×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ چطوری فروش اینترنتی راه بندازیم و پول در بیاریم
تاریخ انتشار : 06 آبان 1402 زمان مطالعه : 7 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

چطوری فروش اینترنتی راه بندازیم و پول در بیاریم

چطوری فروش اینترنتی راه بندازیم و پول در بیاریم

راه اندازی یک کسب و کار آنلاین می تواند به سادگی راه اندازی یک وب سایت با خدمات مناسب باشد. اگر به دنبال فروش آنلاین محصولات هستید، پلتفرم‌ها و خدمات زیادی وجود دارد که می‌تواند آن را برای شما تسهیل کند.

این یک راه عالی برای کسب درآمد اضافی یا دنبال کردن یک فرصت کارآفرینی کاملاً جدید است. انتخاب راهی برای فروش آنلاین محصولات شامل ارزیابی نیازهای کسب و کار شما و یافتن یک پلتفرم مقیاس‌پذیر برای آنچه نیاز دارید است.

محصولات خود را انتخاب کنید

زمانی که می‌دانید کجا می‌توانید آنلاین بفروشید، ابتدا باید نوع محصول را مشخص کنید. بر اساس آنچه که می‌خواهید بفروشید، می‌توانید پلتفرم‌هایی با گزینه‌های سفارشی‌سازی بسیار یا کمتر پیدا کنید تا کسب‌وکار فروش محصول خود را کنار هم قرار دهید.

چه در حال فروش اقلام دست ساز، چه لباس های چاپ شده یا لیوان‌های چاپ شده سفارشی باشید، مهم است که با یک طرح تجاری شروع کنید. از همان ابتدا، مهم است که جایگاه و مخاطب هدف خود را مشخص کنید.

این امر بازاریابی را در دراز مدت آسان تر می کند. اگر از یک شرکت چاپ بر اساس تقاضا برای تولید تی شرت و لیوان و سایر محصولات استفاده می کنید، بهتر است خودتان چند سفارش آزمایشی انجام دهید تا بتوانید با مواد آن آشنا شوید.

فروشندگان محصولات دست ساز باید اندازه گیری های دقیقی برای نمایش در صفحات محصول انجام دهند. اگر تغییرات مورد انتظاری وجود دارد، باید یک سلب مسئولیت در مورد آن در صفحات محصول خود نیز بنویسید.

پلتفرم فروش خود را بسازید

پلتفرم های آنلاین مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها برای فروش محصولات خود استفاده کنید. بستگی به این دارد که چقدر می خواهید برای فروشگاه آنلاین خود سفارشی سازی کنید.

یک نام دامنه انتخاب کنید

نام دامنه آدرس وب سایت شما است، مانند magnetadservices.com به طور معمول دامنه شما نام کسب و کار شما خواهد بود. با این حال، یافتن دامنه‌ها بسیار دشوار است، بنابراین اگر برای یافتن دامنه‌ای در دسترس تلاش می‌کنید، از نام کسب‌وکارتان به‌علاوه یک کلمه کلیدی مرتبط یا موقعیت مکانی خود استفاده کنید.  برای شروع جستجوی دامنه موجود، به یکی از بهترین ثبت کننده های دامنه مراجعه کنید.

چطوری فروش اینترنتی راه بندازیم؟

بستر مناسب برای فروشگاه آنلاین خود را پیدا کنید

در صورتی که بنا به هر دلایلی نتوانستید فروشگاه آنلاین مورد نظر خود را راه اندازی کنید، ولی باز هم می توانید محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید.

برای انجام این کار کافی است که با مدیر فروشگاه های اینترنتی بزرگ رابطه خوبی ایجاد کرده و از طریق فروشگاه  اینترنتی آنها محصولات خود را به فروش برسانید، که این کار در ایران نیز همواره وجود دارد. فقط کافی است با کمی جستجو در فروشگاه های آنلاین بزرگ مانند دیجی کالا درخواست خود را برای فروش محصولات خود در این  سایت ها درج کنید و پس از تایید توسط مدیر سایت، پنلی برای فروش به شما در قسمتی از سایت مادر داده خواهد شد.

اما حتما این را باید بدانید که فروش محصولات شما از طریق فروشگاه اینترنتی واسط دیگر باعث می شود که تمامی سود حاصل از فروش نصیب شما نشود و طبق قراردادی دو طرفه باید مقداری از سهم فروش خود را به فروشگاه اختصاص دهید.

عاقلانه است که محصولات خود را در بازارهای آنلاین بزرگ یا هر پلتفرم مرتبط دیگری با نوع محصول خود فهرست کنید. این پلت‌فرم‌های تجارت الکترونیک شخص ثالث هزینه یا پورسانت دریافت می‌کنند، اما میزان زیادی در معرض دید قرار می‌گیرند و به کسب‌وکار شما این فرصت را می‌دهند که در مقابل مشتریان و فروش زمین قرار بگیرد.

استفاده از واسطه مزایا و معایبی دارد. فروشگاه های اینترنتی بزرگ دارای بازدید کننده های فوق العاده زیاد، ترافیک بالا و… می باشند و زمانی که شما محصولات و کالاهای خود را برای فروش به این سایت ها می سپارید خیالتان راحت خواهد بود که شمار زیادی از آنها به فروش خواهند رسید.

همچنین مزیت دیگری که این کار دارد این است که زمانی که فروشگاه های اینترنتی بزرگ، محصولات شرکت های دیگر را در سایت خود قرار می دهند پس از مدتی بازدیدکننده های سایت آنها نیز افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد که این خود می تواند سود دهی فروشگاه اینترنتی را افزایش دهد.

اما اولین عیبی که به این روش فروش آنلاین وارد می شود این است که درآمد حاصل از  فروش محصولات به صورت مستقیم به کیف پول شما وارد نخواهد شد. چون فروش محصولات به صورت غیر مستقیم و توسط فروشگاه واسط انجام می شود و پس از فروش محصولات مدت زمان زیادی طول می کشد تا پول به حساب شما واریز شود.

پرداخت و حمل و نقل

میزان پرداختی و هزینه ارسال کالا را برای مشتری در نظر بگیرید. درآمد خود را برای مالیات پیگیری کنید. حتی به عنوان یک چالش جانبی، این در دراز مدت برای ردیابی درآمد شخصی شما بهتر خواهد بود.

حمل و نقل نیز مهم است که در نظر گرفته شود. مگر اینکه الگوها یا طرح هایی را برای استفاده به صورت آنلاین ارائه دهید، می خواهید همه گزینه های حمل و نقل و مقرون به صرفه بودن آنها را بررسی کنید.

حمل و نقل رایگان یک تاکتیک خوب برای ترغیب مشتریان به خرید است، اما شما باید هزینه های حمل و نقل را خودتان جذب کنید. اگر هزینه‌های حمل و نقل نسبت به شرکت مخابراتی انتخابی شما در منطقه شما روند صعودی داشته باشد، پیشنهاد فروش یا سایر مشوق‌ها ممکن است ایده بهتری باشد.

چطوری فروش اینترنتی راه بندازیم؟

محصولات خود را به صورت آنلاین بازاریابی کنید

هنگامی که آماده فروش هستید، تبلیغات برای کمک به کسب و کار شما برای دیده شدن و فروش محصولات بسیار مهم است. روش‌های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد، از رسانه‌های اجتماعی گرفته تا تبلیغات PPC، و معمولاً می‌خواهید در کانال‌های متعددی تبلیغ کنید. در اینجا راه های اصلی برای بازاریابی آنلاین محصولات وجود دارد:

در پایان

ایده ها عالی هستند، اما این اجراست که تفاوت را ایجاد می کند. اکنون زمان آن است که محصولاتی را که قرار است بفروشید نهایی کنید، فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید و ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد

بیشتر بخوانید:

مزایای فروشگاه اینترنتی (سایت فروشگاهی) چیست؟

استراتژی فروش آنلاین و تقویت فروش آنلاین سایت

مشکلات فروش اینترنتی و نحوه حل آنها؛ فروش بیشتر اینترنتی

چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟

چالش‌های فروشگاه اینترنتی و روش های حل آنها؛ ۲۰ نکته مهم

دیدگاهتان را بنویسید