×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی آموزش ساخت پیج فروش در اینستاگرام از صفر تا صد 
تاریخ انتشار : 17 خرداد 1402 زمان مطالعه : 11 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

آموزش ساخت پیج فروش در اینستاگرام از صفر تا صد 

آموزش ساخت پیج فروش در اینستاگرام از صفر تا صد 

با استفاده از فروشگاه اینستاگرام، برندها می‌توانند لیستی از محصولات قابل خرید را که مستقیماً از طریق پروفایل اینستاگرام آنها در دسترس هستند، در اختیار کاربران قرار دهند.

این کار باعث می‌شود فروش در اینستاگرام آسان‌تر شود و پیج شما توسط مشتریان بالقوه کشف شود. اگر آماده راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرام و شروع فروش هستید ادامه مطلب را بخوانید تا بتوانید کار خود را شروع کنید.

فروشگاه اینستاگرام چیست؟

فروشگاه اینستاگرام راهی برای کسب و کارها ارائه می‌دهد تا کاتالوگ محصولات خود را به نمایش بگذارند و به مشتریان جدید در اینستاگرام دست پیدا کنند. برندها می‌توانند فهرستی از محصولات قابل خرید را که در قسمت «مشاهده فروشگاه» در صفحه پروفایل اینستاگرام خود در دسترس قرار دهند.

آموزش ساخت پیج فروش در اینستاگرام از صفر تا صد 

علاوه بر این کار برندهای دارای پیج فروش در اینستاگرام می‌توانند خود را در صفحه فروشگاه اینستاگرام به نمایش بگذارند و در دسترس باشند.

فروشگاه اینستاگرام راهی بسیار ساده برای کاربران است تا بتوانند محصولات که می‌خواهند بخرند را پیدا کنند. کاربران می‌توانند با کلیک بر یک محصول پیشنهادی، تصاویر بیشتری را مشاهده کنند که محصول، اطلاعات قیمت، سایر محصولات همان خرده‌فروش و نحوه خرید را نشان می‌دهد.

بعلاوه، برای برندهای مستقر در ایالات متحده که به Instagram Checkout دسترسی دارند، کاربرانشان می توانند برای خرید حتی بدون خروج از اینستاگرام، روی «خرید در اینستاگرام» کلیک کنند.

آموزش ساخت پیج فروش در اینستاگرام از صفر تا صد 

ویژگی Instagram Checkout مختص به آمریکا است.

اما می‌توان از امکانات دیگر اینستاگرام در پیج فروش استفاده کرد و آن هم لینک در بیو است.

که می‌توان از این فرصت برای افزایش فروش استفاده کنید. اما چگونه؟ با ابزار Later’s link in bio، Linkin.bio، می‌توانید یک نسخه قابل کلیک از فید اینستاگرام خود ایجاد کنید و آن را به لینک موجود در بیو خود اضافه کنید.

آموزش ساخت پیج فروش در اینستاگرام از صفر تا صد 

نحوه راه اندازی فروشگاه اینستاگرام

راه اندازی فروشگاه اینستاگرام ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای کمک به شما قرار داده‌ایم

۱. شرایط خود را بررسی کنید

برای راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرام، کسب و کار شما باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • ـ کسب و کار شما یک تیم پشتیبانی داشته باشد
  • ـ کسب و کار شما یک محصول جذاب برای کاربران داشته باشد
  • ـ کسب و کار شما با توافقنامه تجاری و سیاست های تجاری اینستاگرام همراه باشد
  • ـ کسب و کار شما یک وب‌سایت به روز داشته باشد

۲. ایجاد یک اکانت تجاری

قبل از اینکه بتوانید یک فروشگاه اینستاگرام راه‌اندازی کنید، پیج خود را به یک حساب تجاری تغییر دهید. هنگامی که یک حساب تجاری دارید، می‌توانید اطلاعات مربوط به کسب و کار، مانند ساعات کاری، آدرس کسب و کار، شماره تلفن و پیوندی به وب سایت خود را اضافه کنید.

قبل از شروع، مهم است که توجه داشته باشیم که اینستاگرام برای محتوای لحظه‌ای در نظر گرفته شده است. برای در ارتباط ماندن با کاربران خود، باید منابع مورد نیاز برای پست کردن منظم را داشته و برای آن برنامه‌ریزی کنید.

بهترین راه برای جذب فالوورهای خود این است که پروفایل اینستاگرام خود را به روز نگه دارید.

در ادامه نحوه ایجاد و حفظ یک اکانت تجاری را بررسی خواهیم کرد.:

مرحله ۱:  اگر برنامه اینستاگرام را ندارید آن را دانلود و نصب کنید.

مرحله ۲: برنامه اینستاگرام را باز کنید و روی Sign Up With iPhone or Email کلیک کنید. وقتی برنامه اینستاگرام را باز می کنید، دو انتخاب برای ایجاد یک حساب اینستاگرام برای کسب و کار خود خواهید داشت: با فیس بوک وارد شوید یا با تلفن یا ایمیل ثبت نام کنید. حتما با یک ایمیل تجاری ثبت نام کنید تا پروفایل اینستاگرام شما به حساب شخصی فیس بوک شما مرتبط نباشد.

مرحله ۳: جزئیات حساب خود را وارد کنید. نام کامل، نام واقعی کسب و کار خود را وارد کنید تا پروفایل شما برای بازدیدکنندگان قابل تشخیص باشد. این نام چیزی است که در پروفایل شما نمایش داده می‌شود.

مرحله ۴: یک نام کاربری انتخاب کنید. نام کاربری نامی منحصر به فرد برای شماست و به حساب‌های دیگر اجازه می‌دهد تا با نام تجاری شما درگیر شوند و نتوانند آن را انتخاب کنند. یک ویژگی منحصر به فرد برای شما می‌شود.

مرحله ۵: یک عکس پروفایل را انتخاب کنید. عکس نمایه شما اولین تاثیر شما بر بازدیدکنندگان جدید است. به همین دلیل، تصویر خود را با مارک تجاری و نشانگرهای بصری خود سازگار نگه دارید. استفاده از لوگوی خود یا تصویر آشنا دیگری را در نظر بگیرید. عکس‌های پروفایل اینستاگرام به‌طور خودکار به صورت دایره‌ای برش داده می‌شوند، بنابراین در گوشه‌های تصویر خود جای خالی بگذارید.

مرحله ۶: بایو اینستاگرام را بنویسید. بایو اینستاگرام حداکثر 150 کاراکتر دارد، بنابراین هدف شما در اینجا خلاصه‌ای مستقیم و مختصر از این است که چه کسی هستید و چرا مردم باید شما را دنبال کنند. با استفاده از یک اشاره شخصیت به مخاطبان خود درباره کسب و کار خود بگویید.

بایوی اینستاگرام قابل جستجو نیست، بنابراین نگران کلمات کلیدی یا هشتگ‌ها نباشید. در بیو خود، می توانید کاربران را به انجام یک اقدام خاص مانند استفاده از یک هشتگ خاص یا بازدید از وب سایت خود تشویق کنید. بیوگرافی شما تنها جایی است که می توانید یک URL قابل کلیک ارائه دهید و ترافیک را به یک سایت خارجی هدایت کنید.

مرحله۷: تنظیمات خود را تنظیم کنید. روی سه خط در گوشه سمت راست بالای پروفایل خود کلیک کنید، سپس روی تنظیمات در پایین پنجره کلیک کنید. در تنظیمات خود، می‌توانید کارهایی مانند تغییر رمز عبور، مشاهده پست‌هایی که دوست داشته‌اید، فعال کردن اعلان‌ها و موارد دیگر را انجام دهید.

در اینجا چند مورد وجود دارد که باید فوراً بررسی کنید. تنظیمات استوری خود را مدیریت کنید. که چه کسانی می توانند استوری های اینستاگرام شما را ببینند و به آنها پاسخ دهند. توصیه می‌شود به همه دنبال‌کنندگان خود اجازه دهید استوری‌های شما را ببینند و به آنها پاسخ دهند تا تعامل برند را افزایش دهند.

آموزش ساخت پیج فروش در اینستاگرام از صفر تا صد 

مرحله ۸: تغییر به یک حساب حرفه ای این به شما امکان می دهد پروفایل خود را به عنوان یک نمایه تجاری معرفی کنید. ویژگی ابزارهای کسب و کار اینستاگرام، تماس کاربران با شما را آسان می‌کند، بینش عمیقی را در اختیار شما قرار می‌دهد و به شما امکان می‌دهد محتوای خود را تبلیغ کنید.

کسب و کار شما باید یک صفحه کسب و کار فیس بوک داشته باشد تا به پروفایل تجاری اینستاگرام تبدیل شود. از تنظیمات خود، روی Account > Switch to Professional Account برای دسترسی به این ویژگی‌ها کلیک کنید.

آموزش ساخت پیج فروش در اینستاگرام از صفر تا صد 

مرحله ۹: به فیس بوک وارد شوید و به اینستاگرام اجازه دهید صفحات شما را مدیریت کند. یک صفحه فیس بوک را برای اتصال به پروفایل اینستاگرام خود انتخاب کنید. اینستاگرام به طور خودکار اطلاعات مربوطه را از صفحه فیس بوک استفاده می‌کند. همچنین اینستاگرام به طور خودکار نمایه شما را روی عمومی تنظیم می‌کند که تغییر آن توصیه نمی‌شود.

به همین دلیل بهتر است در تنظیمات خود، روی Privacy > Account Privacy کلیک کنید و مطمئن شوید که خاموش است.

آموزش ساخت پیج فروش در اینستاگرام از صفر تا صد 

3. به صفحه فیس بوک متصل شوید

به اکانت تجاری خود در اینستاگرام بروید. “ویرایش نمایه” را انتخاب کنید. در بخش «اطلاعات کسب و کار عمومی»، «صفحه» را انتخاب کنید.

یک صفحه فیس بوک را از صفحات خود انتخاب کنید که می‌خواهید به آن متصل شوید. اگر صفحه فیس بوک ندارید، «ایجاد یک صفحه جدید فیس بوک» را انتخاب کنید.

۴. کاتالوگ خود را آپلود کنید

 کاتالوگ محصولات خود را آپلود کنید. فروشگاه اینستاگرام از شما می‌خواهد که یک کاتالوگ محصول داشته باشید که لیستی از تمام محصولات، موجودی و توضیحات شما است.

باید در اکانت فیس بوک خود کاتالوگی از محصولات تان ایجاد کنید. برای این کار شما باید کاربری فیسبوک خود را به حالت published تغییر دهید؛ سپس برای صفحه‌ خود admin role یا قوانین مدیریتی ایجاد نمایید. قالب صفحه را برابر با shopping template تغییر دهید.

کاتالوگ محصول شامل قیمت، تصاویر محصولات و تگ های مرتبط با آن است. برای این کار به آدرس www.facebook.com/products وارد شده و روی عبارت Add Catalog کلیک کنید تا به مرحله بعد وارد شوید. اکنون باید Upload Product Info را انتخاب کرده و به صورت دستی محصولات را وارد کنید و نزدیک‌ترین دسته‌بندی به کارتان را انتخاب کنید و برای قیمت گذاری روی محصولات باید گزینه E-commerce را انتخاب کنید.

اکنون روی “Add Products” کلیک کرده و برای اضافه کردن دستی محصولات گزینه ” Add Manually ” را انتخاب کنید. به دلیل تحریم ها گزینه ریال برای ما وجود ندارد، با نوشتن T قیمت را با تومان وارد کنید. در آخر روی گزینه “Add Product” کلیک کنید.

۵. بررسی حساب

هنگامی که یک کاتالوگ محصول را به اینستاگرام خود اضافه کرید، باید با دنبال کردن مراحل زیر حساب خود را برای بررسی ارسال کنید:

  • ـ به پروفایل اینستاگرام کسب و کار خود بروید و روی نماد منو ضربه بزنید
  • ـ “تنظیمات” را انتخاب کنید.
  • ـ برای خرید ثبت نام کنید
  • ـ مراحل ارسال حساب خود را برای بررسی دنبال کنید.
  • ـ برای دنبال کردن نتیجه می‌توانید به قسمت تنطیمات بروید و نتیجه را آنجا ببنید.

نکته: بررسی حساب معمولاً چند روز طول می کشد، اما گاهی اوقات ممکن است بیشتر طول بکشد. ممکن است به برخی از کسب و کارها اطلاع داده شود که برای اثبات مالکیت دامنه وب سایت شما، اطلاعات بیشتری لازم است.

۶. خرید را باز کنید

پس از تأیید حساب شما، می‌توانید ویژگی‌های خرید را روشن کنید. به پروفایل اینستاگرام کسب و کار خود بروید و روی نماد منو کلیک کنید. “تنظیمات” را انتخاب کنید. روی «کسب و کار» و سپس «خرید» ضربه بزنید.

“کاتالوگ محصول” را که می خواهید به حساب خود متصل کنید، انتخاب کنید. “انجام شد” را انتخاب کنید.

نکته: اگر خرید را در تنظیمات خود نمی‌بینید، احتمالاً حساب شما هنوز در حال بررسی است یا برای خرید اینستاگرام تأیید نشده است. فروشگاه اینستاگرام شما به طور خودکار در صفحه پروفایل اینستاگرام شما ظاهر می‌شود.

نحوه فروش در فروشگاه اینستاگرام

پس از راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرام، یک دکمه جدید «مشاهده فروشگاه» در صفحه پروفایل اینستاگرام کسب‌وکار شما ظاهر می‌شود.

آموزش ساخت پیج فروش در اینستاگرام از صفر تا صد 

از اینجا، بازدیدکنندگان می‌توانند محصولات شما را ببینند، برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک و خرید کنند:

آموزش ساخت پیج فروش در اینستاگرام از صفر تا صد 

پست گذاشتن در پیچ فروشگاه اینستاگرام

برای پست گذاشتن در پیج فروشگاهی اینستاگرام خود باید دقیقا مانند پیج‌های شخصی عمل کنید؛ عکس محصول مورد نظرتان را انتخاب و در نهایت برای آن یک کپشن مناسب بنویسید.

 پس از آن گزینه Tag Products را انتخاب کنید و یک نقطه از عکس خود را انتخاب کنید و روی آن ضربه بزنید تا تگ محصول دقیقا روی همان نقطه قرار بگیرد.

حال اسم محصولی که می خواهید روی این عکس تگ شود را بنویسید. در این مرحله به این نکته توجه کنید که اسم محصولی که می‌نویسید، باید با نام محصولاتی که در مرحله قبل برای کاتالوگ وارد کرده اید، یکی باشد. به این شکل اینستاگرام متوجه می شود که کدام عکس باید روی این محصول تگ شود.

در پایان

راه اندازی فروشگاه اینستاگرام اولین قدم خوبی برای فروش برای کسب و کار شما در اینستاگرام است. با این حال، راه اندازی فروشگاه اینستاگرام یک بلیط تضمین شده برای موفقیت نیست بلکه شما باید استراتژی محتوای خود را در نظر بگیرید و سایر مواردی که برای فروش و بر طبق الگوی اینستاگرام عمل می‌کند را یاد بگیرید و به آن پای‌بند باشید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

مقالات بیشتر:

ایده تولید محتوا در اینستاگرام

چگونه در اینستاگرام تولید محتوا کنیم

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

صفر تا صد تبلیغات در اینستاگرام و ایده های تبلیغات در آن

دیدگاهتان را بنویسید