×
صفحه اصلی تبلیغات بازاریابی محلی و تبلیغات محلی چیست، نحوه انجام و اهمیت
تاریخ انتشار : 14 تیر 1402 زمان مطالعه : 12 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

بازاریابی محلی و تبلیغات محلی چیست، نحوه انجام و اهمیت

بازاریابی محلی و تبلیغات محلی چیست، نحوه انجام و اهمیت

برای هزاران سال، تمدن بشری بر پایه تجارت محلی بنا شده است. تقریباً فقط یک راه برای خرید یا مبادله برای چیزهایی که نیاز دارید وجود داشت و آن هم مبادله پایاپای و چهره به چهره بود.

اما اکنون در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم و می‌توانیم هر چیزی را که بخواهیم از هر کجای دنیا بخریم، بدون اینکه خانه را ترک کنیم. با این حال هیچ گاه نمی‌توان بازار محلی را فراموش کرد.

تحقیقات بازار نشان داده که اکثر افرادی که درباره یک فروشگاه به صورت آنلاین اطلاعات کسب می‌کنند، اگر فروشگاه به آنها نزدیک باشد، حتما حضوری به فروشگاه مراجعه می‌کنند.

به همین دلیل است که مشاغل محلی هرگز نباید در استراتژی تبلیغات محلی خود کوتاهی کنند. در ادامه به این سوالات پاسخ می‌دهیم که بازاریابی محلی چیست و چه مزایایی دارد؟

تبلیغات محلی چیست؟

تبلیغات محلی یک استراتژی بازاریابی است که مخاطبان نزدیک به محل کسب و کار شما را هدف قرار می‌دهد. این  تبلیغات شامل ارسال پیام‌هایی است که به طور خاص مربوط به بازار محلی برای جذب مشتریان نزدیک است.

نمونه‌هایی از تبلیغات محلی عبارتند از انتشار آگهی در محله‌های اطراف، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی با هدف شعاع محلی، مشارکت با سایر مشاغل محلی، یا میزبانی یک رویداد عمومی برای جمعیت محلی.

هنگامی که به صورت محلی تبلیغ می‌کنید، با جامعه اطراف خود درگیر می‌شوید و نیازهای آنها را می‌شناسید. آنها نیز به نوبه خود، کسب و کار شما را می‌شناسند، در مورد آن با دوستان خود صحبت می‌کنند، به انتشار این خبر کمک می‌کنند و حضور شما در بازار را گسترش می‌دهند.

چرا باید تبلیغات محلی انجام داد؟

ابتدایی‌ترین پاسخ به سوال که چرا باید تبلیغات محلی انجام داد؟ این است که می‌خواهید کسب و کار محلی شما قابل مشاهده باشد. شما می‌خواهید ترافیک و ترافیک آنلاین برای وب‌سایت خود ایجاد کنید و همچنین مشتریان بالقوه از شما خرید کنند.

علاوه بر این در بازاریابی دهان به دهان شرکت کنند و به افزایش مشتریان و فروش بیشتر کمک کنند. راه های مختلفی وجود دارد که یک استراتژی تبلیغات محلی قوی این کار را انجام می‌دهد.

در اینجا برخی از مزایای کسب و کار کوچک شما در صورت سرمایه گذاری در تبلیغات محلی آورده شده است:

جامعه محلی ایجاد کنید

تبلیغات محلی به کسب و کار شما کمک می‌کند که در بین بهترین مخاطبان هدف شما دیده ‌شوید و شما را قادر می‌سازد تا با آنها در زمینه مشترک روابط برقرار کنید. این تبلیغات می‌تواند به ایجاد یک جامعه در اطراف برند شما کمک کند و فرصت‌های بیشتری برای تعامل با مشتریان و تقویت نمایه و حضور محلی شما فراهم کند.

به مشتریان جدید برسید

همیشه مشتریان جدیدی در نواحی اطراف پیدا می‌شوند، وقتی مردم به آنجا نقل مکان می‌کنند یا دهان به دهان تبلیغات شما پخش می‌شود. با تبلیغات محلی، می‌توانید به مشتریان بالقوه در منطقه خود دسترسی پیدا کنید که هنوز از کسب و کار شما اطلاعی ندارند یا از آنها حمایت نمی‌کنند.

فرصت‌های همکاری ایجاد می‌کند

تبلیغات محلی فرصتی برای ایجاد روابط با سایر مشاغل محلی است. همانطور که در ادامه خواهیم دید، این استراتژی می‌تواند با پیوستن به تلاش‌ها برای تبلیغات و رویدادهای آینده مفید باشد.

بازاریابی محلی و تبلیغات محلی چیست، نحوه انجام و اهمیت

مقرون به صرفه است

بسیاری از روش‌های تبلیغات محلی ارزان هستند. به علاوه، با تبلیغات محلی برای مخاطبان متمرکز و بالقوه، می‌توانید بیشترین بهره را از بودجه تبلیغاتی خود ببرید.

به حفظ مشتریان فعلی کمک می‌کند

تبلیغات محلی پیام شما را در ذهن مشتریان فعلی شما نگه می‌دارد و به آنها یادآوری می‌کند. با تبلیغات در مورد پیشنهادات ویژه، رویدادها، شرکت در طرح‌های محلی یا راه‌اندازی کمپین‌های ایمیلی برای مردم محلی، می‌توانید مشتریان را ترغیب کنید که از فروشگاه شما بازدید کنند یا در غیر این صورت بارها و بارها با کسب و کار شما درگیر شوند.

نحوه انجام تبلیغات محلی

چندین استراتژی وجود دارد که می‌توانید برای تقویت تبلیغات محلی خود از آنها استفاده کنید. در اینجا بهترین انتخاب ها و نکات ما در مورد نحوه درست انجام آنها وجود دارد.

همکاری متقابل با سایر شرکت‌های محلی

ترکیب تلاش‌ها با کسب‌وکار دیگری که مکمل کسب‌وکار شماست، می‌تواند توجه بیشتری را به هر دو برند جلب کند.

بازاریابی مشارکتی می‌تواند هر چیزی باشد، از میزبانی مشترک یک رویداد تا صرفاً یک پست مشترک در رسانه های اجتماعی. مزیت اصلی همکاری متقابل برای بازاریابی و تبلیغات این است که شما در میان مخاطبان دست نخورده متفاوتی قرار می‌گیرید که احتمالاً به آنچه شما ارائه می‌دهید علاقه مند هستند.

این کار برای هدایت مشتریان و فروش جدید عالی است. با شرکت‌هایی که ارزش‌ها و طرز فکر مشابهی دارند، همکاری کنید، حتی اگر در صنایع مختلف باشند. برای مثال اگر شما ف فروشگاه نان پزی دارید می‌توانید با یک آردفروشی یا شیرینی‌پزی تبلیغات مشترک داشته باشید.

لیست اس ام اس بسازید

تبلیغات پیامکی می‌تواند راهی عالی برای دستیابی به مشتریان بالقوه باشد، به شرطی که از قانون طلایی پیروی کنید:

هرزنامه ممنوع! فقط پیام‌هایی با ارزش بالا که به ایجاد تصور قوی از تجارت شما کمک می‌کنند را ارسال کنید. ابتدا باید لیستی از مشتریانی که علاقه مند به دریافت پیام‌های شما هستند تهیه کنید.

به روش‌های خلاقانه‌ای فکر کنید که افراد را جذب کنید تا در لیست شما قرار گیرند، مانند ارائه تخفیف، هدایا یا یک هدیه کوچک در ازای ثبت نام.

قدم بعدی این است که مراقب پیام های خود باشید. تعداد زیاد پیام‌ها یا پیام‌هایی که هرزنامه یا نامربوط هستند، فقط مشترکین شما را آزار می‌دهند. فقط پیام هایی ارسال کنید که برای مشتریان شما ارزش ایجاد می‌کند، خواه یک تخفیف انحصاری، دعوت به یک رویداد محلی جالب یا چیز دیگری با اغوای واضح و جذاب باشد.

برای مثال با خرید شما از یک فروشگاه در یک محله خاص از تهران، در زمان حساب کردن اجناس خریداری شده، از شما شماره تلفن می‌خواهند.

با دادن شماره تلفن شما عضوی از بانک شماره فروشگاه مواد غذایی قرار می‌گیرید و ممکن است گاهی برای شما اجناس تخفیف گذاشته شده، پیامک شود.

حال اگر تعداد این پیامک‌ها هر روز برای شما ارسال شود احتمال اینکه شماره فروشگاه را در بلاک لیست خود قرار دهید، بسیار بالاست. به همین دلیل است که باید در تبلیغات محلی خود به این قضیه دقت کنید که به میزان اندازه پیامک بفرستید.

هدفگذاری جغرافیایی

هدف گذاری بر اساس موقعیت مکانی یکی از کلیدهای موفقیت در تبلیغات محلی است. به خصوص برای تبلیغات موبایلی، مخاطبان بالقوه بسیار زیادی هستند.

چرا که افراد کمی این روزها پیدا می‌شود که گوشی هوشمند نداشته باشند. مصرف‌کنندگان زمان زیادی را صرف تلفن‌های خود می‌کنند و در حین حرکت از آن برای یافتن مشاغل محلی استفاده می‌کنند.

هدف‌گذاری تبلیغات بر اساس مکان یا محله‌های خاص می‌تواند به سرعت ترافیک بیشتری را به سمت کسب و کار شما هدایت کند و شرکت شما را تقویت کند.

هنگام تعیین تنظیمات هدف خود برای کمپین‌های تبلیغات دیجیتال، مانند رسانه‌های اجتماعی و کمپین‌های تبلیغاتی بومی، روی مکان تمرکز کنید. هر پلتفرم تاکتیک ها و قوانین متفاوتی دارد.

از یک رویداد محلی حمایت مالی کنید

حمایت‌های مالی رویدادهای محلی می‌تواند راهی عالی برای برند شما باشد تا در جوامع اطراف به رسمیت شناخته شود.

به عنوان مثال می‌توان به حمایت مالی از رویدادهای ورزشی، نمایش‌های هنری، نمایشگاه های تجاری و جشنواره های موسیقی در شهر خود شما اشاره کرد.

اگر یک گروه موسیقی پرطرفدار در شهر و محله کنسرت برگزار می‌کند، حتما از این رویداد حمایت کنید و بگذارید مردم نام شما را در کنار این گروه موسیقی ببینند.

همچنین می‌توانید میزبان رویدادهای کوچک‌تر باشید و از استعدادها یا تأثیرگذاران محلی حمایت کنید. فقط رویدادهایی را انتخاب کنید که با ارزش‌های شرکت شما همسو باشد. برای حداکثر تأثیر، روش‌های تبلیغات سنتی مانند تبلیغات در مطبوعات یا رادیویی را با تبلیغات رسانه‌های اجتماعی ترکیب کنید.

بازاریابی محلی و تبلیغات محلی چیست، نحوه انجام و اهمیت

میزبان کارگاه‌ها/ گردهمایی‌ها

کارگاه‌ها و جلسات می‌تواند راه موثری برای افزایش آگاهی از برند شما باشد. به عنوان مثال، یک شرکت کاموا که میزبان یک کارگاه بافندگی است، می‌تواند وفاداری مشتریان قبلی خود را افزایش دهد و با آموزش یک مهارت به آنها، بسیاری دیگر را به دست آورد.

اما چگونه این کار را به درستی انجام دهیم؟ با مشتریان خود صحبت کنید و بدانید که آنها به چه چیزهایی علاقه دارند. سعی کنید کمی عمیق‌تر بگردید تا بتوانید یک کارگاه یا جلسه منحصر به فرد ایجاد کنید که شرکت کنندگان را جذب کند و رویدادی به یاد ماندنی را رقم بزند.

گروه‌های رسانه‌های اجتماعی

ایجاد یک جامعه رسانه‌های اجتماعی ارزش زیادی دارد. در حالی که گفتن آن آسان‌تر از انجام آن است، باید تلاش کنید.

جوامع تعامل ایجاد می‌کنند. هر بار که فالوورهای اینستاگرام شما لایک می‌کنند و نظر می‌دهند، حضور شما در شبکه‌های اجتماعی را افزایش می‌دهند و مشتریان بالقوه بیشتری را به پروفایل های شما جذب می کنند.

اگرچه یک گروه رسانه اجتماعی مجازی است، اما مطمئن شوید که روی جنبه محلی تمرکز کرده‌اید. از گروه برای بحث در مورد مسائل محلی و تبلیغ رویدادهایی که نزدیک به خانه هستند استفاده کنید.

کانال‌های تبلیغات دیجیتال محلی

در حالی که ایجاد روابط چهره به چهره بسیار مهم است، کسب و کارهای محلی نیز باید از کانال‌های دیجیتال برای ارتباط با مخاطبان محلی استفاده کنند.

از این گذشته، مشتریان محلی زمان زیادی را به صورت آنلاین صرف می‌کنند، درست مانند مصرف‌کنندگان در همه جا.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای مشاغل محلی ضروری است. مهم است که بخشی از گفتگوهایی باشید که به صورت آنلاین در اطراف محل کار و جامعه شما انجام می‌شود.

مشتریان بالقوه شما در رسانه‌های اجتماعی به دنبال محصولات و خدماتی مانند شما هستند، بنابراین شما هم باید جایی باشید. برای مثال در گروه‌هایی که برای سرای محله ایجاد شده است، عضو باشید تا هم از رویدادهای محلی باخبر شوید و هم این که بتوانید حضور پررنگی داشته باشید.

تبلیغات بومی (همسان)

داستان رسانه‌های اجتماعی جنبه دیگری نیز دارد. یک مطالعه نشان می‌دهدکه مصرف کنندگان از رسانه‌های اجتماعی خسته شده‌اند و تبلیغات بومی در وب باز یک گزینه تبلیغاتی موثر برای جلب توجه مصرف کنندگان خارج از شبکه‌های رسانه های اجتماعی است.

تبلیغات بومی با ظاهر و احساس وب سایتی که در آن ظاهر می‌شوند ترکیب می‌شوند، بنابراین کمتر برای بیننده اختلال ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، اعتماد برای ایجاد روابط با مشتری بسیار مهم است و این مطالعه نشان داد که مشتریان به محتوا و توصیه‌ها در تنظیمات ویرایشی بیشتر از محتوای تولید شده توسط کاربر در رسانه‌های اجتماعی اعتماد دارند.

تبلیغات خارج از خانه

تبلیغات خارج از خانه شامل تمام تبلیغاتی است که در خارج از شهر می بینید. این شامل بیلبوردها، ویترین مغازه‌ها و پوسترها می‌شود. برای کسب و کارهای محلی،  تبلیغات خارج از خانه برای جلب توجه مخاطب و انتقال پیام برند، درست در جایی که مشتریان هستند، مهم است.

این تبلیغات می‌تواند به شکل دیجیتال نیز اجرا شود. برای مثال صفحه‌های ایستگاه اتوبوس می‌تواند برای نمایش تبلیغات در زمان اوج مصرف برنامه‌ریزی شود و به جلب علاقه مصرف کننده کمک کند. مثال دیگر این است که می‌تواند محصول خود را برای تست مشتری به صورت رایگان در پارک محلی عرضه کنید.

باشگاه وفاداری

برای کسب و کارهای محلی، یک برنامه وفاداری راهی عالی برای نشان دادن اینکه به مشتریان از کسب و کار آنها قدردانی می‌کنید و تشویق آنها به بازگشت است. شرکت‌ها معمولاً از برنامه‌های وفاداری برای حفظ مشتری استفاده می‌کنند.

برنامه‌های وفاداری با خلاقیت بیشتر و حس سرگرم‌کننده، راه بسیار خوبی برای ایجاد سر و صدا در اطراف کسب و کار شما و ترغیب مردم به صحبت درباره برند شما هستند.

خبرنامه

خبرنامه می‌تواند راهی موثر و مقرون به صرفه برای ارتباط و به روز نگه داشتن مشتریان با برند شما باشد. با ابزارهای آنلاین مناسب، می‌توانید با هزینه بسیار کم، یک خبرنامه دیجیتالی را به لیست ایمیل خود بسازید و ارسال کنید.

اگر خرید آنلاین یا خرید تلفنی را پیشنهاد می‌کنید، یک پیوند یا دکمه تماس مستقیم اضافه کنید تا خرید مستقیم از خبرنامه برای خوانندگان آسان باشد.

بازاریابی محلی و تبلیغات محلی چیست، نحوه انجام و اهمیت

در پایان

برای بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​که مخاطبان هدف آنها محلی است، ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی محلی هیجان انگیز و جذاب، نان و کره استراتژی بازاریابی کلی آنها است.

آیا برای شروع بازاریابی محلی آماده‌اید؟ تبلیغات محلی به شما کمک می‌کند که مخاطبان هدف خود را گسترش دهید، در معرض دید خود قرار دهید و برند خود را در جایی که مشتریان اصلی شما در آن ساکن هستند، در جامعه محلی خود تقویت کنید.

استفاده از این استراتژی‌های تبلیغات محلی را برای رشد کسب و کار خود حتی امروز شروع کنید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین روش های تبلیغات محلی؛ ۱۰ روش سنتی و مدرن

۵ راه تبلیغات کسب و کارهای کوچک؛ اینترنتی و رایگان

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی چیست؛ انواع + مثال و مدل آن

تبلیغات آنلاین چیست؛ چه مزایایی دارد و انواع آن کدامند؟

دیدگاهتان را بنویسید