×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ مزایای فروشگاه اینترنتی (سایت فروشگاهی) چیست؟
تاریخ انتشار : 15 فروردین 1402 زمان مطالعه : 10 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

مزایای فروشگاه اینترنتی (سایت فروشگاهی) چیست؟

مزایای فروشگاه اینترنتی (سایت فروشگاهی) چیست؟

فروشگاه‌های اینترنتی با سرعت خیره کننده‌ای در حال رشد هستند، به طوری که فروش آنلاین در حال حاضر حدود یک چهارم کل بازار خرده فروشی را تشکیل می‌دهد.

خرده‌فروشانی که تجارت الکترونیک را نادیده می‌گیرند، ممکن است شاهد کاهش تجارت خود باشند زیرا مشتریان همچنان به سفارش آنلاین محصولات روی می‌آورند.

با این حال قبل از تصمیم‌گیری در مورد تجارت آنلاین یا عدم معامله، باید به دقت فکر کنید و همه مزایا و معایب با پشتوانه تحقیقات بازار خوب را بسنجید.

1. دسترسی آسان به بازار

از بسیاری جهات دسترسی به بازار برای صاحبان کسب و کار هرگز آسان‌ نبوده است. بازارهای آنلاین مانند eBay و آمازون به هر کسی اجازه می‌دهد تا یک فروشگاه آنلاین ساده راه‌اندازی کند و محصولات را در عرض چند دقیقه بفروشد.

این حالت در شرایطی است که خودان صاحب سایتی برای فروش نباشید. در غیر این صورت نیز به راحتی می‌توانید با ر اه‌اندازی یک سایت یا پیچ اینستاگرامی فروش را آغاز کنید و به آسانی به بازار دسترسی پیدا کنید.

2. کاهش هزینه‌ها

فروشگاه اینترنتی می‌تواند نیاز به محل‌های خرده‌فروشی گران‌قیمت و کارکنان رو به مشتری را برطرف کند و به شما این امکان را می‌دهد تا در بازاریابی بهتر و تجربه مشتری در سایت تجارت الکترونیک خود سرمایه‌گذاری کنید.

3. پتانسیل رشد سریع

 فروشگاه اینترنتی محدودیت‌های بازار سنتی را از بین می‌برد. با یک استراتژی بازاریابی دیجیتال خوب و برنامه‌ای برای افزایش سیستم‌های انجام سفارش، می‌توانید پاسخ دهید و فروش رو به رشد را افزایش دهید.

4. گسترش بازار

فروشگاه‌های اینترنتی یک مزیت عمده نسبت به خرده فروشان مستقر در محل دارد، توانایی گسترش سریع بازار خود فراتر از مشتریان محلی است. ممکن است تقاضای زیادی برای محصولات خود در شهرهای مختلف دیگر پیدا کنید.

همچنین می‌توانید با بازاریابی هدفمند، ارائه وب سایت خود به زبانی دیگر یا شاید همکاری با یک شرکت خارج از کشور به آن پاسخ دهید.

 5. تبلیغات و بازاریابی مقرون به صرفه

صاحبان فروشگاه‌هاب اینترنتی مجبور نیستند برای تبلیغ اقلام خود پول زیادی خرج کنند. دنیای تجارت الکترونیک چندین راه مقرون به صرفه و سریع برای بازاریابی آنلاین دارد. بازارهای تجارت الکترونیک کانال های بصری هستند و فروشندگان واقعاً می‌توانند محصول خود را به نمایش بگذارند.

به عنوان مثال، فروشندگان آمازون می‌توانند از ابزارهای تبلیغاتی برای افزودن فیلم، اینفوگرافیک، تصاویر با وضوح خوب استفاده کنند. بسیاری از بازارهای تجارت الکترونیک ابزارهای بینش مشتری را ارائه م‌ دهند که می‌تواند برای تجزیه و تحلیل مشتریان استفاده شود.

 6. انعطاف پذیری برای مشتریان

مزیت مهم فروشگاه‌های اینترنتی این است که فروشندگان می‌توانند انعطاف‌پذیری را برای مشتریان فراهم کنند. فروشنده می‌تواند کالای خود را در هر مکان و هر زمان عرضه کند.

مشتریان همیشه در یک بازار تجارت الکترونیک حضور دارند. احتمالا به دلیل امکاناتی که به دست می‌آورند، برای خریدهای تکراری آنلاین بازخواهند گشت. این تسهیلات شامل ارسال رایگان (معمولاً با حداقل ارزش سبد خرید)، تحویل سریع سفارش، معاملات و تخفیف‌ها، مزایای اشتراک است.

7. مشارکت مشتریان در فروش

مشتریان فروشگاه‌های اینترنتی نظرات خود را در مورد چیزهایی که می‌خرند به اشتراک می‌گذارند. بررسی‌های خوب منجر به دو مزیت اضافی تجارت الکترونیک می‌شود.

  • یکی این است که خریداران بر اساس تعداد نظرات مثبت به فروشگاه شما اعتماد می‌کنند.
  • مورد دیگر این است که می‌تواند به شما کمک کند اقلام پرفروش خود را شناسایی کنید.

 8. مقایسه محصول و قیمت

در فروشگاه‌های اینترنتی فروشندگان می‌توانند محصولات را با استفاده از ابزار یا به تنهایی مقایسه کنند. این به آنها ایده خوبی از جایگزین‌های محصول موجود نرخ‌های استاندارد، در صورت برآورده نشدن نیاز محصول، می‌دهد.

مقایسه آنلاین سریعتر است و بسیاری از محصولات را پوشش می‌دهد به صرفه جویی در زمان هنگام انجام این مقایسه کمک می‌کند، زیرا تمام جزئیات در سایت خرید موجود است.

در یک فروشگاه فیزیکی، فروشندگان ممکن است نتوانند به جزئیات زیادی دسترسی داشته باشند. آنها فقط اطلاعات بهتری در مورد موجودی خود دارند. این یک مزیت دیگر برای مشتری نیز هست. وقتی مردم بسیاری از اقلام را آماده خرید می‌بینند، نسبت به خرج کردن آن احساس اطمینان بیشتری می‌کنند.

مزایای فروشگاه اینترنتی (سایت فروشگاهی) چیست؟

 9. پاسخ سریعتر به تقاضاهای خریدار

هر تعاملی با شروع فروش آنلاین سریعتر است. بازارهای تجارت الکترونیک یک سیستم تدارکات یا تحویل ساده را به شما ارائه می‌دهند.

این بدان معنی است که سفارش خریداران به درستی به دستشان می‌رسد. مدیریت برگرداندن محصول یک امتیاز مثبت دیگر است که می‌توان آن را به سرعت مدیریت کرد. شما یا مبلغ پرداختی را بازپرداخت می‌کنید یا جایگزینی می‌دهید.

حتی می توان در هنگام پاسخگویی به تقاضاهای بازار، اقدامات سریع را اعمال کرد. وقتی یک خریدار می بیند که کالایی موجود نیست، می تواند روی گزینه “به من اطلاع بده” کلیک کند.

هنگامی که آن کالا دوباره برای فروش در دسترس است، به او اطلاع می‌دهد. همچنین به فروشندگان اطلاع می‌دهد که باید آن کالا را مجدداً ذخیره کنند تا بتوانند خریداران بیشتری پیدا کنند.

سوالات متداول از فروشندگان آنلاین

مزایای بسیار زیادی برای فروشگاه‌های اینترنتی و تجارت الکترونیک وجود دارد. جای تعجب نیست که بازارهای تجارت الکترونیک بهترین راه برای فروش آنلاین هستند. فروشگاه‌]ای اینترنتی تعدادی خدمات، ابزار، گزینه‌ها را ارائه می‌دهند.

اما چگونه می‌توان یک کسب و کار اینترنتی داشت و از مزایای آن بهره‌مند شد. برای درک این موضوع به چند سوال باید پاسخ داد:

چگونه یک بازار تجارت الکترونیکی را انتخاب کنم که برای من مناسب است؟

_قبل از شروع فروش آنلاین از طریق یک بازار تجارت الکترونیک، بررسی کنید تا ببینید چه چیزی در دسترس است. در مرحله بعد این فهرست از شایستگی های اساسی تجارت الکترونیک را برای انتخاب آسان تر و مناسب در نظر بگیرید.
_ نوع محصولی را که می فروشید در نظر بگیرید. برخی از بازارها به لباس، لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی مصرفی اختصاص دارند.
_ تمام ابزارهای ساخته شده برای فروشندگان را مرور کنید. مواردی مانند ایجاد فهرست محصولات، ردیابی موجودی، بازخورد مشتریان و غیره.
_ از تمام ابزارهای ساخته شده برای مشتریان استفاده کنید. بازار کاربر پسندی است که خریداران را قادر می سازد به راحتی اقلام، درگاه های پرداخت، پیوند رسانه های اجتماعی و غیره را جستجو کنند.

چگونه با یک فروشگاه اینترنتی فروشنده بهتری باشید؟

 چندین راه ساده برای استفاده از مزیت‌های تجارت الکترونیک وجود دارد. شما با ثبت نام شروع می‌کنید و لیست محصولات خود را لیست می‎‌کنید. بخش بعدی برنامه‌ریزی فروش خود را برای جذاب کردن کالای شما است. این می تواند تخفیف های جذاب، کوپن هایی برای تشویق مشتری به خرید اضافه کند.‌‌
_  فهرست اقلام خود را با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی داده شده در داشبورد خود ایجاد کنید.
_  برخی از شرایط فروش، هشدارها و پیشنهادات تبلیغاتی را به موارد خود اضافه کنید.
_ سیاست‌های بازگشت، گزینه‌های پرداخت، در دسترس بودن را در صورت لزوم توضیح دهید.

مزایای برتر برای فروشگاه اینترنتی شما چیست؟

وقتی در یک بازار اینترنتی می‌فروشید، چیزهای زیادی برای به دست آوردن دارید. شما مشتریان بیشتر، کنترل بیشتر، مدیریت موجودی آسان‌تر، سیستم‌های بازده و تحویل آسان‌تر دارید. حتی راه هایی برای ارائه مزایای به خریداران شما وجود دارد.
_  شما می‌توانید انتخاب خود را از حالت‌های پرداخت تنظیم کنید.
_  می‌توانید انتخاب خود را از روش‌های تحویل تنظیم کنید.
_ نحوه دسترسی مشتریان به شما یا ارسال سوالات را انتخاب کنید.
_ شما به سادگی باید شناسه های مورد نیاز، مجوزها، اطلاعات محصول را آپلود کنید.

آیا موانعی برای فروش در فروشگاه اینترنتی وجود دارد؟

موانع ورود بسیار کم است و حداقل سرمایه گذاری برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لازم است. راه اندازی فروشگاه شما یک فرآیند آسان است. چنین بازارهایی شما را در معرض میلیون‌ها مشتری بالقوه قرار می‌دهند. می‌توانید به سرعت شروع به فروش کنید.

معایب فروشگاه‌های اینترنتی

هزینه‌های وب سایت

برنامه‌ریزی، طراحی، ایجاد، میزبانی، ایمن‌سازی و نگهداری یک وب سایت تجارت الکترونیک حرفه‌ای ارزان نیست. به خصوص اگر انتظار حجم فروش زیاد و رو به رشد را دارید.

هزینه‌های زیرساخت

حتی اگر هزینه‌ای برای اجازه فضای فروشگاه نداده‌اید باید به هزینه‌های فضای فیزیکی برای انجام سفارش، انبار کالا، رسیدگی به بازگشت و پرسنل برای این وظایف فکر کنید.

امنیت و تقلب

رشد فروشگاه‌های اینترنتی توجه عناصر مجرم پیچیده را به خود جلب کرده است. اگر روی جدیدترین سیستم‌های امنیتی برای محافظت از وب‌سایت و فرآیندهای تراکنش خود سرمایه‌گذاری نکنید، می‌تواند به شهرت کسب‌وکارتان آسیب جدی وارد شود.

مسائل حقوقی

دستیابی به تجارت الکترونیک و قانون می‌تواند یک چالش باشد و شما باید از حقوق اضافی مشتری که به فروش آنلاین پیوست م‌ی شود آگاه باشید و برای مقابله با آنها برنامه‌ریزی کنید.

هزینه های تبلیغات

در حالی که بازاریابی آنلاین می‌تواند یک روش بسیار کارآمد برای جذب مشتریان مناسب به محصولات شما باشد، بودجه سخاوتمندانه‌ای را می‌طلبد.

اعتماد مشتری

ایجاد یک نام تجاری قابل اعتماد، به خصوص بدون کسب و کار فیزیکی با سابقه و تعامل چهره به چهره بین مشتریان و کارکنان فروش، می‌تواند دشوار باشد. شما باید هزینه‌ها یا راه اندازی یک سیستم خدمات مشتری خوب را به عنوان بخشی از پیشنهاد آنلاین خود در نظر بگیرید.

از بین رفتن خرده فروشان محلی

اگر همه شروع به انجام تمام خریدهای خود به صورت آنلاین کنند، همه فروشگاه‌های محلی از بین می‌روند.


مزایای فروشگاه اینترنتی (سایت فروشگاهی) چیست؟

در پایان

مزایا و معایب فروشگاه‌های اینترنتی بسیار زیاد است و حتی فراتر از موارد ذکر شده در این مقاله است. همه چیز، از جمله فروشگاه‌های اینترنتی، دارای معایب و مزایایی هستند، بنابراین نحوه استفاده از آن در جایگاه فروشنده یا مشتری هر یک کاملا به خود شخص بستگی دارد.

در نتیجه، همیشه باید از اقلام استفاده کرد و در عین حال پیامدهای منفی آنها را در نظر گرفت. مشتریان باید مراقب باشند که به طور موثر از خرید آنلاین استفاده کنید و در عین حال در نظر داشته باشید که به خرید آنلاین معتاد نشوید.

علاوه بر این، ما باید با خریدهای منظم از فروشندگان منطقه ای تلاش کنیم و از آنها حمایت کنیم. از طرفی فروشندگان باید مراقب خطرات احتمالی فضای اینترنت باشند و برای حفظ مشتریان خود همراه با صداقت تلاش کنند.

برای تبلیغات و فروش بیشتر به ما اعتماد کنید

بعد از ایجاد فروشگاه اینترنتی نیاز به تبلیغات دارید و بهتر است کار تبلیغات پولی خود را از یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغاتی مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

مقالات بیشتر :

چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟

۱۰ ویژگی فروشگاه آنلاین موفق؛ سایت فروشگاهی موفق

پیشنهاد بهترین کمپین ها برای تبلیغات فروشگاه اینترنتی

۵۰ شعار تبلیغاتی برای فروشگاه اینترنتی

روش تبلیغات فروشگاه اینترنتی با بهترین بازدهی

استراتژی فروش آنلاین و تقویت فروش آنلاین سایت

چالش‌های فروشگاه اینترنتی و روش های حل آنها؛ ۲۰ نکته مهم

مشکلات فروش اینترنتی و نحوه حل آنها؛ فروش بیشتر اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید