×
صفحه اصلی تبلیغات چگونه تبلیغ‌ نویسی کنیم؛ راهکارهای یاد گرفتن تبلیغ‌ نویسی
تاریخ انتشار : 10 تیر 1402 زمان مطالعه : 10 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

چگونه تبلیغ‌ نویسی کنیم؛ راهکارهای یاد گرفتن تبلیغ‌ نویسی

چگونه تبلیغ‌ نویسی کنیم؛ راهکارهای یاد گرفتن تبلیغ‌ نویسی

اگر به نوشتن علاقه دارید و استعدادی در انتقال واضح ایده‌ها دارید، ممکن است حرفه تبلیغ‌ نویسی برای شما مناسب باشد. تبلیغ‌نویس‌ها، محتوای جذاب و متقاعدکننده‌ای برای وب سایت‌ها، بروشورها، بیلبوردها، ایمیل‌ها، کاتالوگ‌ها و تبلیغات ایجاد می‌کنند.

با یادگیری روند تبدیل شدن به یک تبلیغ‌نویس، می‌توانید ارزیابی کنید که آیا این نقش برای شما مناسب است یا خیر و برای شروع یک حرفه تبلیغ‌نویسی تلاش کنید.

در ادامه این متن، درباره این که چگونه باید تبلیغ‌نویسی را یاد گرفت، نحوه تبدیل شدن به تبلیغ‌نویس را توضیح می‌دهیم، کارهایی را که تبلیغ‌نویس‌ها انجام می‌دهند، ارائه انواع، حقوق و مهارت‌های معمولی آن‌ها و پاسخ‌هایی به سوالات مربوط به کار تبلیغ‌نویسی را توضیح می‌دهیم.

یک تبلیغ‌نویس چه می‌کند؟

یک تبلیغ‌نویس محتوای متقاعدکننده‌ برای نشریات دیجیتال و چاپی ایجاد می‌کند. آنها راه‌های خلاقانه‌ای برای تبدیل ایده‌ها به محتوای قانع‌کننده برای خواندن یک کسب‌وکار یا مشتری دیگر پیدا می‌کنند. سایر وظایف یک تبلیغ‌ نویس عبارتند از:

  • _ برقراری ارتباط با مشتریان، ویراستاران و مدیران پروژه برای درک بهتر تکالیف رایتینگ
  • _ انجام تحقیقات گسترده برای حمایت از ایده‌ها
  • _مطالعه ویژگی‌های فروش محصولات و خدمات
  • _ همکاری با متخصصان در زمینه خدمات مشتری، بازاریابی و فروش
  • _ توصیه در محتوا و استراتژی‌های اساسی برای تشویق خوانندگان به عمل
  • _ ویرایش محتوا برای منعکس کردن برند مشتری

انواع تبلیغ‌نویسی چیست؟

نوشتن یک متن تبلیغاتی ممکن است برای کارفرماهخای مختلف باشد. بر اساس اینکه تبلیغ‌نویس‌ها برای چه کسی کار می‌کنند، به چند دسته تقسیم می‌شوند:

تبلیغ‌نویس‌های آژانس

این کپی رایترها برای آژانس‌هایی کار می‌کنند که به چندین مشتری خدمات ارائه می‌دهند. در حالی که ممکن است در یک صنعت به عنوان یک تبلیغ‌نویس آژانس تخصص داشته باشید، معمولاً بر اساس مشتریانی که آژانس نمایندگی می‌کند، تجربه متفاوتی دارید. اگر تصمیم به گرفتن موقعیت آژانس دارید، می‌توانید انتظار داشته باشید که در محیط های کاری سریع کار کنید.

تبلیغ‌نویس‌های شرکتی

این تبلیغ‌نویس‌ها برای یک شرکت کار می‌کنند. در یک موقعیت شرکتی، شما معمولاً برای برقراری ارتباط با نام تجاری یک کسب و کار و جذب مخاطبان هدف، محتوا می‌نویسید. همچنین می‌توانید انتظار داشته باشید که نسخه‌های منظمی درباره یک موضوع ثابت ایجاد کنید.

تبلیغ‌نویس‌های آزاد

این تبلیغ‌نویس‌ها به طور مستقل برای طیف گسترده‌ای از مشتریان کار می‌کنند. در نقش فریلنسری، شما معمولاً ساعات کاری انعطاف پذیری دارید و مطالبی را در مورد موضوعات مختلف می‌نویسید.

به عنوان مثال، می‌توانید نسخه‌ای برای شرکت‌های حقوقی، رستوران‌ها و آژانس‌های ورزشی ایجاد کنید. همچنین می‌توانید به هر تعداد شغلی که دوست دارید متعهد شوید.

چگونه تبلیغ‌ نویسی کنیم؛ راهکارهای یاد گرفتن تبلیغ‌ نویسی

تبلیغ‌نویس‌ها برای کار به چه مهارت‌هایی نیاز دارند؟

در اینجا مهارت‌های ضروری برای موفقیت در نقش تبلیغ‌نویسی وجود دارد:

ارتباط

تقریباً هر جنبه‌ای از نقش یک تبلیغ‌نویس شامل انتقال پیام به دیگران است. ارتباط موثر یعنی تبادل اطلاعات با دیگران برای درک آنها. این شامل بیان افکار و ایده های واضح به صورت شفاهی یا نوشتاری است. ارتباط موثر همچنین شامل گوش دادن فعالانه به درخواست‌های مشتری، دستورالعمل‌های کارفرما و پیشنهادات هم تیمی است.

خلاقیت

در حالی که تبلیغ‌نویس‌ها معمولاً دستورالعمل‌ها را دنبال می‌کنند تا نیازهای مشتری را برآورده کنند، آنها همچنین به خلاقیت نیاز دارند تا خود را به روش‌های اصلی بیان کنند. خلاقیت توانایی ایجاد ایده‌ها یا راه حل‌های جدید است. برای تبلیغ‌نویس‌ها، این شامل نزدیک شدن به هر موضوع از منظری جدید، انتخاب کلمات خوب و ساختاربندی جملات برای جلب توجه مخاطب هدف است.

مدیریت زمان

کار به عنوان یک تبلیغ‌نویس معمولا شامل نوشتن چندین نسخه در روز است. مدیریت زمان توانایی استفاده موثر از زمان و رعایت تمام ضرب الاجل‌ها است. توسعه این مهارت به تبلیغ‌نویس‌ها این امکان را می‌دهد که تعادل کار و زندگی سالم را حفظ کنند و برای هر تکلیف محتوای جذاب ایجاد کنند.

تصمیم گیری

تبلیغ‌نویس‌ها تصمیماتی می‌گیرند که می‌تواند بر نتایج محتوا تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، آنها معمولاً ارتباط نتایج موتورهای جستجو را با وظایف نوشتن ارزیابی می‌کنند و رویکردهایی را برای تکالیف انتخاب می کنند. داشتن مهارت های عالی تصمیم‌گیری میتواند به انتخاب مداوم گزینه مناسب برای یک موقعیت کمک کند.

کار گروهی

تبلیغ‌نویس‌ها معمولاً به عنوان بخشی از یک تیم بازاریابی دیجیتال کار می‌کنند. بسته به موقعیت و شرکت، آنها ممکن است با ویراستاران، مدیران پروژه، طراحان محصول و متخصصان بازاریابی همکاری کنند. درک نحوه کار با دیگران برای رسیدن به یک هدف مشترک می‌تواند به یک تبلیغ‌نویس کمک کند تا موفق شود.

توجه به جزئیات

ویرایش و تصحیح نسخه‌ها جنبه مهمی از نقش یک تبلیغ‌نویس است. در حالی که تصحیح شامل تصحیح اشتباهات املایی و گرامری است، ویرایش از وضوح زبان، خوانایی نسخه بهبود می‌یابد و لحن آن را بررسی می‌کند. توجه به جزئیات مهارت مهمی است که تبلیغ‌نویس‌ها می‌توانند از آن برای ایجاد نوشته‌های خوب استفاده کنند.

پژوهش

تبلیغ‌نویس‌ها برای تهیه نسخه‌های جذاب به دنبال اطلاعاتی از منابع مختلف هستند. توسعه مهارت‌های تحقیقاتی قوی می‌تواند به آنها کمک کند تا اطلاعات مورد نیاز برای محتوای متقاعد کننده را کشف کنند. این مهارت برای اطمینان از صحت و اعتبار محتوا نیز مهم است.

راهکارهای یاد گرفتن تبلیغ‌نویسی :

1. بر نوشتن متقاعد کننده مسلط شوید

اگر می‌خواهید به عنوان یک تبلیغ‌نویس درآمد کسب کنید، ضروری است که یاد بگیرید چگونه محتوای مورد نیاز شرکت‌ها را بنویسید.

تبلیغ‌نویسی هدف خاصی دارد. چه در قالب ایمیل، صفحه فروش، بروشور، آگهی یا چیز دیگری، نسخه شما باید خوانندگان را متقاعد کند که اقدامی انجام دهند.

نحوه نگارش و قالب بندی وبلاگ‌ها، نامه‌های فروش را مطالعه کنید. ایمیل‌ها، بروشورها و پست‌هایی که برای شما جذاب هستند را مرور کنید.

بفهمید چه چیزی توجه شما را جلب و شما را وادار به اقدام کرده است. نویسندگانی که نسخه‌ای را ایجاد می‌کنند که خوانندگان خود را درگیر می‌کند به چند مهارت اساسی و تکنیک‌هایی تکیه می‌کنند و هنگامی که بدانید آنها چه مواردی هستند، در همه جا متوجه آنها خواهید شد.

2. بازاریابی دیجیتال را یاد بگیرید

دیجیتال مارکتینگ را به عنوان هر شکلی از بازاریابی در اینترنت در نظر بگیرید. این بدان معنی است که فرصت های زیادی برای شما وجود دارد تا بتوانید تبلیغ‌نویسی را انجام دهید.

برای مثال صفحه فرود صفحه‌ای است که خواننده پس از کلیک بر روی پیوندی که در یک آگهی یا ایمیل وجود دارد، در آن فرود می‌آید و متن صفحه فرود با یک پیام واضح برای جذب و تبدیل خوانندگان نوشته شده است. باید توجه خواننده را با عنوانی جلب کنید که علاقه آنها را برانگیزد به همین ترتیب شما باید نوشتن برای ایمیل، وبلاگ و سوشال مدیا را یاد بگیرید.

3. با آخرین روندهای تبلیغ‌نویسی به روز باشید

بهترین تبلیغ‌نویس‌ها با روندهای جدید، تغییرات در صنعت و نیازهای مشتری در حال تغییر همراه هستند. مطالعه و تحقیق گام‌های اساسی برای تبدیل شدن به یک نویسنده موفق و یکی از ساد‌ ترین راه ها برای یادگیری کپی رایتینگ است.

کپی رایترها به طور مداوم خود را آموزش می‌دهند. آنها می‌خواهند بدانند که آیا فرصتی برای انتقال مهارت‌ها و تجربیات خود به سایر زمینه‌ها وجود دارد تا انتخاب شغل خود را گسترده‌تر کنند. روشی که مردم اطلاعات را جذب می‌کنند دائماً در حال تغییر است و همچنین کپی رایتینگ شما نیز باید تغییر کند.

4. بهترین نسخه خود را بشناسید

برای به حداکثر رساندن پتانسیل درآمد خود، باید به طور مداوم فرآیند خود را اصلاح کنید. استفاده از الگوها و طرح‌های مقاله‌نویسی، و نشانک‌گذاری سایت‌هایی که اغلب برای تحقیق استفاده می‌کنید، راه‌های عالی برای افزایش زمان صرف نوشتن و در نتیجه افزایش درآمد شما هستند.

متوجه خواهید شد که اصلاح روش‌های خود بر اساس انواع تبلیغ‌نویسی که در آن تخصص دارید، به ساده‌تر شدن فرآیند کمک می‌کند و به شما امکان می‌دهد هوشمندانه‌تر کار کنید نه سخت‌تر. آزمایش کنید تا ببینید چه زمان‌هایی از روز به عنوان نویسنده موثرتر هستید. هنگامی که ساعات اوج خلاقیت خود را شناختید، برنامه خود را بر اساس آنها تنظیم کنید.‌

نکته دیگر این است که با نوشتن بخش‌هایی شروع کنید که تسلط بیشتی روی آنها دارید. شاید در مقدمه‌ها عالی باشید یا در جمع‌بندی‌ها فوق‌العاده باشید. مهم نیست از کجا شروع کنید، وقتی کلمات شروع به جاری شدن کردند، در مسیر درستی هستید. هنگامی که اولین پیش‌نویس خود را تمام کردید، دور شوید.

می‌توانید مقاله خود را برای چند ساعت یا یک یا دو روز کنار بگذارید. وقتی ذهنتان آرام و سرحال است، به پیش نویس بازگردید، آن را بخوانید و هر گونه ویرایش مورد نیاز را در لحن صدا، ساختار و عبارت های نامناسب انجام دهید. سپس دوباره آن را بخوانید و املا و دستور زبان را بررسی کنید.

هنگامی که احساس کردید آماده است، چک لیست مشتری را یک بار دیگر بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام الزامات را برآورده کرده اید. سپس آن را برای مشتری خود ارسال کنید. هرچه بیشتر بنویسید، بیشتر می‌توانید راه هایی برای اصلاح فرآیند خود و افزایش کیفیت محتوای خود بیابید.

چگونه تبلیغ‌ نویسی کنیم؛ راهکارهای یاد گرفتن تبلیغ‌ نویسی

چگونه یک تبلیغ‌نویس شویم؟

اگر این مسیر شغلی شما را هیجان زده کرد، این مراحل را دنبال کنید تا چگونه یک کپی رایتر شوید:

1. در باره این شغل تحقیق کنید

در مورد تبلیغ‌نویسی تحقیق کنید و درک کنید که چرا تبلیغ‌نویس‌ها برای مشاغل مهم هستند. بسیاری از شرکت ها برای تبدیل ابتکارات بازاریابی به محتوای جذاب، کپی رایترها یا تبلیغ‌نویس‌ها را استخدام می‌کنند. این متخصصان خلاق همچنین برای اطلاع رسانی به مخاطبان هدف در مورد یک موضوع با استفاده از مقالات، مطالعات موردی و کمپین‌های ایمیل مهم هستند.

تحقیق در مورد تبلیغ‌نویسی همچنین مستلزم شناسایی تخصص‌هایی است که ممکن است مورد علاقه شما باشد. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید در ایجاد محتوا بر روی برنامه های نرم افزاری تخصص داشته باشید. با یادگیری بیشتر در مورد کپی رایتینگ، می توانید درک کنید که چگونه این نقش در برنامه‌های ارتباطی و بازاریابی یک شرکت قرار می‌گیرد.

2. مدرک تحصیلی را در نظر بگیرید

در حالی که تحصیلات رسمی معمولاً شرط لازم برای تبدیل شدن به یک تبلیغ‌نویس نیست، بسیاری از کپی‌رایترهای حرفه‌ای مدرک لیسانس را دریافت می‌کنند. رشته‌هایی که می توانید در نظر بگیرید عبارتند از: ادبیات، روزنامه نگاری، بازاریابی و تبلیغات. دوره های آموزشی این برنامه‌ها می‌تواند مهارت‌های ارتباطی ارزشمند، تفکر انتقادی، فروش، بازاریابی و تفکر منطقی را در اختیار شما قرار دهد که برای شروع یک حرفه کپی رایتینگ مهم است.

همچنین می‌توانید برنامه‌های نویسندگی خلاق ارائه شده توسط موسسه‌های معتبر را تکمیل کنید یا دوره های کپی رایتینگ را به صورت آنلاین بگذرانید.

اگر پیشینه ای در زمینه کپی رایتینگ مورد علاقه شما داشته باشید، ممکن است کارفرمایان شما را دارایی ارزشمندتری ببینند. به عنوان مثال، اگر سابقه دامپزشکی دارید، ممکن است مطالب قانع کننده‌تری در مورد حیوانات خانگی بنویسید.

3. نقاط قوت خود را شناسایی کنید

به عنوان یک تبلیغ‌نویس، شما ممکن است انواع مختلفی از محتوا را بنویسید، مانند اسناد فنی، بررسی محصول، بیانیه‌های مطبوعاتی و ایمیل. شناسایی نوع مناسب با نقاط قوت شما می‌تواند به موفقیت شما کمک کند.

انتخاب یک جنبه تخصصی نیز می‌تواند به شما کمک کند تا روی ایجاد یک برند شخصی تمرکز کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک کپی‌رایتر بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) هستید، کسب‌وکارها ممکن است شما را به عنوان یک کاندیدای امیدوارکننده برای ایجاد محتوایی که رتبه بالایی در موتورهای جستجو دارد، معرفی کنند.

4. مهارت‌ها خود را ارتقا دهید

یک نمونه کار ایجاد کنید تا به کارفرمایان یا مشتریان نشان دهید که چه ارزش و کیفیت نوشتاری را می‌توانید ارائه دهید. پورتفولیو سندی است که تجربه شما و پروژه‌های اخیر تکمیل شده را توصیف می‌کند. به عنوان مثال، ممکن است نامه‌های فروش یا صفحات وب را که ایجاد کرده‌اید اضافه کنید.

پورتفولیو همچنین مشتریان و کارفرمایان را از توانایی شما در انتقال واضح اطلاعات به مخاطبان هدف آگاه می‌کند.

بسته به مشتری یا کارفرما، شما همچنین می‌توانید رزومه خود را برای درخواست های شغلی آماده کنید. از این اسناد درخواست برای تأکید بر مجموعه مهارت، تجربه، پیشینه تحصیلی و اهداف حرفه‌ای خود استفاده کنید.

چگونه تبلیغ‌ نویسی کنیم؛ راهکارهای یاد گرفتن تبلیغ‌ نویسی

در پایان

در انتهای بهتر است درباره حقوق این شغل نیز صحبت کنیم. میانگین حقوق بسته به ارزشی که می‌توانید ارائه دهید، ممکن است با مشتریان یا کارفرمایان در مورد دستمزد بالاتر مذاکره کنید. همچنین اگر به عنوان کارمند داخلی یک آژانس یا شرکتی کار می‌کنید، ممکن است مزایای دیگری مانند حق بیمه و مرخصی با حقوق دریافت کنید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید :

تبلیغ نویسی موفق و راه حل گام به گام آن

۱۶ راه ساده محصول نویسی که منجر به فروش می شود

نمونه جملات کال تو اکشن؛ ۵۰ کال تو اکشن جذاب

دیدگاهتان را بنویسید