روش های تبلیغات محلی؛ ۱۰ روش سنتی و مدرن

معرفی چند نمونه کمپین دیجیتال مارکتینگ ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید