×
صفحه اصلی تبلیغات بهترین روش های تبلیغات محلی؛ 10 روش سنتی و مدرن
تاریخ انتشار : 28 خرداد 1402 زمان مطالعه : 6 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

بهترین روش های تبلیغات محلی؛ 10 روش سنتی و مدرن

بهترین روش های تبلیغات محلی؛ 10 روش سنتی و مدرن

شما می‌توانید از طریق بازاریابی آنلاین و آفلاین محلی به نتایج خوبی در زمینه فروش و معرفی محصولات دست پیدا کنید.

شما باید استراتژی‌های بازاریابی محلی موثری را برای ایجاد اعتبار برند خود و جذب مشتریان بیشتر ایجاد کنید.

داشتن یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای هر کسب و کاری ضروری است، حالا ممکن است کسب و کار جدید راه‌اندازی کرده باشید یا این که پیش از این کسب و کار خود را داشته باشید.

بازاریابی دیجیتال و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی مهم‌ترین بخش‌های بازاریابی یک کسب‌وکار محلی هستند و آمار در این حوزه نشان می‌دهد که کسانی که به صورت حضوری برای خرید می‌روند نیز پیش از آن در فضای آنلاین با آن کسب و کار آشنا شده‌اند.

در نتیجه می‌توان گفت که بهترین روش بازاریابی و تبلیغات محلی به صورت آنلاین است. در ادامه بهترین استراتژی‌های عالی بازاریابی محلی آورده شده است.

1. بهینه‌ سازی جست‌ و جوی محلی

اگر از نمایه کسب و کار Google (GBP)، استفاده کنید زمانی که شخصی کسب و کار یا کلمات کلیدی شما را در گوگل جستجو کند، کسب و کار شما به او معرفی خواهد شد.

با این قابلیت همچنین کسب‌وکار شما را در Google Maps نیز نشان داده می‌شود. برای شروع، یک پروفایل با نام شرکت، اطلاعات تماس، صنعت و غیره ایجاد کنید. سپس، فهرست GBP خود را تأیید کنید.

پس از تأیید، می‌توانید تصاویر و بیوگرافی اضافه کنید، وبلاگ ها را آپلود کنید، پیشنهاد ایجاد کنید، پیام ارسال و دریافت کنید، نظرات مشتریان را اضافه کنید و تجزیه و تحلیل‌ها را مشاهده کنید. به روز رسانی آن نیز بسیار آسان است.

متاسفانه این قابلیت در ایران فعال نیست اما با ثبت کردن موقعیت مکانی خود در نقشه گوگل و ثبت نظر و آپلود عکس در آن می توانید هنگام جستجوهایی با ماهیت محلی در صدر نتایج نشان داده شوید

2. نظرات محلی، مشتریان محلی

به عنوان کاربران آنلاین محتاط، اولین چیزی که مردم به آن توجه می‌کنند اغلب بررسی‌های ارائه شده است. یک نظر مثبت یا گواهی می‌تواند به مشتریان محلی نشان دهد که شما کسب و کاری هستید که می‌توان به آن اعتماد کرد.

روش‌های مستقیم برای یادآوری به مشتریان برای ارسال نظرات مثبت وجود دارد. مثلا می‌توان پس از خرید با ارسال یک پیامک به آنها یادآوری کرد که حتما نظر خود را درباره تجربه خرید یا استفاده از خدمات و امکانات شما ثبت کنند.

اگر نقدهای منفی دریافت کردید، نگران نباشید، می‌توانید از نظرات منفی به عنوان راهی برای جمع آوری اطلاعات معنی‌دار مشتری استفاده کنید و نقشه راه مناسبی برای کار کلی خود ترسیم کنید.

همچنین می‌توانید از این فرصت برای تبدیل نظر منفی به مثبت با تماس با مشتری و اصلاح تجربه، محصول یا خدمات ضعیف استفاده کنید.

بهترین روش های تبلیغات محلی

3. SEO وب سایت خود را بهینه کنید

گام بعدی برای وارد کردن برند و محصول خود به بازار محلی، بهینه سازی وب سایت (seo) برای جستجوی ارگانیک است.

اولین و مهمترین راه برای انجام این کار از طریق بهینه سازی کلمات کلیدی است.  رقابت بر کلمات کلیدی کوتاه بسیار شدید است و کسی که مدت طولانی‌تری از شما در این زمینه حضور داشته است بهتر می‌تواند از این قابلیت استفاده کند.

به همین بر کلمات کلیدی کوتاه و خاص منطقه جغرافیایی خود تمرکز کنید. فرض کنید شما یک شرکت بازاریابی دیجیتال هستید که خدمات بازاریابی B2B را برای مشاغل در یک منطقه خاص ارائه می‌دهد. بهینه سازی فقط برای کلمات «بازاریابی» یا «بازاریابی دیجیتال» بیهوده خواهد بود چرا که قبلا روی آن کار شده است.

بهتر است صفحاتی را در سایت ایجاد کنید که مبتنی بر مکان، موقعیت و دارای کلمات کلیدی بیشتری باشند. برای مثال، می‌توانید صفحه یا وبلاگی به نام «بازاریابی دیجیتال برای شرکت‌های B2B در شیراز» یا «چگونه شرکت‌های B2B در شیراز می‌توانند از بازاریابی دیجیتال بهره‌مند شوند» ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: اصول و فاکتور های سئو محلی (لوکال سئو) به صورت کامل

4. محتوای محلی ایجاد کنید

بازاریابی محتوا بخش بزرگی از جذب مخاطب هدف است. هرچه محتوای شما با ارزش‌تر، مرتبط‌تر و سازگارتر باشد، مخاطبان هدف شما بیشتر با آن درگیر خواهند شد. اما از کجا باید شروع کرد؟ محتوایی ایجاد کنید که درد مشتری شما را برطرف کند و همیشه کاربرد داشته باشد.

هیچ میانبری برای تولید محتوای خوب وجود ندارد، سعی کنید تحقیق کنید و بهترین محتوای مناسب را برای مشتریان تولید کنید. محتوایی با اصول سئو و با ارزش تولید کنید که بازدیدکنندگان جدیدی را به سایت شما جذب می‌کند.

5. طراحی وب سایت خود را به روز کنید

ظاهر وب سایت شما به اندازه کلمات و محتوایی که تولید می‌کنید، مهم است. با این حال، در حالی که کلمات کلیدی بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت می‌کنند، طراحی و تجربه کاربری شما (UX) آنها را در آنجا نگه می‌دارد.

از تصاویر و ویدیوهایی در وب‌سایت خود استفاده کنید که به مکان، محله و کسب‌وکار شما اشاره می‌کنند تا یک مرجع قابل تشخیص به نهاد محلی شما وجود داشته باشد. یادتان باشید مهمترین چیزی که باید در وب سایت خود محافظت کنید، تجربه کاربر است.

بیشتر بخوانید: بهبود تجربه کاربری (ux) وب سایت چگونه است؛ انواع روش‌ها

6.  ابزار CRM را یکپارچه کنید

CRM  تضمین می‌کند که درک دقیق‌تری از مشتریان خود داریم. اکثر CRM ها می‌توانند با وب سایت‌های مدرن یکپارچه شوند. اگر داده‌ها بر اساس آن در CRM شما جمع آوری شده باشد، می‌توانید به راحتی مشتریان و مشتریان بالقوه را بر اساس منطقه شناسایی و تقسیم‌بندی کنید.

7. تبلیغات محلی گوگل

اگر می‌خواهید فروش داشته باشید، باید تبلیغ کنید. تبلیغات گوگل به شدت مهم است. در حالی که سئو برای جستجوی ارگانیک محلی عالی است، شما به تبلیغات گوگل و سایر کانال‌های رسانه پولی برای حمایت از تولید سرنخ و کمپین‌های آگاهی از برند خود نیاز دارید.

Google Ads  یک کانال مبتنی بر کلمه کلیدی و پرداخت به ازای کلیک است که به شما امکان می‌دهد مخاطبان را بر اساس کلمات کلیدی و مکان از جمله موارد دیگر هدف قرار دهید. محتوای خلاقانه و راه حل محور شما به جذب بازار محلی شما کمک می‌کند تا زمانی که سئوی شما در نوسان کامل باشد.

8. بازاریابی مجدد Remarketing

بازاریابی مجدد یک عنصر مهم در بازاریابی دیجیتال است. بازاریابی مجدد با استفاده از یکسری  تاکتیک‌های خاص موقعیت جغرافیایی را تقویت می‌کند و می‌تواند خریداران را به خرید بیشتر تشویق کند. به این معنا که اگر کمپین تبلیغاتی گوگل شما که محدود به مکان جغرافیایی است یا کمپین فضای مجازی شما ترافیکی را به سایت شما ارسال می‌کند،

بازاریابی مجدد می تواند مشتریان را برای شما نگه دارد. بازاریابی مجدد، تبدیل‌ها را افزایش می‌دهد، آگاهی از برند را ارتقا می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا در ذهن مشتریان بالقوه باشید.

بیشتر بخوانید: تبلیغات ریتارگتینگ (هدف‌گیری مجدد)؛ انواع و اشتباهات رایج آن

بهترین روش های تبلیغات محلی

9. از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید

رسانه‌های اجتماعی می‌توانند راهی عالی برای رشد آگاهی و مشارکت برند محلی باشند. به یاد داشته باشید، در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی که مخاطبان هدف شما ترجیح می‌دهند، فعال باشید. کمپین‌های تبلیغاتی را اجرا کنید و درباره شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه محل خود تحقیق کنید.

10. رویدادهای آفلاین

 رویدادهای آفلاین یکی از راه‌های مورد علاقه برای تقویت بازاریابی و تبلیغات محلی است. درست است که فعالیت‌های آنلاین شما مانند ایمیل، تبلیغات و شبکه‌های اجتماعی نتایج شگفت‌انگیزی را به همراه دارد اما از این فرصت نیز غافل نشوید.

از نزدیکی فیزیکی که با مشتریان محلی خود دارید استفاده کنید. کارت های وفاداری، حمایت های خیریه، برنامه های محلی را از دست ندهید چرا که این دست برنامه‌ها به برند شما هویت می‌دهد و ارتباط شما را با مخاطبان هدف محلی تقویت می‌کند.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

مقالات بیشتر:

۵ راه تبلیغات کسب و کارهای کوچک؛ اینترنتی و رایگان

تبلیغات آنلاین چیست؛ چه مزایایی دارد و انواع آن کدامند؟

دیدگاهتان را بنویسید