×
صفحه اصلی تبلیغات تبدیل سرنخ (لید) به مشتری چگونه است؛ معرفی 10 استراتژی
تاریخ انتشار : 26 شهریور 1402 زمان مطالعه : 13 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

تبدیل سرنخ (لید) به مشتری چگونه است؛ معرفی 10 استراتژی

تبدیل سرنخ (لید) به مشتری چگونه است؛ معرفی 10 استراتژی

بر کسی پوشیده نیست که کسب و کارها برای بقا و پیشرفت به مشتریان نیاز دارند. اما دستیابی به مشتریان جدید می تواند گران و زمان بر باشد.

اگر شما به عنوان صاحب کسب و کار، مشتری ایده آل خود را شناسایی کرده‌اید و مطمئن شده‌اید که وب‌سایت، مواد بازاریابی و نمایندگان فروش شما همگی هماهنگ هستند اکنون فقط باید تمام آن سرنخ‌های جدید را به مشتری تبدیل کنید.

از نظر تئوری خیلی آسان به نظر می‌رسد. اما بعد از این همه کار آماده سازی، واقعاً چگونه آن را انجام می دهید؟ شما باید استراتژی های محکمی را دنبال کنید تا سرنخ ایجاد کنید و آنها را پرورش دهید تا زمانی که آماده خرید از شما شوند.

اما از آنجایی که بازار به شدت اشباع شده است، بسیاری از متخصصان فروش و بازاریابان رویکردهای متفاوتی را برای تبدیل سرنخ ها به مشتریان در پیش می‌گیرند.

در این مطلب نحوه تبدیل سرنخ ها به مشتریان را با استفاده از ده استراتژی موثر یاد خواهید گرفت.

نرخ تبدیل سرنخ چیست؟

تبدیل سرنخ به معنای تبدیل سرنخ ها به مشتریان پولی است. نرخ تبدیل سرنخ بسته به صنعت، محصول یا خدمات و کانال تبلیغاتی متفاوت است.

اما اکثر کارشناسان موافق هستند که متوسط ​​نرخ تبدیل سرنخ خوب بین 2 تا 4 درصد برای کسب و کار متوسط ​​است. به عنوان مثال سایت های سفارش غذا دارای نرخ تبدیل بالایی دارد. فرآیند تبدیل سرنخ جامد مهم است زیرا به کسب و کارها اجازه می دهد با فروش محصولات و خدمات بیشتر درآمد خود را افزایش دهید و مشتریان خود را افزایش دهند و روابط خود را با مشتریان تقویت کنند.

بدون صرف هزینه زیاد برای بازاریابی و تبلیغات، مشتریان بیشتری به دست آورید. می‌توانید با اتخاذ استراتژی‌های مختلف، مانند پیگیری سرنخ‌ها، ارائه محتوای با کیفیت و ارائه پشتیبانی از مشتری، نرخ تبدیل سرنخ خود را افزایش دهید.

10 استراتژی برای تبدیل مشتریان بالقوه بیشتر به مشتریان

اما مشکل این است که اکثر کسب و کارها نمی دانند چگونه این کار را به طور موثر انجام دهند. در اینجا ده استراتژی برای تبدیل سرنخ ها به مشتری آورده شده است، بنابراین به این زودی دیگر نگران این موضوع نخواهید بود.

۱. مخاطبان خود را بشناسید و تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید

اولین قدم این است که مخاطب هدف خود را درک کنید. نیازها و خواسته های آنها و انگیزه ها و نقاط دردناک آنها را در نظر بگیرید.

در مرحله بعد، شروع به تحقیق در مورد کلمات کلیدی کنید تا کلمات کلیدی مناسب برای استفاده در محتوای خود را شناسایی کنید که مشتریان بالقوه شما را به سمت کسب و کار شما بکشاند.

به یاد داشته باشید که تحقیق کلمات کلیدی ستون فقرات هر کمپین فروش آنلاین است. بدون این زمینه، شما اساساً دارت را در تاریکی پرتاب می کنید. با صرف زمان برای هدف قرار دادن تبلیغات و محتوای خود برای گروه‌هایی از افراد که به دقت انتخاب شده‌اند، شانس خود را برای رسیدن به پایگاه مصرف‌کننده ایده‌آل خود افزایش خواهید داد.

تحقیق کلمات کلیدی شامل شناسایی کلمات و عباراتی است که مردم هنگام جستجوی آنچه شما ارائه می دهید استفاده می کنند. این تضمین می کند که مخاطبان مناسب محتوای شما را مشاهده کنند.

این به شما کمک می‌کند تلاش‌های خود را روی افرادی متمرکز کنید که به احتمال زیاد به مشتریان پولی تبدیل می‌شوند و در نهایت بازگشت سرمایه شما را افزایش می‌دهند.

تبدیل سرنخ (لید) به مشتری چگونه است؟

۲. از فرمت تبلیغات و فراخوان مناسب استفاده کنید

هنگامی که مخاطبان هدف خود و کلمات کلیدی مورد نظر خود را شناختید، وقت آن است که تبلیغ و محتوای خود را ایجاد کنید.

استفاده از قالب تبلیغاتی مناسب و فراخوان برای اقدام برای جذب Prospect A و Prospect B در قیف شما ضروری است.

برای Prospect A، از یک معرفی ملایم برای کسب و کار خود استفاده کنید. تاکتیک‌های فروش نرم مانند پست‌های رسانه‌های اجتماعی یا بازدید از وب‌سایت که نیازی به خرید ندارند، در این مرحله اولیه به خوبی کار می‌کنند.

هنگامی که توجه آنها را به خود جلب کردید، در ازای اطلاعات تماس آنها چیزی را به صورت رایگان به آنها پیشنهاد دهید.

کاغذ سفید، راهنما یا کتاب الکترونیکی گزینه‌های عالی هستند که ارزشی را ارائه می‌کنند، بدون اینکه خیلی سخت‌گیرانه عمل کنند. Prospect B به احتمال زیاد به فروش سخت پاسخ می دهد.

از یک قالب تبلیغاتی تهاجمی مانند یک پاپ آپ استفاده کنید تا به سرعت توجه آنها را جلب کنید. یا شاید بخواهید برای ثبت نام در لیست ایمیل خود یا خرید در محل، تخفیف ارائه دهید.

همیشه از یک فراخوان برای اقدام واضح و مختصر بدون در نظر گرفتن چشم‌انداز هدف خود استفاده کنید. کاری کنید که آنها قدم بعدی را در قیف شما بردارند.

3. همیشه ارزش پیشنهادی خود را بدانید و نشان دهید

به عنوان یک متخصص فروش یا بازاریابی، می دانید که ارزش پیشنهادی شما چیزی است که شما را از رقبایتان متمایز می کند.

این دلیلی است که کسی باید از شما خرید کند نه رقیب شما. اطمینان حاصل کنید که کل تیم شما ارزش پیشنهادی شما را می داند و می تواند آن را به وضوح بیان کند.

این هنگام صحبت با مشتریان بالقوه یا کار بر روی مواد بازاریابی مفید خواهد بود. هنگام ایجاد تبلیغات یا سایر مواد بازاریابی، همیشه بر ارزش پیشنهادی خود تمرکز کنید. باید جلو و مرکز باشد، بنابراین مشتریان بالقوه دقیقاً بدانند که شما چه چیزی را ارائه می‌دهید و چرا باید از شما خرید کنند.

چه محصول یا خدماتی را بفروشید، اطمینان حاصل کنید که مشتریان بالقوه متوجه می شوند چه چیزی برند شما را منحصر به فرد می کند و چرا باید شما را در مقابل رقبا انتخاب کنند.

به یاد داشته باشید که قیمت همیشه عامل تعیین کننده نیست. مشتریان به دنبال کسب و کارهایی هستند که ارزش استثنایی و پشتیبانی مشتری را ارائه دهند.

4. خط فروش خود را ردیابی کنید

اگر می خواهید نرخ تبدیل خود را بهبود ببخشید، باید خط لوله فروش خود را دنبال کنید. این بدان معنی است که بدانید هر مشتری بالقوه در کجای سفر خریدار قرار دارد و چه اتفاقی باید بیفتد تا آنها را به سمت پایین‌تر حرکت دهد.

اولین قدم ایجاد کدهای رهگیری برای هر مرحله از سفر خریدار است. می توانید این موارد را به وب سایت، ایمیل ها یا حتی صفحات فرود خاص خود اضافه کنید. هنگامی که کدهای رهگیری خود را تنظیم کردید، می توانید قوانینی را برای هر مرحله از سفر خریدار ایجاد کنید.

این قوانین تعیین می کند که مشتریان بالقوه چه چیزی را ببینند و چه زمانی آن را ببینند. برای مثال، اگر شخصی از صفحه قیمت‌گذاری شما بازدید می‌کند اما چیزی نمی‌خرد، ممکن است بخواهید یک پیشنهاد یا تخفیف ویژه به او نشان دهید.

این کمک می کند تا آنها را به سمت پایین قیف سوق داده و آنها را به مشتریان پولی تبدیل کند. ردیابی خط لوله فروش شما یک راه مطمئن برای افزایش تبدیل سرنخ است.

5. هر چند وقت یکبار تست A/B را انجام دهید

تست A/B روشی عالی برای تعیین اینکه کدام روش ها در تبدیل سرنخ ها به مشتریان پولی موثرتر هستند. با ایجاد دو نسخه مختلف از وب سایت، صفحه فرود یا محصول خود و آزمایش آنها در برابر یکدیگر، می توانید بفهمید که کدام یک عملکرد بهتری دارد.

این یک راه عالی برای تنظیم دقیق استراتژی بازاریابی شما و اطمینان از دریافت بازگشت سرمایه ROI بالاتر است. هنگام انجام تست A/B باید به چند نکته توجه داشت:

  • یک فرضیه روشن در مورد آزمایش خود داشته باشید.
  • از ترافیک وب سایت کافی برای دریافت نتایج قابل اعتماد اطمینان حاصل کنید.
  • برای ایجاد تغییرات بر اساس نتایج آزمایشات خود آماده باشید.

6. با مشتریان خشمگین و خوشحال خود صحبت کنید

ارتباط شفاف کلید رضایت مشتری است. اگر می خواهید مشتریان خود را راضی نگه دارید (و فرآیند تبدیل را به آرامی هدایت کنید)، باید به طور واضح ارتباط برقرار کنید.

این بدان معناست که انتظارات را زودتر تعیین کنید و سپس آن انتظارات را برآورده کنید (یا فراتر ببرید). همچنین به معنای در دسترس بودن برای پاسخ دادن به سؤالات یا رسیدگی به نگرانی هایی است که در طول مسیر به وجود می آیند.

همچنین باید پیام‌های خود را بین پلتفرم‌ها هماهنگ کنید، زیرا یک گام اشتباه می‌تواند به سرعت منجر به مشتری ناراضی شود. بنابراین اگر روی پلتفرم‌های متعددی (به عنوان مثال، اینستاگرام، تلگرام، وب‌سایت‌تان) می‌فروشید، مطمئن شوید که ارتباطات بازاریابی شما در همه آنها یکپارچه و سازگار است.

علاوه بر این، تبلیغات فیسبوک شما باید با پیام‌رسانی وب‌سایت شما و سایر پلتفرم‌ها همخوانی داشته باشد. و اگر مشتریان خوشحال را برجسته می کنید، در مورد اینکه چگونه محصول یا خدمات شما به رشد کسب و کار آنها کمک کرده است صحبت کنید.

ثبات کلید ایجاد یک کمپین بازاریابی موفق است. در نهایت، پیگیری پس از فروش را فراموش نکنید. این زمان عالی برای درخواست بازخورد یا رسیدگی به هر گونه نگرانی طولانی است. با مشتریان خود در ارتباط باشید تا وفاداری ایجاد کنید و آنها را برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه دهید.

7. نرخ تبدیل را بهبود بخشید

اما چگونه نرخ تبدیل سرنخ را بهبود می دهید؟ هیچ فرمول جادویی وجود ندارد، اما چند روش آزمایش شده و واقعی وجود دارد که می تواند کمک کند. بیایید نگاهی به برخی از موثرترین راه‌ها برای بهبود نرخ تبدیل سرنخ بیندازیم:

  • 1. مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.
  • 2. یک پیشنهاد منحصر به فرد بدهید.
  • 3. یک صفحه فرود با تبدیل بالا بسازید.
  • 4. یک کپی جذاب بنویسید.
  • 5. یک وب سایت زیبا طراحی کنید.
  • 6. یک نسخه آزمایشی یا نسخه ی نمایشی رایگان ارائه دهید.
  • ۷. ارائه خدمات عالی به مشتریان.
  • ۸. توصیفات و نظرات را جمع آوری کنید.
  • ۹. به طور مستمر تست و بهینه سازی کنید.

علاوه بر اینها، تیم شما باید برای رسیدگی به اعتراضات مشتریان در هر مرحله از فرآیند فروش آماده باشد. این به معنای داشتن درک روشنی از محصول یا خدمات و توانایی رسیدگی به نگرانی های رایج است.

به علاوه، شما باید یک سیستم برای ردیابی سرنخ ها و فرصت ها داشته باشید. این به شما کمک می کند تا موانع احتمالی را شناسایی کنید و اقدامات اصلاحی انجام دهید.

تبدیل سرنخ (لید) به مشتری چگونه است؟

8.  موارد دیگر، سرنخ ها را جلب کنید

لینکدین دارای ویژگی های قدرتمند تولید سرنخ است که می توانید آنها را در استراتژی های خود ادغام کنید. اما انجام تمام فعالیت های تکراری جستجوی لینکدین می تواند طاقت فرسا و وقت گیر باشد. خبر خوب این است که همیشه می‌توانید جستجوی لینکدین خود را با ابزار خودکارسازی Dripify LinkedIn خودکار کنید.

این ابزارها به شما امکان می‌دهند پیام‌رسانی لینکدین، بازدیدهای پروفایل، پیگیری‌ها و موارد دیگر را خودکار کنید. به علاوه، می توانید کمپین های قطره ای قدرتمندی ایجاد کنید که می توانند نرخ تبدیل شما را افزایش دهند.

اینستاگرام همچنین ابزار تولید سرنخ خوبی می تواند باشد، مانند تبلیغات در اینستاگرام. همچنین می توانید از اینستاگرام برای ایجاد مخاطبین مشابه از بهترین مشتریان خود و انجام تست A/B کمپین ها استفاده کنید.

9. مخاطبان مشابه را هدف قرار دهید

یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن سرنخ بیشتر، هدف قرار دادن مخاطبان مشابه است. به دنبال افراد یا مشاغلی باشید که با ویژگی ها، علایق و نقاط دردسر مشتریان فعلی شما مطابقت دارند.

به عنوان مثال، اگر بیمه مسافرتی می فروشید، ممکن است بخواهید افرادی را که اخیراً یک سفر رزرو کرده اند یا عضو یک برنامه مسافرتی مکرر هستند، هدف قرار دهید.. چند معیار مانند موقعیت مکانی، سن و علایق را برسی کنید، می توانید از Google AdWords برای هدف قرار دادن مخاطبان مشابه استفاده کنید. یک کمپین جدید ایجاد کنید و “مخاطبان مشابه” را در تب “مخاطبان” انتخاب کنید.

10. بازاریابی مجدد ایجاد کنید

آیا می دانستید که تقریباً 70 درصد از خریداران آنلاین سبد خرید خود را رها می کنند؟ این تعداد زیادی فرصت از دست رفته است. خبر خوب این است که می توانید از بازاریابی مجدد برای بازگرداندن آن مشتریان استفاده کنید.

فقط یک کمپین به طور خاص برای افرادی که سبد خرید خود را رها کرده اند ایجاد کنید. آنها را با تبلیغاتی که شامل مواردی است که پشت سر گذاشته‌اند، هدف قرار دهید.

حتی می توانید برای شیرین کردن معامله و افزایش شانس تبدیل خود، تخفیف ارائه دهید. در حالی که بازاریابی مجدد رها کردن سبد خرید روشی موثر برای افزایش نرخ تبدیل سرنخ و بازیابی فروش از دست رفته است، این تنها راه نیست.

همچنین می توانید از بازاریابی مجدد برای افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند اما تبدیل نمی کنند و کسانی که در لیست ایمیل شما مشترک شده اند اما هنوز اقدامی نکرده اند استفاده کنید.

تبدیل سرنخ (لید) به مشتری چگونه است؟

در پایان

سرنخ ها مایه حیات هر کسب و کاری هستند. اگر نتوانید آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید، شرکت شما به زودی تمام خواهد شد و می‌میرد. تبدیل سرنخ ها به مشتریان می تواند چالش برانگیز باشد، اما غیرممکن نیست. در حالی که برای موفقیت در بازار رقابتی و اشباع امروزی به کار سخت و فداکاری نیاز است، اما با کمی تلاش و استراتژی های مناسب می توانید راه طولانی را طی کنید.

نرخ تبدیل عالی می تواند درآمد کسب و کار شما را افزایش دهد و گردش کار شما را ساده کند. اما تبدیل کافی نیست. همچنین باید دائماً روی فرآیند فروش خود کار کنید تا کارآمدتر و مؤثرتر باشد.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

استفاده از خدمات آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت می‌تواند به شما کمک کند تا در دیده شدن و جذب مشتری بیشتر موفق‌تر باشید. با تجربه و تخصص چندین ساله در این زمینه، تیم مگنت می‌تواند بهترین راهکارها و استراتژی‌ها را برای شروع کار و معرفی محصول جدید به شما ارائه دهد.

با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی اینترنتی، شما می‌توانید از:

بهره ببرید.

با کمک مشاوران ما، می‌توانید از مشاوره و راهبری، استراتژی‌گذاری، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آن‌ها در کانال‌های مناسب بهره مند شوید.

هدف ما ایجاد یک کمپین تبلیغاتی ۳۶۰ درجه است که به شما کمک کند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب کسب کنید و بازاریابی موثر و جذاب برای مخاطبان خود انجام دهید.

اگر احتیاج به کمک در معرفی محصول جدید و جذب مشتریان هدف دارید، می‌توانید با آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت تماس بگیرید و از خدمات حرفه‌ای ما بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:

قیف فروش چیست؛ نحوه ساخت و بهینه سازی + مثال

۱۶ راه ساده محصول نویسی که منجر به فروش می شود

بهینه‌ سازی نرخ تبدیل در وب سایت و راهکارهای افزایش آن

چگونه مشتری اینترنتی (آنلاین) جذب کنیم؛ روش ها و ابزار ها

روش های جذب مشتری در اینستاگرام؛ ۵۰ روش کارآمد

استراتژی فروش آنلاین و تقویت فروش آنلاین سایت

دیدگاهتان را بنویسید