×
صفحه اصلی تبلیغات مراحل طراحی هویت بصری + عناصر کلیدی آن
تاریخ انتشار : 10 آبان 1402 زمان مطالعه : 15 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

مراحل طراحی هویت بصری + عناصر کلیدی آن

مراحل طراحی هویت بصری + عناصر کلیدی آن

یک هویت بصری قوی برای هر کسب و کاری که به دنبال متمایز شدن از دیگران است ضروری است. با توجه به اینکه 55 درصد از برداشت های اولیه بصری هستند، واضح است که عناصر بصری یک برند نقش مهمی در جلب توجه مشتری و ایجاد تأثیر ماندگار دارند.

هویت بصری شخصیت، چشم انداز و هدف برند را به اشتراک می گذارد و به ارائه یکنواخت کسب و کار پیام رسانی و صدای برند کمک می کند. این نوشته هر آنچه را که باید در مورد هویت بصری بدانید، از جمله مراحل، عناصر و نمونه های ساخت یک هویت بصری قوی را توضیح می دهد.

هویت بصری چیست؟

هویت بصری مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی است که ظاهر و احساس یک برند را در تمام نقاط تماس، از وب‌سایت یک شرکت گرفته تا مواد بازاریابی و محصولات فیزیکی آن، تعریف می‌کند. این جنبه بصری یک نام تجاری است که به آن کمک می کند که برجسته شود و توسط مشتریان شناخته شود و ارزش ها، شخصیت و هدف آن را به اشتراک بگذارد.

آژانس های بازاریابی دیجیتال باید بر این جنبه های برندسازی و همچنین دامنه خدماتی که به مشتریان خود ارائه می دهند تسلط داشته باشند. هویت بصری مستحکم یک دارایی حیاتی برند برای ایجاد یک تجربه برند منسجم و منسجم است. شامل این عناصر است:

  • لوگو
  • رنگ ها
  • تایپوگرافی
  • عکاسی

مخاطبان برند را از طریق یک طراحی منسجم و توسعه یافته با پیشنهادات و ارزش های آن مرتبط می کنند. این اولین تعامل کسب و کار با مصرف کننده است و بنابراین مهم است که اولین تصور مثبت و ماندگار ایجاد کند. کارشناسان حرفه ای برندینگ می توانند هویت بصری را برای شرکت هایی در هر اندازه ای به دست آورند.

تفاوت هویت بصری و هویت برند

مراحل طراحی هویت بصری + عناصر کلیدی آن

هویت برند و هویت بصری اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. اگرچه این دو مفهوم مرتبط هستند، اما این دو مفهوم دقیقاً یکسان نیستند:

هویت بصری زیر مجموعه ای از هویت برند است. این به جنبه های بصری نشان دهنده یک نام تجاری، مانند لوگو، رنگ، تایپوگرافی، عکاسی و طراحی کلی اشاره دارد. بخشی از هویت یک برند است که می تواند دیده شود و به ایجاد یک برند به یاد ماندنی و قابل تشخیص کمک می کند.

هویت برند تمام جنبه های یک برند از جمله هویت بصری، پیام رسانی، ارزش ها، هدف و شخصیت آن را در بر می گیرد. این جوهر کلی یک برند است که هویت منحصر به فرد و متمایز را در ذهن مشتریان خود ایجاد می کند. به طور خلاصه، هویت بصری جزء مهمی از هویت برند است، اما تصویر کامل نیست.

در حالی که هویت بصری بر عناصر بصری که نشان دهنده یک نام تجاری هستند تمرکز دارد، هویت برند تمام جنبه های هویت یک برند را در بر می گیرد، چه دیده شده و چه دیده نشده، که آن را منحصر به فرد و به یاد ماندنی می کند.

چهار مرحله در مورد چگونگی ایجاد یک هویت بصری قوی

برای ایجاد هویت بصری قوی برای برند خود، تصمیم گیرندگان باید چندین جنبه از تجارت خود را تعریف کنند. انجام این کار باعث شفافیت بیشتر در مورد روند، به ویژه نتیجه مطلوب و نتیجه نهایی می شود. در اینجا چهار مرحله وجود دارد که به شما در ایجاد هویت بصری برندتان کمک می کند.

مرحله اول: مخاطبان خود را بشناسید

دانستن اینکه مخاطب شما چه کسی است می تواند به شما کمک کند هویت بصری بسازید که با آنها صحبت کند.

مهمترین چیزی که می خواهید در مورد مصرف کنندگان هدف خود بدانید، نقاط دردناک آنها است. شناسایی مشکلات آنها می تواند نحوه برخورد شما با راه حل ها و در نهایت هویت بصری که این راه حل ها را نشان می دهد را نشان دهد.

برای پیدا کردن مخاطب مناسب برای پیام دادن به پیشنهادات خود با تصاویر برند، این مراحل را دنبال کنید: محصول یا خدمات خود را تعریف کنید و چه مشکلی را حل می کند. این به شما کمک می کند بفهمید چه کسی ممکن است از آن سود ببرد.

تحقیقات بازار برای شناسایی مشتریان بالقوه و نیازها، ترجیحات و رفتارهای آنها با استفاده از نظرسنجی ها، نظرسنجی ها و پرسشنامه های دیگر انجام دهید. به پایگاه مشتریان رقبای خود نگاه کنید تا ببینید چه کسانی را هدف قرار می دهند و چرا.

این بینش شما را در مورد جمعیت شناسی مخاطب و کاستی های آنها آگاه می کند که می توانید از آنها برای متمایز کردن هویت بصری خود استفاده کنید. از بینش حاصل از تحقیقات خود برای ایجاد شخصیت های مشتری یا خریدار، نمایش های تخیلی مشتریان ایده آل خود استفاده کنید.

شخصیت خریدار می تواند شامل اطلاعات جمعیت شناختی، ترجیحات سبک زندگی، ارزش ها، علایق و نقاط درد باشد.

مرحله 2: هدف برند خود را مشخص کنید

ریشه های کسب و کار خود را در نظر بگیرید و به خاطر بیاورید که چرا برند خود را تاسیس کردید. تعریف یا بازتعریف جهت و اهداف بلندمدت برند شما می تواند بینش ارزشمندی در مورد ویژگی های اساسی که هویت بصری شما باید داشته باشد ارائه دهد.

در حالی که هدف برند خود را مشخص می کنید، سعی کنید به این سوالات پاسخ دهید:

  • چرا خدمات خود را ارائه می دهید؟
  • اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برند شما چیست؟
  • چگونه برند شما و راه حل های آن می تواند به مصرف کنندگان کمک کند؟
  • برند شما به کدام ماموریت، بیانیه و چشم انداز پایبند است؟
  • چه عناصر بصری مانند رنگ ها، تصاویر و تایپوگرافی هدف ما را منعکس می کنند؟

به عنوان مثال، برخی از فونت‌ها ویژگی‌های شخصیتی برند را برمی‌انگیزند: فونت‌های پررنگ و sans-serif حس مدرنیته را برمی‌انگیزد و برای شرکت‌های فناوری اطلاعات مناسب است. در مقابل، فونت‌های دست‌نویس عجیب و غریب، ماهیت شخصی‌تر کسب‌وکار را منعکس می‌کنند.

مراحل طراحی هویت بصری + عناصر کلیدی آن

مرحله سوم: احساسات را از طریق یک داستان برند برانگیزید

یک داستان برند می تواند به شما کمک کند مشتریان خود را از نظر احساسی جذب کنید و استانداردهایی را برای تصاویر و تصاویر شما تعیین کنید.

این به شما امکان می دهد با مخاطبان هدف خود به گونه ای ارتباط برقرار کنید که برای آنها معنادار و برای شما مفید باشد. داستان برند ارزش ها، تاریخچه و توسعه کسب و کار شما را که برای مخاطبان شما قابل ارتباط است، به عنوان چیزی که به تجربه آنها نزدیک است، منتقل می کند.

برای بیان داستان برند خود که به عنوان مبنایی برای هویت بصری برند شما عمل می کند، به این سوالات پاسخ دهید:

  • داستان برند شما چیست و چگونه با مشتریان ارتباط برقرار می کند؟
  • مشتریان پس از تعامل با برند شما و خواندن داستان آن چه احساسی باید داشته باشند؟
  • چگونه می توانید داستان برند خود و واکنش عاطفی مشتریان را به هویت بصری خود اعمال کنید؟

پاسخ به هر سه سوال، به خصوص سوال آخر، باید جهت هویت بصری شما و شخصیت و احساساتی را که طراحان شما در تصاویر شما اعمال می کنند، نشان دهد.

مرحله چهارم: اهداف و نقش های هویت برند بصری را تعریف کنید

قبل از ایجاد هویت بصری برند خود، باید بدانید که این برند پلتفرم های مختلفی را با الزامات طراحی متفاوت پوشش می دهد. هویت بصری برند می تواند شامل موارد زیر باشد، اما محدود به موارد زیر نیست:

  • تبلیغات
  • بسته بندی
  • بروشورها
  • هویت سازمانی
  • ارائه ها
  • وب سایت ها
  • پوشیدنی ها
  • پروژه های دیجیتال
  • اثر هنری

بسته به نوع هویت برند، ممکن است بخواهید از کارشناسان مختلف برای پلتفرم های مختلف استفاده کنید. طراحانی که در توسعه هویت برند شما با یکدیگر همکاری می کنند، باید برای دستیابی به ثبات در طراحی بصری برند، در یک صفحه باشند. شما این کار را با استفاده از یک کتاب نام تجاری یا دستورالعمل هایی که استانداردهای بصری برند را تعریف می کند، انجام خواهید داد.

پنج عنصر کلیدی هویت بصری برای برندها

عناصر زیر اجزای اصلی هر هویت بصری هستند:

1.  لوگو

لوگو نماد یا علامتی است که نشان دهنده برند یا کسب و کار شما است و به مردم کمک می کند آن را تشخیص دهند.

یک لوگوی خوب با استفاده از رنگ‌ها، شکل‌ها، تایپوگرافی و گاهی اوقات یک شعار، ارزش‌ها و شخصیت برند را به طور موثر به مخاطبان خود منتقل می‌کند.

به عنوان یک جزء ضروری از هویت بصری یک برند، لوگو باید در پلتفرم های مختلف برای ایجاد یک تصویر منسجم و منسجم از برند استفاده شود. اگر تازه وارد بازار شده اید و می خواهید مخاطبان نام برند یا شرکت شما را به خاطر بسپارند، باید از لوگوی علامت کلمه استفاده کنید.

اگر نام تجاری شما به دلیل نماد آن قابل تشخیص باشد (به نایک یا استارباکس فکر کنید) ممکن است تصاویر کافی باشد. با این حال، اگر نام برند شما طولانی باشد، یک علامت حرف یا لوگوی مونوگرام ممکن است بهتر باشد.

2. پالت رنگ

رنگ‌های هویت بصری شما بسیار مهم هستند زیرا بر درک افراد از برند شما تأثیر می‌گذارند. رنگ شناخت برند را تا 80 درصد افزایش می دهد و بر تصمیمات خرید تا 90 درصد مشتریان تأثیر می گذارد.

رنگ‌های مختلف می‌توانند حس خاصی را در افراد ایجاد کنند، بنابراین درک نحوه عملکرد روانشناسی رنگ هنگام انتخاب آن‌ها ضروری است.

به عنوان مثال، آبی با آرامش و آرامش همراه است، در حالی که قرمز نشان دهنده احساسات قوی مانند عشق، اشتیاق و خشم است.

شما از رنگ های برند خود در بسیاری از نقاط تماس استفاده خواهید کرد – به عنوان مثال، وب سایت، رسانه های اجتماعی و مطالب چاپی. بنابراین، رنگ هایی را انتخاب کنید که در زمینه های مختلف به خوبی کار کنند.

3. فونت و تایپوگرافی

انتخاب تایپوگرافی برند مناسب برای برند شما بستگی به پیامی دارد که می خواهید منتقل کنید. تایپوگرافی شامل فونت ها و فاصله بین حروف است. می تواند بر روحیه و لحن پیام شما تأثیر بگذارد و به مردم کمک کند برند شما را بشناسند.

تایپوگرافی خوب باید خواندنی آسان، ماندگار، سازگار، کاربردی و قادر به انتقال موثر پیام شما باشد. هیچ سبکی از تایپوگرافی برای هر برندی بی عیب و نقص کار نمی کند. بنابراین، شما باید یکی را انتخاب کنید که نیازهای خاص برند شما را برآورده کند.

4. عکاسی

عکاسی ابزار قدرتمندی برای برقراری ارتباط با داستان برند شما و ایجاد هویت بصری قوی برای برند شما است. برای دستیابی به یکپارچگی بصری در وب سایت و کانال های رسانه های اجتماعی خود، سبک، ترکیب وسوژه هایی که در عکس ها یا فیلم های شما نمایش داده می شوند.

استفاده از مدل های متنوع در تصاویر می تواند به مشتریان شما کمک کند تا با برند شما ارتباط برقرار کنند. از جمله عکس‌های داخلی، تصاویر سبک زندگی/ نمونه کارها، عکس‌ها/فیلم‌های محصول و عکس‌های رسانه‌های اجتماعی در عکاسی برند شما می‌تواند ظاهری منسجم ایجاد کند.

5. گرافیک و تصاویر

عناصر بصری مانند اشکال، نمادها و تصاویر ابزارهای مهم سبکی هستند که به صورت بصری برند شما را نشان می دهند.

آنها تجربه کاربری را در وب سایت شما بهبود می بخشند، محتوای مهم را در مواد بازاریابی شما برجسته می کنند یا یک لمس شخصی به برند شما اضافه می کنند.

همه این عناصر بصری به هویت کلی برند شما کمک می کنند و ثبات را در همه پلتفرم ها تضمین می کنند.

پنج دلیل برای اینکه یک هویت بصری قوی مهم است

در زیر قانع‌کننده‌ترین دلایلی وجود دارد که کسب‌وکار شما باید یک هویت بصری قوی ایجاد کند.

1. افزایش آگاهی از برند و شناخت بهتر برند

هویت بصری شما اولین چیزی است که افراد در کسب و کار شما متوجه آن می شوند. برای ایجاد یک برند قوی و کلید آگاهی و شناخت برند مهم است. به برندهایی مانند مک‌دونالد، نایک یا اپل فکر کنید. اولین جزئیاتی که به ذهن می‌رسد لوگوی آن‌ها یا طراحی متمایز محصول است.

شناخت برند فقط به نفع مشتریان فعلی شما نیست. همچنین می تواند به جذب افراد جدید کمک کند. با افزایش آگاهی از برند، موقعیت بهتری برای تعامل موفقیت آمیز با مخاطبان خود خواهید داشت که می تواند باعث تبدیل و فروش شود.

مراحل طراحی هویت بصری + عناصر کلیدی آن

2. به مخاطب هدف شما کمک می کند تا با کسب و کار شما ارتباط برقرار کند

اگر مخاطبان هدف شما بتوانند به راحتی با هویت بصری شما ارتباط برقرار کنند و آن را جذاب بدانند، احتمالاً ارتباط معناداری با شرکت شما احساس خواهند کرد.

برند شما و جلوه های بصری آن به عنوان چهره و شخصیت شرکت شما عمل می کند. با وام دادن به کسب‌وکارتان جنبه انسانی‌تر و مرتبط‌تر، برند شما می‌تواند احساسات و نظرات خاصی را قبل از اینکه مشتریان بالقوه واقعاً آنچه را که ارائه می‌دهید تجربه کنند، برانگیزد.

بیشتر برداشت هایی که مخاطبان شما در مورد برند شما ایجاد می کنند از لوگو، کمپین تبلیغاتی یا طراحی بسته شما می آیند. این عناصر بصری نقش مهمی در شکل دادن به نحوه درک افراد از کسب و کار شما دارند و می توانند ابزاری قدرتمند برای ایجاد وفاداری و تعامل برند باشند.

3. به محصولات/خدمات شما کیفیتی متمایز می دهد

به برند خود از دیدگاه مشتری فکر کنید. گسترش هویت بصری برند شما به محصولات شما می تواند به طور موثر احساسات و احساسات خاصی را به مخاطبان منتقل کند.

در اینجا چند روش وجود دارد که هویت بصری برند شما می تواند بر محصولات شما تأثیر بگذارد: احساس منحصر به فردی را برای پیشنهادات خود ایجاد کنید.

احساساتی را که می خواهید مشتریانتان در هنگام استفاده از محصولاتتان احساس کنند، منتقل کنید. به مشتریان خود کمک کنید که محصولات شما می توانند مشکلات آنها را حل کنند.

4. تداوم کسب و کار و ثبات برند را ایجاد می کند

ارائه یک برند به طور مداوم در تمام پلتفرم ها می تواند درآمد را تا 23 درصد افزایش دهد. این سازگاری در مورد هویت بصری صدق می کند – اما این ویژگی به دلیل دیگری غیر از گردش مالی مهم است. همانطور که نام تجاری شما تکامل می یابد و رشد می کند، عناصر خاصی از رشد آن حمایت می کنند و آن را ثابت و آشنا نگه می دارند:

ارزش های برند و هویت بصری. مشتریان نسبت به تغییرات رادیکال واکنش مثبتی نشان نمی دهند و شما باید در حین رشد به این موضوع توجه کنید. تصاویر بصری برند باید درجه ای از آشنایی و تداوم را حفظ کند تا پایگاه مشتریان موجود را از خود بیگانه نکند.

برخی از مصرف کنندگان وفادار شما ممکن است از لحاظ عاطفی به جلوه های بصری برند شما وابسته باشند زیرا به آنها احساس تعلق می دهد. ایجاد فاصله ای سخت از هویت بصری دیرینه یک حرکت مخاطره آمیز است، در حالی که حفظ آن و وفادار ماندن به هسته آن می تواند در درازمدت مفید باشد.

5. برند شما را از رقبا متمایز می کند

یک برند باید استانداردهای بصری متمایز داشته باشد تا هویت بصری ثابتی داشته باشد و خود را از رقبا متمایز کند. یک هویت بصری متمایز باعث ایجاد نام تجاری چشم نواز، متمایز و فراموش نشدنی و تأثیر طبیعت دقیق بر مشتری که با برند شما روبرو می شود، می شود.

صرف نظر از نوع کسب و کار یا هویت بصری موجود، همیشه می توانید هدف خود را برای دستیابی به تصاویری برجسته داشته باشید. آنها خاطره انگیزی را در ذهن مشتریان بالقوه شما تقویت می کنند.

مراحل طراحی هویت بصری + عناصر کلیدی آن

نکاتی در مورد هویت بصری برند

ایجاد هویت بصری برای برند شما دارای مزایای متعددی است. این بخشی ضروری از یک استراتژی کلی برندسازی هر کسب و کاری است و فوری ترین جنبه آن است که مصرف کنندگان با آن در تماس هستند. هویت بصری برند می تواند:

  • افزایش دید و شناخت برند
  • به کسب و کار خود کمک کنید تا ارتباط بیشتری پیدا کند
  • به محصولات یا خدمات خود احساسی متمایز بدهید
  • ایجاد حس تداوم کسب و کار
  • یک هویت بصری برند عالی باید دارای:
  • ثبات
  • منحصر به فرد بودن

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد

بیشتر بخوانید:

اصول برندینگ چیست؛ دلیل اهمیت و ۸ اصل اساسی آن

توسعه برند چیست و چگونه است؛ دلیل اهمیت + مثال

تاثیر رنگ در بازاریابی و فروش؛ معنا، نحوه انتخاب + مثال

دیدگاهتان را بنویسید