×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی همکاری در فروش از طریق اینستاگرام چگونه است + 6 ایده کاربردی
تاریخ انتشار : 10 تیر 1402 زمان مطالعه : 9 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

همکاری در فروش از طریق اینستاگرام چگونه است + 6 ایده کاربردی

همکاری در فروش از طریق اینستاگرام چگونه است + 6 ایده کاربردی

آیا می‌دانستید 90 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک برند را دنبال می‌کنند؟ این ویژگی اینستاگرام آن را به یک پلتفرم عالی برای افزایش مخاطبان و قرار گرفتن در مقابل افراد مناسب تبدیل می‌کند.

هنگامی که از اینستاگرام برای تجارت خود استفاده می‌کنید، مهم است که بدانید چگونه می‌توانید تلاش های خود را با استفاده از ویژگی‌های خاص اینستاگرام بهینه کنید.

یکی از جدیدترین این ویژگی‌ها، همکاری‌های اینستاگرام است که به شما امکان می‌دهد با همکاری یک همکار، محتوا را برای افزایش تعامل و دسترسی چند برابر کنید و بتوانید فروش بیشتری داشته باشید.

همکاری در فروش اینستاگرام چیست؟

همکاری در فروش اینستاگرام به معنی فروش محصولات در اینستاگرام و دریافت کمیسیون از فروش آن‌هاست. برای همکاری در فروش نیاز نیست حتما خودتان کالای یا خدمت خاصی برای فروش داشته باشید.

بلکه می‌توانید محصول دیگران را به فروش برسانید. بهتر است بگوییم حتی نیاز نیست یک پیچ خیلی پرفالوور داشته باشید، شما می‌توانید با هدف مشخص یک پیج جدید راه بیاندازید و کار خود را شروع کنید. همچنین در قالب استوری و پست محصولاتی را تبلیغ کرده و به ازای هر خرید سود مشخصی را دریافت می‌کنید.

اخیرا اینستاگرام که به طور مداوم در حال بهبود است و ویژگی‌های جدیدی را برای بهبود تجربه کاربری اضافه می‌کند، ویژگی جدید اضافه کرده است که می‌تواند در زمینه همکاری فروش به شدت به شما کمک کند. یکی از جدیدترین موارد اضافه شده به جعبه ابزار این پلتفرم، امکان همکاری با سایر کاربران است.

این ویژگی که به عنوان Instagram Collabs شناخته می‌شود، می‌تواند یک دارایی عالی برای برندها و افراد تأثیرگذار باشد. در این پست، ما به شما کمک می‌کنیم تا نحوه استفاده از ویژگی Instagram Collabs را بیابید، چگونه می‌تواند برای شما مفید باشد و چگونه خلاقانه از آن استفاده کنید و بعد از آن چند راهکار برای فروش بیشتر مطرح می‌شود.

پست اینستاگرام Collab چیست؟

پست اینستاگرام Collab یک پست فید یا ریل ایجاد شده منفرد است که همزمان در دو پروفایل نمایش داده می‌شود. یک نفر پست می‌گذارد و نفر دوم را برای همکاری دعوت می‌کند. پس از پذیرش، پست و نظرات، لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌های آن توسط هر دو حساب به اشتراک گذاشته می‌شود.

به خاطر داشته باشید که در هر پست فقط می‌توانید یک همکار (به جز خودتان) داشته باشید. و Lives و Stories هنوز در این ویژگی جدید گنجانده نشده است.

همکاری در فروش از طریق اینستاگرام چگونه است + 6 ایده کاربردی

 Collab چگونه برای برندها مفید هستند؟

از این ویژگی اینستاگرام به آسانی می‌توانید استفاده کنید و این روزها خیلی زیاد توسط اینفلوئنسرها به کار گرفته می‌شود. اگر همیشه در حال مبارزه با الگوریتم اینستاگرام هستید،Collabs  می‌تواند به شما کمک کند از طریق حساب‌هایی که قبلاً آنها را دنبال می‌کنند و مرتباً با آنها درگیر هستند وارد فیدهای افراد شوید.

این کار می‌تواند تعامل با کاربران را بهبود ببخشد. افراد بیشتری که محتوای شما را پیدا می‌کنند به معنای فرصت‌های بیشتری برای آن‌ها است که نظر بدهند یا با پست‌های شما درگیر شوند. حتی اگر شما و همکارتان مخاطبان مشابهی داشته باشید، احتمال اینکه بخشی از فالوورهای آنها خارج از جمعیت معمولی شما باشند، بسیار زیاد است.

این بدان معناست که مجموعه بزرگتری از افراد که می‌توانند با محتوای شما تعامل داشته باشند. به خاطر داشته باشید که ارسال محتوای اینستاگرام خود در زمان های مناسب می‌تواند این تعامل را بیش از پیش افزایش دهد.

فالوورهای بیشتری بدست آورید

همه ما می دانیم که تأیید شخصی کاربرانی که با شما تجربه مثبتی داشته‌اند، می‌تواند کمک زیادی به شما در اعتماد به فرد جدید کند. وقتی در فیدهای افراد معتبر ظاهر می‌شوید، احتمال این که افراد بیشتری روی پروفایل شما کلیک کنند و بر «دنبال کردن» کلیک کنند،

بسیار بیشتر از زمانی است که شما به‌طور تصادفی در اکسپلور آن‌ها ظاهر شوید. پیج‌های اعتبار و اعتماد کاربران به آنها، تنها یکی از راه‌های به دست آوردن فالوورهای بیشتر در اینستاگرام است.

افزایش فروش از طریق خرید اینستاگرام

اگر نام تجاری شما به شکلی است که کاربران برای خرید به سراغ شما می‌آیند، چرا این ویژگی مثبت را با یک Collab ترکیب نکنید؟ با ترکیب Collabs با خرید اینستاگرام، می‌توانید از مزایای بیشتری بهره مند شوید و شانس خود را برای تبدیل افرادی به خریدار، افزایش دهید.

نحوه ارسال پست Collab در اینستاگرام

ایجاد و انتشار پست اینستاگرام Collab دو مرحله دارد. اولی از خالق پست می‌خواهد که پست یا ریل را همان طور که معمولاً انجام می‌دهند بسازد، و دومی از آنها می‌خواهد که همکار را برای اشتراک‌گذاری آن دعوت کنند.

  • مرحله 1. یک پست یا ریل مانند حالت عادی ایجاد کنید.
  • مرحله 2. هرگونه سفارشی‌سازی و جزئیاتی را که می‌خواهید اضافه کنید.
  • مرحله 3. از منوی جزئیات پست، Tag People را انتخاب کنید.
  • مرحله 4. دعوت از همکار را از منو انتخاب کنید.
  • مرحله 5. از نوار جستجو برای یافتن کاربری که می‌خواهید با او همکاری کنید استفاده کنید و روی Done ضربه بزنید.
  • مرحله 6. قبل از اینکه روی اشتراک گذاری ضربه بزنید، جزئیات پست را تمام کنید.

نحوه پذیرش پست Collab اینستاگرام

اکنون که پست ایجاد شده است، وقت آن است که همکار وارد شود و دعوت را بپذیرد.

  • مرحله 1. به صفحه فعالیت خود بروید.
  • مرحله 2. روی اعلان دعوت کلیک کنید.
  • مرحله 3. روی Review ضربه بزنید.
  • مرحله 4. Accept را انتخاب کنید.
همکاری در فروش از طریق اینستاگرام چگونه است + 6 ایده کاربردی

۶ ایده برای افزایش فروش با همکاری در اینستاگرام

احتمالا این سوال در ذهن شما شکل گرفته که چگونه می‌توان فروش در اینستاگرام را بالا ببرید و برای آن دنبال راهکار هستید. ما چند ایده و مثال را برای شروع شما جمع آوری کرده‌ایم.

با برندهای دیگر شریک شوید

آیا رابطه کاری خوبی با برند دیگری با مخاطبان مشابه دارید؟ آن کسب و کار ممکن است کاندیدای عالی برای Collab باشد. به فرصت‌هایی برای تبلیغ متقابل محتوای یکدیگر یا حتی اجرای یک فروش با هم فکر کنید.

در نظر بگیرید که هر دو مخاطب شما به چه نوع محتوایی علاقه‌مند هستند و آن را ارزشمند می‌دانند. سپس یک برنامه برای توسعه آن ایجاد کنید و آن را با هم به اشتراک بگذارید.

با اینفلوئنسرها کار کنید

اینفلوئنسرها معمولاً فالوورهای بسیار فعالی دارند. کار با یک اینفلوئنسر برای ایجاد یک سری پست‌های Collab Instagram می‌تواند به ایجاد تبلیغات برند شما کمک کند. مخاطبان مشتاق آن‌ها را قرض بگیرید و از تأثیری که از نام آن‌ها در پست‌ها یا ریل‌های حسابتان نشان داده می‌شود، بهره ببرید.

حساب های دیگر خود را تبلیغ کنید

برندها اغلب بیش از یک حساب در هر پلتفرم دارند. شاید برای یک محصول خاص یکی داشته باشید. یا شاید مدیر عامل شما یک حساب شخصی واقعاً محبوب داشته باشد.

یک پست Collab Instagram به شما این امکان را می‌دهد که محتوای یکسانی را در همان زمان در مقابل مخاطبان خود قرار دهید. به‌علاوه، اگر شخصی در حال حاضر یکی از حساب‌های شما را دنبال می‌کند، به احتمال زیاد علاقه‌مند به دنبال کردن حساب‌های دیگر نیز خواهد بود.

از یک موسسه خیریه حمایت کنید

مصرف‌کنندگان انتظار دارند که برندها با ارزش‌های خود هماهنگ باشند، تحقیقات نشان می‌دهد همسویی شرکت با ارزش‌های خود افراد از سال 2021 تا 2022 از نظر اهمیت 74 درصد افزایش یافته است.

برای ایجاد تعامل و وفاداری، در صورت امکان، برندها باید به نمایش بگذارند. ارزش هایی که مشتریانشان نیز به آنها اهمیت می‌دهند. همکاری اینستاگرام به شما امکان می ‌هد باورهای خود را در عمل به اشتراک بگذارید و آگاهی‌بخشی را یک هدف مهم در نظر بگیرید.

عرضه محصول جدید

با همکاری با برند یا تأثیرگذار دیگر برای تبلیغ خدمات یا محصول جدید خود، قدرت ترکیبی دو مخاطب را برای پیشرفت خود به کار ببرید.

هدیه یا تخفیف بدهید

یک کمپین هدیه یا تخفیف نیز می‌تواند از تأثیر ترکیبی دو حساب کاربری در اینستاگرام بهره‌مند شود. وقتی هدف تعامل و تبدیل است، داشتن دو برابر تعداد فالوورهای شرکت کننده می‌تواند به طور تصاعدی نتایج مثبت کمپین شما را افزایش دهد.

کلام آخر

پست‌های Collab یکی از عناصر کلیدی اقتصاد در حال رشد سازنده هستند. این همکاری‌ها در حال تبدیل شدن به بخش مرکزی استراتژی اجتماعی هستند، به این معنی که برندها باید در نحوه رویکرد اجتماعی خود تجدید نظر کنند. شما نیز می‌تواند با به کار گیری آن به نتایج مثبت برسید.

برای این که بتوانید با همکاری در فروش درآمد مناسبی داشته باشید. ابتدا هدف خود را مشخص کنید. اگر بتوانید یک سایت فروش راه بیاندازید عالی است اما اگر توانایی این کار را ندارید، نگران باشید با یک پیج اینستاگرام کار شما راه می‌افتد.

بعد از آن به تولید محتوای در راستای فروش محصولات خود اقدام کنید. این تولید محتوا می‌تواند ویدئویی یا متن باشد و در پست و استوری منتشر کنید. در ادامه در استوری‌ها لینک اختصاصی خودتان را قرار دهید تا در صورت خرید پورسانت بگیرید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید :

آموزش فروش محصول از طریق اینستاگرام؛ صفر تا صد فروش در اینستا

چگونه از اینستاگرام درآمد داشته باشیم و پول دربیاریم + مثال

روش های جذب مشتری در اینستاگرام؛ ۵۰ روش کارآمد

ایده و نحوه نوشتن بیو اینستاگرام برای کسب و کارها + مثال

دیدگاهتان را بنویسید