×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی آموزش فروش محصول از طریق اینستاگرام؛ صفر تا صد فروش در اینستا
تاریخ انتشار : 31 خرداد 1402 زمان مطالعه : 12 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

آموزش فروش محصول از طریق اینستاگرام؛ صفر تا صد فروش در اینستا

آموزش فروش محصول از طریق اینستاگرام؛ صفر تا صد فروش در اینستا

شکی در این نیست که فروش محصولات در اینستاگرام به دلایل زیادی سودمند است. به این فکر کنید که فروش از اینستاگرام یک راه عالی برای دستیابی به مخاطبان گسترده است زیرا اکثر کاربران رسانه‌های اجتماعی یک حساب اینستاگرام دارند و به طور منظم از آن استفاده می‌کنند.

علاوه بر این بازاریابی محصولات شما را آسان‌تر می‌کند زیرا می‌توانید از هشتگ‌ها و سایر ویژگی‌ها استفاده کنید تا مطمئن شوید که پست‌های شما توسط افراد مناسب دیده می‌شود.

همچنین می‌توانید از این پلتفرم برای ارائه تخفیف‌ها و سایر مشوق‌ها برای ترغیب مردم به خرید استفاده کنید. در نتیجه بهتر است که روش‌های فروش از طریق اینستاگرام را یاد بگیرید.

نحوه فروش محصولات در اینستاگرام

فروش در اینستاگرام ساده است. فقط چند مرحله برای شروع وجود دارد، بنابراین برای دستورالعمل‌های دقیق، راهنمای ما را در زیر دنبال کنید:

۱. ساخت وبسایت‌ اختصاصی برای فروش

برای فروش در اینستاگرام، به یک پلتفرم تجارت الکترونیک قابل اعتماد نیاز دارید که راهی امن و آسان برای پرداخت‌ها، ارائه محصولات، مدیریت مشتریان و سفارش‌ها و ردیابی عملکرد فروش باشد.

بهترین کار این است که یک وبسایت با تجربه کاربری راحت، آسان و مطمین طراحی کنید تا کاربران با مراجعه با آن بتوانند در کمترین زمان خرید کنند. وب‌سایت شما باید به گونه‌ای باشد که تجربه مثبتی از خرید برای مشتریان بسازد.

۲. ایجاد محتوای جذاب

اگر می‌خواهید مخاطبان خود را افزایش دهید و در اینستاگرام بفروشید، ایجاد محتوای جذاب برای محصولتان ضروری است. اما زمانی که نزدیک به 1 میلیارد نفر که در فید اینستاگرام و صفحه کاوش خود پیمایش می‌کنند، چگونه محصول خود را متمایز می کنید؟ در اینجا چند نکته سریع برای کمک به شما وجود دارد:

تحقیقات بازار انجام دهید. قبل از اینکه هر چیزی را پست کنید، مهم است که بتوانید مخاطبان هدف خود و نوع محتوایی که با آنها مخاطب را جذب می‌کند، را درک کنید. نگاه کنید که افراد موفثق در حوزه کاری شما چه می‌کنند و از آن به عنوان الهام بخش برای فروش در اینستاگرام استفاده کنید.

از هشتگ ها استفاده کنید. هشتگ ها راه بسیار خوبی برای دستیابی به مخاطبان بیشتر هستند. سعی کنید از هشتگ های محبوب ترجیحاً هشتگ های کمتر از 1 میلیون و مرتبط با محصول خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش هشتگ‌ گذاری اینستاگرام و اصول هشتگ‌ گذاری

تصاویری با کیفیت بالا. از تصاویر با کیفیت بالا در پست های خود برای جذب بینندگان استفاده کنید. می‌توانید از عکس های خود و همچنین فیلم‌ها استفاده کنید.

با فالوورهای خود تعامل ایجاد کنید . به نظرات پاسخ دهید، سؤال بپرسید و نظرسنجی ایجاد کنید. این کار به ایجاد گفت و گو با مخاطبان کمک می‌کند و باعث می شود که آنها بیشتر با شما ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این موارد پست کردن منظم، کلیدی برای درگیر نگه داشتن فالوورهای شماست. یک برنامه زمان بندی پست تنظیم کنید و به آن پایبند باشید.

۳. اضافه کردن لینک فروشگاه به بیو پروفایل اینستاگرام

شما می‌توانید در بیو اینستاگرام خود یک لینک قرار دهید. هر زمان که مشتری شما را در اینستاگرام پیدا کند، احتمالاً به صفحه پروفایل شما رفته و پیوند را مشاهده می‌کند. بنابراین، وجود آن در همه زمان‌ها باعث تشویق ترافیک به فروشگاه آنلاین شما می‌شود.

نحوه اضافه کردن لینک به بیو:

ـ به صفحه پروفایل خود بروید و روی “Edit Profile” ضربه بزنید.

ـ در قسمت وب‌سایت، نشانی اینترنتی کامل فروشگاه Sellfy را که می‌خواهید به آن پیوند دهید (از جمله http:// یا https://) وارد کنید.

روی «انجام شد» ضربه بزنید.

ـ حالا باید لینک را در بیو خود ببینید. مطمئن شوید که لینک درست کار می‌کند و خودتان به روی آن کلیک کنید.

ـ در مرحله بعد، دنبال کنندگان خود را به لینک ارجاع دهید. احتمالاً عبارت “لینک در بیو” را شنیده اید. این کار باعث ایجاد انگیزه در افراد برای اقدام و بازدید از فروشگاه شما می‌شود.

بیشتر بخوانید: ایده و نحوه نوشتن بیو اینستاگرام برای کسب و کارها + مثال

آموزش فروش محصول از طریق اینستاگرام؛ صفر تا صد فروش در اینستا

۴. از استوری نهایت استفاده را ببرید

استوری اینستاگرام یک ویژگی عالی است که به شما کمک می‌کند محصولات را به نمایش بگذارید و با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید. در اینجا کارهایی که می‌توانید با استوری اینستاگرام انجام دهید آورده شده است:

ـ پیشنهادات ویژه را تبلیغ کنید.

ـ معرفی محصولات جدید.

ـ افزودن لینک به استوری اینستاگرام یک روند بزرگ است که باعث افزایش ترافیک برای بسیاری از مشاغل شده است. نحوه افزودن لینک به استوری اینستاگرام:

در پنجره استوری اینستاگرام عکس یا ویدیو بگیرید یا از یکی از رول دوربین خود استفاده کنید. روی نماد زنجیره کلیک کنید تا پیوندی به استوری خود اضافه کنید (در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد). لینک فروشگاه خود را وارد کنید و پس از اتمام کار، روی علامت تیک بزنید.

یادتان باشد به فالوورهای خود اطلاع دهید. برای فروش در اینستاگرام، به آنها بگویید دقیقاً به چه چیزی پیوند می‌دهید. آیا آخرین محصول شما در فروشگاه  موجود است؟ آن را در استوری بنویسید تا مردم بدانند روی چه چیزی کلیک می‌کنند.

۵. ریل‌های خلاقانه بسازید

ریل‌های اینستاگرام فرصتی عالی برای ابراز خلاقیت و تعامل با دنبال کنندگان را فراهم می‌کنند. با مجموعه ویرایش منحصر به فرد آن، می توانید ویدیوهای سرگرم کننده ای ایجاد کنید که از بقیه متمایز باشد.

به علاوه، با قابلیت افزودن موسیقی، هشتگ و سایر افکت‌ها، می‌توانید محتوای خود را فراتر از پست‌های معمولی بردارید و آن را برای فالوورهای خود بیشتر مشاهده کنید.

الگوریتم تمایل به محتوای ویدیویی دارد، بنابراین مطمئن شوید که از آن به نفع خود استفاده کنید. برای شروع کار با Reels، اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید و روی نماد Reels در پایین صفحه ضربه بزنید.

سپس، موسیقی مورد نظر خود را از آرشیو اینستاگرام انتخاب کنید یا صدای خود را آپلود کنید. هنگامی که موسیقی را در اختیار دارید، می توانید ویدیوی خود را ضبط و ویرایش کنید.

می‌توانید جلوه های سرگرم کننده، متن و سایر عناصر خلاقانه را به ریل خود اضافه کنید. وقتی کارتان تمام شد، می‌توانید ریل خود را با فالوورها یا در استوری خود به اشتراک بگذارید.

۶. ایجاد اعتماد و اعتبار برند با محتوای تولید شده

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) ابزار بسیار قدرتمندی است. طبق داده‌های موجود، رفتار کاربر، مردم ترجیح می‌دهند به توصیه‌های شخص دیگری اعتماد کنند تا یک برند.

مشتریانی که محصولات شما را به نمایش می‌گذارند می‌توانند به ایجاد اعتماد و اصالت کمک کنند و جامعه‌ای را به دنبال کنندگان شما ارائه دهند تا بخشی از آن باشند. دنبال کنندگان خود را تشویق کنید تا محتوای مرتبط با کسب و کار خود را ایجاد و به اشتراک بگذارند مثلاً یک چالش عکس برای آنها ایجاد کنید تا در آن شرکت کنند.

از آنها بخواهید که شما را در پست های خود تگ کنند. محتوای تولید شده توسط کاربر را در پروفایل اینستاگرام خود قرار دهید. این کار کاربران اینستاگرام را تشویق می‌کند تا محتوای بیشتری تولید کنند. حتما از دنبال کنندگان خود برای ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا تشکر کنید.

یک هشتگ مارک ایجاد کنید و از آن در تمام پست های خود استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا محتوای تولید شده توسط کاربر را پیگیری کنید و یافتن شما را برای فالوورهایتان آسان‌تر می‌کند.

محتوای تولید شده توسط کاربر را در استوری خود یا دیگر پلتفرم های رسانه‌های اجتماعی بازنشر دهید. این به شما فرصتی عالی برای نشان دادن کار فالوورهای خود و دستیابی به مخاطبان بیشتری می دهد.

اما، به یاد داشته باشید که در نهایت، وقتی نوبت به فروش در اینستاگرام می‌رسد، تمایل مخاطبان شما به خرید از شما یک عامل تعیین‌کننده بزرگ‌تر بر هر استراتژی بازاریابی اینستاگرام است.

بهتر است یک حساب تجاری اینستاگرام راه اندازی کنید. یک پروفایل تجاری در اینستاگرام مانند یک کارت ویزیت تعاملی است. تجربه بازاریابی بهتری را برای شما به عنوان یک سازنده فراهم می‌کند. با پیچ کسب‌وکار، می‌توانید:

ـ اطلاعات ارزشمندی را به پروفایل خود اضافه کنید مانند آدرس کسب و کار، وب سایت، اطلاعات تماس، شماره تلفن و غیره

ـ از Instagram Insights برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فالوورها و پست های با عملکرد خوب استفاده کنید.

ـ تبلیغات را برای هدایت اهداف تجاری ارسال کنید.

نه تنها می‌توانید به این ویژگی‌ها دسترسی پیدا کنید، بلکه می‌توانید بفهمید چه کسی با کسب و کار شما درگیر است.

علاوه بر این، می‌توانید دو تا از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها، اینستاگرام و فیسبوک را به هم متصل کنید. علاوه بر این، داشتن یک حساب تجاری باعث افزایش حضور شما در شبکه های اجتماعی می شود و اطلاعات بیشتری در مورد محصولات، خدمات و غیره به مردم می‌دهد.

به غیر از افزودن جزئیاتی مانند دسته بندی کسب و کار یا اطلاعات تماس، می‌توانید مکان و ساعات کاری فروشگاه را نیز اضافه کنید. بنابراین، همانطور که می بینید، تغییر به پروفایل تجاری اینستاگرام مزایای زیادی دارد.

بنابراین، اگر قبلاً یک حساب شخصی اینستاگرام دارید، در اینجا نحوه تغییر به یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام آمده است:

ـ به پروفایل اینستاگرام خود بروید و روی سه خط افقی در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

ـ سپس روی «تنظیمات» و «حساب» ضربه بزنید.

ـ روی “Switch to Professional Account” و سپس “Business” ضربه بزنید.

ـ پس از تغییر، می‌توانید جزئیات را به پروفایل خود اضافه کنید (مانند اطلاعات تماس و دسته کسب و کار).

ـ پس از اینکه جزئیات خود را اضافه کردید، روی «انجام شد» ضربه بزنید.

آموزش فروش محصول از طریق اینستاگرام؛ صفر تا صد فروش در اینستا

سختی فروش اینستاگرامی

خرید اینستاگرام به کسب و کارها ویترینی کامل می‌دهد تا محصولات خود را به نمایش بگذارند و آنها را به فروش برسانند.

اگرچه این می‌تواند یک ابزار عالی برای کمک به شما برای تبلیغ محصولات و شروع فروش باشد، اما برخی از اشکالات احتمالی وجود دارد که قبل از استفاده از این ابزار باید در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، به دلیل الگوریتم اینستاگرام، هیچ تضمینی وجود ندارد که همه مشتریان بتوانند پست ها و خریدهای احتمالی شما را ببینند.

برای فروش چند فالوور در اینستاگرام نیاز دارید؟

اگرچه حداقل فالوور برای فروش در اینستاگرام وجود ندارد، اما حقیقت این است که بستگی به نوع محصولی که می‌فروشید و مخاطب هدفی که به دنبال دستیابی به آن هستید، دارد.

به طور کلی، شما می خواهید حداقل چند هزار دنبال کننده داشته باشید تا با مشتریان بالقوه اعتماد ایجاد کنید و دسترسی به پست های خود را به حداکثر برسانید.

با این حال، تا زمانی که مخاطبی درگیر دارید و از استراتژی‌های بازاریابی موثر استفاده می‌کنید، می‌توانید در فروش محصولات در اینستاگرام حتی با فالوورهای کمتر موفق باشید.

آیا خرید پیج اینستاگرام ایده خوبی است؟

خرید پیج اینستاگرام می تواند راهی عالی برای فروش در اینستاگرام باشد، اما می تواند یک شمشیر دولبه نیز باشد. در حالی که مطمئناً می تواند به شما کمک کند تا به یک پایگاه مشتری بزرگتر برسید و فروش بیشتری را افزایش دهید، مدیریت آن نیز می تواند دشوار باشد و ممکن است مقرون به صرفه ترین گزینه نباشد.

در اینجا برخی از اشکالات احتمالی وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا خرید اینستاگرام راه خوبی برای شروع فروش است، در نظر بگیرید:

ـ هزینه استفاده از پیچی که خریده‌اید می‌تواند به سرعت افزایش یابد. شما باید هزینه تبلیغات و سایر هزینه‌های مرتبط با پلتفرم را در نظر بگیرید.

ـ خرید پیج اینستاگرام ممکن است بهترین گزینه برای همه مشاغل نباشد. این پلت فرم برای خرده فروشان طراحی شده است و ممکن است برای مشاغلی که در فضای خرده فروشی نیستند مناسب نباشد.

ـ مدیریت حضور در خرید اینستاگرام شما می تواند زمان بر باشد. شما باید به طور منظم لیست محصولات را به روز کنید، بازخورد مشتریان را نظارت کنید و به سوالات پاسخ دهید.

ـ خرید پیج اینستاگرام ممکن است بهترین گزینه برای مشاغلی با تعداد محدود محصول نباشد. اگر طیف وسیعی از محصولات را ارائه نکنید، ممکن است مشتریان علاقه ای به بازدید از فروشگاه شما نداشته باشند.

به طور کلی، خرید پیج اینستاگرام می تواند راهی عالی برای افزایش فروش باشد، اما مهم است که قبل از تصمیم‌گیری، مزایا و معایب را به دقت بسنجید.

آموزش فروش محصول از طریق اینستاگرام؛ صفر تا صد فروش در اینستا

بهترین راه برای تبلیغ محصول در اینستاگرام چیست؟

بهترین راه برای تبلیغ محصول و فروش در اینستاگرام، ایجاد محتوای جذاب و آموزنده است. با ایجاد یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام که از نظر بصری جذاب است و پیام برند شما را منتقل می کند، شروع کنید.

به طور منظم پست کنید و از هشتگ های مرتبط برای دستیابی به مخاطبان وسیع تری استفاده کنید. داستان سرایی را در پست‌های خود بگنجانید و از استوری‌ها و حلقه‌های اینستاگرام برای جذب بیشتر کاربران اینستاگرام استفاده کنید.

علاوه بر این، شراکت با اینفلوئنسرهای اینستاگرام و همکاری با برندهای دیگر را برای دستیابی به مخاطبان بیشتر در نظر بگیرید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

مقالات بیشتر:

چگونه وارد اکسپلور اینستاگرام شویم؛ آموزش رفتن پست به اکسپلور

روش های جذب مشتری در اینستاگرام؛ ۵۰ روش کارآمد

صفر تا صد تبلیغات در اینستاگرام و ایده های تبلیغات در آن

انواع تبلیغات اینستاگرام و معرفی بهترین روش ها

دیدگاهتان را بنویسید