×
صفحه اصلی تبلیغات تعرفه تبلیغات در اپلیکیشن چگونه است و مراحل آن
تاریخ انتشار : 04 آذر 1402 زمان مطالعه : 8 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

تعرفه تبلیغات در اپلیکیشن چگونه است و مراحل آن

تعرفه تبلیغات در اپلیکیشن چگونه است و مراحل آن

یکی از روش های بازاریابی اینترنتی، تبلیغات در اپلیکیشن است که به معنی تبلیغ کسب و کار و خدمات در اپلیکیشن های مختلف و بازی های موبایل است.

امروزه اکثر کاربران از مرورگرها فاصله گرفته و ترجیح می دهند وقت خود را در اپلیکیشن های متنوع موبایل سپری کنند و این فرصت خوبی برای معرفی کسب و کارهای مختلف از این طریق است.

از همین رو تبلیغات در اپلیکیشن را می توان سریع ترین روش تبلیغ و جذب مخاطب به شمار آورد. در این نوشتار قصد داریم علاوه بر آشنایی تعرفه تبلیغات در اپلیکیشن با تیم حرفه ای تبلیغاتی مگنت نیز آشنا شده و خدمات این مجموعه را به شما عزیزان معرفی کنیم.

تبلیغات در اپلیکیشن چیست ؟

تبلیغات درون برنامه ای یا تبلیغات در اپلیکیشن نوعی از تبلیغات است که در اپلیکیشن های موبایل به نمایش در می آید.

این تبلیغات می تواند به صورت بنری، تصویر و ویدیو باشد و هنگامی که کاربر اپلیکیشن را باز می کند به او نشان داده شود. این روش نوعی کسب درآمد برای اپلیکیشن های تبلیغ کننده نیز به حساب می آید. زیرا در ازای نمایش تبلیغ شما در اپلیکیشن خود، هزینه دریافت می کنند.

مراحل انجام تبلیغات در اپلیکیشن

  • انتخاب هدف و نوع کمپین تبلیغاتی
  • تعیین نام کمپین و انجام تنظیمات مربوطه مانند زمان نمایش تبلیغ
  • مشخص کردن بودجه خود در روز و تعیین قیمت برای هر اقدام یا کلیک
  • اضافه کردن تبلیغ به کمپین و بارگذاری عنوان، تصویر یا ویدیوی تبلیغاتی

تعرفه تبلیغات در اپلیکیشن

هزینه های تبلیغات بزرگترین دغدغه همه کسب و کارها برای آغاز فعالیت های تبلیغاتی ست. تبلیغات در اپلیکیشن اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند. مانند افزایش نصب، آگاهی از برند یا جذب مخاطب و… در واقع این شما هستید که مشخص می کنید حاضرید برای هر تبلیغ چقدر هزینه کنید. محاسبه هزینه های تبلیغات به روش های زیر انجام می شود:

  • هزینه به ازای نصب: در این روش شما قیمت هر نصب را مشخص می کنید و اینکه به ازای هر نصب که از تبلیغات انجام می گیرد هزینه پرداخت می کنید.
  • هزینه به ازای کلیک: در این روش با مشخص کردن قیمت هر کلیک، پرداخت هزینه با توجه به تعداد کلیک هایی که روی تبلیغ شما از سوی کاربران صورت می گیرد، محاسبه می شود.
  • هزینه به ازای اقدام: در این روش هدف شما از تبلیغات نصب اپلیکیشن نیست. بلکه در قبال انجام اقدامی یا اکشن از سوی کاربر مثلا پر کردن فرم، ثبت نام و… باید به تبلیغ کننده هزینه پرداخت کنید. قیمت هر اقدام نیز با توافق شما تعیین می شود.
  • هزینه به ازای نمایش ویدیو: در این روش شما تعیین می کنید که در ازای هر بار نمایش کامل ویدیو برای مخاطب چه قدر هزینه می کنید. در صورت نمایش کامل ویدیوی تبلیغاتی مبلغی مشخص از حساب شما کسر می شود.
تعرفه تبلیغات در اپلیکیشن چگونه است و مراحل آن

خدمات تبلیغات در اپلیکیشن با مگنت

  • مشاوره تبلیغاتی مگنت شما را راهنمایی می کند که از کدام نوع تبلیغ و در چه اپلیکیشنی استفاده کنید تا بازخورد خوبی بگیرید.
  • ما در مگنت به شما کمک می کنیم که مخاطبین هدف خود را شناسایی کرده و تبلیغات خود را به آن ها نمایش دهید.
  • کارشناسان ما در مورد هزینه کمپین، قالب و نوع تبلیغات و روش های کسب حداکثر بازدهی با شما صحبت کرده و شما را در تصمیم گیری کمک خواهند کرد.
  • پس از بررسی پروتکل های مدیریتی و استانداردهای کیفی شبکه تبلیغات، اجرای تبلیغات شما در صف قرار می گیرد.
  • پس از آن کیت توسعه نرم افزار ( SDK ) یا رابط برنامه نویسی API فعال شده و به شبکه تبلیغاتی اعلام می کند که به طور مثال کاربر برای تماشای تبلیغ آماده است. سپس شبکه تبلیغاتی با توجه به داده های کیت انتخاب می کند که کدام تبلیغ را نمایش دهد.با این حال، کاربر ممکن است آگهی را رد کند یا کل آگهی را ببیند اما هیچ اقدامی انجام ندهد
  • در هر صورت کاربر ممکن است تبلیغ را ببیند اما آن را رد کرده یا اقدامی انجام ندهد. در نهایت با توجه به تعرفه و توافقی که صورت گرفته نوبت به پرداخت هزینه است.

مزایای تبلیغات در اپلیکیشن

در دنیایی که زندگی می کنیم افراد بی شماری از تلفن های هوشمند و اپ های متنوع استفاده می کنند. به همین خاطر استفاده از تبلیغات درون برنامه ای می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد که در ادامه به برخی از این مزایا اشاره خواهیم کرد:

  • کسب درآمد از تبلیغات در اپلیکیشن
  • ایجاد تجربه کاربری بهتر با تبلیغات جایزه دار و تعاملی
  • بهینه سازی تعامل و حفظ کاربر با اجرای تبلیغ در زمان مناسب
  • نرخ تبدیل بالا و سوددهی
  • اجرای تبلیغات به صورت هدفمند

انواع تبلیغات در اپلیکیشن

تبلیغات شما باید با کسب و کار و خدماتی که ارائه می دهید متناسب باشد. در غیر این صورت ممکن است تبلیغات شما با شکست مواجه شده و بازخورد خوبی نداشته باشد. نوع تبلیغی که انتخاب می کنید باید کاربر را به سمت شما جذب کرده و تبدیل به مشتری کند. تبلیغ شما می تواند به شکل ویدیویی و تصویری، متنی یا تعاملی باشد. در ادامه برخی از انواع پرطرفدار تبلیغات در اپلیکیشن را معرفی خواهیم کرد.

تبلیغات متنی

استفاده از این نوع تبلیغ در بین افراد محبوبیت زیادی دارد و استفاده از آن نیز راحت است. راه اندازی تبلیغات متنی آسان بوده و در هر جایی از برنامه نیز قابل نمایش است. اما توجه داشته باشید بیش از حد ظاهر شدن تبلیغ یا نمایش آن در زمان های نامناسب ممکن است برای کاربر آزاردهنده باشد.

تبلیغات همسان

در این نوع تبلیغات شما می توانید بنر تبلیغاتی خود را به شکل شعاری کوتاه یا توضیحی جذاب درباره کسب و کار خود، در اپلیکیشن های مختلف در معرض دید کاربران بی شماری قرار دهید. در تبلیغات همسان شما نیازی به تنظیم ابعاد و سایز ندارد. بلکه تبلیغ شما با توجه به فرمت اپلیکیشن تبلیغ کننده در ابعادی متناسب نمایش داده می شود و بازخورد بالایی نیز می گیرد.

تبلیغات ویدئویی

ویدیوی تبلیغاتی معرفی محصول در اپلیکیشن و بازی های موبایل یکی از روش های تبلیغاتی است که درصد بالایی از کاربران را جذب می کند. تبلیغات ویدیویی در زمان های مناسب به صورت تمام صفحه به کاربر نمایش داده می شود که باعث بازدهی بالایی خواهد شد.

تبلیغات بنری

می دانید که صفحه موبایل برای جا دادن یک بنر تبلیغاتی کامل خیلی کوچک است. اما شما باید خلاق باشید و متن تبلیغاتی و جذاب خود را جوری تنظیم کنید که بالای صفحه یا در پاورقی به کاربر نمایش داده شود.

تبلیغات بنری برجسته تر از تبلیغات دیگر است و توجه کاربر را به خود جلب می کند. اما متن داخل آن ممکن است خیلی خوانا نباشد.
شما در تبلیغات بنری می توانید کسب و کار و خدمات خود را به صورت تصاویر گرافیکی ثابت یا متحرک به مخاطب نمایش دهید و توجه افراد بسیاری را به خود جلب کنید.

مگنت بهترین جایگاه را دراپلیکیشن و بازی های موبایل به تبلیغات بنری اختصاص داده و بازخورد بالای تبلیغات شما را تضمین می کند. ما با استفاده از الگوریتم های هوشمند خود، تبلیغات شما را به صورت هدفمند به مخاطبین نمایش می دهیم و از این طریق به جذب بیشتر مشتری کمک می کنیم. همچنین نرخ بالای کلیک، نصب اپلیکیشن و افزایش جذب مخاطب از دیگر مزایای آژانش تبلیغاتی مگنت است.

تبلیغات پاپ آپ

این تبلیغات قابل استفاده در اپلیکیشن های مختلف بوده و در زمان های مختلف وقتی کاربر در حال استفاده از اپلیکیشن است ظاهر می شود.

می‌توانید تبلیغات خود را طوری تنظیم کنید که وقتی کاربر اپلیکیشن را باز می کند تبلیغ برای او نمایش داده شود. روش تبلیغاتی پاپ آپی با اینکه به سرعت مورد توجه قرار می گیرند و روشی سریع برای جذب مخاطب هستند، در عین حال نیز می توانند مزاحم کاربر باشند.

تعرفه تبلیغات در اپلیکیشن چگونه است و مراحل آن

تبلیغات درون برنامه ای را چگونه بهینه کنیم؟

  • برای تبلیغ خود عنوانی جذاب و گیرا انتخاب کنید.
  • توضیحات شما باید کاربر را قانع کند که آن اقدام را انجام دهد. مانند ثبت نام، نصب و…
  • با دکمه CTA دقیقا همان کاری که می خواهید کاربر انجام دهد به او بگویید. مانند دانلود رایگان، نصب رایگان، خرید و…
  • از تصاویر و ویدیوهای جذاب استفاده کنید و در بنر تبلیغاتی لوگوی خود را نیز قرار دهید.
  • نمایش دهنده تبلیغات خود را بهینه کنید و در برنامه هایی که بازخورد خوبی نداشتند تبلیغات خود را اجرا نکنید.
  • نمایش تبلیغات را براساس نیاز خود تنظیم کنید. نمایش بر حسب مکان، برحسب زمان و…
  • در نهایت اگر لازم است تمام این مراحل را تست کنید و بهترین روش تبلیغاتی را برای خود برگزینید.

جمع بندی

به دلیل استفاده روز افزون مردم از موبایل و برنامه های آن، تبلیغات از این طریق یک فرصت عالی برای شناساندن و معرفی خود به تعداد زیادی مخاطب است. تبلیغات درون برنامه ای بدون ایجاد مزاحمت برای کاربر نمایش داده می شود. شناسایی مخاطبین هدف نیز از این طریق راحت تر است و تبلیغات به افرادی نشان داده خواهد شد که به محصول شما علاقه یا نیاز دارند.

تبلیغات در اپلیکیشن علاوه بر میزبان برای تبلیغ کننده نیز سودآور است. صاحبین کسب و کار همواره در تلاشند تا به روش های جدیدی دست یابند و با ارائه داده های جامع تر، هدف‌گیری بهتر و بهبود نرخ تبدیل برای مشتریان خود ارزش بیشتری قائل شوند.

همچنین مشاورین مگنت با تخصص و تجربه ای که دارند شما را به بهترین شکل راهنمایی کرده تا با صرف هزینه ای مناسب بیشترین بازدهی را تجربه کنید.

سایر خدمات مگنت:

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید