×
صفحه اصلی تبلیغات روش‌ های رایگان تبلیغات محصول؛ 15 راهکار جامع و کاربردی
تاریخ انتشار : 29 مرداد 1402 زمان مطالعه : 9 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

روش‌ های رایگان تبلیغات محصول؛ 15 راهکار جامع و کاربردی

روش‌ های رایگان تبلیغات محصول؛ 15 راهکار جامع و کاربردی

شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری زیادی در بازاریابی می‌کنند، زیرا می‌دانند که مهم نیست راه‌حلی که به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهند چقدر ارزشمند باشد یا فروشندگانشان چقدر با استعداد باشند، اگر نتوانند توجه مشتریان و مشتریان احتمالی را به خود جلب کنند، موفق نخواهند شد.

برای کسب‌وکارهای کوچک، به‌ویژه آن‌هایی که تازه شروع به کار کرده‌اند، همین منطق صادق است، اما بودجه بازاریابی آن‌ها معمولاً بسیار محدودتر از بودجه شرکت‌های بزرگ‌تر است. هنگامی که یک صاحب کسب و کار کوچک سعی در صرفه جویی در هزینه دارد، بازاریابی و تبلیغات اغلب اولین کاهشی است که در نظر گرفته می‌شود.

با این حال، با تعداد پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی رایگان و ابزارهای مقرون‌به‌صرفه برای کمک به ردیابی نتایج موجود امروز، کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند کمپین‌های مؤثری را بدون بودجه بازاریابی بزرگ ایجاد و اجرا کنند.

 شما به عنوان یک کسب و کار کوچک برای تبلیغات به بودجه زیادی نیاز ندارید. حضور آنلاین قوی، استفاده استراتژیک از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک و سئو و همچنین شبکه‌سازی منظم در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند با هزینه کم به انتشار اخبار در مورد تجارت شما کمک کند.

شرکت های زیادی وجود دارند که خدماتی را برای تبلیغ کسب و کار شما به صورت آنلاین ارائه می دهند.

اما با داشتن یک استراتژی تبلیغاتی موثر، می توانید بیشتر این تبلیغات را خودتان با هزینه بسیار کم یا حتی رایگان انجام دهید. در ادامه با ۱۵ روش آشنا می‌شوید.

۱. یک وب سایت عالی بسازید

هر کسب و کاری به یک وب سایت خوب نیاز دارد. این اولین جایی است که مشتریان بالقوه وقتی به دنبال کسب و کاری مانند شما هستند، به آنجا می روند. وب سایت شما باید با عناوین واضح، تصاویر عالی و ناوبری ساده، تازه و جذاب به نظر برسد.

مهمتر از همه، باید به سوالات کلیدی که ممکن است بازدیدکنندگان وب سایت داشته باشند پاسخ دهد و جزئیات تماس را برای کمک به آنها در یافتن اطلاعات بیشتر ارائه دهد.

فراخوان برای اقدام و یک سیستم تجارت الکترونیکی موثر به تبدیل مرورگرها به خریداران کمک می کند. پس از راه‌اندازی، یک وب‌سایت ساده، در سال برای میزبانی و نام دامنه برای شما هزینه‌ای خواهد داشت. بهتر است برای این هزینه‌ها اندکی پس‌انداز کنید.

۲. تبلیغات آنلاین

هر کسب‌وکاری می‌تواند با استفاده از تبلیغات طبقه‌بندی شده آنلاین در معرض دید قرار بگیرد، و این می‌تواند بسیار ارزان یا حتی رایگان باشد. شما می توانید هر روز تبلیغات هدفمند برای کسب و کار خود را به صورت آنلاین قرار دهید و افراد از طریق جستجو آنها را پیدا خواهند کرد.

شما می توانید هر چیزی را از یک رویداد یک روزه گرفته تا خدماتی مانند عکاسی، لوله کشی یا باغبانی را تبلیغ کنید.

3. بهینه سازی موتور جستجو

اگر بتوانید موتورهای جستجو مانند گوگل را متقاعد کنید که وب سایت شما مرتبط ترین سایت برای کلمات کلیدی مورد نظر شما است، باید یک جریان ثابت از ترافیک دریافت کنید. بخشی از این ترافیک به طور طبیعی به درآمد تبدیل می شود.

شما می توانید بهینه سازی اولیه را خودتان به صورت رایگان انجام دهید یا می توانید به یک متخصص سئو فریلنسری پول بدهید تا این کار را برای شما انجام دهد.

روش‌ های رایگان تبلیغات محصول؛ 15 راهکار جامع و کاربردی

۴. بازاریابی محتوا

یک استراتژی بازاریابی محتوای موفق ترافیک را به سمت وب سایت شما هدایت می کند و به بهینه سازی موتورهای جستجو کمک می کند و می تواند کاملاً رایگان باشد. با این حال، نوشتن می تواند کار سختی باشد یا شما باید یک نویسنده ماهر و سریع باشید.

۵. از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

بسیاری از کسب و کارها پایگاه مشتریان خود را تقریباً منحصراً با استفاده از رسانه های اجتماعی افزایش می‌دهند.

فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، پینترست و تیک تاک و اخیرا تلگرام به شما این امکان را می‌دهند که با به اشتراک گذاری اخبار و ایده ها و با ارسال تصاویر و ویدئوها، فالوور ایجاد کنید و با مخاطبان هدف خود درگیر شوید.

۶. محتوای ویدیویی را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید

مردم تماشای ویدیوها را دوست دارند و می توانند راهی عالی برای زنده کردن برند شما و معرفی محصولات و خدمات شما و تیم پشت سر آنها به دنیا باشند.

ارسال ویدئو در سایت هایی مانند YouTube و همچنین در سایر سایت های رسانه های اجتماعی  می تواند یک جریان ثابت از ترافیک وب سایت را برای شما ارسال کند. ارسال به این سایت ها رایگان است و سود بالقوه ترافیک از آنها نجومی است. برای به حداکثر رساندن بهره‌وری، مطمئن شوید که بیش از یک ویدیو ارسال می‌کنید.

7. پرداخت به ازای کلیک (PPC)

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) می‌تواند پرهزینه باشد، اما اگر هدفمند باشد، می‌تواند ترافیک بالایی را به سمت سایت شما هدایت کند.

شما باید تعادلی بین هزینه و درآمد پیدا کنید تا بهترین استفاده را از تبلیغات PPC داشته باشید، اما خبر خوب این است که می توانید محدودیت هایی را برای هزینه ها تعیین کنید تا مجبور نباشید پول زیادی را به PPC اختصاص دهید تا متوجه شوید که آیا برای کسب و کار شما مناسب است.

شما می توانید تبلیغات PPC را تقریباً در تمام موتورهای جستجوی اصلی را خریداری کنید.

روش‌ های رایگان تبلیغات محصول؛ 15 راهکار جامع و کاربردی

۸. از نظرات مشتریان استفاده کنید

رتبه‌بندی‌ها و نظرات مشتریان می‌تواند اعتماد ایجاد کند و بازاریابی دهان به دهان را به‌ویژه برای مشاغل محلی افزایش دهد.

فقدان نظرات نیز می‌تواند زنگ خطر را به صدا درآورد، بنابراین مهم است که مشتریان را تشویق کنیم تا بازخورد بدهند. نظرات خود را در وب سایت خود ارائه دهید. همیشه به نظرات خوب یا بد پاسخ دهید، از مردم برای بازخورد مثبت تشکر کنید و با هر انتقادی به شیوه ای مثبت برخورد کنید.

۹. بازاریابی ایمیلی

برای ایجاد یک کمپین بازاریابی ایمیلی مؤثر و قانونی، باید فهرستی از مخاطبینی که فعالانه برای دریافت ایمیل از شما شرکت کرده اند، تهیه کنید. ممکن است لازم باشد چیزی را به افراد وادار کنید تا آدرس ایمیل خود را ارائه دهند و اجازه ارسال ایمیل به آنها را داشته باشید.

این می تواند چیزی به سادگی گزارشی باشد که ارزش واقعی ارائه می دهد. پس از اینکه لیست خود را ایجاد کردید، می توانید بازاریابی ایمیلی را شروع کنید. مهم است که به گیرندگان خود اجازه دهید هر زمان که بخواهند خود را از لیست شما حذف کنند.

۱۰. در لیست مشاغل محلی باشید

اگر یک شرکت آجر و ملات را تبلیغ می‌کنید، باید از فهرست‌های مشاغل محلی مانند Google My Business استفاده کنید. هنگامی که شخصی در منطقه شما جستجو می کند، وب سایت شما در صفحه اول نتایج Google با خدمات محلی مشابه قرار می گیرد. این می تواند راهی عالی برای به دست آوردن یک تجارت نوپا در مقابل هزاران مشتری بالقوه محلی باشد.

راه های مختلفی برای معرفی نام کسب و کار شما وجود دارد. با هزینه های بسیار کم یا احتمالاً رایگان، می توانید با استفاده از مجموعه عظیم مشتریان آنلاین، پایگاه مشتریان خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

۱۱. از دفتر خارج شوید

رشد کسب‌وکارهای کوچک اغلب مبتنی بر رابطه است و نمی‌توان روابط را پشت میز یا کامپیوتر پرورش داد. با شرکت در رویدادهایی وارد جامعه خود شوید که در آن می‌توانید چهره‌ای را برای کسب‌وکار نشان دهید، داستانی جذاب بگویید، نام‌ها را جمع‌آوری کنید، ارتباطات مشترک پیدا کنید و درخواست معرفی کنید.

۱۲. منحصر به فرد باشید

بهترین بازاریابی رایگان از تقویت آنچه شما را منحصر به فرد می کند و قادر به بیان آن به شیوه ای جالب در حالی که ارزش های برند خود را به دست می آورید حاصل می شود.

برای مثال، اگر محصولات حیوانات خانگی را می فروشید و می توانید با یک پناهگاه حیوانات محلی شریک شوید تا یکدیگر را تبلیغ کنید و به طور بالقوه یک کالای تجاری با نام تجاری مشترک ایجاد کنید.

۱۳.هدیه بدهید

راز بازاریابی عالی و رایگان نمونه برداری است. چه خدمات یا محصولی را ارائه دهید، با هدایا و نمونه های رایگان خود سخاوتمند باشید. به مشتریان بالقوه خود نشان دهید که چه چیزی برای ارائه دارید. اگر به خدمات یا محصولی که ارائه می‌دهید مطمئن هستید، پس مشکلی ندارید که اجازه دهید افراد آن را ببینند، زیرا می‌دانید که آنها برای چیزهای بیشتری باز خواهند گشت.

۱۴. پادکست بسازید

به عنوان یک رسانه، صدا جذاب، در دسترس و محبوب است. دنیایی از سازندگان مستقل وجود دارد که محتوای متنوعی در آنجا تولید می‌کنند، بنابراین پادکست‌هایی را جستجو کنید که مشاغل کوچک و انسان‌های پشت سر آنها را نشان می‌دهند.

به یاد داشته باشید که شنوندگان آنها را نیز در نظر بگیرید. این بهترین راه برای به اشتراک گذاری واقعی داستان شرکت شما به عنوان بخشی از یک مکالمه صمیمی و به دست آوردن قرار گرفتن در معرض نام تجاری است.

روش‌ های رایگان تبلیغات محصول؛ 15 راهکار جامع و کاربردی

۱۵. شناسایی مشاغل محلی تأثیرگذار در اینستاگرام

اینستاگرام را باز کنید و مکان کسب و کارتان را جستجو کنید تا پست‌های «برترین» و جدیدترین پست‌های منطقه خود را بررسی کنید. نقشه موقعیت مکانی را بررسی کنید تا ببینید پست ها از کجا آمده اند. ببینید کدام پست‌ها بیشترین اکشن را دارند. با ارائه یک هدیه رایگان، قهوه، ناهار، یا هر چیزی که کسب و کار شما ارائه می دهد، به این افراد محلی تأثیرگذار پیام مستقیم ارسال کنید و با آنها وارد تعامل شوید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

استفاده از خدمات آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت می‌تواند به شما کمک کند تا در دیده شدن و جذب مشتری بیشتر موفق‌تر باشید. با تجربه و تخصص چندین ساله در این زمینه، تیم مگنت می‌تواند بهترین راهکارها و استراتژی‌ها را برای شروع کار و معرفی محصول جدید به شما ارائه دهد.

با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی اینترنتی، شما می‌توانید از:

بهره ببرید.

با کمک مشاوران ما، می‌توانید از مشاوره و راهبری، استراتژی‌گذاری، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آن‌ها در کانال‌های مناسب بهره مند شوید.

هدف ما ایجاد یک کمپین تبلیغاتی ۳۶۰ درجه است که به شما کمک کند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب کسب کنید و بازاریابی موثر و جذاب برای مخاطبان خود انجام دهید.

اگر احتیاج به کمک در معرفی محصول جدید و جذب مشتریان هدف دارید، می‌توانید با آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت تماس بگیرید و از خدمات حرفه‌ای ما بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:

تبلیغات رایگان در گوگل؛ ۲۰ روش هوشمندانه

۵ راه تبلیغات کسب و کارهای کوچک؛ اینترنتی و رایگان

بهترین روش های تبلیغات محلی؛ ۱۰ روش سنتی و مدرن

دیدگاهتان را بنویسید