×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی نحوه گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام (ویژگی Collab) آموزش تصویری
تاریخ انتشار : 30 خرداد 1402 زمان مطالعه : 4 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

نحوه گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام (ویژگی Collab) آموزش تصویری

نحوه گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام (ویژگی Collab) آموزش تصویری

اگر اینستاگرام هنوز بخش عمده‌ای از استراتژی بازاریابی شما نیست، بهتر است سریعا رویه خود را تغییر دهید چرا که اینستاگرام بستر مناسبی است که می‌توانید داستان برند خود را تعریف کنید و جنبه‌های متفاوتی از کسب‌وکارتان را به مخاطبان خود نشان دهید.

اما اگر از دسته کسب و کارهایی هستید که اینستاگرام را محلی برای معرفی و تبلیغات کار خود می‌دانید بهتر است از قابلیت پست مشترک استفاده کنید.

در اینستاگرام، شرکت ها و سازندگان اغلب با هم کار می‌کنند. تگ کردن یکی از شرکت‌کنندگان یا شریکان شما در همکاری کافی نیست. هنگام شراکت با شخصی، از Insta Collabs برای دستیابی به مخاطبان بیشتری استفاده کنید. با ادامه این متن همراه باشید تا درباره انجام یک پست مشترک در اینستاگرام بیشتر بدانید.

ویژگی Collab در اینستاگرام چیست؟

ویژگی جدید همکاری در اینستاگرام به هر دو حساب اجازه می‌دهد به جای اینکه یک حساب در تگ‌ها تحت الشعاع قرار بگیرد، اعتبار یکسانی را از پستی که در آن همکاری می‌کنند، بگیرند.

با ویژگی همکاری، هر دو نام کاربری به عنوان نویسندگان پست معرفی می‌شوند. این قابلیت اساساً به این معنی است که هر دو حساب می‌توانند سربرگ پست را اشغال کنند، جایی که تا کنون فقط یک نام کاربری را می‌دیدیم. شما می‌توانید از ویژگی collab هم برای پست‌ها و هم برای ریل‌ها استفاده کنید. دونام بر بالای پست یا ریل ظاهر می‌شود، درست مانند هر پستی که در اینستاگرام ایجاد می‌کنید.

این پست همچنین لایک، بازدید و نظر از هر دو حساب جمع آوری می‌کند. بنابراین، این یک پست جداگانه نیست که در پروفایل هر دو کاربر ظاهر می‌شود، بلکه یک پست واحد خواهد بود.

نه تنها ویژگی همکاری از نیاز به ایجاد پست‌های تکراری جلوگیری می‌کند، بلکه به طور طبیعی دسترسی پست شما را دو برابر می‌کند زیرا آن را با دنبال‌کنندگان خود و همکار نویسنده خود به اشتراک می‌گذارید.

برای هر کسی که درگیر است، این یک برد-برد به تمام معناست. دقت کنید که این قابلیت برای حساب‌های خصوصی موجود نیست و فقط برای حساب‌های حرفه‌ای و عمومی غیرحرفه‌ای در دسترس است.

چگونه یک پست مشترک ایجاد کنیم؟ (آموزش تصویری)

ایجاد یک پست مشترک نسبتاً آسان است. چه بخواهید یک پست عکس/فیلم مشترک ایجاد کنید یا یک ریل، روند برای هر دو یکسان است.

برای این راهنما، از یک پست عکس استفاده خواهیم کرد. برنامه اینستاگرام را در گوشی خود باز کنید و روی نماد “+” در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و “پست” را انتخاب کنید تا یک پست جدید ایجاد کنید.

نحوه گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام (ویژگی Collab) آموزش تصویری

سپس، مراحل معمول خود را برای ایجاد آن پست ادامه دهید، یعنی عکس را از رول دوربین خود انتخاب کنید یا روی آن کلیک کنید و هر فیلتر یا تنظیمات دیگری را اعمال کنید. در نهایت، وقتی به صفحه پست جدید رسیدید که گزینه اضافه کردن عنوان، مکان و غیره را دارد، روی گزینه «تگ افراد» ضربه بزنید.


سپس، روی گزینه «دعوت از همکار» از صفحه Tag People ضربه بزنید.

نحوه گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام (ویژگی Collab) آموزش تصویری

کاربری را که می‌خواهید به عنوان همکار در پست خود دعوت کنید، جستجو کنید. شخصی که دعوت می‌کنید، می‌تواند یک حساب خصوصی باشد. یک حساب خصوصی تنها در صورتی مشکل ساز می‌شود که شما کسی باشید که پست را ایجاد می‌کنید و می خواهید یک همکار دعوت کنید. این گزینه به سادگی در دسترس نخواهد بود. تگ حسابی که به عنوان همکار دعوت می‌کنید به‌طور خودکار در مرکز پست ظاهر می‌شود.

نحوه گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام (ویژگی Collab) آموزش تصویری

اگر می‌خواهید همکار را ویرایش کنید، روی «ویرایش همکار» ضربه بزنید و حساب دیگری را به عنوان همکار انتخاب کنید.

نحوه گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام (ویژگی Collab) آموزش تصویری
حسابی که قبلاً انتخاب کرده اید به طور خودکار به یک حساب برچسب گذاری شده تبدیل می شود. فقط یک همکار می تواند وجود داشته باشد. اما می‌توانید مانند معمول افراد دیگر را در پست تگ کنید. حسابی که به‌عنوان همکار دعوت 
شده است، در کنار آن در برچسب‌ها عبارت «همکار» را نشان می‌دهد.

نحوه گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام (ویژگی Collab) آموزش تصویری
برای حذف یک همکار یا یک حساب برچسب گذاری شده، روی گزینه x در سمت راست ضربه بزنید.


نحوه گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام (ویژگی Collab) آموزش تصویری
وقتی شریک را دعوت کردید، روی «انجام شد» ضربه بزنید و پست را مانند حالت عادی به اشتراک بگذارید.
نحوه گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام (ویژگی Collab) آموزش تصویری
به محض اشتراک‌گذاری پست، اکانت دعوت‌شده اعلان درخواست شما برای همکاری را دریافت می‌کند. طرف مقابل باید درخواست شما را برای همکاری بپذیرد.
 پس از انجام این کار، آنها به عنوان یک نویسنده مشترک در این پست تبدیل خواهند شد. همچنین در نمایه آنها و فیدهای دنبال کنندگان آنها ظاهر می شود. اما تا زمانی که شخص قبول نکند، هیچ شریکی در پست شما وجود نخواهد داشت.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

مقالات بیشتر:

چگونه وارد اکسپلور اینستاگرام شویم؛ آموزش رفتن پست به اکسپلور

آموزش هشتگ‌ گذاری اینستاگرام و اصول هشتگ‌ گذاری

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

لوکیشن اکسپلور در اینستاگرام چیست و نحوه استفاده از آن

دیدگاهتان را بنویسید