×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی چگونه ادمین اینستاگرام شویم؛ راه کارها و مهارت ها
تاریخ انتشار : 24 اردیبهشت 1402 زمان مطالعه : 12 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

چگونه ادمین اینستاگرام شویم؛ راه کارها و مهارت ها

چگونه ادمین اینستاگرام شویم؛ راه کارها و مهارت ها

ادمین اینستاگرام کیست و چه کاری باید انجام دهد؟ ادمین به کلمه‌ای پرکاربرد در زبان فارسی تبدیل شده و هر روزه از اطرافیان خود ممکن است این کلمه را بشنوید.

اصلاح ادمینی تنها کاربردش برای اینستاگرام نیست و می‌توان در حوزه‌های مختلف تکنولوژی این اصلاح را به کار برد.

اما ادمین اینستاگرام چه کسی است؟ چگونه می‌توان ادمین اینستاگرام شد و برای تبدیل شدن به یک ادمین خوب نیاز به چه مهارت‌هایی دارید؟ سوال‌هایی که در ادامه به هر کدام آنها پاسخ خواهیم داد.

ادمین (Admin) کیست؟

کلمه Admin در اصل مخفف کلمه (Administrator) است. منظور از عبارت Administrator در فارسی مدیریت است و کلمه admin دقیقا به همین معنا به کار می‌رود.

شحصی که بتواند مدیرت یک پیج اینستاگرامی را به عهده بگیرد. اما همان طور که گفته شد ادمین تنها برای اینستاگرام به کار نمی‌رود و می‌توان ادمین یک سایت یا اکانتی دیگر در شبکه‌های اجتماعی مختلف بود. اما ادمین اینستاگرام چه تعریفی دارد؟

اینستاگرام بیش از یک میلیارد حساب کاربری دارد و به بخشی جدانشدنی از زندگی انسان‌ها تبدیل شده است. مردم در رده سنی مختلف صفحه‌هایی با عنوان‌های مختلف ساخته‌اند و هر کدام به دنبال علاقه‌مندی خود در فضای مجازی هستند.

بازیگران، صاحبان مشاغل، افراد مشهور و مردم عادی همگی علی‌رغم تمامی مشغله‌ها در این دنیای مجازی حضور دارند  عدم حضور آنها به معنای به فراموش شدن آن‌ها است. پیج‌های بسیاری هستند که توسط ادمین اداره می‌شوند و برای آن نقشه راه ترسیم می‌کنند. اما این ادمین‌ها چه کاری باید انجام دهند؟

وظایف ادمین اینستاگرام

شما روزانه علاوه بر این که یه پیج شخصی خود سر می‌زنید و برای آن محتوایی تولید می‌کنید، پیج‌هایی را دنبال می‌کنید که برای شما جذاب هستند اما چرا در میان میلیون‌های پیجی که در دسترس شماست بعضی از آنها را انتخاب می‌کنید؟

ادمین‌های این پیج‌ها چه کاری انجام می‌دهند که شما را تشویق به دنبال کردن خود می‌کنند؟ وظایف محول شده به مدیر اینستاگرام چیست؟

_ بازاریابی برای کسب و کارها

_ قصه‌گویی برای مخاطبان

_ اشتراک‌گذاری فیلم ها و عکس‌ها

_ پاسخ به  نظرات فالوئرها

_ افزایش فالوئرها

_ ارتقا و توسعه صفحه اینستاگرام

_ مدیریت کامنت‌های منفی

_ افزایش تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها

_ تامین امنیت پیج

_ بالا بردن سطح تعامل صفحه اینستاگرام

مهارت‌های لازم برای ادمین اینستاگرام

یافتن تخصص در هر زمینه‌ای قطعا نیاز به تمرکز  و مهارت‌های خاصی دارد. برای یک ادمین خوب شدن در اینستاگرام باید یکسری مهارت خاص را تقویت کرد. برخی از مهارت‌هایی مورد نیاز برای ادمین اینستاگرام شدن نیاز به تجربه و برخی دیگر را می‌توان حتی با رصد پیچ‌های اینستاگرام یاد گرفت.

در ادامه مها‌رت‌های ضروری و اولیه برای ادمین اینستاگرام شدن آمده است:

تسلط نسبی بر نرم افزارهای گرافیکی

شغل طراح و گرافیست یکی از مشاغل جذاب و خلاقانه است که نیازمند مهارت‌های مختلفی است. یکی از مهم‌ترین مهارت‌های یک طراح گرافیک حرفه‌ای، توانایی کار با ابزارهای و نرم‌افزارهای کاربردی طراحی است.

احتمالاً همه شما در مورد نرم‌افزار فتوشاپ و اهمیت آن در طراحی و گرافیک اطلاع دارید؛ بهتر است برای ادمین اینستاگرام تسلطی نسبی بر برنامه‌های ادیت عکس و تولید ویدئو داشته باشید.

نیاز نیست که شما در این زمینه حرفه‌ای باشید اما آشنایی با آن ضروری است. اگر کاری در سطح حرفه‌ای نیاز داشتید می‌توانید آن را برون‌سپاری کنید و به گروه یا فردی حرفه‌ای بسپارید.

آشنایی با روش های مختلف تبلیغات در اینستاگرام

انجام تبلیغات در اینستاگرام روش‌های مختلفی دارد و برای اینکه ادمین خوبی شوید باید با آنها آشنا شوید. انواع تبلیغات در اینستاگرام را می‌توان هم از نظر نوع محتوا و هم شیوه اجرا تقسیم کرد بهتر از پیش از شروع کار در باره آنها مطالعه کنید و با آن آشنا شوید.

تسلط نسبی به زبان انگلیسی

در روزگاری زندگی می‌کنیم که تسلط نداشتن بر زبان انگلیسی دنیای ما را کوچک می‌کند. اگر تسلط کاملی بر زبان انگلیسی ندارید نگران نباشید اما باید بتوانید از پس اصطلاحات جدید این حوزه و هم چنین دنیای اینستاگرام برآیید.

۳. خلاقیت در تولید محتوا

منظور از تولید محتوا خلاق محتوایی است که علاوه بر این که برای کاربر مفید واقع می شود و سوالات را جواب می‌دهد، برای کاربر جذاب باشد و از خواندن آن لذت ببرد.

محتوای شما هر چقدر هم مفید و کاربردی و منحصر به فرد باشد اما اگر جذابیت های لازم را نداشته باشد برای کاربر خسته کننده می شود.

تولید محتوای خلاق لزوما دشوار نیست. هیچ چیزی بدتر از آن نیست که فقط بنشینید بنویسید در حالی که چیزی برای نوشتن ندارید. مخصوصا وقتی که کسب و کار شما وابسته به تولید محتوا خلاق و مداوم باشد.

بازاریابی محتوا در ابتدای کار ساده‌ای نیست. روزنامه‌نگاران و داستان نویسان این توانایی را بیشتر از سایر مردم دارند. با تمرین و کتاب خواندن می‌توان این مهارت را تقویت کرد و راه دیگر شرکت در کلاس‌های اموزشی است.

۴. تسلط کامل بر  اپلیکیشن اینستاگرام

آشنایی با روش‌های افزایش فالوئر، نحوه استفاده از هشتگ‌ها و آشنایی با انواع پروفایل‌ها در اینستاگرام از جمله مهارت‌هایی است که باید شما در کار با اینستاگرام یاد بگیرید. اینستاگرام دارای الگوهای مختلفی است که در طی زمان تغییر می‌کند به همین دلیل باید کاملا با آن آشنا و به روز باشید.


چگونه ادمین اینستاگرام شویم؛ راه کارها و مهارت ها

چرا اینستاگرام برای کسب و کارها مهم است؟

مزیت اصلی اینستاگرام نسبت به سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ماهیت بصری آن است. اگر کسب‌وکاری دارید که از طراحی محصول شما سود می‌برد یا اگر خدماتی دارید که نتیجه نهایی قابل توجهی دارد، اینستاگرام بهترین بستر برای نمایش آن محتوا است.

ویدئو، تصویر و تصویر همگی محتوای مناسبی برای این پلتفرم رسانه اجتماعی هستند، اما استراتژی بازاریابی شما در نهایت تعیین می‌کند که چه نوع محتوایی را منتشر کنید و هر چند وقت یک‌بار آن را پست کنید.

ایجاد یک استراتژی قبل از ورود مستقیم به یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید، مهم نیست که چقدر برای کسب و کار دیگران مفید است، شما را روی اهداف خود و مهم‌تر از همه مخاطبان خود تمرکز کنید.

ادمین پیچ کاری چه نکاتی را باید رعایت کند؟

ادمین اینستاگرام بودن تنها به معنای این نیست که امور کمی سایت را پیش برید. ادمین وظایفی دیگر دارد که باید آنها را حتی پیش از شروع کار یک پیج مشخص کند.

از آنجایی که اینستاگرام با سایر سایت‌های اجتماعی محبوب بسیار متفاوت است، به یک استراتژی بازاریابی متمایز نیاز دارد. به همین دلیل ادمین این شبکه اجتماعی نیز باید مهارت‌های مختص به خود را داشته باشد و برای شروع مراقب موارد بسیاری باشد.

1. تعیین اهداف

قبل از شروع پست گذاشتن در اینستاگرام، از خود (یا تیمتان) یک چیز بپرسید: چرا در اینستاگرام هستید؟ شما نمی‌توانید جواب ساده بدهید که «همه هستند ما هم هستیم» باید نقشه راه را در ابتدا مشخص کنید و بدانید هدفتان از حضور در اینستاگرام چیست؟

2.  مشخص کردن مخاطبان هدف

قبل از شروع بازاریابی در اینستاگرام، مخاطبانی را که می‌خواهید به آنها برسید مشخص کنید. اگر استراتژی‌های بازاریابی دیگری دارید، از آنها استفاده کنید تا تلاش‌های خود را ثابت نگه دارید.

فراموش نکنید که عواملی مانند سن، مکان، جنسیت، درآمد، علایق، انگیزه ها و نقاط درد را در نظر بگیرید. اگر نمی دانید از کجا شروع کنید؟ رویدادهای محبوب و هشتگ های مورد علاقه مرتبط با کسب و کار خود را رصد کنید.

ببینید چه کسانی از این هشتگ‌ها استفاده می‌کنند و با آنها درگیر هستند. همچنین می‌توانید به دنبال کنندگان رقیب خود نگاهی بیندازید.

3. تجزیه و تحلیل رقابتی

بعد از اینکه مخاطبان اینستاگرام خود را مشخص کردید، یک تحلیل رقابتی انجام دهید تا ببینید دیگران در زمینه شما چه پست‌هایی می‌گذارند. اگر از قبل رقبای برتر خود را می‌شناسید، با بررسی پروفایل اینستاگرام آنها شروع کنید.

اگر نه، عبارات مربوط به کسب و کار و صنعت خود را جستجو کنید تا حساب های مشابه را بیابید. یک ممیزی سریع از حساب‌های مرتبط انجام دهید تا ببینید چه پست‌هایی بیشترین تعامل را دارند، از چه هشتگ‌های پرطرفداری استفاده می‌کنند، زیرنویس‌های آن‌ها چیست، چقدر پست می‌کنند و چقدر سریع رشد می‌کنند.

این اطلاعات می تواند به عنوان معیاری باشد که شما شروع به رشد حساب خود می کنید. هنگام رصد محتوای رقبای خود، به فرصت‌هایی که ممکن است از دست داده باشند توجه داشته باشید. افزودن محتوای منحصر به فرد به این ترکیب به کسب و کار شما کمک می‌کند تا از بقیه متمایز شود.

4.  تقویم بسازید

ایجاد یک تقویم ایجاد کنید تا در زمان صرفه‌جویی کنید. تقویم خود را با انواع پست اینستاگرام پر کنید و از قبل برای زیرنویس‍ها، هشتگ‌ها و زمان ارسال پست برنامه‌ریزی کنید.

تقویم تولید محتوا شما همچنین مکانی عالی برای ثبت رویدادهای کلیدی برای برجسته کردن در حساب اینستاگرام شما، مانند راه اندازی محصول جدید یا پیشنهادات ویژه است.

5.  ساخت برند ثابت در اینستاگرام

محتوای تصادفی یا ناهماهنگ با کسب و کارتان مخاطبان شما را گیج می‌کند و می‌تواند باعث از دست دادن فالوئرهای شما شود.

برای جلوگیری از این امر، زیبایی برند را در حساب اینستاگرام خود حفظ کنید. با فکر کردن در مورد شخصیت برند خود، مشخص کنید که این چگونه به نظر می‌رسد. ارزش‌های برند شما چیست؟ مشتریان و کارمندان شما چگونه برند شما را تعریف می‌کنند؟

آیا شما جسور، بازیگوش، سرسخت یا ماجراجو هستید؟ شخصیت برند آپارتمان درمانی روشن، تمیز و منظم است و حساب آن هر سه این ویژگی را منعکس می‌کند. در حالت ایده‌آل، زیبایی‌شناسی برند به شناسایی برند شما کمک می‌کند، به این معنی که شخصی می‌تواند تصویر شما را در فید خود ببیند و فوراً بدون دیدن نام بداند که متعلق به شماست.

چگونه ادمین اینستاگرام شویم؛ راه کارها و مهارت ها

مهم‌ترین وظیفه ادمین ایسنتاگرام؛ افزایش فالوئرها

افزایش فالوئرهای شما به زمان و انرژی جدی نیاز دارد. ممکن است وسوسه شوید که راه آسان را انتخاب کنید و دنبال کننده بخرید اما این کار را نکنید! خرید فالوئر در واقع باعث ایجاد تعامل نمی‌شود.

اما چه باید کرد؟ مطمئن شوید که نام کاربری شما قابل تشخیص و جستجو باشد. اگر مردم نتوانند شما را پیدا کنند، نمی‌توانند شما را دنبال کنند! بیوگرافی خود را پر کنید این آخرین چیزی است که یک نفر قبل از اینکه تصمیم بگیرد شما را دنبال کند می‌بیند، بنابراین مطمئن شوید که چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید.

پس از بهینه سازی نمایه شما، شروع به ارسال پست کنید. این ایده خوبی است که قبل از اینکه واقعاً با مردم درگیر شوید، فید خود را با ده تا 15 پست با کیفیت بالا پر کنید. اگر کاربران از نمایه شما بازدید کنند و آن را خالی بیابند، احتمالاً شما را دنبال نخواهند کرد.

سپس، شروع به دنبال کردن حساب هایی کنید که به شما علاقه مند هستند و به تجارت شما مربوط می شوند. اینستاگرام را مانند یک جامعه در نظر بگیرید و به دنبال کسب‌وکارهای دیگر در منطقه خود یا تأثیرگذارانی باشید که ممکن است از محصول یا خدمات شما لذت ببرند. همان طور که اکانت‌ها را دنبال می‌کنید، اینستاگرام موارد مرتبطی را پیشنهاد می‌کند که می‌توانید آنها را نیز دنبال کنید.

در پایان

ادمینی اینستاگرام از آن دسته مشاغلی است که نیاز به مدرک دانشگاهی خاصی ندارد و شما با هر مدرک تحصیلی می‎توانید در این حرفه مشغول به کار شوید.

البته، باید بدانید که مسیر اشتغال و کسب درآمد در این حرفه، از یادگیری و آموزش اصول اینستاگرام مارکتینگ می‌گذرد.

به عبارت دیگر، باید پیش از شروع به این کار، ابتدا اصول اولیه کار با پلتفرم اینستاگرام را بیاموزید.

هرچند آشنایی با تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ نیز برای موفقیت در این شغل ضروری است. درحالی‌که هر کسی می‎تواند از طریق این شبکه اجتماعی درآمد کسب کند و این یک راهکار ساده و سریع برای درآمدزایی محسوب می‎شود؛ بسیاری از ادمین‌ها به دلیل نداشتن دانش کافی باعث ورود آسیب‌های بسیار زیادی به پیج‌های پرطرفدار شده‌اند.

از این رو، اگر قصدتان برای ورود به این حرفه جدی است از همین لحظه برای یادگیری تکنیک‌های اینستاگرام مارکتینگ، برنامه ریزی کنید. یادتان باشید رصد کردن پیچ‌های موفق در اینستاگرام می‌تواند به شما دانش بالایی بدهد.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید :

وظایف ادمین (مدیر پیج) اینستاگرام به صورت کامل

ایده تولید محتوا در اینستاگرام؛ ۶ ایده که همیشه جواب می دهد

ایده و نحوه نوشتن بیو اینستاگرام برای کسب و کارها + مثال

نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام + نکات و اصول مهم

دیدگاهتان را بنویسید