×
صفحه اصلی تبلیغات جملات تاثیرگذار و متون فروش تلفنی قدرتمند؛ 17 سبک جدید
تاریخ انتشار : 28 تیر 1402 زمان مطالعه : 9 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

جملات تاثیرگذار و متون فروش تلفنی قدرتمند؛ 17 سبک جدید

جملات تاثیرگذار و متون فروش تلفنی قدرتمند؛ 17 سبک جدید

بازاریابی تلفنی کاری دشوار است چرا که تنها صدای شماست که باید جادو کند و مشتری را به شما جذب کند. هیچ عاملی دیگر این جا دخیل نیست در نتیجه کاری دشوار است.

اما با چه شگرد‌هایی می‌توان بهترین تماس فروش تلفنی را داشت و مهم‌تر از آن چگونه می‌توان یک تماس تلفنی فروش را آغاز کرد. چرا که شروع جذاب می‌تواند شما را به هدفتان برساند. ادامه متن را بخوانید تا با جملات تاثیرگذار در فروش تلفنی آشنا شوید.

از چه جملاتی در بازاریابی تلفنی می‌توان استفاده کرد؟

بازاریابی تلفنی یک فرآیند نسبتا ساده است. معمولاً در یک مرکز تماس یا دفتر انجام می شود، جایی که کارمندان به شماره تلفن یا رایانه ای که برای آنها تماس برقرار می کند دسترسی دارند. اما همیشه ادامه دادن و موفق بودن به اندازه تعریف خود کار راحت نیست. در ادامه بهترین جملاتی که شما می‌توانید در لحظه شروع بازاریابی تلفنی استفاده کنید، گردآوری شده است.

۱. خودتان را معرفی کنید

وقتی درگیر شروع یک بازاریابی تلفنی هستید و به دنبال نحوه باز کردن یک تماس سرد هستید، یک کار راحت انجام دهید و خود را معرفی کنید! بسته به اینکه با چه کسی تماس می‌گیرید، می‌توانید تماس اولیه خود را با یک «سلام» معمولی نگه دارید یا می‌توانید به یک «صبح بخیر یا بعد از ظهر بخیر» رسمی‌تر پایبند باشید.

مثال«سلام (نام) هستم، از شرکت تبلیغات دیجیتال مگنت، آیا برای یک تماس کوتاه وقت آزاد دارید؟»

۲. پیشرو باشید

بهتر است خیلی ساده تماس را بگیرید و سعی کنید جمله‌ای به کار ببرید که برای طرف روبه‌رو اندکی ناشناخته باشد.

مثال: «سلام (نام)، این (نام) است که از مگنت تماس می‌گیرد. برای شفافیت کامل در همان ابتدا، این یک تماس برای فروش است.

من عذرخواهی می‌کنم که کاملاً غیر منتظره تماس گرفته‌ام. آیا اکنون زمان بدی برای یک تماس دو دقیقه ای است؟»

جملات تاثیرگذار و متون فروش تلفنی قدرتمند؛ 17 روش جدید

۳. حال آنها را بپرسید

یک مطالعه اخیر توسط گونگ نشان داد که پرسیدن از یک مشتری احتمالی چگونه نرخ موفقیت تماس سرد را تا 10 درصد افزایش می‌دهد.

این یک افتتاحیه خوب است زیرا شما در حال ایجاد مکالمه هستید و در عین حال نشان می‌دهید که فردی که در آن طرف تلفن قرار دارد نه تنها یک مسئول فروش، بلکه یک انسان است.

مثال: «سلام من (نام) هستم از مگنت. امروز چطوری؟»

۴. دلیل تماس را بیاورید

مثال دیگری از خط باز کردن تماس سرد، ارائه دلیل برای تماس شما است. این به مشتری امکان می‌دهد کمی بیشتر در مورد محصول شما بداند و به شما این فرصت را می‌دهد که دوباره بررسی کنید که با فرد مناسب صحبت می‌کنید.

مثال: «سلام من (نام) هستم. ممنون از اینکه تماس من رو پاسخ دادید. می‌خواستم بدانم آیا شما فرد مناسبی هستید که می‌توان در مورد ارتباط با مشتریان بالقوه آماده‌تر برای خرید در (نام شرکت) صحبت کرد؟»

۵. بر اهمیت تماس تاکید کنید

یکی از بهترین خطوط افتتاحیه تماس سرد این است که بپذیرید با فردی تماس گرفته‌اید که احتمالاً بسیار مشغول است، اما فرصت بسیار مهمی برای گفتگو با او دارید.

مثال: «سلام من (نام) هستم از مگنت. من متوجه شدم که ممکن است شما را در وسط یک کار مهم باشید اما دلیل تماس با شما این است…»

۶. شادی خود را به مشتری نشان دهید

به مشتریان احتمالی بگوید که خوشحال هستید. برای شروع، به آنها احساس مهم بودن می‌دهد و لحن مثبتی برای بقیه تماس ایجاد می‌کند.

مثال: «خوشحالم که با شما صحبت می‌کنم، (نام) میدونم سرت شلوغه ولی دلیل اینکه زنگ میزنم اینه که…»

۷. کمک بخواهید

یکی دیگر از معرفی‌های خوب برای تماس فروش، درخواست کمک است. از نظر روان‌شناختی، همه ما با اشتیاق به کمک به دنیا آمده‌ایم، و یک فرد احتمالی از اینکه شما را دور کند، احساس بدی خواهد داشت و حتی اگر شما را شخصاً نمی شناسند، احتمال کمتری دارد که با اعتراض فروش پاسخ دهند.

مثال: «سلام (نام) هستم. آیا می‌توانم نظر شما را در مورد… بدانم؟»

۸. از آنها برای وقت خود تشکر کنید

مهم نیست مشتری احتمالی شما چه کسی باشد، زمان آنها مهم است. با تشکر کردن، به آنها اجازه می‌دهید که بدانند به آنها احترام می‌گذارید که نه تنها راهگشای خوبی است، بلکه راهی عالی برای شروع یک رابطه است.

مثال: «از شما متشکرم که تماس من را دریافت کردید، (نام). من واقعاً از شما ممنونم.»

۹. ارجاع دهید

برای شانس بهتر موفقیت در طول یک تماس سرد خروجی، ذکر کنید که شخصی که مشتری می‌شناسد اطلاعات خود را به شما داده است. مسلماً این بهترین مقدمه تماس سرد است زیرا ارجاع باید منبع قابل اعتمادی برای آنها باشد و آنها تمایل بیشتری به شنیدن شما خواهند داشت.

۱۰. رقبای مشتری را بشناسید

هیچ کس نمی‌خواهد در تجارت دوم شود. بنابراین، منطقی است که ذکر رقبای احتمالی مشتری شما، آنها را تشویق کند که در تماس باقی بمانند و صدای شما را بشنوند.

مثال: سلام (نام) هستم. با شما تماس گرفتم زیرا متوجه شدیم (رقیب) شما…»

۱۱. وسوسه کنید

خطوط افتتاحیه جذاب باعث ایجاد فتنه می‌شود و کنجکاوی مشتریان شما آنها را در تماس نگه می دارد.

مثال: «سلام (نام) هستم. من مطمئن هستم که شما به آنچه که از من می‌شنوید، علاقه‌مند خواهید شد.»

جملات تاثیرگذار و متون فروش تلفنی قدرتمند؛ 17 روش جدید

۱۲. قول 30 ثانیه را بدهید

یکی از بهترین خطوط ابتدایی این است که قول بدهید در 30 ثانیه توضیح دهید. این برای مدیران ارشد اجرایی و مدیران عامل پرمشغله جذاب است و به برجسته کردن همه چیزهایی که در اوایل تماس ارائه می‌دهید کمک می‌کند تا وقت کسی تلف نشود.

مثال: «سلام! (نام) هستم. آیا شما 30 ثانیه فرصت دارید تا بشنوید که چگونه (محصول) می تواند سرنخ های داغ بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد؟»

۱۳. به آنها بگویید که شما را نمی‌شناسند

شاید کمی عجیب به نظر برسد که به یک مشتری بالقوه بگوییم که قبلاً هرگز آنها را ندیده‌اید، اما گاهی اوقات این نوع صداقت تمام چیزی است که برای پشت سر گذاشتن مقدمه تماس و ورود به یک مسابقه موفق نیاز دارید.

مثال: «سلام (نام)، هستم. ما قبلاً با یکدیگر صحبت نکرده‌ایم، اما می‌خواستم با شما در مورد… صحبت کنم.»

۱۴. تعریف کنید

تعریف کردن از مشتری بالقوه شما باعث ایجاد یک تماس عالی می شود! این نشان می دهد که شما تحقیقات خود را انجام داده اید و به دستاوردهای آنها احترام می گذارید.

مثال: «سلام (نام) هستم. من پست اخیر شما را در مورد افزایش مقیاس تیم خود در لینکدین دیدم. من واقعاً کارهایی را که برای رسیدن به آن انجام داده‌اید تحسین می‌کنم.»

۱۵. به علاقه مشترک اشاره کنید

شروع یک مکالمه در یک تماس سرد همیشه مشکل است. اما یکی از راه‌های باز کردن، ذکر چیزی است که با مشتری مشترک است. این نشان می دهد که شما تکالیف خود را انجام داده‌اید.

مثال: «سلام (نام) هستم. من پست اخیر شما را در مورد بازی شنبه شب خواندم. آیا (نام بازیکن) ناامیدکننده نبود؟ داور چه فکری می‌کرد؟»

۱۶. به آنها تبریک بگویید

«تبریک می‌گویم» یکی از بهترین عباراتی است که می‌توانید در تماس سرد، به‌ویژه برای یک خط باز، استفاده کنید. نگاهی به دستاوردهای اخیر شرکت مورد نظر خود در اخبار بیندازید و آن را در مقدمه ذکر کنید.

مثال: «سلام (نام) هستم. تبریک برای امضا (نام شرکت). این یک معامله بزرگ است.»

۱۷. یک مشکل را حل کنید

بهترین خطوط افتتاحیه برای تماس سرد به مشتری بالقوه کمک می کند تا یک مشکل را حل کند. این فرصت را به شما می دهد تا محصول خود را معرفی کنید و خود را معرفی کنید.

مثال: « سلام (نام) هستم. من با (نام شرکت) برای بهبود (مشکل) کار کرده‌ام و آنها اکنون (نتیجه) هستند. فکر کردم ممکن است شما هم همین چالش را تجربه کنید و من می‌خواهم کمک کنم.»

جملات تاثیرگذار و متون فروش تلفنی قدرتمند؛ 17 روش جدید

در پایان

در حالی که موارد بالا برخی از بهترین بازکننده‌های تماس سرد هستند، مهم‌ترین چیزی است که چگونه آنها را شروع می‌کنید. برای ادامه مسیر، باید چند روش برتر را دنبال کنید:

  • ـ قبل از تماس تا آنجا که می توانید در مورد مشتری احتمالی اطلاعات کسب کنید.
  • ـ برای آنچه می خواهید از تماس به دست آورید، هدف روشنی در ذهن داشته باشید.
  • ـ لحن خود را مطمئن، ثابت و دوستانه نگه دارید.
  • ـ زمان مناسبی را برای تماس سرد انتخاب کنید که به احتمال زیاد خریدار شما آن را دریافت خواهد کرد.
  • ـ لیست رسیدگی به اعتراضات را در دسترس داشته باشید.
  • ـ اسکریپت تماس سرد خود را قبل از زمان تمرین کنید.
  • ـ در مورد خودتان صحبت نکنید، بلکه روی مشتری خود تمرکز کنید و از آنها سؤالات باز بپرسید تا مکالمه جریان داشته باشد.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

روش‌ های جذب مشتری تلفنی؛ ۱۰ روش صحبت با مشتری

بازاریابی موبایلی چیست؛ انواع آن و ابزارهای موبایل مارکتینگ

شرایط انجام اس ام اس مارکتینگ چیست و انواع متن پیام

دیدگاهتان را بنویسید