×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی تقویم محتوا اینستاگرام؛ کاربردها، نحوه ساخت و استفاده
تاریخ انتشار : 15 مرداد 1402 زمان مطالعه : 13 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

تقویم محتوا اینستاگرام؛ کاربردها، نحوه ساخت و استفاده

تقویم محتوا اینستاگرام؛ کاربردها، نحوه ساخت و استفاده

اینستاگرام می تواند یک ابزار بازاریابی عالی برای کسب و کار شما باشد و یک تقویم محتوای اینستاگرام می‌تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

شما می‌توانید آگاهی از برند ایجاد کنید، دنبال کنندگان خود را افزایش دهید، یک پایگاه هواداران وفادار ایجاد کنید و مردم را در مورد محصول یا خدمات خود هیجان زده کنید. برای اینکه در همه این موارد موفق باشید، باید به طور مداوم پست کنید.

اما تا چه اندازه توانایی و ظرفیت این کار را دارید؟ اگر تمایل به ارسال هر روز پست را دارید که عالی است اما اگر فقط سه بار در هفته ظرفیت ارسال در فید خود را دارید، به آن متعهد شوید.

ایجاد یک تقویم محتوای اینستاگرام زودتر از موعد به شما این امکان را می‌دهد که پست های خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید و به شما امکان می‌دهد پست‌های بیشتری را ارسال کنید. با برنامه‌ریزی انبوه پست‌های خود، می‌توانید از زمان خود نهایت استفاده را ببرید و همچنان اغلب در اینستاگرام ظاهر شوید.

چرا یک تقویم محتوای اینستاگرام ایجاد کنیم؟

داشتن یک تقویم محتوا برای اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند تا زمان خود را در این پلتفرم کنترل کنید و برای آن آماده باشید. همچنین به شما امکان می‌دهد محتوای خود را مطابق با موضوع خود سازماندهی کنید. با یک تقویم محتوای اینستاگرام، می‌توانید در وقت صرفه جویی کنید و به شما امکان می‌دهد از راحتی پست خودکار استفاده کنید.

با استفاده از برنامه‌ها و برنامه‌های زمان‌بندی، می‌توانید به طور کامل رسانه‌های اجتماعی خود را از قبل تنظیم کنید. اگر از یکی از این برنامه ها استفاده می‌کنید، همچنین می‌توانید در بهینه‌ترین زمان برای مخاطبان خود پست ارسال کنید.

شاید فالوورهای شما در ساعت 7 بعد از ظهر بیشترین فعالیت را داشته باشند، اما نمی خواهید فقط برای ارسال پست به حساب اینستاگرام شرکت خود وارد شوید. داشتن یک برنامه‌ریز محتوای اینستاگرام و برنامه ریزی از قبل می تواند این مشکل را برطرف کند.

همه اشتباه می‌کنند، اما هیچ کس نمی‌خواهد همیشه اشتباهات تایپی را در پست های رسانه‌های اجتماعی یک برند ببیند.

هنگامی که یک تقویم محتوای اینستاگرام ایجاد می کنید، می توانید یک یا دو بار پست های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام اطلاعات موجود در آنها دقیق هستند.

مراحل ساخت تقویم محتوای اینستاگرام

باور کنید یا نه ساختن یک تقویم محتوای اینستاگرام ساده تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. مهم است که توجه داشته باشید که می‌توانید تا جایی که می‌خواهید از قبل در تقویم خود برنامه ریزی کنید.

برخی از افراد دوست دارند هر بار یک ربع برنامه ریزی کنند، برخی دیگر می‌خواهند محتوای اینستاگرام خود را هر هفته برنامه‌ریزی کنند. برخی از کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند یک برنامه محتوای کلی یک ساله ایجاد کنند و با گذشت زمان پست‌های اینستاگرام را پر کنند.

هیچ راه درست یا غلطی برای تنظیم برنامه ریز محتوای اینستاگرام شما وجود ندارد، اما زمانی که با آن پیش می روید باید به آن فکر کنید. ایجاد تقویم محتوای اینستاگرام شما فقط چهار مرحله طول می‌کشد.

تقویم محتوا اینستاگرام؛ کاربردها، نحوه ساخت و استفاده

1. استراتژی رسانه‌های اجتماعی خود را تعیین کنید

اگر استراتژی کلی خود را برای رسانه‌های اجتماعی نمی‌دانید، با ایجاد تقویم محتوای اینستاگرام خود گم خواهید شد. این یکی از مراحلی است که شما واقعاً فقط باید اولین بار انجام دهید، مگر اینکه در حال کار بر روی ایجاد تغییرات در استراتژی خود باشید. برای کمک به شما در این زمینه، در اینجا شش تا از بهترین سوالاتی که باید هنگام ایجاد استراتژی بپرسید، آورده شده است.

  • _ هدف کلی اکانت من چیست؟
  • _ هر چند وقت یک بار می خواهم در روز/هفته پست بگذارم؟
  • _ آیا حساب من یک موضوع را دنبال می کند؟
  • _ چه زمانی از روز برای منطقه زمانی و صنعت من بهترین است؟
  • _ چه نوع محتوایی را می خواهم پست کنم؟
  • _ چه کسی مسئولیت نگهداری و برنامه ریزی پست های این حساب را بر عهده خواهد داشت؟

2. ذخیره سازی محتوا

ایجاد فرآیندی برای ذخیره سازی محتوا یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید هنگام ایجاد تقویم محتوای اینستاگرام خود انجام دهید. هر حساب متفاوت است و به روش های مختلف عمل می کند. برخی انتخاب می‌کنند که زیرنویس‌ها و هشتگ‌های خود را ایجاد کنند و سپس عکس‌ها را در هفته‌ای که قرار است پست کنند، مطابقت دهند.

سایر مدیران رسانه‌های اجتماعی تصمیم می‌گیرند همه محتوای خود را در Dropbox یا Google Drive ذخیره کنند و زمانی که زمان انتشار فرا می‌رسد، آماده دسترسی باشند. مهم نیست که ترجیح شما چیست، ایده خوبی است که یک سیستم ذخیره سازی محتوا آماده راه اندازی داشته باشید تا بتوانید هنگام شروع برنامه ریزی محتوا از آن استفاده کنید.

تنظیم یک پوشه در Dropbox یا Google Drive آسان است. به سادگی وارد حساب مورد نظر خود شوید و “ایجاد پوشه جدید” را انتخاب کنید. سپس، شما چند گزینه دارید. اگر می خواهید تصاویر خود را در حین حرکت انتخاب کنید، می توانید تمام تصاویر برند خود را در پوشه آپلود کنید.

این می‌تواند شامل عکس‌های استوک، تصاویری از عکس‌های برندینگ و تصاویر پشت صحنه باشد. پس از استفاده از یک عکس، می توانید آن را به یک پوشه “استفاده شده” منتقل کنید یا در غیر این صورت آن را به عنوان استفاده شده علامت گذاری کنید تا بتوانید تصاویر مختلفی را پست کنید.

یا اگر ترجیح می‌دهید همه محتوا را از قبل برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید همان چیزی را که نیاز دارید آپلود کنید. همانطور که محتوای خود را در برنامه ریز محتوای اینستاگرام خود قرار می دهید، نام تصویر را مطابق با تاریخ انتشار آن تغییر دهید.

سپس آن را در پوشه خود آپلود کنید و آماده حرکت هستید. شما می توانید با ایجاد زیرپوشه های هفتگی یا ماهانه که حاوی تصاویر مناسب هستند، به راحتی عکس های خود را سازماندهی کنید.

 3. یک الگوی تقویم محتوای اینستاگرام را انتخاب کنید

قالب‌های مختلفی برای تقویم محتوای اینستاگرام وجود دارد، اما ما پنج مورد از محبوب‌ترین آنها را ارزیابی می‌کنیم:

هوت سوئیت

Hootsuite دانلود رایگان قالب تقویم محتوا را ارائه می دهد. به عنوان یک سند Google Sheets نشان داده می شود و صفحه اول دستورالعمل نحوه ایجاد یک کپی است، سپس صفحه دوم خود الگو است.

این الگو شامل هفته اول، با نقاطی برای پست‌ها در فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین است. آنها انواع محتوا و همچنین مکان هایی را برای پر کردن کپی، افزودن پیوندها و در غیر این صورت پست های خود را برنامه ریزی کرده اند.

مزایا: آسان برای استفاده و درک.

معایب: به جای تقویم، در قالب صفحه گسترده است، که گاهی تجسم آن دشوارتر است.

ترلو

Trello یک برنامه لیست سازی مبتنی بر تابلو است که می توانید از آن به عنوان برنامه ریز محتوای اینستاگرام استفاده کنید. می‌توانید از آن در نمای ستونی همراه با فهرست‌ها استفاده کنید، یا می‌توانید «پاور بالا» را اضافه کنید که به شما امکان می‌دهد تابلوهای خود را به تقویم تبدیل کنید.

می‌توانید کارت‌های خود را در «تاریخ سررسید» آن‌ها – به نام روزی که می‌خواهید منتشر شوند، نمایش دهید. Trello دارای قابلیت کشیدن و رها کردن است و حتی اگر از محصولات اپل استفاده می کنید، می توانید آن را با iCalendar خود همگام کنید. پیوست کردن تصاویر به کارت های خود نیز آسان است، بنابراین تمام اطلاعات شما می تواند در یک مکان باشد.

مزایا: نمای تقویم یک نگاه اجمالی به برنامه محتوای شما ارائه می دهد.

معایب: نرم افزار جدید گاهی اوقات می تواند منحنی یادگیری ایجاد کند که شما به آن عادت کنید.

تقویم محتوا اینستاگرام؛ کاربردها، نحوه ساخت و استفاده

HubSpot

Hubspot سند تقویم محتوای خود را به عنوان دانلود رایگان نیز ارائه می دهد. این ترکیبی از Hootsuite و Trello است: صفحه‌گسترده‌ای است که شبیه تقویم طراحی شده است.

این سند به‌عنوان یک برگه اکسل ارائه می‌شود و دارای برگه‌های مختلفی است که شامل اطلاعات متفاوتی است. هر پلتفرم اجتماعی برگه مخصوص به خود را دارد و همچنین یک نمای کلی تقویم ماهانه نیز وجود دارد. همچنین صفحه‌ای وجود دارد که به‌عنوان یک مخزن محتوا عمل می‌کند که می‌توانید پست‌های وبلاگ جدید یا سایر محتوای خود را در حین ایجاد آن‌ها، همراه با تکه‌ای از متن و هر اطلاعات مرتبط دیگری در آن قرار دهید.

مزایا: استفاده از صفحات گسترده بصری است و نمای تقویم امکان تجسم را فراهم می کند.

معایب: کار بر روی چندین برگه ممکن است خسته کننده باشد.

Evernote

Evernote یک تقویم رسانه اجتماعی ساده و تمیز با فضایی برای محتوای پنج هفته ای ارائه می دهد. این الگو فیسبوک، توییتر و لینکدین را نشان می‌دهد، اما می‌توانید آن را ویرایش کنید تا به برنامه‌ریزی محتوای اینستاگرام نیز تبدیل شود. این یک الگوی ساده با کادری برای اضافه کردن عنوان و هر هشتگی است که ممکن است بخواهید استفاده کنید.

مزایا: تمیز و قابل مشاهده است.

معایب: نمای صفحه گسترده، بدون ستون اضافی برای هشتگ یا یادداشت های اضافی تعبیه شده است.

Google Sheets

آیا می دانستید که می توانید تقویم محتوای اینستاگرام خود را بسازید؟ می توانید از Google Sheets برای هماهنگی رنگ و برنامه ریزی پست های خود برای اینستاگرام استفاده کنید. رنگ پست را تغییر دهید تا وضعیت را پیگیری کنید تا مطمئن شوید همه چیز به موقع پست می شود. این را با استفاده از تقویم Google نیز گسترش دهید تا بتوانید طرح کلی محتوای خود را در یک نگاه مشاهده کنید.

مزایا: محصولات Google Suite به راحتی با دیگران در تیم شما به اشتراک گذاشته می شود و به راحتی قابل تنظیم است.

معایب: این یک DIY است، آن را از ابتدا راه حلی بسازید که باید خودتان طراحی کنید.

تقویم محتوا اینستاگرام؛ کاربردها، نحوه ساخت و استفاده

هنگامی که قالب تقویم محتوای اینستاگرام خود را انتخاب و تنظیم کردید، زمان آن رسیده است که محتوای خود را در واقع برنامه ریزی کنید. تعطیلات مهم، روزهای مهم برای کسب‌وکارتان، یا روزهای مهم شخصی (اگر برای یک برند شخصی پست می‌گذارید) را پر کنید و سپس در مورد محتوای کلی و برنامه تبلیغاتی خود برای کسب و کار خود فکر کنید.

این به شما کمک می کند بقیه پست های خود را پر کنید. اگر هنوز احساس سرگیجه می‌کنید، نگران نباشید – ما چند ایده برای ارسال پست داریم که به شما کمک می‌کند.

4. محتوای خود را برای انتشار برنامه ریزی کنید

اکنون که یک تقویم محتوای اینستاگرام ایجاد کرده اید، اکنون می‌‎توانید برای انتشار خودکار پست‌ها برنامه ریزی کنید! به این فکر کنید که چقدر خوب است که تمام پست های اینستاگرام خود را برای هفته یا ماه آینده بدون نیاز به انجام کار دیگری آماده کنید.

شما نمی توانید پست ها را مستقیماً در اینستاگرام زمان بندی کنید، بنابراین باید از ابزار شخص ثالث استفاده کنید. ما برخی از این ابزارها را قرار داده ایم که محتوای شما را در اینجا برای شما منتشر می کنند.

Loomly

Loomly یک برنامه زمان بندی محتوا است که به شما کمک می کند تا از بازی جلوتر باشید. این پلتفرم موفقیت برند شامل ایده‌های پست، نکات بهینه‌سازی و انتشار خودکار است، فقط به نام چند. اگر تبلیغات پولی را به استراتژی خود اضافه کنید، می‌توانید از طریق Loomly نیز آن‌ها را مدیریت کنید و می‌توانید به تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته دسترسی داشته باشید تا همیشه بدانید که محتوای شما همانطور که باید عمل می‌کند.

Sprout Social

با Sprout Social به راحتی پست های اینستاگرام خود را برنامه ریزی کنید. مرکز مرکزی آنها به شما مکانی مناسب برای سازماندهی محتوای خود در قالب تقویم می دهد تا مطمئن شوید که با تقویم محتوای اینستاگرام شما مطابقت دارد. کتابخانه خود را بسازید، نتایج خود را دنبال کنید و پست های خود را در محبوب ترین زمان ها با ویژگی زمان ارسال بهینه خود منتشر کنید.

هوت سوئیت

علاوه بر الگوی تقویمی که قبلاً به آن اشاره کردیم، Hootsuite همچنین ارسال خودکار را ارائه می دهد. با سایر اعضای تیم خود همکاری کنید و محتوای ارزشمند را به راحتی در بستر Hootsuite ایجاد کنید. به عنوان یک برنامه تلفن همراه به پلتفرم دسترسی داشته باشید تا نتایج خود را در هر زمان مشاهده کنید. Hootsuite همچنین به شما امکان می‌دهد محتوایی را از سایر پلتفرم‌ها و ناشرانی که از قبل در تقویم پست اینستاگرام شما برنامه‌ریزی نشده‌اند، تهیه کنید.

پلانولی

Planoly یکی دیگر از گزینه های عالی برای برنامه ریزی بصری پست های تقویم محتوای اینستاگرام شما است. Planoly حتی به شما این امکان را می‌دهد که استوری‌های اینستاگرام خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید، و تجزیه و تحلیل آن‌ها اطمینان حاصل می‌کند که می‌دانید با حسابتان چه اتفاقی می‌افتد.

تقویم محتوا اینستاگرام؛ کاربردها، نحوه ساخت و استفاده

AgoraPulse

AgoraPulse یک تقویم مشترک است، بنابراین شما می توانید با هر کسی در تیم خود که نیاز به دسترسی به تقویم رسانه های اجتماعی دارد، همکاری کنید. حتی می‌توانید تقویم محتوای خود را برای اینستاگرام در پلتفرم پیش‌نویس کنید و پست‌ها را برای تأیید تنظیم کنید. سپس می‌توانید بعداً آن‌ها را مرور کنید و به راحتی برای انتشار برنامه‌ریزی کنید. هنگامی که محتوای شما برنامه ریزی شد، شما آماده هستید! به یاد داشته باشید که وقتی مخاطبان خود در مورد پست های شما نظر می دهند یا برای شما پیام می فرستند، همیشه با آنها در ارتباط باشید. آنها از شما حمایت می کنند، بنابراین همیشه خوب است که به آنها نشان دهید که به آنها گوش می دهید.

ایده پست اینستاگرام برای پر کردن تقویم

بنابراین اکنون که می دانید چگونه یک تقویم محتوای اینستاگرام ایجاد کنید، بیایید در مورد پر کردن آن صحبت کنیم. چند راه برای انجام این کار وجود دارد. با نگاهی به تقویم معمولی خود و شناسایی رویدادهای بزرگی که احتمالاً برای دنبال کنندگان شما جالب هستند، شروع کنید، سپس آنها را در تقویم پست اینستاگرام خود قرار دهید.

  • رویدادهای سیاسی
  • اعیاد دینی مهم برای مسلمانان
  • ماه رمضان
  • روز انتخابات
  • انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری
  • روز مو فرفری
  • انتخاب شوراها در هر شهر
  • مناظره ها
  • جشنواره سینمایی ایرانی مانند فجر
  • جشنواره موسیقی ایرانی
  • اسکار
  • گرمی
  • جوایز موسیقی نواحی در ایران
  • گلدن گلوب
  • بازگشایی مدارس
  • تعطیلات آخر هفته
  • کریسمس
  • عید نوروز
  • عید فطر
  • روز شکرگزاری
  • روز مادر
  • روز پدر
  • برگزاری مسابقات دربی
  • هالووین که در سال‌های اخیر در ایران به آن توجه می‌شود
  • روز ولنتاین که در سال‌های اخیر در ایران به آن توجه می‌شود
  • شروع و پایان فصول برای تخفیف لباس‌
  • فصل پاييز
  • زمستان
  • بهار
  • تابستان
  • عاشورا
  • رویدادهای ورزشی
  • جام جهانی فوتبال
  • المپیک
  • بازگشایی دانشگاه‌ها
  • تعطیلات ناگهانی مثلا برای گرمای هوا

همچنین بسیاری از تعطیلات غیر رسمی” متفاوت وجود دارد که بسیاری از مردم از جشن گرفتن آنها فقط برای سرگرمی لذت می‌برند. شما به راحتی می توانید این موارد را به تقویم محتوای اینستاگرام خود اضافه کنید.

  • روز حیوان خانگی خود را دوست داشته باشید
  • روز جهانی کتاب
  • روز پیتزا
  • روز رسانه های اجتماعی
  • روز جهانی جوک بگو
  • روز جهانی قهوه
  • روز دسر
  • روز ملی آگاهی از اضطراب
تقویم محتوا اینستاگرام؛ کاربردها، نحوه ساخت و استفاده

پست های شخصی

اگر برند شما یک برند شخصی است، اشتراک گذاری پست های شخصی ایده خوبی است. حتی اگر اینطور نباشد، اختلاط برخی از محتوای شخصی با برنامه ریز محتوای اینستاگرام شما باعث می شود صفحه شما قابل ارتباط باشد. این پست ها اغلب در ایجاد تعامل از طرف دنبال کنندگان شما عالی هستند زیرا آنها داستان خود را در شما می بینند.

  • داستانی از دوران کودکی
  • بزرگترین درس شما در کسب و کار شما
  • وسایلی که روی میز کار خود نگه می دارید
  • بهترین کتاب هایی که تا به حال خوانده اید
  • شما چگونه قهوه ای دوست دارید؟
  • روال صبحگاهی
  • حیوانات خانگی
  • از مخاطبان خود در مورد چیزی راهنمایی بخواهید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

استفاده از خدمات آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت می‌تواند به شما کمک کند تا در دیده شدن و جذب مشتری بیشتر موفق‌تر باشید. با تجربه و تخصص چندین ساله در این زمینه، تیم مگنت می‌تواند بهترین راهکارها و استراتژی‌ها را برای شروع کار و معرفی محصول جدید به شما ارائه دهد.

با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی اینترنتی، شما می‌توانید از:

بهره ببرید.

با کمک مشاوران ما، می‌توانید از مشاوره و راهبری، استراتژی‌گذاری، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آن‌ها در کانال‌های مناسب بهره مند شوید.

هدف ما ایجاد یک کمپین تبلیغاتی ۳۶۰ درجه است که به شما کمک کند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب کسب کنید و بازاریابی موثر و جذاب برای مخاطبان خود انجام دهید.

اگر احتیاج به کمک در معرفی محصول جدید و جذب مشتریان هدف دارید، می‌توانید با آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت تماس بگیرید و از خدمات حرفه‌ای ما بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:

چگونه در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؛ ۴ گام کاربردی

وسایل مورد نیاز برای تولید محتوا در اینستاگرام

موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام؛ ۱۶ مورد که همیشه جواب می دهد

برنامه‌ های تولید محتوا در اینستاگرام (گوشی و کامپیوتر)

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام چگونه است؛ ۸ اقدام مهم

ایده تولید محتوا در اینستاگرام؛ ۶ ایده که همیشه جواب می دهد

دیدگاهتان را بنویسید