×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی کدام شبکه‌ های اجتماعی حالت بیزینس دارد + نحوه استفاده
تاریخ انتشار : 02 مرداد 1402 زمان مطالعه : 14 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

کدام شبکه‌ های اجتماعی حالت بیزینس دارد + نحوه استفاده

کدام شبکه‌ های اجتماعی حالت بیزینس دارد + نحوه استفاده

رسانه های اجتماعی برای کسب و کارها، ابزاری با کارایی زیاد برای تعامل با مشتریان جدید، فعلی و آینده‌نگر هستند.

از سویی همه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، کارکرد مشابه ندارند و برای هر نوع از کسب و کار و بیزینس، ممکن است یک پلتفرم رسانه اجتماعی بر دیگری ارجحیت داشته باشد.

به صورت کلی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی که برای کسب‌وکارها به خوبی کار می‌کنند عبارتند از فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام، تیک‌تاک، پینترست و لینکدین.

اما برای هر کسب و کار باید به بررسی پرداخت و آن پلتفرمی که کارایی بیشتری دارد را انتخاب کرد. ما موثرترین کاربردهای تجاری رسانه‌های اجتماعی، بهترین شیوه ها برای استراتژی بازاریابی موثر رسانه های اجتماعی، نحوه اندازه گیری بازگشت سرمایه در رسانه های اجتماعی و نحوه انتخاب بهترین پلت فرم اجتماعی برای برند خود را بررسی خواهیم کرد.

نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار

یک مسئله بدیهی این روزها این است که باید هر کسب و کاری در فضای مجازی حضور داشته باشد اما باید به این سوال پاسخ داد که حضور در شبکه‌های اجتماعی چه مزیتی دارد و چه استفاده‌ای از آن می‌توان برد؟

1. از رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی استفاده کنید

وقتی یک حضور موثر رسانه‌های اجتماعی را در برنامه بازاریابی کسب و کار کوچک خود بگنجانید، می‌توانید به مشتریان و مشتریان بالقوه در جایی که هستند دست پیدا کنید.

یک استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی بسازید. بهترین راه برای اطمینان از موفقیت در رسانه های اجتماعی این است که با یک برنامه وارد شوید. این به معنای ابداع یک استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی است که شامل هر پلتفرمی است که قصد استفاده از آن را دارید. پس از آن به طور مداوم پست کنید و برند خاص خود را ایجاد کنید.

2. از رسانه‌های اجتماعی برای خدمت‌رسانی به مشتریان استفاده کنید

از آنجایی که بسیاری از مشتریان در حال حاضر از طریق رسانه‌های اجتماعی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای خدمت‌رسانی به مشتریان معنادار است. از طریق رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید به سرعت و کارآمد به مشکلات مشتریان رسیدگی کنید و به شما در ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار کمک کنید.

3.  از شبکه‌های اجتماعی برای فروش استفاده کنید

یکی از مستقیم‌ترین و پرسودترین راه ها برای تجربه قدرت رسان‌ های اجتماعی افزایش فروش است. شما می توانید فروش خود را در شبکه های اجتماعی به روش های مختلف افزایش دهید.

می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید. پلتفرم‌های اجتماعی اصلی، از جمله فیس بوک، اینستاگرام و توییتر، دارای پلتفرم های تبلیغاتی هستند که به شما کمک می‌کند به مخاطبان هدف خود برسید و کمپین های تبلیغاتی دیجیتال خود را نظارت کنید. همچنین در شبکه های اجتماعی بفروشید و با سفیران برند کار کنید.


کدام شبکه‌ های اجتماعی حالت بیزینس دارد؟

4. از رسانه‌های اجتماعی برای استخدام نیرو استفاده کنید

در فرآیند استخدام مدرن، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی راهی عالی برای جذب استعدادهای بالقوه فراهم می‌کنند.

استخدام در رسانه‌های اجتماعی از طریق سایت هایی مانند لینکدین، فیس بوک و توییتر به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا به مجموعه گسترده‌ای از نامزدها دسترسی داشته باشند و به طور موثری از طریق استخدام‌های قابل دوام آنها را مرتب کنند.

5. از شبکه‌های اجتماعی برای مدیریت بحران استفاده کنید

زمانی که اتفاقات ها وحشتناک رخ می‌دهد، هیچ کتاب آداب و رسومی در مورد مدیریت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی وجود ندارد. با این حال، چندین مکتب فکری وجود دارد که چگونه مشاغل باید از رسانه های اجتماعی برای واکنش به رویدادهای غم انگیز استفاده کنند.

  • _ اگر چیز خوبی برای گفتن ندارید، اصلاً چیزی نگویید.
  • _ سکوت به ندرت پاسخ صحیح در یک موقعیت غم انگیز است.
  • _ یک استراتژی رسانه‌های اجتماعی آماده داشته باشید تا احتمال اینکه در اثر یک تراژدی یا بحران دیگر غافلگیر شوید، کمتر است.
  • _ کلمات خود را با دقت انتخاب کنید و همیشه از صمیم قلب صحبت کنید.
  • _ به محض شنیدن یک رویداد غم انگیز، تقویم خود را بررسی کنید و هر پست غیر ضروری را متوقف کنید.

رسانه‌های اجتماعی چه سودی برای کسب و کار شما دارند؟

استفاده از رسانه های اجتماعی برای کسب و کار مزایای بسیاری دارد. در اینجا هشت مزیت کسب‌وکار که رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌کنند آورده شده است.

آگاهی از برند: میلیاردها نفر در سراسر جهان هر روز از رسانه های اجتماعی استفاده می‌کنند و منطقی است که کسب و کار خود را در جایی که مشتریان هستند قرار دهید.

شخصیت برند: برای کسب‌وکارها بسیار مهم‌تر از همیشه است که صدایی متمایز داشته باشند و با مشتریان در سطح انسانی تعامل داشته باشند.

رهبری فکری: رسانه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند تا رهبران فکری شوند و از رقبای خود متمایز شوند و از طریق محتوای جذاب و مرتبط، خود را به عنوان رهبران صنعت معرفی کنند.

افزایش ترافیک وب سایت: اگر دنبال کنندگان شما محتوای رسانه های اجتماعی شما را دوست داشته باشند، به شما علاقه مند می شوند و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت شما به وب سایت تجاری شما مراجعه می کنند. این به معنای ترافیک وب سایت بیشتر و فروش بیشتر برای شما است.

مدیریت شهرت: شهرت همه چیز است و رسانه های اجتماعی به شما فرصت عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان و حل سریع مسائل را می‌دهند. حتی می توانید یک هشتگ منحصر به فرد ایجاد کنید که فالوورهای شما در صورت داشتن سوال یا شکایت از آن استفاده کنند.

تجزیه و تحلیل: اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دارای ابزارهای تحلیلی هستند که به شما امکان می دهد تعداد فالوورها، نرخ تعامل و نرخ کلیک را نظارت کنید. این اعداد می توانند به شما کمک کنند تا نوع محتوایی را که دنبال کنندگان شما به بهترین شکل پاسخ می دهند را تعیین کنید و استراتژی بازاریابی خود را بر اساس آن اصلاح کنید.

تبلیغات هدفمند: ایجاد تبلیغات در پلتفرم‌های اجتماعی آسان است و مزیت آن این است که می‌توانید به طور خاص آنها را متناسب با مخاطبان خود هدف قرار دهید. تحقیقات نشان داده است که کاربران زمانی که تبلیغات متناسب با آنها طراحی می شود، واکنش بهتری نشان می‌دهند، که اغلب باعث افزایش تعامل می‌شود.

تجزیه و تحلیل رقبا: جدا از تعامل با مشتریان، رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کنند تا رقبای خود را زیر نظر داشته باشید. رقبای خود را دنبال کنید و توجه داشته باشید که چه چیزی برای آنها خوب است و چه چیزی خوب نیست.

کدام شبکه‌ های اجتماعی حالت بیزینس دارد؟

رسانه‌های اجتماعی برای بیزینس

در ادامه مروری بر محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و ابزارهای تجاری آن‌ها در سراسر دنیا داریم. برخی از این رسانه‌های اجتماعی آن چنان در ایران مورد استقبال نیستند اما در جهان طرفداران خود را دارند.

فیس بوک

فیس بوک یک شبکه رسانه اجتماعی بسیار محبوب با مخاطبان متنوع بیش از 2.9 میلیارد کاربر فعال ماهانه تا سال 2022 است. کسب و کارها از فیس‌بوک برای به اشتراک گذاری همه چیز از عکس گرفته تا به روز رسانی‌های ضروری شرکت استفاده می‌کنید.

با یک حساب تجاری، به ابزارهای تبلیغاتی قدرتمند و تجزیه و تحلیل های عمیق دسترسی دارند. صفحات کسب و کار همچنین گزینه های سفارشی سازی زیادی دارند که اطلاعات تماس، ساعات کار، محصولات و خدماتی که ارائه می‌شود را برجسته می‌ک

اینستاگرام

اینستاگرام همچنین با بیش از 1.1 میلیارد کاربر فعال در سال 2022 بسیار محبوب است. از لایو اینستاگرام تا استوری اینستاگرام، هیچ کمبودی در ابزارهای کسب و کار اینستاگرام وجود ندارد که به برندها کمک می‌کند خدمات و محصولات خود را تبلیغ کنند و بفروشند.

اینستاگرام یک پلت فرم بصری است که بر روی پست‌های عکس و ویدیو متمرکز شده است، بنابراین ابزاری عالی برای کسب‌وکارهایی است که محتوای بصری قوی برای اشتراک‌گذاری دارند.

همچنین تقریباً به طور کامل موبایل است، با ابزارها و خدمات بهینه شده برای تلفن همراه. بخش‌های هنری بیشتر در اینستاگرام به برتری می‌رسند، اما اگر مخاطبان خود را هدف قرار دهید، بیشتر کسب‌وکارها می‌توانند از این پلتفرم و پایگاه کاربری گسترده‌اش بهره ببرند.

مدیر اکانت اینستاگرام شما باید به جزئیات و برخی مهارت های عکاسی دقت داشته باشد و مطمئن شود که عکس ها و ویدیوهای ارسال شده در حساب کاربری شما با کیفیت هستند.

توییتر

در حالی که توییتر برای به‌روزرسانی‌های کوتاه، تعامل با دنبال‌کنندگان و اشتراک‌گذاری پیوندها به پست‌های وبلاگ عالی است، این پلتفرم برای همه مشاغل ایده‌آل نیست.

در توییتر می‌توانید توییت‌های کوتاه (۲۴۰ کاراکتر یا کمتر)، ویدیوها، تصاویر، پیوندها، نظرسنجی‌ها و موارد دیگر را به اشتراک بگذارید.

همچنین تعامل با مخاطبان خود در این پلتفرم با ذکر کاربران در پست‌های خود همراه با لایک کردن و بازتوییت کردن توییت‌ها آسان است. اگر یک تجارت بسیار بصری هستید یا صدای برند قوی ندارید، ممکن است بخواهید از این شبکه رسانه اجتماعی صرف نظر کنید.

با این حال، بسیاری از شرکت‌ها در توییتر برتری می‌یابند، زیرا صدای منحصربه‌فردی دارند که به نفع خود استفاده می‌کنند. شرکت‌های دیگر از توییتر برای عملکردهای تجاری مانند رسیدگی به خدمات مشتری استفاده می‌کنند. مشتریان فعالی که از توییتر استفاده می کنند به دنبال شرکت هایی برای ابراز نگرانی یا تمجید خواهند بود.

اگر محتوای جالبی دارید و می توانید آن محتوا را به صورت جذاب بیان کنید، توییتر ابزاری عالی برای انتشار سریع این خبر است. هشتگ‌ها به افزایش پست‌ها کمک می‌کنند و اگر کاربری با فالوورهای زیادی شما را ریتوییت کند، محتوای شما ویروسی می‌شود. یافتن تعادل با توییتر ضروری است. فقط پیوندها یا رسانه‌های خود را به اشتراک نگذارید. اطمینان حاصل کنید که محتوای جالب و مرتبط را از سایر کاربران توییتر نیز به اشتراک می‌گذارید.

پینترست

این پلت فرم بصری گرا به کاربران اجازه می‌دهد تا با پین کردن تابلوهای اعلانات دیجیتال، که می‌توانند بر اساس دسته بندی سازماندهی شوند، محتوا را ذخیره و نمایش دهند.

به عنوان مثال، یک کاربر شخصی ممکن است یک تخته غذا اختصاص داده شده به پین ​​کردن دستور العمل ها، تخته دیگری برای عکاسی و غیره داشته باشد.

کاربردهای Pinterest برای تجارت شامل یک سری پین های ویژه به نام Rich Pins است که برندها می توانند از آنها برای اضافه کردن اطلاعات خاص به پین ​​های خود از جمله جزئیات محصول و نقشه های مکان استفاده کنند.

هر پین در پینترست شامل یک تصویر یا ویدیو است که آن را به یک پلتفرم کاملا بصری تبدیل می‌کند. به این ترتیب، Pinterest جایی نیست که بتوانید اطلاعاتی مانند ساعات کاری خود را به اشتراک بگذارید.

Pinterest برای مشاغل خاص عالی است، اما ممکن است برای هر شرکتی نباشد. دسته بندی های محبوب در سایت عبارتند از پروژه های DIY، مد، ورزش، زیبایی، عکاسی و غذا. این بدان معنا نیست که کسب‌وکارهای خارج از این دسته‌بندی‌ها نمی‌توانند در پلتفرم موفق شوند، اما Pinterest را به یک ابزار بازاریابی مخصوصاً خوب برای مشاغل در آن مناطق تبدیل می‌کند.

اسنپ ​​چت

اسنپ ​​چت یک شبکه رسانه اجتماعی بصری فقط موبایلی است که به دلیل محتوای ناپدید شده‌اش شناخته شده است.

کاربران می‌توانند ویدیوها و عکس‌ها را برای یکدیگر ارسال کنند یا مطالبی را در استوری‌های عمومی خود ارسال کنند که پس از 24 ساعت ناپدید می‌شوند. این برنامه گسترش یافته است و شامل چت، پیام رسانی، ذخیره سازی تصویر، رویدادها و محتوای رسانه‌ای می‌شود.

اکنون، محتوای ارسال شده در اسنپ چت را می توان به راحتی ذخیره و در جای دیگری آپلود کرد. از آنجایی که پست ها موقتی هستند، فشار کمتری برای ایجاد محتوای فوق العاده صیقلی وجود دارد. همچنین می توانید ببینید که چه تعداد و چه کاربران خاصی استوری شما را مشاهده کرده اند.

وقتی صحبت از اسنپ چت برای تجارت به میان می آید، یک کسب و کار کوچک به احتمال زیاد از ویژگی Stories این پلتفرم استفاده می‌کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که فقط کاربرانی که شما را اضافه کرده‌اند می‌توانند محتوای استوری شما را مشاهده کنند. هنگامی که مخاطب دارید، Stories به شما امکان می‌دهد به راحتی محتوای داستان محور و تعاملی ایجاد کنید.

کدام شبکه‌ های اجتماعی حالت بیزینس دارد؟

یوتیوب

یوتیوب متعلق به گوگل یک پلتفرم به اشتراک گذاری ویدیو است که در آن افراد می‌توانند محتوا را مشاهده، آپلود، رتبه‌بندی، اشتراک گذاری و اظهار نظر کنند.

این سایت یک مرکز بزرگ برای اخبار و سرگرمی است. بسیاری از کسب و کارها در YouTube دارای یک جزء خلاقانه، تصویری یا آموزشی هستند. این پلتفرم به شدت خلاق است، بنابراین داشتن یک ویرایشگر ویدیویی اختصاصی برای تولید محتوا ضروری است.

با این حال، کسب و کار شما به کانالی برای بازاریابی در پلتفرم نیاز ندارد. خرده‌فرهنگی از اینفلوئنسرهای یوتیوب وجود دارد که ویدیوهای مکرر منتشر می‌کنند و اغلب مخاطبان زیادی دارند.‌

اغلب، کسب‌وکارها با YouTubers برای قرار دادن محصول شریک می‌شوند، زیرا این کاربران قبلاً مخاطبان درگیر دارند.

استفاده از اینفلوئنسرهای یوتیوب می‌تواند راه آسان‌تری برای بازاریابی کسب‌وکار شما در پلتفرم باشد، زیرا نیازی به صرف زمان و تلاش برای ایجاد محتوا و ایجاد دنبال‌کننده ندارید، که ممکن است سال‌ها طول بکشد.

لینکدین

لینکدین ماهانه 260 میلیون کاربر دارد و بهترین پلتفرم برای شبکه‌های حرفه‌ای است. تا جایی که کسب و کار لینکدین استفاده می‌کند، این مکان عالی برای یافتن استعدادهای برتر، جایگاه خود به عنوان یک رهبر صنعت و ارتقای کسب و کارتان است.

لینکدین به گونه ای طراحی شده است که حرفه‌ای تر از سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی باشد و برای کسب و کارها و حرفه‌ای ها طراحی شده است. کاربران پروفایل هایی مشابه رزومه ایجاد می کنند و شرکت ها می توانند صفحاتی ایجاد کنند که کسب و کار آنها را به نمایش بگذارد.

از آنجایی که لینکدین یک پلت فرم حرفه‌ای است، بهترین مکان برای ارسال فرصت‌های شغلی و اطلاعات در مورد فرهنگ شرکت شما است. می‌توانید به گروه‌های LinkedIn خاص صنعت بپیوندید تا سؤالاتی بپرسید و به آنها پاسخ دهید، که می‌تواند به شما کمک کند تا برند را به رسمیت بشناسید و کاربران را به صفحه شرکت و وب‌سایت خود بیاورید.

مانند توییتر، بهتر است ترکیبی از محتوای اصلی و به اشتراک گذاشته شده را در صفحه خود داشته باشید، بنابراین متعهد شوید که محتوای حرفه ای و حرفه ای مرتبط با کسب و کار خود ایجاد کنید.

TikTok

TikTok، پلتفرم نسبتاً جدید پرطرفدار که در آن کاربران ویدیوهای کوتاهی را ایجاد و به اشتراک می‌گذارند، می‌تواند گزینه بسیار مؤثری برای کسب‌وکارها باشد، اما تنها در صورت استفاده صحیح. از آنجایی که TikTok در درجه اول در میان نسل بدنام Z محبوب است، ایجاد لحن مناسب برای موفقیت تجاری در این پلتفرم می‌تواند چالش برانگیز باشد.

برای استفاده از TikTok برای تجارت، باید درک دقیقی از نام تجاری خود و نحوه ترجمه آن به طور خاص به TikTok داشته باشید. قبل از اینکه خودتان آن را امتحان کنید، نحوه برخورد سایر مشاغل را با TikTok بررسی کنید.

کدام شبکه‌ های اجتماعی حالت بیزینس دارد؟

در پایان

در پایان بهتر است این نکته را بگوییم که بهترین شبکه اجتماعی برای شما تا حد زیادی به نوع کسب و کار و اهداف رسانه‌های اجتماعی شما بستگی دارد. فیس بوک بیشترین مخاطب و بیشترین فضا را برای شخصی سازی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما دارد.

توییتر برای دریافت بازخورد از مشتریان و تعامل مستقیم با آنها بهترین است. Pinterest برای مشاغل کوچک و خاص که می‌توانند مستقیماً در سایت بازاریابی کنند ایده آل است.

یوتیوب مسلماً بهترین پلتفرم رسانه اجتماعی برای هدایت ترافیک به سایر وب سایت ها است، مانند صفحه فرود شرکت که در آن مشتریان می توانند خرید انجام دهند. این نکته را فراموش نکنید که بهترین سایت رسانه اجتماعی سایتی است که می‌توانید برای اهداف خاص کسب و کار خود از آن استفاده کنید.

با در نظر گرفتن این موضوع، ترکیبی از استفاده از رسانه‌های اجتماعی در چندین سایت معمولاً بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

طبیعی است که شما برای شروع کار و نحوه معرفی محصول جدید به مخاطبان خود نگران باشید. در عین حال، ما می‌دانیم که شروع کار می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا باشد و به همین دلیل، می‌خواهیم این بار را از دوش شما برداریم.

شما می‌توانید با استفاده از مشاوران ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت کار را برای خود راحت کنید و به روزترین مشورت‌ها را از کارشناسان ما بگیرید.

چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در کمپین تبلیغاتی ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

نقش و اهمیت شبکه های اجتماعی در تجارت الکترونیک

همه آن چیزی که باید درباره تبلیغات در شبکه های اجتماعی بدانیم!

دیدگاهتان را بنویسید