×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی ساخت و ایجاد کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام چگونه است؟
تاریخ انتشار : 08 مرداد 1402 زمان مطالعه : 12 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

ساخت و ایجاد کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام چگونه است؟

ساخت و ایجاد کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام چگونه است؟

بسیاری از برندها برای معرفی و فروش بیشتر خود، بر اینستاگرام تمرکز کرده‌اند. بر کسی پوشیده نیست که اینستاگرام مکان ایده‌آلی برای تبلیغ محصولات تجاری و یافتن مشتریان جدید است و تنها با ارسال محتوای منظم می‌توان به برخی اهداف دست پیدا کرد.

اینجاست که کمپین‌های اینستاگرام وارد می‌شوند. در کمپین‌های اینستاگرام سعی بر این است که در بازه زمانی مشخصی به هدفی خاص دست پیدا کنیم، بنابراین تمامی مطالب استفاده شده در این گونه کمپین‌ها در خدمت هدف مذکور است، هدفی که به خوبی تعریف شده و قابل ارزیابی است.‌

این هدف می‌تواند افزایش فروش فروشگاه آنلاین، آگاهی از برند و … باشد. معرفی محصولات جدید، دستیابی به مشتریان جدید و معرفی برندهای بیشتر و بهتر در بین مصرف کنندگان از دیگر اهدافی است که کمپین های اینستاگرام می‌توانند به آن برسند. در این متن،  تعریف و انواع کمپین‌های تبلیغاتی در اینستاگرام و نکات ضروری در اجرای کمپین‌های اینستاگرامی را گفته‌ایم.

کمپین تبلیغاتی اینستاگرام چیست؟

کمپین‌های تبلیغاتی اینستاگرام کمپینهایی هستند که شامل ارسال محتوای تجاری در حساب اینستاگرام شما برای دستیابی به اهداف تبلیغاتی است. این اهداف می‌توانند گسترده باشند، مانند افزایش آگاهی از برند یا می‌توانند خاص باشند، مانند فروش یک محصول. در هر دو مورد، هدف این است که در یک زمان معین تعداد زیادی علاقه و توجه تولید شود و اغلب، بهترین راه برای انجام این کار این است که محتوای جالب، خلاقانه و کاملاً عالی را به اشتراک بگذارید. اما چگونه؟

نکاتی برای ایجاد کمپینهای تبلیغاتی اینستاگرام موفق

در اینجا برخی از مهم‌ترین مواردی که باید هنگام اجرای کمپین‌های اینستاگرام در نظر بگیرید آورده شده است:

1. اهداف هوشمندانه تعیین کنید

برای اجرای موفقیت آمیز کمپین‌های اینستاگرام، باید اهداف هوشمندانه ای تعیین کنید، که به معنای تعیین اهداف واقعی برای مدتی است. شما باید چیزهایی را که میخواهید به دست آورید شناسایی کنید و زمانی را برای آن تعیین کنید.

2. مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید

اگر به دنبال تعامل عالی هستید، منطقی است که یک استراتژی بازاریابی برای اینستاگرام پیرامون محتوایی که مخاطبان شما واقعاً با آن درگیر هستند ایجاد کنید. هرچه بیشتر در مورد مخاطبان خود بدانید، بیشتر می‌توانید کمپین های اینستاگرام خود را مطابق با نیازهای مخاطبان خود تنظیم کنید.

بهترین راه برای شناخت مخاطب این است که آنها را در اینستاگرام دنبال کنید. آنها کجا هستند؟ آنها دوست دارند کدام پست‌ها را در حساب خود منتشر کنند؟ چه ساعاتی فعال هستند؟ یک راه سریع برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان اینستاگرام خود این است که به بخش اطلاعات حساب کاربری خود بروید و اطلاعات مربوط به مخاطب را رصد و تحلیل کنید.

3. برای کمپین خود برنامه‌ای در نظر بگیرید

همان طور که در شماره یک گفته شد، باید هدف و درک دقیقی از آنچه دقیقاً در تلاش برای رسیدن به آن هستید داشته باشید. اما چطور می‌شود آن انجام داد؟با نوشتن یک برنامه برای کمپین اینستاگرام خود و سازماندهی یک نقشه راه شروع کنید:

  • اجرای آن چقدر طول می‌کشد؟
  • چند پست می‌خواهید منتشر کنید؟
  • آیا محتوای اصلی یا محتوای تولید شده توسط کاربر ارسال می‌شود؟
  • آیا عکاس استخدام می‌کنید یا خودتان عکس می‌گیرید؟

هنگامی که نقشه راه خود را تهیه کردید، زمان آن فرا رسیده است که به این فکر کنید که دقیقاً چگونه می‌خواهید استراتژی خود را اجرا کنید.

ساخت و ایجاد کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام چگونه است؟

4. با اینفلوئنسرها همکاری کنید

وقتی محتوای خود را برای کمپین‌های بازاریابی اینستاگرام خود ایجاد می‌کنید، می‌خواهید بیشترین بیننده را داشته باشید. یک راه عالی برای تبلیغ کمپین بازاریابی اینستاگرام خود، کار با اینفلوئنسرها است.

اینفلوئنسرهای اینستاگرام کاربران اینستاگرامی هستند که فالوورهای زیادی دارند اما همه اینفلوئنسرها برای برند شما مناسب نیستند. شما باید اینفلوئنسرهای اینستاگرام با نرخ تعامل بالا را در جایگاه خود پیدا کنید. اما با کمک بازارهای اینفلوئنسر، می‌توانید این فرآیند را بدون دردسر طی کنید.

می‌توان گفت که اینفلوئنسر یک بازار امن رایگان است که به برندها و تأثیرگذاران کمک می‌کند تا با هم ارتباط برقرار کنند و همکاری کنند. این به برندها اجازه می‌دهد تا از طریق فیلترهای مختلف مانند مکان، هشتگ، جنسیت، تعداد فالوورها و غیره به جستجوی تأثیرگذارهای مورد نظر خود بپردازند.

5. بودجه خود را تنظیم کنید

تنظیم بودجه و تخمین میزان پولی که می‌توانید برای کمپین‌های اینستاگرام خود خرج کنید، یکی از بخش‌های ضروری همه کمپین‌های تبلیغاتی اینستاگرام است.

هنگام تهیه بودجه کمپین، تاکتیک‌هایی را که بیشترین معنا را برای اهداف شما دارند، شناسایی کنید و آن هزینه‌ها را نیز در نظر بگیرید. مطمئن شوید که تمام هزینه‌ها را پوشش میدهید. شما باید پست‌ها و استوری‌های تبلیغاتی را پوشش دهید، اما کار با اینفلوئنسرها و اجرای مسابقات هزینه‌های اضافی دارد.

6. از تمامی امکانات اینستاگرام استفاده کنید

هنگام اجرای کمپین‌های اینستاگرام به عنوان صاحب کسب و کار باید از تمام ویژگی‌های اینستاگرام استفاده کنید. این شامل استفاده از هشتگ‌ها، برچسب‌ها، برچسب گذاری جغرافیایی، ویژگی‌های خرید و غیره می‌شود. علاوه بر این، برای ارتباط با فالوورهای خود از استوری‌های اینستاگرام، ریل‌ها، استوری‌ها، پست‌ها و ویژگی های اینستاگرام لایو بهره ببرید. این یک راه عالی برای ایجاد روابط و ارتباط با مخاطبان است.

7. یک هشتگ با نام تجاری ایجاد کنید

یکی از راه‌های دیگر برای ایجاد کمپین‌های موفق اینستاگرام، ایجاد یک هشتگ برند است. هشتگ مارک‌دار یک هشتگ منحصر به فرد است که نشان دهنده کسب و کار یا کمپین شماست. این یک راه عالی برای ترغیب مردم به صحبت درباره برند شما و پیگیری موفقیت کمپین شما است. حتما از هشتگ های مرتبط استفاده کنید و آنها را کوتاه و ساده نگه دارید.

8. مسابقه برگزار کنید

برای کمپین‌های اینستاگرام خود نیز مسابقات را در نظر بگیرید. شما میتوانید با اجرای یک مسابقه، فالوورهای خود را تشویق کنید تا با برند شما تعامل داشته باشند. این تعامل میتواند به شما کمک کند تا مخاطبان هدف خود و آنچه که به آن علاقه‌مند هستند را بهتر درک کنید. زمانی که مسابقات به درستی انجام شود، می‌تواند راه بسیار خوبی برای ایجاد سر و صدا برای برند شما در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی باشد و به شما در ایجاد آگاهی از برند کمک کند.

9. از Call To Actions استفاده کنید

یکی از عناصر کلیدی در داشتن تبلیغات و کمپین‌های حمایت شده در اینستاگرام، استفاده از فراخوان به اقدامات (CTA) در سراسر پست‌های خود است. یک CTA صرفاً دستورالعملی است که به بیننده می‌گوید که در مرحله بعد چه کاری انجام دهد. استفاده از CTA در کمپین‌های اینستاگرام میتواند به افزایش تعامل و تبدیل کمک کند. فقط مطمئن شوید که CTA های شما واضح و مختصر هستند.

10. از تبلیغات پولی استفاده کنید

با بودجه کافی، تبلیغات پولی نیز برای کمپین‌های موفق اینستاگرام عالی هستند. با استفاده از تبلیغات پولی، مشاغل می‌توانند جمعیت و علایق خاصی را هدف قرار دهند.

ساخت و ایجاد کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام چگونه است؟

11. از دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید

البته اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای تبلیغ محصولات یا خدمات شماست. اما اگر فالوور زیادی در اینستاگرام نداشته باشید چه؟ می توانید از دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای جذب ترافیک بیشتر به حساب اینستاگرام خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید پیوندهایی به حساب اینستاگرام خود را در امضای ایمیل خود قرار دهید، درباره آخرین کمپین خود در کانال تلگرام اطلاع رسانی کنید.

12. نتایج کمپین اینستاگرام خود را ارزیابی کنید

هنگام استفاده از کمپین‌های اینستاگرام برای اهداف بازاریابی، مهم است که نتایج کمپین خود را ردیابی کنید. با ردیابی معیارهای کلیدی مانند تعامل، دسترسی و نرخ تبدیل می‌توانید بینش ارزشمندی در مورد اینکه چه چیزی خوب کار می‌کند و چه چیزی باید بهبود یابد به دست آورید و کمپین‌های موفق‌تری در آینده ایجاد کنید. با صرف زمان برای پیگیری نتایج کمپین اینستاگرام خود، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که از این پلتفرم قدرتمند نهایت استفاده را می‌کنید.

انواع کمپین های بازاریابی اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرام و کمپین‌های بازاریابی بسته به عملکرد و هدفی که دنبال می‌کنند به دسته‌های جداگانه تقسیم می‌شوند. آنها معمولاً شامل مفاهیم و فعالیت‌های منحصر به فردی هستند که برای دستیابی به آن هدف بهینه شده‌اند. در اینجا انواع دسته‌بندی کمپین‌های اینستاگرام وجود دارد:

1. کمپین آگاهی از برند

تمرکز اصلی کمپین‌های آگاهی از برند، معرفی شرکتها، محصولات یا خدمات بیشتر به مخاطبان است. این کمپینها بیشتر توسط برندهای تازه تاسیس و همچنین صاحبان مشاغلی که میخواهند با گروه جدیدی از مخاطبان ارتباط برقرار کنند، استفاده می‌شود.

هنگام اجرای این نوع کمپین بازاریابی اینستاگرام، باید سعی کنید همه چیز درباره برند خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهید و همه چیز را با محتوای منحصر به فرد و جالب تجسم کنید. اینستاگرام به عنوان پلتفرمی که کاربرانش به دنبال برندهای جدید هستند، شناخته می‌شود، بنابراین یک انتخاب عالی برای یک کمپین معرفی و آگاهی از برند است.

2. کمپین ارزشمندی

مشتریان جوان که اکنون اکثریت کاربران اینستاگرام را تشکیل می‌دهند، نه تنها به محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شرکت‌ها توجه می‌کنند، بلکه به استانداردهای اخلاقی و مسئولیت‌های اجتماعی برند مورد علاقه خود نیز توجه می‌کنند.

راه اندازی یک کمپین ارزش اینستاگرام راهی عالی برای معرفی ارزش هایی است که برند شما از آنها پشتیبانی می کند.

این یک نوع کمپین اینستاگرامی است که آرزوهای شرکت را تعریف می کند، توجه و اعتماد مخاطبانی را که ارزشی مشابه شما دارند را به خود جلب می‌کند و باعث افزایش تعامل کاربرانی می شود که از وضعیت اجتماعی آگاه هستند و موضوعات مرتبط را دنبال می‌کنند.

اما حواستان باشد که انجام چنین اقداماتی می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد، اما اگر در چنین کمپین‌های اینستاگرامی نشانهای از فریب وجود داشته باشد، تاثیر مخربی بر برند شما خواهد داشت.

3. کمپین فروش و تبلیغات

فروش محصولات با تبلیغات در اینستاگرام به یکی از پرکاربردترین روش‌های برندهای مختلف تبدیل شده است. همچنین اکنون امکان خرید مستقیم کالا در اینستاگرام وجود دارد. تعطیلات و مناسبت‌های خاص در طول سال زمان ایده آلی برای راه اندازی کمپین فروش است و اگر می‌خواهید پیش فروش یک محصول خاص را افزایش دهید یا می‌خواهید موجودی باقی مانده یک محصول قدیمی را به پایان برسانید، عالی است که یک کد تخفیف به دنبال کنندگان خود در اینستاگرام بدهید. بیایید.

4. کمپین مسابقه

یکی دیگر از انواع کمپین‌های اینستاگرام عالی، کمپین‌های مسابقه است. در حال حاضر برنامه‌های مسابقه متعددی توسط برندها در اینستاگرام در نظر گرفته شده است، زیرا تأثیر فوق العاده‌ای در افزایش تعامل کاربران دارند. هنگام اجرای این برنامه‌ها، می‌توانید قوانینی را تنظیم کنید که برای دستیابی به اهداف شرکت کار کنند.

به عنوان مثال، می‌توان از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا برای شرکت در مسابقه دوستی را تگ کنند، این به آنها امکان می‌دهد فالوورهای بیشتری پیدا کنند. علاوه بر این، برای هر شرکت‌کننده می‌توان فرمی برای پر کردن قبل از شرکت در مسابقه ارائه کرد، بنابراین می‌توانید ایمیل‌های بیشتری داشته باشید و اگر در زمینه بازاریابی ایمیلی آموزش دیده‌اید، می‌توانید با آن بیشتر بفروشید.

5. کمپین محصول

راه اندازی یک محصول یا خدمات خاص یکی از انواع بعدی کمپین اینستاگرام است. راه اندازی کمپین برای این منظور می‌تواند ایده خوب و کارآمدی باشد. این کار باعث می‌شود که مخاطب با اشتیاق بیشتری منتظر محصول یا خدمات جدید شما باشد. شما همچنین این فرصت را خواهید داشت که اطلاعات رایگان بیشتری در مورد مزایا و کیفیت محصول یا خدمات خود ارائه دهید.

6. کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

در چنین کمپین‌هایی، از مشتریان و فالوورها خواسته میشود تا تصاویر خود را در حین استفاده از محصولات برند خاص به اشتراک بگذارند. برای اینگونه کمپینها هشتگ مشخصی در نظر گرفته شده است تا انسجام آنها حفظ شود. کمپین‌های محتوای تولید شده توسط کاربر نه تنها برند شما را بیشتر و بهتر به دلیل استفاده از هشتگ معرفی می‌کنند، بلکه محتوایی را در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانید در کانال‌های دیگر نیز از آن استفاده کنید.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که کاربران را برای شرکت در این گونه کمپین‌ها ترغیب می‌کند، امکان نمایش تصاویر آن‌ها توسط برندها در معرض دید دیگران است.

ساخت و ایجاد کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام چگونه است؟

در پایان

می‌توانید از انواع کمپین‌های معرفی شده به صورت ترکیبی استفاده کنید و به طور طبیعی و درست فالوورهای خود را افزایش دهید. به عنوان مثال، ترکیب یک کمپین رقابتی با یک کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر می‌تواند ایده خوبی باشد.

در بالا 12 نکته برای کمک به شما در ایجاد کمپین های موفق اینستاگرام گفته شد. همچنین شش نوع مختلف از کمپین های اینستاگرام تعریف شد و شما می‌توانید یکی از آنها را با توجه به اهداف خود انتخاب کنید یا برخی از آنها را ترکیب کنید و برند خود را تبلیغ کنید.

یادتان باشد اکثر کمپین‌های بازاریابی اینستاگرام بین 2 هفته تا 1 ماه دوام دارند. با این حال، برخی از کسب‌وکارها در اجرای کمپین‌های طولانی‌تر که حداکثر تا 3 ماه طول می‌کشد، موفق شده‌اند. نکته کلیدی این است که پیدا کنید چه چیزی برای کسب و کار و مخاطبان شما بهتر است.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

طبیعی است که شما برای شروع کار و نحوه معرفی محصول جدید به مخاطبان خود نگران باشید. در عین حال، ما می‌دانیم که شروع کار می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا باشد و به همین دلیل، می‌خواهیم این بار را از دوش شما برداریم.

شما می‌توانید با استفاده از مشاوران ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت کار را برای خود راحت کنید و به روزترین مشورت‌ها را از کارشناسان ما بگیرید.

چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در کمپین تبلیغاتی ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

کمپین تبلیغاتی آنلاین چیست؛ اهمیت و اصول راه اندازی

چگونه یک هشتگ را ترند کنیم؛ در همه شبکه‌ها‌ی اجتماعی

پیشنهاد بهترین کمپین ها برای تبلیغات فروشگاه اینترنتی

کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست؛ نحوه طراحی + کانال ها

چگونه یک کمپین آگاهی از برند (Brand Awareness) موفق طراحی کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید