×
صفحه اصلی سئو آموزش ثبت نام و نحوه استفاده از گوگل کیورد پلنر
تاریخ انتشار : 12 اردیبهشت 1402 زمان مطالعه : 7 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

آموزش ثبت نام و نحوه استفاده از گوگل کیورد پلنر

آموزش ثبت نام و نحوه استفاده از گوگل کیورد پلنر

صاحب هر نوع از کسب و کار باشید، اگر به دنبال فرصت‌هایی بیشتری برای جذب مشتری و بازار هستید به سئو نیاز خواهید داشت. هر اندازه که در موتورهای جستجو رتبه بالاتری بتوانید کسب کنید، طبیعتا مشتری بیشتری به دست خواهید آورد.

گوگل یکی از با ارزش‌ترین و موفق‌ترین موتورهای جستجو در زمان فعلی و احتمالا آینده دور است اگر از حضور خود در این موتور جستجو حداکثر استفاده را نمی‌کنید، ممکن است تعداد زیادی از فرصت‌های حیاتی برای موفقیت در کسب و کار را از دست بدهید.

حالا اگر می‌خواهید در گوگل، مخاطبان بیشتری به شما دسترسی داشته باشند باید سئو سایت خود را تقویت کنید و اگر قصد تقویت سئو را دارید باید کلمات کلیدی را پیدا کنید.

گوگل ابزارهایی در اختیار کاربرانش قرار داده تا این مسیر به راحتی طی شود. یکی از مهم‌ترین ابزار گوگل برای پیدا کردن کلمات کلیدی Google Keyword Planner  است.

Google Keyword Planner  چیست؟

کیوردپلنر از مجموعه Google و جزء پلتفرم Google Ads PPC است.

به وسیله AdWords، می‌توانید به نرم‌افزاری دسترسی پیدا کنید که به شما امکان تجزیه و تحلیل و تحقیق در مورد کلمات کلیدی در حوزه‌های مختلف را می‌دهد.

اما کلمات کلیدی به چه کار می‌آیند؟

پاسخ این است که از کلماتی که به دست می‌آورید برای اطلاع رسانی کمپین‌های پرداخت به ازای کلیک و مدیریت خریدهای خود استفاده کنید.

زمانی که می‌پرسید «Keyword Planner چیست»، مجموعه‌ای از تعاریف دریافت می‌کنید و تنها کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید چگونه از کیوردپلنر برای استراتژی جستجوی مختص به خود بیشترین استفاده را ببرید.

کیوردپلنر یکی از نرم افزارهای محبوبی است که کاربران زیادی دارد به شکلی که تحقیقات نشان می‌دهد که سه چهارم بازاریابان از این نرم‌افزار استفاده کرده یا استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید با استفاده از ابزار Keyword Planner ایده‌های تبلیغاتی خود را شکل دهید و با پیدا کردن کلمات کلیدی استراتژی بازاریابی محتوایی، کسب و کار خود را تنظیم کنید. علاوه بر این می‌توانید با کلمات کلیدی محصول یا خدمات خاصی که به برند یا کسب و کار شما مربوط می‌شود، آشنا شوید.

برای استفاده بهتر از کلمات کلیدی می‌توانید آمار و برآوردهای عملکرد را بر اساس اطلاعات خاصی مانند کشور هدف، شبکه جستجو، زبان و موارد دیگر تنظیم کنید و به عبارات و کلمات کلیدی در محدوده خاص خود برسید.

آموزش ثبت نام و نحوه استفاده از گوگل کیورد پلنر

نحوه استفاده رایگان از Keyword Planner

تصور رایج اما اشتباهی درباره استفاده از Keyword Planner وجود دارد که استفاده از آن رایگان نیست اما از آن جایی که Google برنامه‌ریز کلمات کلیدی AdWords را به‌روزرسانی کرده اگر راه‌حل‌های درست را بدانید، ابزار Google AdWords هم چنان می‌تواند برای استفاده شما 100 درصد رایگان باشد.

ابتدا شما به یک حساب Google نیاز دارید و مسیر زیر را ادامه دهید:

1. ابتدا بر گزینه “New Google Ads Account” کلیک کنید.

2. سیستم از شما درمورد هدف اصلی‌تان در تبلیغات سوال خواهد کرد. وقتی گوگل از شما می‌پرسد که «هدف اصلی تبلیغاتی» شما چیست، بر لینکی که در زیر گزینه‌هایی وجود دارد و می‌گوید «تجربه با Google Ads » ضربه بزنید.

3. در پایین صفحه، سمت راست، گزینه‌ای با عنوان “Create an account without a campaign” تعبیه شده است؛ روی این گزینه کلیک کنید.

4. از آنجا به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که پیوند «ایجاد حساب بدون کمپین» را ارائه می‌دهد. به خاطر داشته باشید که این متن بسیار کوچک است، بنابراین ممکن است مجبور شوید آن را جستجو کنید.

5. در نوار حساب کاربری خود روی گزینه tools and setting کلیک کنید. سپس از بخش planning بر keyword planner کلیک کنید.

چرا کیورد پلنر مهم است؟

هدف‌گذاری در کیورد پلنر برای این است که شما مثلا به دنبال تعمیرات کولر هستید.

شما اگر ساکن شیراز هستید نیاز نیست که با تعمیرکارهای تهران نیز آشنا شوید. برای همین در بخش targeting کیورد پلنر و در بخش مکان این امکان را دارید که داده‌های نهایی جستجو را بر حسب مکان و location تنظیم کنید.

علاوه بر این مورد، موارد مهم دیگری نیز هستند. از جمله:

زبان: داده‌های نهایی را بر حسب یک زبان مشخص یا چند زبان فیلتر کنید. اگر سایت شما چند زبانه است، استفاده از این ویژگی‌ بسیار کارساز است.

موتور جستجو: به صورت پیش‌فرض داده‌ها بر مبنای گوگل سنجیده ‌می‌شوند. در حالی که شما می‌توانید دیگر شبکه‌های جستجو را نیز اضافه کنید.

حذف کلیدواژه‌های خاص: اگر می‌خواهید در نتایج جستجوی شما عباراتی خاصی از جمله رایگان، ارزان قیمت و غیره وجود نداشته باشد، از این محدودکننده برای داشتن خروجی هدفمند استفاده کنید.

نکات ضروری درباره استفاده کیورد پلنر

ابزارهای رایگان و پولی زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد و از ابزار گوگل کیورد پلنر بیشتر برای راه اندازی کمپین‌های تبلیغات کلیکی در گوگل  استفاده می‌شود.

گوگل کیورد پلنر به شما کمک می‌کند که بدانید کدام ترکیب‌ها جستجوی بیشتری داشتند و پرطرفدارتر هستند. همین مسئله در چیدن استراتژی محتوا نیز بسیار مهم و راه‌گشا است. در ادامه مورادی گفته شده که شما می‌توانید از گوگل کیورد پلنر استفاده بیشتری ببرید.

1. انتخاب کلمه کلیدی خود را متعادل و هدفمند کنید

یادگیری نحوه استفاده از کیوردپلنر تنها یادگیری استفاده از یک نرم‌افزار نیست. باید تعیین کنید که چگونه کلمات کلیدی مورد نیاز خود را انتخاب می‌کنید.

به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی گسترده‌ای را انتخاب کنید که حجم جستجوی بالایی دارد، احتمال زیادی وجود دارد که ترافیک زیادی به دست آورید اما این ترافیک چندان هدفمند نخواهد بود.

از طرف دیگر، یک کلمه کلیدی با حجم کمتر جستجو ممکن است باعث بازدید کمتر از وب سایت شما شود، اما احتمال اینکه آنها به محصول یا خدمات شما علاقه مند شوند، بیشتر خواهد بود. در مورد کلمات کلیدی، مهم است که تعادل خوبی بین حجم زیاد و کم داشته باشید.

2. به دنبال کلمات کلیدی محلی باشید

اطلاع درباره کلمات کلیدی جهانی برای هر کسب و کاری خوب و عالی است اما اگر تمرکز را بر یک محل و گستره جغرافیایی خاص قرار دهید، نتیجه بهتری می‌گیرید.

در حالی که بسیاری از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی نمی‌توانند اطلاعات زیادی در مورد تعداد افرادی که در مکان‍‍های خاص جستجو می‌کنند را به شما بگویند، کیوردپلنر کمی متفاوت است. می‌توانید از این ابزار برای دیدن جستجو برای مناطق بسیار خاص از جمله شهرها و شهرک‌های خاص استفاده کنید.

3. مخاطب دنبال چه چیزی است؟

تحقیق موفقیت آمیز کلمات کلیدی فقط به این معنی نیست که مطمئن شوید همه کلمات کلیدی مشابهی را که رقیب خود هستند هدف قرار می‌دهید.

همچنین باید مطمئن شوید که می‌دانید مخاطبان شما نیز چه سوالاتی می‌پرسند. دانستن آنچه که مخاطبان شما می‌خواهند در مورد آن بیاموزند، می‌تواند برای ارائه ایده های محتوایی که شما را از رقبای خود متمایز می‌کند بسیار مفید باشد.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شروع جستجوی ایده‌های سوال، صحبت با تیم فروش و بازاریابی است.

آموزش ثبت نام و نحوه استفاده از گوگل کیورد پلنر

در پایان

کیوردپلنر یک ابزار ارزشمند برای بسیاری از مشاغل است، به ویژه زمانی که می‌دانید چگونه به صورت رایگان از آن با موفقیت استفاده کنید.

محیط Google Ads مملو از امکاناتی است که سخت می‌توان برای آن رقیبی پیدا کرد. با این حال، کیوردپلنر کامل نیست. این ابزار گوگل محدودیت های خود را دارد.

در حالی که یادگیری نحوه استفاده از Google AdWords Planner  قطعا ایده خوبی است، به یاد داشته باشید که لازم نیست به طور انحصاری برای کمپین های PPC و SEO خود به این ابزار اعتماد کنید.

همچنین می‌توانید از Keyword Planner در کنار ابزارهای دیگری مانند Ahrefs و SEMrush برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازار، رقبا و مشتریان خود استفاده کنید.

ترکیب چندین ابزار برنامه ریزی کلیدواژه با هم می‌تواند دید کلی‌تر و واقعی‌تری از بازار به شما ارائه ‌دهد.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های فروش بیشتر تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد

مقالات بیشتر:

اصول سئو در تولید محتوا و نحوه تقویت محتوا

سرپ SERP چیست و معرفی چند ویژگی پر کاربرد آن

بازدهی تبلیغات گوگل (گوگل ادز) چگونه است و آیا ارزشش را دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید