×
صفحه اصلی تبلیغات تعیین بودجه روزانه گوگل ادز چگونه است؛ آموزش 3 مرحله مهم
تاریخ انتشار : 26 مرداد 1402 زمان مطالعه : 9 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

تعیین بودجه روزانه گوگل ادز چگونه است؛ آموزش 3 مرحله مهم

تعیین بودجه روزانه گوگل ادز چگونه است؛ آموزش 3 مرحله مهم

ایجاد بودجه تبلیغاتی گوگل یکی از سخت‌ترین چالش‌هایی است که روبه‌روی کسب و کارها است و این چالش برای بازاریاب های جدید و با تجربه پرداخت به ازای کلیک وجود دارد.

واقعیت این است که برنامه‌ریزی برای بودجه کاری طاقت فرسا، وقت‌گیر و شاید خسته کننده باشد اما یک بودجه خوب برنامه ریزی شده بخش مهمی از موفقیت در تبلیغات گوگل است.

بازاریابان نیاز دارند که راه حل آسانی برای تعیین بودجه‌های تبلیغاتی گوگل داشته باشند که بتوانند آن را به سرعت و با دقت انجام دهند. در این متن نشان می‌دهیم که از استراتژی برنامه‌ریزی برای یک بودجه موفق گوگل ادز چگونه است.

چقدر باید برای تبلیغات گوگل خرج کنید؟

پاسخ دادن به این سوال که برای تبلیغاتت گوگل چقدر باید خرج کرد اندکی دشوار است چرا که افراد رویه‌های مختلفی را پیش می‌گیرند. برخی از تبلیغ‌کنندگان تا رسیدن به سهمیه ماهانه هزینه می‌کنند.

برخی دیگر به طور کامل بر درآمد تمرکز می‌کنند تا هزینه های خود را هدایت کنند. اما می‌توان اولویت استراتژی را تمرکز بر حداکثر کردن سود در بودجه مورد نظر گوگل ادز قرار داد.

برای ایجاد یک استراتژی بودجه مبتنی بر سود، باید برخی از داده‌های اساسی در مورد کسب و کار خود را داشته باشید. جمع آوری داده‌های مورد نیاز می‌تواند، دشوار باشد اما ارزش آن را دارد.

چگونه بودجه گوگل ادز خود را برنامه‌ریزی کنیم؟

مرحله 1: داده‌های سازمانی خود را جمع آوری کنید

تخمین بودجه: ابتدا به یک بودجه پایه نیاز دارید. با مبلغی شروع کنید که با خرج کردن در هر ماه راحت هستید. مطمئن شوید که در حد انتظارات شرکت شما نیز هست. با جمع‌آوری داده‌ها از کمپین‌های واقعی خود پس از راه‌اندازی، می‌توانید این عدد را طوری تنظیم کنید که دقیق‌تر باشد.

میانگین هزینه به ازای هر کلیک: این میانگین مبلغی است که گوگل با کلیک روی یکی از تبلیغات شما از شما دریافت می‌کند. با استفاده از Google Keyword Planner می‌توانید تخمین‌های هزینه به ازای هر کلیک را بیابید. اما مطمئن شوید که این تخمین‌ها را به‌عنوان یک دستورالعمل ساده در نظر بگیرید و با خیال راحت بر اساس داده‌های تبلیغاتی تاریخی که در دسترس دارید تنظیم کنید.

نحوه استفاده از Google Keyword Planner

برای به دست آوردن تخمین‌ها در Google Keyword Planner، هر عبارت جستجویی را که ممکن است بخواهید در مورد آن تبلیغ کنید، در قسمت «محصول یا خدمات» وارد کنید. اگر هنوز هیچ تحقیقی در مورد کلمه کلیدی انجام نداده‌اید، می‌توانید آدرس وب سایت خود را در قسمت “صفحه فرود” وارد کنید تا ایده‌های کلمه کلیدی ایجاد کنید.

تعیین بودجه روزانه گوگل ادز چگونه است

سپس برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل فهرستی از ایده های کلیدواژه مرتبط با عبارت جستجوی شما را برمی‌گرداند. می توانید از شماره ستون پیشنهادات پیشنهادی به عنوان برآورد هزینه به ازای هر کلیک استفاده کنید. هزینه واقعی هر کلیک شما متفاوت است، بنابراین مطمئن شوید که بودجه اولیه خود را با نتایج واقعی خود مقایسه کنید.

تعیین بودجه روزانه گوگل ادز چگونه است

مرحله 2: نحوه تأثیر تبلیغات آنلاین بر سود را مشخص کنید

برای ایجاد بودجه‌ای که به طور دقیق بازدهی شما را از پولی که در تبلیغات خرج می کنید منعکس کند، باید برخی از داده های هزینه و فروش خود را در بودجه لحاظ کنید. این مقادیر در زیر تعریف شده است. بار دیگر، اگر این داده ها به راحتی در دسترس شما نیستند، می‌توانید از تخمین ها استفاده کنید.

میانگین درآمد به ازای فروش، میانگین کل خرید مشتری شما است. حاشیه محصول مقدار درآمدی است که شما بالاتر از قیمت تمام شده کالای فروخته شده خود ایجاد می کنید. به عنوان مثال، اگر بهای تمام شده کالای فروخته شده شما 1.00 دلار و قیمت محصول شما 1.50 دلار باشد، حاشیه محصول شما 50 درصد است.

سرنخ‌های واجد شرایط نشان‌دهنده نرخی است که سرنخ‌های جمع‌آوری شده از تبلیغات شما با یک نماینده فروش مرتبط می‌شوند. پیشنهادات فروش تحویل داده شده نشان دهنده نرخی است که تبلیغات شما منجر به دریافت تخمین قیمت توسط مشتری می شود. نرخ بسته شدن فروش درصدی از سرنخ هایی است که به مشتری جدید تبدیل می شوند.

هزینه تبلیغات گوگل چقدر است؟

متغیرهای زیادی وجود دارند که بسته به عواملی که می‌توانید کنترل کنید، مانند امتیازات کیفیت، کلمات کلیدی و معیارها و سایر مواردی که نمی‌توانید کنترل کنید، مانند رقابت و CPC، ممکن است منجر به پرداخت بیشتر یا کمتر شود.

بهتر است پول بیشتری برای خرج کردن داشته باشید و از آن استفاده نکنید تا اینکه بودجه کمی داشته باشید که هر روز آن را به حداکثر برسانید. به مرور زمان هزینه‌های شما کاهش می‌یابد، زیرا کلمات کلیدی/محصولاتی را که برای شما کار نمی‌کنند کشف می‌کنید و آنها را متوقف می‌کنید.

تعیین بودجه روزانه گوگل ادز چگونه است

هزینههای محصول خود را در بودجه Google Ads لحاظ کنید

اگر در درجه اول یک فروشنده آنلاین هستید، حاشیه محصول و میانگین درآمد هر فروش تنها معیارهای فروش هستند که باید تنظیم کنید. می توانید سایر معیارهای فروش را روی 100٪ تنظیم کنید.

ارزیابی کنید که ساختار فروش شما چگونه بر استراتژی بودجه Google Ads شما تأثیر می گذارد. اگر قصد دارید از Google Ads برای جذب مشتریان به هر کانال فروش آفلاین استفاده کنید، پس می‌خواهید بدانید که چقدر در تبدیل آن سرنخ‌ها به مشتری موفق خواهید بود.

کانال‌های فروش آفلاین می‌توانند شامل تماس‌های بعدی یا ایمیل‌هایی باشند که پس از ارسال اطلاعات توسط مشتری در یک فرم آنلاین توسط فروشندگان ایجاد می‌شوند. این معیارها در ماشین حساب بودجه توسط سرنخ های واجد شرایط، پیشنهادهای فروش ارائه شده و نرخ بسته شدن فروش نشان داده می شوند.

اگر به طور انحصاری آنلاین می فروشید و تولید سرنخ انجام نمی دهید، تمام معیارهای آفلاین [سرنخ های واجد شرایط، پیشنهادات فروش ارائه شده، نرخ بسته شدن فروش] باید 100٪ در محاسبه کننده بودجه علامت گذاری شوند. از آنجایی که شما به صورت آنلاین فروش می‌کنید، بازدیدکنندگانی که روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند، از سایت شما می‌خرند یا ترک می‌کنند.

مرحله 3: از بودجه تخمینی استفاده کنید

برای اینکه بودجه Google Ads خود را کارآمد کنید، باید روی کدام بخش از برنامه تبلیغاتی یا استراتژی فروش آنلاین خود تمرکز کنید؟ بهبود وب سایت، صفحات فرود یا قیف فروش برای افزایش نرخ تبدیل، یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای سودآوری بیشتر تبلیغات گوگل است.

هدف قرار دادن کلمات کلیدی کم هزینه برای کاهش هزینه به ازای هر کلیک نیز می تواند تاثیر زیادی بر بازگشت سرمایه شما داشته باشد.

اگر در بازار کم ترافیک هستید، ممکن است نیاز داشته باشید که قیمت محصول خود را افزایش دهید یا هزینه را کاهش دهید تا کمپین های تبلیغاتی خود را سودآور کنید. تنظیمات زیادی وجود دارد که می‌توانید هم به صورت آنلاین و هم آفلاین برای افزایش اثربخشی تبلیغات خود انجام دهید.

از ماشین حساب بودجه تبلیغات گوگل می توان برای تمرکز استراتژی PPC خود استفاده کرد و به شما کمک کرد تا کارآمدترین تغییرات را انجام دهید.

تعیین بودجه روزانه گوگل ادز چگونه است؟

بودجه روزانه گوگل ادوردز مبلغی که به طور متوسط برای  مصرف روزانه هر کمپین تبلیغاتی خود تعیین می‌کنید. شما یک بودجه روزانه به طور متوسط ​​برای هر کمپین ادوردز تنظیم می‌کنید و سپس سیستم به صورتی عمل می‌کند تا تبلیغات شما تا زمانی که بودجه روزانه ی تعیین شده اتمام یابد به نمایش دربیاید.

هنگامی که بودجه روزانه ی گوگل ادوردز شما به اتمام می رسد، تبلیغات شما معمولا برای آن روز دیگر نمایش نخواهد داشت. میزان و سرعت نمایش تبلیغ در یک روز را می‌توان از گزینه ی “ad delivery option” تعیین کرد.


ممکن است که در بعضی از روزها بودجه روازنه کمتر و یا گاهی کمی بیشتر از مبلغ تعیین شده مصرف شود. برای اطمینان از اینکه تبلیغات شما در روز هایی که میزان جستجو در ارتباط با هدف تبلیغاتی شما بیش از حد معمول می باشد تبلیغات شما بیش تر به نمایش در می‌آید و بدیهی است بیشتر از بودجه ی روزانه تعیین شده برای کمپین شما مصرف خواهد کرد، این میزان می ‌واند حتی تا دو برابر بودجه روزانه ی تعیین شده نیز باشد.

اما در روزهای دیگر تبلیغ در حد بودجه روزانه مصرف خواهد کرد . در نظرداشته باشید در گذشته احتمال مصرف بیشتر از بودجه روزانه تنها 20 درصد بوده است.

تعیین بودجه روزانه گوگل ادز چگونه است

راهکار کلیدی

کلید یافتن موثرترین فرمول بودجه گوگل ادز این است که از کوچک شروع کنید و بهینه سازی‌های خود را آزمایش کنید. همان طور که در استراتژی بازاریابی Google Ads خود تغییراتی ایجاد می‌کنید، می‌توانید داده‌های خود را دوباره به ماشین حساب وارد کنید و تأثیر آن را بر ROI خود اندازه گیری کنید.

هنگامی که استراتژی شما شروع به موثر شدن کرد، می‌توانید برای افزایش میزان سودی که تبلیغات شما ایجاد می کند، هزینه ها را افزایش دهید. حالا می‌دانید چگونه بودجه گوگل ادز مبتنی بر داده را توسعه دهید، می توانیم به سوال اولیه پاسخ دهیم:

در پایان

شما باید به اندازه کافی هزینه کنید تا بهینه سازی‌هایی را که باید در تبلیغات، قیف فروش یا ارائه محصول خود انجام دهید، آزمایش کنید. سپس، پس از اینکه فرمول مناسب را پیدا کردید، هر چقدر که می‌خواهید خرج کنید البته تا زمانی که همچنان سودآور باشد.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

استفاده از خدمات آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت می‌تواند به شما کمک کند تا در دیده شدن و جذب مشتری بیشتر موفق‌تر باشید. با تجربه و تخصص چندین ساله در این زمینه، تیم مگنت می‌تواند بهترین راهکارها و استراتژی‌ها را برای شروع کار و معرفی محصول جدید به شما ارائه دهد.

با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی اینترنتی، شما می‌توانید از:

بهره ببرید.

با کمک مشاوران ما، می‌توانید از مشاوره و راهبری، استراتژی‌گذاری، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آن‌ها در کانال‌های مناسب بهره مند شوید.

هدف ما ایجاد یک کمپین تبلیغاتی ۳۶۰ درجه است که به شما کمک کند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب کسب کنید و بازاریابی موثر و جذاب برای مخاطبان خود انجام دهید.

اگر احتیاج به کمک در معرفی محصول جدید و جذب مشتریان هدف دارید، می‌توانید با آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت تماس بگیرید و از خدمات حرفه‌ای ما بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:

بازدهی تبلیغات گوگل (گوگل ادز) چگونه است و آیا ارزشش را دارد؟

تنظیمات کمپین گوگل ادز چگونه است؛ آموزش و نحوه استفاده به صورت کامل

انواع هدف گذاری تبلیغات در گوگل ادز و نحوه پیاده سازی آن

چگونه تبلیغات گوگل ادوردز در یک شهر نمایش داده شود

دیدگاهتان را بنویسید