×
صفحه اصلی تبلیغات نکات افزایش مشتری برای کسب و کار ها در فضای حقیقی
تاریخ انتشار : 04 اردیبهشت 1402 زمان مطالعه : 11 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

نکات افزایش مشتری برای کسب و کار ها در فضای حقیقی

نکات افزایش مشتری برای کسب و کار ها در فضای حقیقی

جذب مشتریان جدید به صورت خودکار اتفاق نمی‌افتد و باید برای دستیابی به آن تلاش کرد. کاملا واضح است که بدون مشتری، شما کسب و کاری ندارید، اما جذب مشتری کا راحتی نیست و شما باید راه هایی برای رسیدن به آنها پیدا کنید، آنها را جذب کنید و آنها را برای خرید بیشتر و تکرار خرید بازگردانید.

کسب و کار شما به یک برنامه بازاریابی نیاز دارد که به چگونگی جذب مشتری و افزایش فروش بپردازد.

یک طرح بازاریابی شاید کمی ترسناک به نظر برسد، اما نگران نباشید. راهی است که می‌توانید به راحتی آن را طی کنید و با استفاده از ترفندهایی در فضای واقعی و مجازی بر تعدد مشتریان خود اضافه کنید.

چرا افزایش فروش مهم است؟

شما می‌توانید بهترین محصول را بسازید، خدمات درجه یک بسازید و خلاقانه‌ترین ایده را داشته باشید، اما برای موفقیت و کسب مشتری، باید آن محصول، خدمات یا ایده را بفروشید.

فروش برای رشد هر کسب و کاری ضروری است زیرا منبع اصلی درآمدی است که برای رونق کسب و کار مورد نیاز است. افزایش فروش یک کسب و کار به یکباره اتفاق نمی‌‍افتد.

این نتیجه استراتژی های به خوبی ترسیم شده است. بسته به جهت و نیاز شرکت، تاکتیک های فروش ممکن است متفاوت باشد، اما راه‌های کلی وجود دارد که می‌تواند برای هر کسب و کاری اعمال شود.

بنابراین، از کجا شروع کنیم؟  فروش سنگ بنای هر کسب و کار موفقی است زیرا منبع اصلی درآمدزایی است که به شرکت اجازه می دهد به رشد خود ادامه دهد، به بازارهای جدید دست یابد و درآمد بیشتری کسب کند.

نقش مهم فروش این است که خواسته ها و نیازهای مشتری را بهتر بسنجید، نیازهای جدید بدست آورید و فروش خود را افزایش دهید تا سود بهتری را مشاهده کنید.

استراتژی فروش چیست؟

برای اینکه کسب و کار خود را در محیط کسب و کار در حال تغییر امروز موفق نگه دارید، باید یک استراتژی فروش برنده برای غلبه بر رقابت شدید و افزایش فروش ایجاد کنید.

چهار عنصر ضروری برای برنامه ریزی استراتژی فروش وجود دارد: محصول، قیمت گذاری، قرار دادن و تبلیغ.

چهار روش افزایش فروش در فضای حقیقی با ایجاد یک محصول منحصر به فرد، قرار دادن آن در قیمت مناسب، در مکان مناسب و در زمان مناسب.

تولید – محصول

محصول کالا یا خدمتی است که باید خواسته ها و نیازهای مصرف کنندگان شما را برآورده کند. چه کالایی فیزیکی و چه دیجیتالی باشد، مهم است که شرایط فعلی بازار را در نظر بگیرید و تعیین کنید که چگونه محصول شما با بازاری که می‌خواهید به آن خدمات ارائه کنید، مطابقت دارد.

یافتن تناسب مناسب محصول با بازار شما را قادر می سازد تا فروش و سودآوری شرکت خود را افزایش دهید.

در این مرحله، مطمئن شوید که تمام جنبه های محصول خود را ارزیابی کرده، نقاط قوت محصول خود را شناسایی کرده و زمینه هایی را که می توانید بهبود بخشید، مشخص کنید.

قیمت

قیمت محصول به ارزشی اشاره دارد که مشتریان در ازای محصول یا خدمات شما می پردازند. این یک عنصر حیاتی در تعیین موفقیت یک شرکت است زیرا سود یک شرکت را دیکته می کند.

فرآیند تعیین قیمت محصولات یا خدمات شما مستلزم تحقیقات، برنامه ریزی و در نظر گرفتن فاکتورهایی از جمله قیمت رقیب، هزینه های عرضه، تخفیف های فصلی، شرایط فروش، انواع پرداختی است که دریافت خواهید کرد و نحوه مقایسه آنها با شما.

محل

جایی که شما محصولات یا خدمات خود را توزیع می کنید برای بهینه سازی فروش مهم است زیرا هدف شما این است که در مقابل مشتریانی قرار بگیرید که به احتمال زیاد آنها را خریداری می کنند.

بهترین مکانی را که محصولات شما در آن فروخته می شود، از جمله مناطقی که خریداران به دنبال محصول/خدمت شما می گردند، تعیین کنید و کانال های توزیع مناسبی را که به راحتی برای مشتریان بالقوه شما قابل دسترسی است، بیابید.

تبلیغات و ترویج

داشتن یک محصول درجه یک عالی است. اینکه چقدر این محصول را برای دستیابی به خریداران بالقوه خود تبلیغ خواهید کرد به همان اندازه مهم است.

به این ترتیب ارزش محصول و ویژگی های آن را به مخاطبان هدف خود منتقل می کنید تا نشان دهید که چگونه نیازهای آنها را برآورده می کند و چرا آنها به آن نیاز دارند. تبلیغ جزء ضروری یک استراتژی فروش است و شامل استراتژی‌های تبلیغاتی مختلف، تبلیغات آنلاین و غیر آنلاین، روابط عمومی، رسانه‌ها و داستان‌ها برای ایجاد پاسخ مثبت مشتری و افزایش فروش است.

نکات افزایش مشتری برای کسب و کار ها در فضای حقیقی

چگونه می‌توانید حجم فروش خود را بهبود بخشید؟

بعد از اینکه زمان و منابع خود را برای ایجاد یک محصول جدید سرمایه گذاری کردید، گام بعدی این است که به این فکر کنید که چگونه محصول خود را به مشتریان بالقوه خود می‌فروشید.

تعدادی از رویکردها و تکنیک ها وجود دارد که می توانید برای برقراری ارتباط با سرنخ های جدید از آنها استفاده کنید، و باید یکی از بهترین ها را برای شرکت خود بیابید و انتخاب کنید تا بتوانید در فروش آنلاین و آفلاین موفق باشید.

1. مشتریان خود را بشناسید

دانستن اینکه مخاطب شما چه کسی است و چه چیزی برای آنها مهم است برای بهبود عملکرد فروش شما حیاتی است.

سعی کنید در مورد چالش ها، خواسته ها و انتظارات مشتریان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید تا بتوانید برای بهبود محصول خود و افزایش وفاداری مشتری گام بردارید.

این دانش به شما کمک می کند تا پیام های خود را بهتر ارائه دهید و محصول خود را به گونه ای بازاریابی کنید که مستقیماً با مشتریان احتمالی شما صحبت کند. بخشی از مشتریانی را که فکر می کنید بیشتر به محصول یا راه حل شما نیاز دارند و به احتمال زیاد از آن سود می برند، تعریف کنید.

2.یک پیشنهاد ارزش منحصر به فرد ایجاد کنید

هنگامی که مشتریان خود را به سمت مشتریان مشخص کردید، وقت آن است که یک پیشنهاد ارزش منحصر به فرد ایجاد کنید.

در اینجا باید مزیت رقابتی خود را بدانید، راه حل شما چگونه مشکلات مشتریان بالقوه شما را حل می کند، چه چیزی شما را از رقبا متمایز می کند و چرا خریداران باید شما را انتخاب کنند.

گام بعدی ایجاد یک پیام برند قوی و داستان سرایی برای تأکید بر ویژگی های منحصر به فرد شما و اینکه چرا محصول شما برای آنها ارزش بیشتری نسبت به راه حل های دیگر در آن جایگاه دارد، است.

3. قیمت محصول خود را منصفانه تعیین کنید

قیمت گذاری صحیح محصولات شما یکی از عوامل کلیدی برای موفقیت شرکت شما است. هیچ فرمول جادویی برای یک استراتژی قیمت گذاری موثر وجود ندارد.

شما باید محصول خود، هزینه های تولید و هزینه های تجاری خود، استراتژی های قیمت گذاری رایج در بازار هدف خود، اهداف درآمدی بلندمدت خود و جایگاهی که در بین رقبای خود دارید را در نظر بگیرید.

همه این عوامل را به دقت در نظر بگیرید، به طور مداوم حداقل محصولات قابل دوام را آزمایش و آزمایش کنید تا مناسب ترین استراتژی را برای کسب و کار خود بیابید.

4.رشد فروش آنلاین با بهینه سازی موبایل

اکثر مصرف کنندگان با دستگاه های تلفن همراه خود خرید می کنند. به همین دلیل ضروری است که کسب و کار خود را برای فروش موبایل بهینه کنید. با افزایش تجارت الکترونیک موبایلی، باید یک تجربه خرید بی‌نقص از طریق موبایل ارائه دهید تا مشتریان خود را از دست ندهید.

اطمینان حاصل کنید که طراحی وب سایت شما واکنش گرا و چشم نواز است، به سمت ناوبری کاربر پسند بروید و سرعت بارگذاری سایت خود را بهبود بخشید..

5. تجربه مشتری را ساده کنید

خدمات مشتری یکی از عوامل کلیدی تاثیرگذار بر تصمیم خرید مشتری است. پشتیبانی چند کاناله را بپذیرید تا بتوانید به مشتریان خود در کانال پشتیبانی دلخواه آنها خدمات ارائه دهید.

سعی کنید تجربه مشتری را شخصی سازی کنید و آماده ارائه خدمات فعال با پشتیبانی سریع و دقیق باشید. همچنین می توانید یک ویژگی چت اضافه کنید یا از چت زنده استفاده کنید. در نهایت، به طور مداوم به تجزیه و تحلیل خود نگاه کنید تا استراتژی تجربه مشتری خود را برای افزایش فروش بهینه کنید.

6. برند خود را رشد دهید

اگر به دنبال جذب مشتریان جدید و افزایش درآمد برای کسب و کار خود هستید، هیچ گزینه ای بهتر از افزایش قدرت برند خود وجود ندارد.

هویت برند منحصر به فرد خود را بیابید و با کمپین های منحصربفرد مشخص کنید که چه چیزی شما را از دیگران متمایز می کند.

مهم نیست که چه نوع محصولی را می فروشید، حضور خود را در رسانه‌های اجتماعی گسترش دهید تا برند خود را به طور کامل تبلیغ کنید. اگر می‌خواهید برندتان موفق شود، باید تا حد امکان از مشتریان خود بازخورد دریافت کنید تا بدانید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی نیاز به بهبود دارد.

بازاریابی وابسته همچنین روشی هوشمندانه برای رشد کسب و کار شما از طریق ارتباط با شرکت‌ها، کارآفرینان یا تأثیرگذاران همفکر است که می‌توانند به تبلیغ برند شما کمک کنند و در مقابل مخاطبان گسترده‌تری قرار بگیرند.

7. شخصیت کاربر خود را تعریف کنید

اگر می خواهید به طور موثر بفروشید، باید محصول خود را برای مخاطبان مناسب تبلیغ کنید. بنابراین ابتدا باید پرسونای خریدار ایجاد کنید که نماینده مرتبط ترین مشتریان برای کسب و کار شما باشد.

ایجاد شخصیت خریدار یک گام اساسی در توسعه استراتژی فروش شماست، زیرا به مخاطب ایده آل شما کمک می کند تا با محتوای جذاب تری که به علایق آنها صحبت می کند و مشکلات آنها را حل می کند، دست پیدا کنید.

مهمتر از همه، سعی کنید بفهمید مشتری شما کیست، شرکت شما چگونه می‌تواند به آنها کمک کند، چرا آنها علاقه مند هستند و چگونه ‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید.

8. داستان سرایی را جدی بگیرید

این روزها فقط داشتن یک محصول عالی با ویژگی ها و مزایای برجسته برای ایجاد علاقه کافی نیست. مصرف کنندگان بیشتر از آنچه که یک شرکت می فروشد اطلاعات بیشتری می خواهند.

آنها می خواهند داستان پشت سر خود را بدانند. فروش با داستان یک رویکرد بازاریابی منحصر به فرد و فریبنده برای ایجاد ارتباط شخصی با مشتریان، افزایش تعامل و جذب آنها با داستان برند شما است.

9. یک بازار خاص را هدف قرار دهید

بازاریابی هدف نقشی حیاتی در افزایش فروش دارد زیرا تلاش‌ها را برای رسیدن به هدف مربوطه هدایت می‌کند که به احتمال زیاد محصول شما را خریداری می‌کند.

اگر به بازار خاصی غذا می‌دهید، پایگاه مشتریان بالقوه خود را محدود کنید و روی یک یا چند گروه از مصرف‌کنندگان تمرکز کنید که نیازها و علایق آنها بیشتر با محصول یا خدمات شما مطابقت دارد. بازاریابی هدف تبلیغات و توزیع شما را مقرون به صرفه تر می کند و ممکن است کلید جذب مشتریان جدید و افزایش فروش باشد.

10. در رویدادها شرکت کنید

برگزاری رویداد در مناسبت‌های خاص مثل عید نوروز، شب یلدا، چهارشنبه‌سوری، بازگشایی مدارس، فرصت خوبی برای جذب مشتریان جدید است. رویدادهای می‌توانند نقطه شروع یک رابسطه‌ای طولانی بین مشتری و فروشنده باشند.

11. تخفیف بدهید

یکی از راه‌ های مناسب برای افزایش فروش و جذب مشتری، حراج‌‌های مناسبتی و ارائه تخفیف‌های خوب است. تخفیف همیشه توجه مشتریان را به خود جلب می‌کند. اگر کسب و کارتان را به تازگی راه اندازی کرده‌اید یا به دنبال جذب مشتری جدید هستید، ارائه کد تخفیف یا حراج‌‌های فصلی یک راهکار عالی هستند.

فراموش نکنید که میزان تخفیف نباید به قدری زیاد باشد که محصول را بی ارزش نشان دهد و از طرف دیگر باید به اندازه‌ای باشد که مشتری به خرید آن ترغیب شود.

بیشتر بخوانید : استراتژی تخفیف گذاری برای فروش آنلاین؛ ۷ تکنیک مهم

نکات افزایش مشتری برای کسب و کار ها در فضای حقیقی

12. خدمات پس از فروش قوی

فروش برای فروشنده تمام شدنی نیست و باید زمانی که کلا به دست مشتری رسید نیز فروش را پیگیری کنید و خدمات مناسب به مشتری ارائه دهید.

مشتری مهمترین دارایی کسب و کار شما هستند. بنابراین، پشتیبانی و خدمات پس از فروش با راضی نگه داشتن مشتریان و تشویق آن‌‌ها به خرید دوباره نقش مهمی در موفقیت کسب و کار دارد.

خدمات رسانی به مشتریان بعد از خرید و رفع مشکلات آن‌‌ها باعث ایجاد وفاداری و افزایش ارزش برند می‌شود و نقش اساسی در تقویت پیوند بین کسب و کار و مشتریان ایفا می‌کند.

در پایان

بازار فروش همیشه رقابتی است و باید برای جا نماندن از قافله سود تلاش مداوم کرد و سخت‌ترین قسمت فروش نیز راضی نگه داشتن مشتری است.

فروش بیشتر به معنی سودآوری بیشتر است و به این ترتیب می‌توان گفت که فروش در حقیقت معیار موفقیت کسب و کار شما است. در نتیجه مشتری را راضی نگه دارید تا همیشه بتوانید یک فروشنده خوب باشید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های فروش بیشتر تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغاتی مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد

مقالات بیشتر :

استراتژی حفظ مشتری؛ روش های کاربردی در ۱۲ مورد

وفاداری برند چیست و چگونه آن را افزایش دهیم؟

شناسایی و درک دقیق خواسته‌های مشتریان چگونه انجام می‌شود؟

سفر مشتری چیست؛ فواید، تحلیل و ایجاد نقشه سفر مشتری

استراتژی فروش آنلاین و تقویت فروش آنلاین سایت

تحقیقات بازار جدید چگونه است؛ نحوه تحقیقات و تکنیک ها

دیدگاهتان را بنویسید