×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی قوانین تولید محتوا در اینستاگرام چیست؛ 8 قانون مهم آن
تاریخ انتشار : 21 خرداد 1402 زمان مطالعه : 9 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

قوانین تولید محتوا در اینستاگرام چیست؛ 8 قانون مهم آن

قوانین تولید محتوا در اینستاگرام چیست؛ 8 قانون مهم آن

بسیاری از کسانی که این متن را می‌خوانند، ساعاتی از روز را به چک کردن و گشت و گذار در اینستاگرام می‌پردازند، اما بعید است آن قدر حوصله داشته باشید که بنشینید و قوانین اینستاگرام را بخوانید.

آیا تا به حال قوانین و مقررات اینستاگرام را مطالعه کرده‌اید؟ اینستاگرام قوانین سخت‌گیرانه‌ای دارد که اگر آنها را زیر پا بگذارید، می توانید صفحه، حساب تبلیغاتی یا هر دو را به حالت تعلیق درآورید. در ادامه برخی از قوانین مهم در اینستاگرام گفته می‌شود.

1. مدیریت پیج را امن کنید

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. اگر از یک ابزار شخص ثالث برای ارسال پست در اینستاگرام استفاده می‌کنید، باید یک ابزار قابل اعتماد باشد و منظور استفاده از یک ابزار یا برنامه رسمی شریک اینستاگرام است.

شما می‌توانید از شریک رسمی اینستاگرام مانند Agorapulse برای مدیریت پروفایل کسب و کار اینستاگرام خود و برنامه ریزی، صف‌بندی و انتشار مستقیم استفاده کنید.

برنامه های دیگری وجود دارند که ممکن است ناخواسته از آنها استفاده کنید و قوانین اینستاگرام را زیر پا بگذارید.

به یاد داشته باشید، اگر گرفتار شوید، می‌تواند به معنای ممنوعیت فعالیت پیچ برند شما باشد. از برنامه‌هایی که برای شما لایک و فالوور می‌آورند، استفاده نکنید.

هیچ یک از این سرویس‌ها به اینستاگرام وابسته نیستند یا اینستاگرام آنها را تایید نمی‌کند و شما نباید از این برنامه‌ها استفاده کنید یا اجازه دسترسی به حساب اینستاگرام خود را به آنها بدهید.

استفاده از برنامه‌ای که فعالیت غیراصولی ایجاد می‌کند (لایک، نظرات و اشتراک‌گذاری) در بهترین حالت می‌تواند منجر به حذف آن نظرات و لایک‌ها شود. در بدترین حالت می‌تواند پیج شما تعلیق شود.

2. از هشتگ‌های ممنوعه استفاده نکنید

استفاده از یکی از هشتگ‌های ممنوعه اینستاگرام می‌تواند کار را برای شما سخت کند. اینستاگرام فهرستی از هشتگ‌های ممنوعه دارد که نمی‌خواهند کاربران از آن‌ها استفاده کنند.

اگر از این هشتگ‌ها در کپشن یک پست استفاده کنید، اینستاگرام آن پست را محدود می‌کند و در فیدهای فالوورهای شما نشان داده نمی‌شود.

معمولاً هشتگ‌ها در لیست ممنوعه قرار می‌گیرند زیرا با محتوای ناخواسته مرتبط هستند، به عنوان مثال، مواد مخدر، پورنوگرافی اما برخی از هشتگ‌های ممنوعه ممکن است شما را شگفت زده کند. فهرست ممنوعه همچنین شامل هشتگ‌هایی مانند #besties #bikinibody #kissing #singlelife #neens #parties #petite #pornfood #prettygirl #pushups و بسیاری دیگر است. 

یک راه آسان برای دیدن ممنوعیت یک هشتگ، جستجوی آن است. هشتگ‌هایی را که استفاده می‌کنید به دقت تحقیق کنید و از هشتگ‌های که از معنای آنها بی‌خبر هستید، استفاده نکنید. اگر به طور مکرر از هشتگ‌های منوعه استفاده کنید، ممکن است shadowbaned  شوید.

Shadowbanning  موقعیتی است که حساب‌ها، پست‌ها یا هشتگ‌ها بدون اطلاع کاربر مسدود می‌شوند، پست‌ها و حساب‌ کاربری برای کاربرانی که آنها را دنبال نمی‌کنند نامرئی می‌شوند.

گاهی اوقات، حتی فالوورهای آنها پست‌های آنها را نمی‌بینند. یادتان باشد اینستاگرام لیستی از هشتگ‌های ممنوعه را منتشر نمی‌کند. اگر بانکی از هشتگ‌ها برای برند خود ایجاد کرده‌اید، هر کدام از آن‌ها را جستجو کنید تا ببینید آیا ممنوع هستند یا خیر.

اگر ممنوع هستند، آنها را از لیست خود حذف کنید. علاوه بر این، ایده خوبی است که که برای پست‌های مختلف، هشتگ‌های مخصوص داشته باشید. چرا که مثلا استفاده مداوم 20 هشتگ مشخص، می تواند به اینستاگرام نشان دهد که شما یک ربات یا یک حساب جعلی هستید.

بیشتر بخوانید: آموزش هشتگ‌ گذاری اینستاگرام و اصول هشتگ‌ گذاری

قوانین تولید محتوا در اینستاگرام چیست

3. مثل یک ربات رفتار نکنید

اینستاگرام از پوسترهای واقعی که توسط انسان‌ها طراحی و اجرا شده باشد، حمایت می‌کند و در مقابل می‌تواند فعالیت ربات‌ها را در پلتفرم تشخیص دهد. شما ممکن است از ربات ها استفاده نکنید اما ممکن است مانند یک ربات رفتار کنید. رفتارهایی مانند مواردی که در ادامه گفته می‌شود، می‌تواند مشکلاتی را برای حساب شما ایجاد کند:

_ دنبال کردن و آنفالو کردن بیش از 60 نفر در ساعت

_ لایک کردن بیش از 300 پست در ساعت

_ ارسال بیش از 60 نظر در ساعت

_ ارسال یک نظر در چندین پست

_ استفاده از تصاویری که قوانین نقض حق چاپ را رعایت نمی‌کنند

_ برچسب زدن مکرر به افرادی که نباید در پست‌های شما تگ می‌شوند

_ ارسال پیام‌های فروش ناخواسته به غیر طرفداران

_آپلود تصاویر یا ویدیوهای با کیفیت پایین

اگر کاربر جدید اینستاگرام هستید، بهتر است بدانید که مجموع فعالیت شما 500 عدد در طی یک روز است که شامل لایک کردن، نظر دادن، دنبال کردن و آنفالو کردن نیز هست. همچنین می‌توانید روزانه 20 تا 50 پیام در دایرکت ارسال کنید.

4. مراقب انتشار اطلاعات نادرست باشید

اینستاگرام محل بحث‌های جنجالی نیست و اگر قصد دارید که چنین استفاده‌ای از اینستاگرام داشته باشید، از صفحه برند خود برای انجام آن استفاده نکنید.

شبکه‌های کمتر سانسور شده مانند تلگرام جایگزینی برای بحث‌های واقعی و صادقانه هستند. اگر اطلاعات ناردست در اینستاگرام منتشر کردید ممکن است با یکی از راه‌های زیر از طرف اینستاگرام محدود شوید:

_ کاربران اینستاگرام ممکن است نتوانند اکانتی را که چندین بار اطلاعات نادرست به اشتراک گذاشته است تگ یا منشن کنند.

_ اگر شخصی سعی کند یکی از حساب‌های پرچم‌گذاری شده شما را دنبال کند، هشداری را مشاهده می‌کند که به او اطلاع می‌دهد که این حساب قبلاً اطلاعات نادرست پست کرده است.

_ اینستاگرام همچنین می‌تواند توسط حساب‌هایی که به‌طور مکرر اطلاعات نادرست را به اشتراک می‌گذارند، پست‌ها را سخت‌تر پیدا کند.

_ در نهایت اینستاگرام اکانت‌هایی را که بر خلاف دستورالعمل‌های انجمن هستند غیرفعال می‌کند.

5. قوانین محتوای اینستاگرام را زیر پا نگذارید

اجرای یک تبلیغ یا مسابقه اینستاگرام راهی عالی برای جذب فالوورهای جدید، جذب فالوورهای فعلی و تبلیغ برند شما است.

اما قبل از اینکه وارد شوید، مطمئن شوید که طبق قوانین اینستاگرام بازی می‌کنید. مسئولیت کامل نحوه برگزاری مسابقه و رعایت قوانین در منطقه خود و همچنین مقررات مربوط به جوایزی که اهدا می‌کنید، بر عهده شماست. در ادامه قوانین اصلی و بهترین روش‌ها برای اجرای مسابقه در اینستاگرام آورده شده است:

_ دستورالعمل‌های تبلیغاتی اینستاگرام بیان می‌کند که نباید محتوا را به ‌صورت نادرست برچسب‌گذاری کنید یا کاربران را تشویق به برچسب‌گذاری نادرست محتوا نکنید. به عنوان مثال، افراد را تشویق نکنید که اگر در عکس نیستند، خود را در عکس برچسب گذاری کنند.

_ برای مسابقه خود به یک صفحه فرود کارآمد و بهینه شده برای موبایل نیاز دارید. این باید با تبلیغ مطابقت داشته باشد و کاربران را به جای دیگری نبرد.

_ هر برندی که میزبان مسابقه یا جایزه است را اعلام کنید.

_ بپذیرید که اینستاگرام به هدیه در نظر گرفته شما مرتبط نیست.

_ جزئیات جایزه و هرگونه محدودیت یا استثنا را درج کنید.

_ قبل از اعلام جزئیات برنده در صفحه خود، مجوز دریافت کنید.

_ تاریخ شروع و پایان یا مسابقه خود را درج کنید.

_ زمان و نحوه انتخاب برندگان را اعلام کنید.

_ زمان اهدای جوایز را اعلام کنید.

_ با تمامی برندگان از طریق پیام خصوصی تماس بگیرید.

6. از محتوای ممنوعه اینستاگرام با خبر باشید

قبل از اینکه وارد قوانین خاص تبلیغات شویم، بیایید خلاصه ای از محتوای ممنوعه داشته باشیم. این محتوا نباید در پست‌ها، تبلیغات، تصاویر، ویدیوها یا هر جای دیگری در پلتفرم گنجانده شود:

_ خرید و فروش سلاح گرم

_ خرید و فروش مشروبات الکلی

_ قمار آنلاین

_ محتوای جنسی

_ سخنان تنفرآمیز

_ خرید و فروش تنباکو

_ هر گونه داروی تجویزی غیرقانونی (حتی اگر در منطقه شما قانونی باشد)

_ فروش حیوانات زنده

_ محصولات مالی که وعده ثروت یا سود می‌دهند

_ باج گیری یا آزار کسی

_ تهدید به آسیب فیزیکی، آسیب مالی یا خرابکاری

_ بحث در مورد خودآزاری

_ ترویج اختلالات خوردن یا رژیم غذایی افراطی

_ تصاویر یا ویدیوهایی که ظواهر فیزیکی غیر واقعی را به تصویر می‌کشند

_ ویدئوها یا تصاویری که خشونت را به تصویر می‌کشند

اگر هر یک از اینها را پست کنید طبق قوانین، اینستاگرام پست شما را حذف می‌کند. همچنین عوامل دیگری که ممکن است بر سختگیری اینستاگرام با شما تأثیر بگذارد عبارتند از:

_ سن اکانت اینستاگرام شما

_ تعداد فالوورهایی که دارید

_ تعامل حساب شما

_ فعالیت حساب شما

 7. قوانین تبلیغات اینستاگرام را بدانید

شما نباید بر اساس ویژگی‌های شخصی مانند نژاد، قومیت، رنگ پوست، اصل ملی، مذهب، سن، جنس، گرایش جنسی، هویت جنسی، وضعیت خانوادگی، ناتوانی، یا شرایط پزشکی یا ژنتیکی، تبعیض قائل شوید یا تبعیض را تشویق کنید.

آگهی‌های اطلاعات بهداشتی نباید اطلاعات سلامتی، از جمله سلامت جسمانی، سلامت روان، درمان‌های پزشکی، شرایط پزشکی یا ناتوانی‌ها را درخواست کنند.

بدون اجازه قبلی اینستاگرام نمی‌توانید درباره سابقه جنایی یا دستگیری سوال کنید. شما نباید اطلاعات مالی، از جمله شماره حساب بانکی، شماره مسیریابی بانک، شماره کارت اعتباری یا نقدی، امتیازات اعتباری، درآمد، دارایی خالص یا میزان بدهی شخصی را درخواست کنید.

شما نباید از گزینه های هدف برای تبعیض، آزار، تحریک یا تحقیر کاربران یا شرکت در شیوه های تبلیغات غارتگرانه استفاده کنید و این قطعا برای انتخابات صدق می‌کند. وقتی صحبت از تبلیغات انتخاباتی می‌شود، باید از قبل مجوزهای ویژه را جستجو کرد و هویت کاربر را تأیید کرد.

قوانین خود را به وضوح نمایش دهید، به عنوان مثال یک صفحه فرود یا یادداشت پین شده که به مسابقه شما پیوند دارد

قوانین تولید محتوا در اینستاگرام چیست

8. محتوای افراد دیگر را به درستی به اشتراک بگذارید

شما می‌توانید مطالب دیگران را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. اگر یک اثر اصلی ایجاد می‌کنید، از همان لحظه‌ای که آن را ایجاد می‌کنید، حق چاپ دارید.

به عنوان یک مالک حق چاپ، طبق قانون از حقوق خاصی برخوردار هستید. اینها شامل حق منع دیگران از کپی یا توزیع اثر شما یا ایجاد آثار جدید بر اساس کار شما است. نقض حق نسخه‌برداری معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی بدون اجازه مالک حق نسخه‌برداری در یکی از این فعالیت‌ها شرکت کند. کپی رایت طیف گسترده ای از انواع آثار را پوشش می‌دهد، از جمله:

_آثار تصویری یا سمعی و بصری: فیلم ها، فیلم ها، نمایش‌ها و برنامه‌های تلویزیونی، بازی های ویدیویی، نقاشی، عکس

_ آثار صوتی: آهنگ‌ها، آهنگ‌های موسیقی، ضبط صدا، ضبط کلمات گفتاری

_ آثار مکتوب: کتاب، نمایشنامه، نسخ خطی، مقاله، موسیقی

اگر شخصی کار یا عکس خود را در اینستاگرام پست می‌کند، مطمئناً از شما استقبال می شود که پست را در پلتفرم کامنت، لایک و به اشتراک بگذارید. وقتی این کار را انجام می‌دهید، این تمرین خوبی است که آنها را برچسب گذاری کنید.

در پایان

اگر برای برند خود یا به عنوان آژانسی برای چندین برند در اینستاگرام پست می‌گذارید، ارزش دانستن قوانین کلیدی بازی را دارد. پیشگیری بهتر از درمان است به خصوص وقتی صحبت از اکانت‌های تبلیغاتی مسدود شده باشد.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

مقالات بیشتر:

ایده تولید محتوا در اینستاگرام

چگونه در اینستاگرام تولید محتوا کنیم

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

صفر تا صد تبلیغات در اینستاگرام و ایده های تبلیغات در آن

دیدگاهتان را بنویسید