×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ روش های جذب مشتری در اینستاگرام؛ 50 روش کارآمد
تاریخ انتشار : 13 خرداد 1402 زمان مطالعه : 13 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

روش های جذب مشتری در اینستاگرام؛ 50 روش کارآمد

روش های جذب مشتری در اینستاگرام؛ 50 روش کارآمد

جذب مشتری در اینستاگرام کار راحتی نیست و باید برای آن وقت و انرژی گذاشت و در این زمینه دانش لازم را کسب کرد.

اگر جذب مشتری در اینستاگرام کار راحتی بود، رقابت در آن مفهومی نداشت و همه‌ی کسب و کارها می‌توانستند به ایده‌ال مورد نظر خود برسند.

برای این که بتوانید مشتری بیشتری در اینستاگرام به دست بیاورید باید پیچ خود را به صفحه‌ای حرفه‌ای تبدیل کنید و همراه با شناخت دقیق مخاطب همراهان همیشگی داشته باشید.

کلید مهم و اساسی در جذب مشتری بیشتر، تعامل و درگیر کردن فالوورها و مخاطبان است. در ادامه ۵۰ را برای درگیر کردن مخاطب که می‌تواند در راستای فروش به کار گرفته شود، آمده است.

۱. پست‌های پشت صحنه

 با ایجاد یک پست با چندین استوری صادقانه از محل کار، کار کردن در شرکت یا صاحب کسب‌وکار را به اشتراک بگذارید. این پست‌ها به مخاطبان شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات بیشتری در مورد شرکت و فرهنگ آن در سطح عمیق‌تری کسب کنند.

۲. پرسش و پاسخ

 از لایو اینستاگرام برای گپ زدن با مخاطبان خود استفاده کنید. از آنها درخواست کنید که در نظرات برای شما سؤال بفرستند یا یک استیکر سؤال در استوری اینستاگرام ارسال کنند و سعی کنید در طول پرسش و پاسخ به هر تعداد از سوال‌ها که می‌توانید پاسخ دهید. برای شروع با چند سوال متداول آماده باشید و منتظر بمانید تا افراد بپیوندند و نظر بدهند.

3. آموزش محصول

ریل یا استوری اینستاگرام را به اشتراک بگذارید که مراحل مورد نیاز برای عملکرد محصول یا خدمات شما را نشان می‌دهد. سعی کنید آن را جذاب نگه دارید و بیشتر از 1 تا 2 دقیقه طول نکشد، مطمئن شوید که در سه ثانیه اول دقیقا به مخاطب می‌گوید که چه چیزی را تماشا خواهد کرد.

۴. پست تشکر

 با ایجاد یک پست تشکر ساده به فالوورهای خود اجازه دهید بدانند که از لایک‌ها، نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها و دنبال کردن آنها قدردانی می‌کنید. یک گرافیک سریع بسازید یا از Reels برای به اشتراک گذاشتن صمیمانه‌تر تشکر های خود استفاده کنید.

۵. پاسخ به سؤالات در استوری

پاسخ دادن به سؤالات مخاطبان در استوری روشی ایده آل برای نشان دادن این است که نظرات را مطالعه می‌کنید و به فالوورهای خود اهمیت می‌دهید و می‌تواند باعث تعامل بیشتر شود. همچنین با پاسخ دادن به سوالات مرتبط با صنعت با استفاده از تخصص شما به اثبات حرفه‌ای بودن خود کمک می‌کنید.

۶. هدیه

هدایای اینستاگرام هدف دوگانه ای دارد: افزایش آگاهی از برند و افزایش تعامل. وقتی مردم با هدایای شما مواجه می‌شوند، می‌توانند درباره برند شما و چیزهایی که ارائه می‌دهید بیشتر بیاموزند، در حالی که نظرات و لایک‌ها برای ورودی‌ها می‌توانند به تعامل پست کمک کنند.

۷. نمایش خلاقانه محصول

عکس‌هایی خلاقانه از محصول خود به نمایش بگذارید که مطمئناً توجه مخاطبان شما را جلب می‌کند.

۸. تولد بگیرید

هر سال کاری خود را به نمایش بگذارید و اولین‌هایی که تجربه کرده‌اید را نیز به مخاطب نشان دهید. همچنین نکات برجسته سال گذشته، مانند جوایز، رویدادهایی که در آن شرکت کرده‌اید و نقاط عطفی که جشن گرفتید، به اشتراک بگذارید.

۹. مزیت انحصاری خود را به اشتراک بگذارید

با به اشتراک گذاشتن نکات مرتبط با صنعت خود، به مخاطبان خود نگاهی اجمالی به تخصص خود بدهید. شما ممکن است بخشی از دانش را به اشتراک بگذارید که دیگران خارج از صنعت شما معمولاً نمی‌دانند یا افسانه های مربوط به صنعت شما را نادیده می‌گیرند.

۱۰. از اینفلوئنسرها استفاده کنید

آیا اینفلوئنسرها درباره محصولات یا خدمات شما پست می‌گذارند؟ اگر چنین است، با آنها تماس بگیرید تا اجازه اشتراک محتوای آنها را در فید یا استوری خود دریافت کنید. این کار می‌تواند به دیگران نشان دهد که مردم چگونه از محصولات شما استفاده می‌کنند و با آنها تعامل دارند.

۱۱. نظرات محصول را به اشتراک بگذارید

با یک پست تصاویر گرافیکی از نظرات محصول از وب سایت شما یا توصیفات مشتریان خوشحال را به نمایش بگذارید.

۱۲. اشتراک‌گذاری کلیپ‌ها از یک ویدیو یا پادکست

با اشتراک‌گذاری کلیپ‌های ویدیویی یا صوتی یا تصاویر ضبط‌شده اخیر، دیگران را از ویدیو یا پادکست خود مطلع کنید. حتماً از کپشن برای صحبت در مورد کانال دیگر خود استفاده کنید و پیوند ضبط شده خود را در بیو خود بگذارید تا کاربران اینستاگرام به راحتی آن را پیدا کنند.

۱۳. یک پست ذخیره کنید

به دنبال کنندگان خود بگویید تاریخ خاصی را برای یک رویداد، تبلیغات آینده یا نقطه عطف مهم دیگری برای تجارت شما ذخیره کنند. آنها الهام خواهند گرفت که در آن تاریخ برگردند تا ببینند چه چیزی برای عرضه دارید.

۱۴. ویژگی‌ها و مزایای محصول را توضیح دهید

در یک پست ویدئویی یا عکس محور، یک ویژگی خاص یا چندین ویژگی محصول یا خدمات خود را برجسته کنید و اینکه چگونه می‌تواند برای کسانی که از آن استفاده می‌کنند مفید باشد.

۱۵. یک عضو تیم را در کانون توجه قرار دهید

هر ماه یک بار مرکز توجه را بر روی یکی از اعضای شایسته تیم قرار دهید و به مخاطبان خود معرفی کنید. عکسی از آنها، موقعیت آنها و چند دلیل که می‌خواهید دستاوردهای آنها را بشناسید به اشتراک بگذارید. می توانید الگوهای مختلفی برای برجسته کردن کارمندان پیدا کنید تا کار را آسان کنید، یا یک الگوی سفارشی با برند شرکت خود ایجاد کنید تا ماه به ماه ثابت بماند.

۱۶. یک سلفی بگیرید

با به اشتراک گذاشتن یک سلفی یا تصویری از خود از یک عکسبرداری که شخصیت شما را به تصویر می کشد، به مخاطبان خود نشان دهید که چه کسانی پشت کسب و کار شما هستند. شرحی به همراه بیوگرافی کوتاه، ماموریت کسب و کارتان، یا چند واقعیت جالب درباره خودتان یا کسب و کارتان اضافه کنید.

۱۷. اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدیوها از رویدادها

یک استوری بسازید یا عکس‌ها و فیلم‌ها را از رویدادهایی که کسب‌وکارتان میزبانی کرده یا در آن شرکت کرده است به اشتراک بگذارید.

1۸. قبل و بعد را برجسته کنید

یک تصویر قبل و بعد با تقسیم صفحه را به اشتراک بگذارید تا به مخاطبان خود کمک کنید تا تجسم کنند که چگونه محصول یا خدمات شما می تواند به آنها در رسیدن به اهدافشان کمک کند.

19. اعلام راه اندازی

از یک پست اینستاگرام استفاده کنید تا مخاطبان خود را از راه اندازی محصول یا خدمات آینده مطلع کنید. تاریخ و سایر جزئیات را در یک گرافیک چشم نواز قرار دهید.

۲۰. مهارت‌های خود را به رخ بکشید

چه مهارت هایی را می‌توانید در یک پست ویدیویی یا تصویری اینستاگرام نشان دهید که به دیگران نگاهی اجمالی به تخصص شما بدهد؟ یا پستی را در مورد یک سرگرمی سرگرم کننده در کنار خود به اشتراک بگذارید.

۲۱. یک تبلیغ را به اشتراک بگذارید

یک کد تبلیغاتی یا فروش ویژه را برای فالوورهای خود منتشر کنید تا از آن لذت ببرند و آنها را تشویق کنید تا دیگران را تگ کنند تا آنها را نیز از معامله مطلع کنند.

۲۲. به سؤالات متداول پاسخ دهید

نظرات یا ایمیل‌ها و کامنت‌های اینستاگرام خود را بررسی کنید تا سؤالاتی را که مرتباً در مورد تجارت یا صنعت خود از شما پرسیده می شود بیابید. سپس، یک ویدیوی سریع برای پاسخ دادن به سؤال بسازید یا یک ریل ایجاد کنید. همچنین یک ویژگی سؤالات متداول وجود دارد که می‌توانید برای پیام‌های مستقیم پیاده‌سازی کنید.

۲۳. Throwback Thursday

 برای شرکت در Throwback Thursday عکسی از خود، تیمتان یا محل کارتان مربوط به یک یا چند سال پیش ارسال کنید. حتماً از هشتگ #ThrowbackThursday نیز استفاده کنید.

۲۴. تبلیغ رایگان

 آیا یک راهنمای رایگان، کتاب الکترونیکی یا منبع دیگری دارید که از آن به عنوان آهنربا استفاده ‌کنید؟ پیوندی به آن را در استوری خود به اشتراک بگذارید، همراه با چند مورد دیگر که به بینندگان اجازه دهد از کسب و کار و پیشنهادات شما مطلع شوند.

۲۵. ایجاد یک پست سوال

از Canva یا برنامه ویرایش عکس دیگری برای ایجاد یک گرافیک سریع همراه با یک سوال برای دنبال کنندگان خود استفاده کنید. اضافه کردن یک سوال مستقیم به پست خود به جای عنوان می‌تواند مشارکت بیشتر در نظرات را تشویق کند.

۲۶. یک نظر در یک پست جدید به اشتراک بگذارید

آیا مخاطبان شما نظراتی را روی پست‌های شما می گذارند که می تواند برای دیگران مفید یا سرگرم کننده باشد؟ گاهی اوقات، یک نظر برجسته را در یک پست گرافیکی جدید برجسته کنید. دیگران نیز الهام می‌گیرند تا نظرات خود را بنویسند.

۲۷. مشاوره بخواهید

شاید به دنبال تغییر نام تجاری خود یا دریافت بازخورد در مورد محصول آینده هستید. یک پست حاوی چند گزینه برای رای دادن به مخاطبان خود با یک نظر ایجاد کنید، که می تواند به سرعت تعامل را از طریق الگوریتم اینستاگرام افزایش دهد.

۲۸. به یک سوال مهم پاسخ دهید

داستانی را که مخاطبان شما می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند در یک کپشن اینستاگرام بنویسید. سپس، ویدیو یا تصویر عالی را برای نشان دادن عنوان خود پیدا کنید یا ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که کپشن شما چیزی برای پاسخگویی مخاطبان شما دارد، مانند یک سوال یا درخواست.

۲۹. یک جای خالی بنویسید

از برنامه ویرایش عکس مورد علاقه خود برای ایجاد یک پست گرافیکی که شامل یک جمله پرکننده برای مخاطبانتان است استفاده کنید تا آن را کامل کنند. به عنوان مثال، فروشگاه محصولات غذایی حیوانات خانگی ممکن است پست کند: “بزرگترین نگرانی من در مورد سلامت حیوان خانگی ______ است.”

۳۰. یک درخواست را مطرح کنید

مانند یک پست خالی، یک درخواست فضایی را برای بحث بیشتر باز می کند، بنابراین بهتر است زمانی که می خواهید پاسخ های دقیق تری دریافت کنید، از آن استفاده کنید.  فروشگاه مواد غذایی حیوانات خانگی می‌تواند پستی با عنوان «داستان فرزندخواندگی حیوان خانگی خود را به ما بگویید» منتشر کند تا دنبال‌کنندگان را ترغیب کند که نظر بدهند و با یکدیگر تعامل کنند.

۳۱. ایجاد پیوند داستانی به محتوای وبلاگ

 یک اسلاید استوری در مورد یک پست وبلاگ جدید بسازید و از برچسب پیوند برای پیوند دادن به آن استفاده کنید. با نظر دادن در مورد استوری شما، مخاطبان خود را تشویق کنید تا نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

۳۲. پست کردن یک مجموعه

یک مجموعه پست ایجاد کنید که یک موضوع خاص را هدف قرار دهد. به عنوان مثال، یک برند آب نبات می‌تواند هر هفته دو پست به مدت یک ماه با دستور العمل هایی با استفاده از آب نبات خود منتشر کند. پست کردن یک مجموعه باعث می‌شود که شما به طور مداوم پست کنید و به مخاطبانتان اجازه می دهد که منتظر پست های بیشتری در مورد موضوعی باشند که به آن علاقه دارند.

۳۳. نظرسنجی کنید

استوری شما ساده ترین مکان برای اشتراک گذاری نظرسنجی با فالوورهایتان است، زیرا از قبل دارای برچسب نظرسنجی است. از طرف دیگر، می‌توانید یک پست گرافیکی با گزینه‌های نظرسنجی خود ایجاد کنید و از مردم بخواهید که با پاسخ های خود نظر دهند.

۳۴. از استیکرها در استوری استفاده کنید

استوری‌های اینستاگرام شامل تعداد زیادی استیکر تقویت‌کننده تعامل، مانند اسلایدرهای ایموجی، آزمون‌ها و سؤالات است که بینندگان می‌توانند به آنها پاسخ دهند و محتوای شما را تعاملی‌تر و سرگرم‌کننده‌تر می‌کند.

۳۵. افکار خود را به اشتراک بگذارید

آیا رویدادهای جاری رخ می دهد که به صنعت شما مربوط می‌شود؟ از فید اینستاگرام خود برای به اشتراک گذاشتن افکار خود استفاده کنید یا به مخاطبان خود اطلاع دهید. یا از آنها بخواهید به شما بگویند که یک رویداد فعلی چگونه بر آنها تأثیر گذاشته است.

روش های جذب مشتری در اینستاگرام؛ ۵۰ روش کارآمد

۳۶. یک میم را به اشتراک بگذارید

از آنجایی که اینستاگرام مبتنی بر تصویر است، میم‌ها این قدرت را دارند که در پلتفرم به صورت ویروسی تبدیل شوند. به اشتراک گذاری یک میم گاه به گاه مرتبط با صنعت شما یا موضوعات محتوای اصلی می تواند راه خوبی برای جلب توجه بیشتر به فید شما باشد.

۳۷. روند ریل‌ها را دنبال کنید

روی روند موجود ریل‌ها وقت بگذارید تا با کارکرد آنها آشنا شوید و الگوی آنها را کشف کنید و ویروسی بودن آن را افزایش دهید. به صفحه اکسپلور خود نگاه کنید تا ببینید در حال حاضر چه چیزهایی پرطرفدار است و از آنها الهام بگیرید.

۳۸. ایجاد چالش

سازندگان چالش‌ها می‌توانند پیوندهایی را به حساب های خود به عنوان اعتبار از سازندگان دیگر دریافت کنند. ببینید که چه استوری‌ها یا چالش‌های تصویری ترند هستند و سعی کنید زاویه دیگری برای چالش جدید پیدا کنید.

۳۹. یک پست مفید را به اشتراک بگذارید

پست‌هایی با چندین عکس می ‌وانند حداکثر 10 عکس یا کلیپ ویدیویی داشته باشند، که آنها را برای به اشتراک گذاری بسیاری از اطلاعات مفیدی که مردم با دیگران به اشتراک می گذارند ایده‌آل می‌کند.

۴۰. ایجاد یک پست تعطیلات

 پست‌های مربوط به روهای تعطیل را جدی بگیرید چرا که در تعطیلات آنها بسیار جذاب هستند. حتما از هشتگ‌های مربوط به تعطیلات در کپشن یا نظر خود استفاده کنید تا افراد بیشتری را که به دنبال پست‌های مربوط به روز خاص هستند جذب کنید.

۴۱. با یک اینفلوئنسر اینستاگرام همکاری کنید

با ارسال یک همکاری، مخاطبان اینفلوئنسر را به اشتراک بگذارید. ویژگی Collab به شما و همکارتان امکان می‌دهد محتوای یکسانی را در هر دو فید خود نشان دهید، و آن را به روشی ایده‌آل برای کار بر روی یک کمپین حمایت‌شده و افزایش مخاطبان و تعامل یکدیگر تبدیل می‌کند.

۴۲. GIF خود را بسازید

از GIPHY برای ساختن GIF خود برای افزودن به فید اینستاگرام یا استوری خود استفاده کنید.

۴۳. یک دستور غذا پست کنید

دستور پخت اگر چیزی است که مخاطبان شما ممکن است به آن علاقه داشته باشند، هر از گاهی یک تصویر یا ویدیوی دستور غذا را در حساب خود ارسال کنید. مراحل تهیه آن را در نظر بنویسید یا پیوندی در بیو خود به دستور غذا در وبلاگ خود اضافه کنید.

۴۴. یک اینفوگرافیک بسازید

اینفوگرافیک‌ها می‌توانند اطلاعات زیادی را در قالب بصری جذابی در خود نگه دارند تا توجه مخاطبان اینستاگرام را به خود جلب کنند. Canva الگوهای زیادی دارد که به شما کمک می کند تا با یک پست اینفوگرافیک را تولید کنید.

۴۵. نقل قول مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارید

پست‌های نقل قول در اینستاگرام بسیار خوب عمل می‌کنند و فقط به این دلیل که در بین مردم فراگیر می‌شوند، پتانسیل ویروسی شدن را دارند. نقل قولی را که دوست دارید پیدا کنید و مطمئن شوید که منبع آن را ذکر می‌کنید.

۴۶. ​​ایجاد یک تصویر پازلی

تصویری را که می‌خواهید پست کنید به ۹ قسمت تقسیم کنید تا به عنوان پست‌های جداگانه در اینستاگرام آپلود شود. سازندگان این کار را انجام می‌دهند تا فیدهای خود را برجسته کنند و در عین حال احساس منسجمی ایجاد کنند. می‌توانید از ابزار ویرایش و برنامه ریزی مانند Planoly استفاده کنید تا به راحتی شبکه خود را برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که همه چیز درست به نظر می رسد قبل از پست کردن.

روش های جذب مشتری در اینستاگرام؛ ۵۰ روش کارآمد

۴۷. یک پست کار خوب را به اشتراک بگذارید

انجام کارهای انسان دوستانه می تواند در بازاریابی به شما کمک کند و وفاداری به نام تجاری را برای شما بالا ببرد. محتوای یک سازمان غیرانتفاعی یا رویداد خیریه ای را که می خواهید تبلیغ کنید به اشتراک بگذارید.

۴8. یک ویدیوی هایپرلپس بسازید

یک ویدیوی طولانی را با تبدیل آن به یک ویدیوی هایپرلپس، به اندازه اینستاگرام کاهش دهید.

۴۹. سرگرمی خود نشان دهید

با ارسال تصویر یا ویدیویی از سرگرمی خود، به مخاطبان خود اجازه دهید بدانند که چه کارهایی را دوست دارید خارج از محل کار چه کارهایی را انجام ‌می‌دهید.

۵۰. بررسی یک محصول

از Reels برای بررسی محصولی که اخیرا استفاده کرده‌اید استفاده کنید. بررسی‌های محصول می‌تواند به شما کمک کند تا با مارک‌هایی که استفاده می‌کنید و از آنها لذت می‌برید، حمایت مالی دریافت کنید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

مقالات بیشتر:

نکات افزایش مشتری برای کسب و کار ها در فضای حقیقی

ایده تولید محتوا در اینستاگرام

آموزش هشتگ‌ گذاری اینستاگرام و اصول هشتگ‌ گذاری

وسایل مورد نیاز برای تولید محتوا در اینستاگرام

ادمین دایرکتر اینستاگرام کیست؛ وظایف و ویژگی ها

دیدگاهتان را بنویسید