×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی ادمین دایرکتر اینستاگرام کیست؛ وظایف و ویژگی ها
تاریخ انتشار : 09 خرداد 1402 زمان مطالعه : 9 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

ادمین دایرکتر اینستاگرام کیست؛ وظایف و ویژگی ها

ادمین دایرکتر اینستاگرام کیست؛ وظایف و ویژگی ها

طبق گفته اینستاگرام، هر ماه حدود 150 میلیون نفر از طریق این پلتفرم با یک کسب و کار و پیج تجاری چت می‌کنند.

پیام‌ها و دایرکت‌های اینستاگرام نه تنها امکان برقراری ارتباط ساده‌تر و فوری‌تر بین کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان را فراهم می‌کنند، بلکه اگر به درستی استفاده شوند، می‌توانند به طور قابل توجهی به شما در رشد کسب‌وکارتان کمک کنند.

ادامه این متن را بخوانید تا درباره این صحبت کنیم که چرا پاسخ دادن به دایرکت‌های پیج یک کسب و کار مهم است و وظایف یک ادمین دایرکتر اینستاگرام چیست؟

با مشتریان ارتباط برقرار کنید

اینستاگرام یک کانال و راه ضروری برای ارتباط با مشتریان بالقوه و ایجاد یک جامعه است. با این حال، برای انجام این کار، ایجاد تنها داشتن یک حساب کاربری در اینستاگرام کافی نیست، شما باید به طور فعال با کاربران تعامل داشته باشید.

هنگامی که مخاطبان مورد نظر خود را پیدا کردید، وقت آن است که با آنها تعامل داشته باشید و بهتر است که این ارتباط از طریق پیام‌های خصوصی باشد. هرچه بیشتر با کاربران جدید تعامل داشته باشید، گسترش شبکه مخاطبین خود آسان‌تر خواهد بود.

یک راه خوب برای ارتباط با کاربران این است که در استوری‌های اینستاگرام خود نظرسنجی ایجاد کنید و نظر آنها را جویا شوید. پاسخ‌ها در پیام‌های خصوصی و دایرکت شما قرار خواهند گرفت. از این قابلیت استفاده کنید تا از آنها بپرسید کدام یک از محصولات شما را ترجیح می‌دهند، چه خدماتی را دوست دارند امتحان کنند یا قبلا آنها را امتحان کرده‌اند یا حتی سوال‌هایی که درباره کسب و کار شما دارند، بپرسند.

این نکته مهم را فراموش نکنید که هرچه تعامل بیشتری با کاربران داشته باشید، الگوریتم اینستاگرام بیشتر پروفایل و پیج شما را به افراد جدید معرفی می‌کند.

چرا پاسخگویی به دایرکت‌ها مهم است؟

هر چه کاربر احساس نزدیکی به یک کسب و کار داشته باشد، احتمال خرید از آن بیشتر می‌شود. به همین دلیل است که نباید قدرت پاسخ به مشتریان در اینستاگرام را دست کم بگیرید.

53 درصد از مصرف‌کنندگان، پست‌های رسانه‌های اجتماعی در تصمیم برای خریدشان بسیار تأثیرگذار می‌دانند. استوری و پست‌ها ممکن است افراد جدیدی را به حساب شما جذب کنند، اما این دایرکت‌ها هستند که به انجام خرید کمک می‌کنند.

علاوه بر این، افراد بیشتری از پیام‌های مستقیم اینستاگرام برای پرسیدن سوالات شرکت‌ها در مورد محصولات مورد علاقه خود استفاده می‌کنند. پاسخ دادن به مشتریان می‌تواند به معنای تبدیل مشتری علاقه‌مند به خرید به یک مشتری واقعی باشد.

ایجاد وفاداری به برند

وقتی از طریق اینستاگرام برای مشتریان پیام مستقیم ارسال می‌کنید، آنها احساس ارزشمندی و منحصر به فرد بودن، می‌کنند. وقت گذاشتن برای پاسخگویی ثابت می‌کند که نظر و رضایت آنها برای شما مهم است. استفاده از پیام‌های مستقیم به شما این امکان را می‌دهد که به مشتریان خود نزدیک شوید.

از این طریق تجربه شخصی‌تری ایجاد می‌کنید، رابطه خود را با آنها تقویت می‌کنید و به وفاداری مشتری می‌رسید. از شخصی‌سازی پیام‌های خود تا حد امکان برای ایجاد رابطه قوی‌تر با مشتریان خود دریغ نکنید.

آیا می‌خواهید مشتریان شما احساس خاص تری داشته باشند؟ با ارسال مستقیم پیام های انحصاری، تبلیغات یا پیش نمایش آنها را غافلگیر کنید. مشتریان وفادار شما باز خواهند گشت تا شما را در فروشگاه ببینند و تجربه خود را تکرار کنند.

برخی حتی ممکن است بهترین سفیران شما شوند. شما با تبلیغ محصولات و خدمات خود در پروفایل اینستاگرام و تگ کردن کسب و کار خود، دیده شدن و شهرت آنلاین خود را چند برابر می کنید.

بهبود رابطه با مشتری

ارسال و پاسخ به پیام های خصوصی اینستاگرام نیز کیفیت خدمات مشتریان شما را بهبود می‌بخشد. در واقع، ارسال پیام از طریق اینستاگرام توسط مشتریان شما به عنوان راهی سریعتر و راحت‌تر برای تعامل با شما تلقی می شود.

به همین دلیل است که آنها ترجیح می‌دهند به جای ارسال ایمیل یا تماس با شما از این طریق با شما ارتباط برقرار کنند.

البته توجه داشته باشید که با استفاده از پیام های مستقیم در اینستاگرام، مشتریان از شما انتظار دارند که پاسخگوتر باشید. به عنوان مثال، نزدیک به ۴۰ درصد از کاربران اینترنت انتظار دارند که شما در عرض یک ساعت به پیام آنها در رسانه‌های اجتماعی پاسخ دهید.

پاسخ سریع شما به مشتریان شما این احساس را می‌دهد که نیازهای آنها در اولویت است. این کار خدمات مشتریان شما را بهبود می بخشد و به ایجاد وفاداری مشتری ادامه می‌دهد.

67 درصد از کاربران اینترنت خدمات مشتری پاسخگو را عاملی حیاتی در ایجاد تجربه مثبت با یک شرکت در رسانه‌های اجتماعی می‌دانند. بنابراین پیام‌های مستقیم در اینستاگرام راهی عالی برای جذب مشتریان جدید و همچنین جذب و حفظ مشتریان فعلی شما هستند.

ادمین دایرکتر اینستاگرام کیست؛ وظایف و ویژگی ها

ادمین دایرکتر اینستاگرام کیست؟

اگر خیلی ابتدایی بگوییم؛ ادمین دایرکتر اینستاگرام کسی است که در اینستاگرام به کاربران موجود در فضای مجازی، پیام‌های تبلیغی برای عرضه محصولات و خدمات شرکت خود را می‌فرستد و از سویی به سوال‌های مخاطبان خود پاسخ می‌دهد.

ادمین دایرکتر باید خیلی سریع به مسیج‌های ارسال شده به دایرکت و کامنت های اینستاگرام پاسخ دهد. معمولا این شغل به صورت دورکاری است چرا که باید یک ادمین دایرکتر اینستاگرام همیشه آنلاین باشد.

دایرکتر اینستاگرام چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

از آنجایی که فرد در این شغل باید به صورت مداوم با کاربران مختلف در ارتباط باشد، یکی از مهم‌ترین خصوصیت‌هایی که باید داشته باشد؛ توانایی و علاقه به برقراری ارتباط پویا با کاربران است.

کاربرانی که برایشان دایرکت ارسال می‌کنید نباید احساس کنند با یک ربات در حال مکالمه هستند و باید بدانند یک فرد در روبه‌روی آنها قرار دارد و می‌تواند به تمامی سوالات آنها پاسخ دهد.

ادمین دایرکتر باید برای هر فردی که با صحبت می‌کند، انرژی و وقت بگذارد و تمامی سوالات آنها را پاسخ دهد و ابهامی برای آنها باقی نگذارد.

از دیگر خصوصیات فردی که به عنوان دایرکتر در اینستاگرام فعالیت می‌کند می‌توان به تسلط بالا به قواعد نگارش فارسی، دقت، صبر، توانایی برقراری ارتباط با دیگران و همچنین آشنایی با امکانات و ابزارهای اینستاگرام اشاره کرد.

مهم‌ترین وظیفه در این این شغل، پاسخگویی سریع به دایرکت‌ها است. یک ادمین دایرکتر خوب باید بتواند اعتماد مشتریان را جذب کند و به آن متعهد باشد. علاوه بر این موارد یک ادمین دایرکتر اینستاگرام باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

ـ خلاق باشد

ـ در پاسخگویی صبور باشد

ـ نویسنده خوبی باشد

ـ منظم و دقیق باشد

ـ سرعت تایپ بالا

ـ مسلط بر اینستاگرام

میزان حقوق ادمین دایرکتر اینستاگرام

میزان حقوق دایرکتر اینستاگرام بستگی به شرایط کارفرما و نوع پرداختی که او در نظرگرفته دارد. برای اغلب کارفرماها فقط پیام ارسال شده مهم نیست. بلکه پیام بعد از ارسال در دایرکت افراد باید سین شود.

بنابراین به پیام‌های سین‌شده مبلغ بیشتری پرداخت می‌کنند‌. یکی دیگر از انواع پرداخت، محاسبه نرخ تبدیل پیام‌های ارسال شده توسط یک دایرکتر است.

نرخ تبدیل بدان معنی است که چه تعداد از پیام‌های ارسال شده توسط افراد دیده شده و بعد از آن فرد پیج را فالو نموده‌است. این کارفرماها بعد از بررسی نرخ تبدیل به دایرکتر درصدی بیشتر پرداخت می‌کنند.

دایرکتر باید قبل از شروع کار، در مورد میزان پرداختی برای هر پیام سین شده و یا نرخ تبدیل با کارفرما صحبت کند. یادتان باشد که حتما برای شروع کار قرارداد امضاء کنید و بعد از آن کار خود را شروع کنید.

ارسال دایرکت تبلیغاتی

یکی دیگر از وظایف ادمین دایرکت اینستاگرام ارسال پیام‌های مختلف در دایرکت به مشتریان برای معرفی محصولات است. دایرکت تبلیغاتی انبوه در اینستاگرام هم یکی از روش‌هایی است که کسب و کارها برای رشد فعالیت خود می‌توانند انجام دهند.

در این روش به دلیل آنکه فرستادن پیام برای تک تک افراد سخت و زمان بر است از نرم افزارها و ربات‌هایی استفاده می‌شود که باید برای ارسال این پیام‌ها هزینه‌ای نیز پرداخت کرد.

به صورت معمول زمان ارسال دایرکت تبلیغاتی انبوه در اینستاگرام بین یک تا پنج روز  و به این صورت است که پست‌ها را به صورت انبوه به دایرکت چندین پیج می‌فرستید.

علاوه بر این یک ادمین دایرکتر  ممکن است از محتواهای مختلف متنی، تصویری، صوتی و ویدئویی برای ارسال به مخاطبان استفاده کند. این پیام‌ها باید به صورتی باشد که به صورتی موثر بر روی کابران اثر گذاشته و آنها را به پاسخ و تعامل بیشتر تشویق کند.

  عکس‌ها و تصاویر هم اگر چه حجم بیشتری دارند اما جذاب‌تر هستند و پیام را سریع‌تر منتقل می‌کنند. پیام‌های ویدئویی هم بهتر است به صورت تصویر زنده از محصولات شما باشد تا کاربران بتوانند با محصولات شما ارتباط بهتری بگیرند.

درواقع این شیوه ارسال دایرکت تبلیغاتی در اینستاگرام به مخاطب احساس احترام و اعتماد را انتقال می‌دهد.

ادمین دایرکتر اینستاگرام کیست؛ وظایف و ویژگی ها

نکات ضروری که ادمین دایرکتر اینستاگرام باید توجه کند؟

  • ـ نسبت به افرادی که سوال می‌پرسند پاسخگو باشید.
  • ـ از پیام‌های گسترده با متن یکسان خودداری نمایید.
  • ـ  در یک ساعت بیشتر از پانزده پیام ارسال نکنید. امکان مسدود شدن وجود دارد.
  • ـ اگر از صفحه‌ی شخصی خود برای دایرکتوری استفاده می‌کنید از پیجی با نام کامل و پروفایل مناسب برای دایرکتری استفاده کنید.
  • ـ به‌هیچ عنوان از صفحه‌ی فیک برای شغل دایرکتری استفاده نکنید.
  • ـ ایجاد اعتماد را در تمامی مراحل کار در نظر داشته باشید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

مقالات بیشتر:

چگونه ادمین اینستاگرام شویم؛ راه کارها و مهارت ها

وظایف ادمین (مدیر پیج) اینستاگرام به صورت کامل

نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام + نکات و اصول مهم

دیدگاهتان را بنویسید