×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی چگونه از اینستاگرام درآمد داشته باشیم و پول دربیاریم + مثال
تاریخ انتشار : 22 خرداد 1402 زمان مطالعه : 11 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

چگونه از اینستاگرام درآمد داشته باشیم و پول دربیاریم + مثال

چگونه از اینستاگرام درآمد داشته باشیم و پول دربیاریم + مثال

اگر سخت کار کردن و پول درآوردن رویای آمریکایی است، سخت کار نکردن و پول درآوردن رویای اینستاگرام است. اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی جذاب برای مردم است به همین دلیل نه تنها راهی عالی برای به اشتراک گذاشتن زندگی شخصی با دوستان و خانواده و تبلیغ کسب و کارتان است، بلکه یک راه عالی برای کسب درآمد زیاد است.

اما کسب درآمد جدی با استفاده از رسانه های اجتماعی نیازمند یک استراتژی جدی همراه با پشتکار است. اگر اکانت شخصی یا یک کسب و کار در اینستاگرام دارید، می‌توانید از اینستاگرام کسب درآمد کنید. ادامه مطلب را بخوانید تا با برخی از این روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام آشنا شوید:

آیا می‌توان از اینستاگرام کسب درآمد کرد؟

اینستاگرام از روز اول شروع کار خود، کمک به کسب و کارها را در الویت و هدف‌های خود داشته است. زمانی که رقبایی مانند TikTok، Snapchat و YouTube برای اینستاگرم جدی شدند، فضا دادن به کسب و کارها و راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام توسعه پیدا کرد.

در سال 2021، اینستاگرام دومین اپلیکیشن پر دانلود در جهان بود. این وب سایت هفتمین وب سایت پربازدید در سراسر جهان، چهارمین پلتفرم پرکاربرد رسانه اجتماعی است و هر ماه 1.22 میلیارد کاربر دارد.

این آمار نشان دهنده این است که اگر شما محتوایی در راستای کسب و کار و پیدا کردن درآمد در اینستاگرام تولید کنید، می‌تواند در معرض دید بسیاری از مردم قرار گیرد و شما را به هدفتان نزدیک کند.

اگر بخواهیم از میزان درآمد از اینستاگرام صحبت کنیم، نمی‌توان به نتایج قطعی رسید چرا که اعداد و ارقام درستی در دست نیست زیرا صاحبان کسب و کار و برندها در مورد میزان درآمدی که به دست می‌آورند صحبتی نمی‌کنند.

علاوه بر این، محاسبه درآمد از اینستاگرام پیچیده است. برای مثال فرض می‌کنیم شما خواننده‌ هستید و یک ویدئو از خواندن شما در اینستاگرام به دیده می‌شود و به واسطه آن به شهرت برسید.

ممکن است مدت بعد شما یک کنسرت برگزار کنید و ده‌ها هزار نفر بلیت کنسرت شما را خریداری کنند. شما به درآمد بالایی دست پیدا می‌کنید اما یک سوال جدی مطرح می‌شود که آیا این کسب درآمد از اینستاگرام محسوب می‌شود؟

مثالی دیگر این است که شما یک ویدئو آشپزی پست می‌کنید و از ویدئو شما استقبال می‌شود. در کنار ویدئو شما لینک وبلاگ خود را قرار داده‌اید و وبلاگ شما پربازدید می‌شود و می‌توانید با فروش اشتراک یا انجام تبلیغات به درآمد خوبی برسید.

باز سوال قبلی پابرجاست که آیا شما از اینستاگرام کسب درآمد کرده‌اید؟ ای شما درآمد ایجاد می‌کند، چه؟ شاید عجیب باشد اما همین موراد راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام است. میزان درآمدی که می‌توانید در اینستاگرام به دست آورید به اعتبار، اندازه مخاطب، تعامل، استراتژی، شلوغی و کمی شانس شما بستگی دارد.

درآمد اکانت‌های بزرگ تا چه حد است؟

گفته می‌شود در سطح جهانی یک اینفلوئنسر به طور متوسط ​​2970 دلار در ماه درآمد دارد. میکرو اینفلوئنسرها به معنای اکانت‌هایی با هزار تا ده هزار فالوور، به طور متوسط ​​1420 دلار در ماه درآمد دارند و مگا اینفلوئنسرها یعنی اکانت‌هایی با بیش از یک میلیون فالوور، حدود 15356 دلار در ماه درآمد دارند.

بدیهی است که سلبریتی‌ها زمانی که به اینستاگرام ورود پیدا می‌کنند به طور خودکار هزاران فالوور دریافت می‌کنند.

اگرچه جذب فالوور برای همه ما یکسان نیست، اما دیدن اینکه یک فرد چقدر می‌تواند از طریق تأثیرگذار بودن در یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی سودآور باشد و به کسب درآمد برسد، الهام‌بخش است.

بیشتر بخوانید: چگونه اینفلوئنسر شویم

در ادامه 5 فرد که از اینتساگرام درآمد خوبی کسب می‌کنند آمده است:

کریستیانو رونالدو: 475 میلیون دنبال کننده با میانگین قیمت تخمینی هر پست 1,604,000 دلار

دواین «راک» جانسون: 334 میلیون دنبال کننده با میانگین قیمت تخمینی هر پست 1523000 دلار

آریانا گرانده : 328 میلیون دنبال کننده با میانگین قیمت تخمینی هر پست 1,510,000 دلار

کایلی جنر: 365 میلیون دنبال کننده با میانگین قیمت تخمینی هر پست 1,494,000 دلار

سلنا گومز: 341 میلیون دنبال کننده با میانگین قیمت تخمینی هر پست 1,468,000 دلار

چگونه از اینستاگرام درآمد داشته باشیم و پول دربیاریم + مثال

چگونه در اینستاگرام به عنوان یک کسب و کار درآمد داشته باشیم؟

حضور، فعال بودن و درگیر شدن در اینستاگرام و همگامی با الگوریتم‌های جدید اینستاگرام از بهترین راه‌ها برای دستیابی به موفقیت تجاری در این پلتفرم است. اما چگونه؟

۱. پیشنهادات ویژه خود را مطرح کنید

اگر صاحب کسب و کار هستید از اینستاگرام برای به نمایش گذاشتن تولید خوب خود و نکات مثبت شرکت خود استفاده کنید. به ویژه، در زمان که فروش دارید. کد تبلیغاتی یا پیشنهاد ویژه خرید به کاربران نیز تبلیغ بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

۲. شمارش معکوس

می‌توانید از قابلیت اینستاگرام برای شمارش معکوس و یادآوری استفاده کنید تا بتوانید مشتریان بالقوه را به دست بیاورید. زمان عرضه محصولات جدید را به این شیوه اعلام کنید که باعث ایجاد هیجان و پیگیری در مردم می‌شود.

به محض انتشار، کاربران اعلانی دریافت می‌کنند که به آنها یادآوری می کند که کالاها را بررسی کنند و به پیج شما سری بزنند.

۳. فروشگاه اینستاگرام راه اندازی کنید

فروشگاه اینستاگرام روشی مستقیم برای کسب درآمد از اپلیکیشن است. کاربران می‌توانند محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند. راه اندازی فروشگاه اینستاگرام آسان است و می‌تواند به کسب و کار شما کمک قابل توجهی داشته باشد.

فروشگاه های اینستاگرام بهترین دوست یک خریدار فوری هستند چرا که کار کردن با آن راحت است و سریع خرید خود را انجام می‌دهد.

۴. برای پست‌های خود برنامه‌ریزی کنید

 زمان انتشار پست‌های خود را تعیین و برای آن برنامه‌ریزی کنید و با توجه به فالوورهای خود تعداد پست‌ها را تعیین کنید و یک استراتژی منظم داشته باشید.

۵. یک چت بات راه اندازی کنید

یک راه آسان برای ارائه خدمات عالی به مشتریان و فروش از طریق پیام های مستقیم، راه اندازی یک ربات چت اینستاگرام است.

یک ربات چت می تواند به سؤالات متداول فالوورهای شما پاسخ دهد. اگر سوال برای چت ربات هوش مصنوعی مکالمه‌ای بسیار پیچیده باشد، به طور خودکار درخواست را به یکی از اعضای واقعی تیم شما ارسال می‌کند.

یک ربات چت اینستاگرام می‌تواند محصولات موجود در فروشگاه شما را مستقیماً به مشتریان شما در چت توصیه کند و منجر به فروش سریع‌تر و ساده‌تر شود. اگر مشتری بپرسد چه رنگی در انبار دارید، چت بات می‌تواند سه گزینه مختلف را ارائه دهد که کاربر می‌تواند به سرعت بدون خروج از پلتفرم به سبد خرید خود اضافه کند.

۶. شریک پیدا کنید

اینفلوئنسر مارکتینگ‌ ها به شما این امکان را می‌دهند که شرکت و کسب و کار شما را با مخاطبانشان به اشتراک بگذارند.

مراقب باشید برای این کار فردی را انتخاب کنید که اهدافی مطابق با اهداف شما داشته باشد، بنابراین مشارکت برای مشتریان منطقی به نظر می‌رسد و چیز عجیبی به نظر نمی‌رسد اما به شرطی که در یک راستا حرکت کنید.

برای مثال، منطقی است که یک نانوایی با یک فرد تأثیرگذار وگان شریک شود چرا که هر دو می‌توانند از یک محصول مشترک صحبت کنند. سعی کنید با کسانی همکاری کنید که احتمالاً محصولات شما را امتحان می‌کنند یا می‌پسندند.

۷. با سایر مشاغل همکاری کنید

مانند شراکت با تاثیرگذاران و اینفلوئنسر مارکتینگ‌ها، مشارکت با سایر مشاغل به افراد طرف معامله فرصتی برای تعامل با یک پایگاه مصرف کننده گسترده تر می‌دهد.

سعی کنید با کسب‌وکارهای دیگری مانند کسب‌وکار خود تماس بگیرید و یک مسابقه یا جایزه را میزبانی کنید. این یک راه عالی برای جذب دنبال‌کنندگان و جذب مخاطبان جدید است.

۸. تبلیغات مستقیم

تبلیغات در اینستاگرام یکی از راه‌هایی است که می‌توانید در این پلتفرم کسب درآمد کنید و در واقع پیشرفت خود را پیگیری کنید. شما می‌توانید با تقویبت هر پست آن را به یک تبلیغ تبدیل کنید و با توجه به تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای هر پست، می‌توانید اثر تبلیغات بر آن را بسنجید و اندازه بگیرید.

چگونه از اینستاگرام درآمد داشته باشیم و پول دربیاریم + مثال

مثال‌های ایرانی که توانستند از اینستاگرام کسب درآمد کنند؟

امپراتور کوزکو

زینب موسوی کمدین اهل قم و خالق شخصیت «امپراتور کوزکو» است. این شخصیت زنی است که با چادر در خانه‌اش در قم در اینستاگرام و تلگرام ویدئوهایی طنزآلود به گویش قمی منتشر می‌کند که مخاطبش بر حسب مسایل روز متغیر است.

موسوی فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر در مقطع کارشناسی است. اجراهای موسوی در برنامه خنداننده شو مورد توجه قرار گرفت و حاشیه‌هایی برانگیخت. او در مصاحبه با روزنامه گاردین گفته بود که پس از حضور در برنامه خنداننده شو به اسیدپاشی و زیرگرفته شدن با ماشین تهدید شده‌است، اما قصد دارد به کارش ادامه دهد.

موسوی همچنین پایه‌گذار گروه استندآپ کمدی با نام «گروه استندآپ کمدی رویال فمیلی» است. او چندین سال است که مخاطبان گسترده‌ای در پیج‌ اینستاگرامی خود دارد.

حسن ریوندی

حسن ریوندی استندآپ کمدین و مجری ایرانی است. او با بیش از ۱۹ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام، بیشترین میزان دنبال کننده در این شبکه اجتماعی در بین افراد ایرانی را دارا می‌باشد. حسن ریوندی یکم فروردین ۱۳۵۵ در سبزوار زاده شد.

وی فارغ‌التحصیل رشته تربیت بدنی از دانشگاه حکیم سبزواری است، شغل اصلی او دبیری است. ریوندی بعد از طی دوران خدمت سربازی، حرفه صدا سازی و اجرا را به صورت جدی ادامه داد.

وی سلفژ را زیر نظر محمد نوری آموخته‌است. ریوندی نخستین کنسرت خنده ایران را در برج میلاد، تهران اجرا کرد. او در این کنسرت‌ها با مطرح کردن طنزهای اجتماعی، تقلید صدای خوانندگان و بازیگران و همچنین شوخی‌های سرگرم‌کننده به اجرای برنامه می‌پردازد.

عرفان علی رضایی

عرفان علیرضایی متولد تهران و کمدین است. فارغ التحصیل فوق دیپلم دکوراسیون داخلی و دانشجوی انصرافی زبان ایتالیایی است وی از اولین کمدین های اینستاگرام بوده و حالا درآمد میلیونی هم دارد.

عرفان علیرضایی به خندانندشو برنامه خندوانه راه یافته که در مراحل ابتدایی حذف شده است. عرفان علیرضا به گفته خودش عاشق بازی پرویز پرستویی و شهاب حسینی، نوید محمدزاده و مهناز افشار است.

مثال های فوق فقط برای افراد کمدین هستند هزاران نفر دیگر در عرصه های مختلف و حتی صنعتی در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند و درآمد خوبی از اینستاگرام دارند.

سوالات متداول درآمد در اینستاگرام

کسب درآمد در اینستاگرام چقدر آسان است؟

کسب درآمد آنلاین هرگز آسان نیست، اما کسب درآمد در اینستاگرام از بسیاری از روش‌های دیگر آسان‌تر است. اینستاگرام میلیون ها مخاطب آماده دارد، بنابراین می‌توانید از ترافیک اینستاگرام استفاده کنید.

بهترین راه برای کسب درآمد در اینستاگرام چیست؟

بهترین راه برای کسب درآمد در اینستاگرام به شما و فالوورهای شما بستگی دارد. دریافت پول برای پست های حمایت شده، راه اندازی فروشگاه اینستاگرام، تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر و بازاریابی وابسته برخی از محبوب ترین روش‌ها هستند.

اینفلوئنسرهای اینستاگرام چقدر می‌توانند درآمد داشته باشند؟

مقداری که اینفلوئنسرهای اینستاگرام می‌توانند به دست آورند بسته به عوامل مختلفی از جمله اندازه فالوور، نرخ تعامل و جایگاه آنها متفاوت است.
موفق ترین اینفلوئنسرها می توانند 1 میلیون دلار درآمد داشته باشند، در حالی که میانگین آن 2.970 دلار است.

برای کسب درآمد در اینستاگرام به چند فالوور نیاز دارید؟

این یک معادله ساده است: هرچه فالوورهای بیشتری در اینستاگرام داشته باشید، احتمال کسب درآمد بیشتر است. با این حال، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید درآمدی کسب کنید، حتی با تعداد فالوورهای نسبتاً کمی. در حالی که هیچ قانون طلایی وجود ندارد، سه اینفلوئنسر با مصاحبه بیزینس اینسایدر گفتند که با کمتر از 3000 فالوور شروع به کسب درآمد در اینستاگرام کردند.

در پایان

اینستاگرام برای مدتی یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بوده است و همچنان به راه‌اندازی ویژگی‌های جدید و جذاب ادامه می‌دهد. به عبارت دیگر، ارزش این را دارد که زمان خود را برای یادگیری نحوه کسب درآمد در اینستاگرام سرمایه گذاری کنید.

اگر بتوانید مخاطب ایجاد کنید و اعتماد ایجاد کنید، راه های زیادی برای کسب درآمد در اینستاگرام وجود دارد. با وجود فرصت‌های بالقوه تجاری بسیار، هر کسی می‌تواند نحوه کسب درآمد از حساب اینستاگرام خود را بیاموزد.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

مقالات بیشتر:

چگونه در اینستاگرام تولید محتوا کنیم

کسب درآمد از فریلنسری چگونه است و چه روش‌هایی دارد؟

وظایف ادمین (مدیر پیج) اینستاگرام به صورت کامل

دیدگاهتان را بنویسید