×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام؛ 16 مورد که همیشه جواب می دهد
تاریخ انتشار : 16 خرداد 1402 زمان مطالعه : 8 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام؛ 16 مورد که همیشه جواب می دهد

موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام؛ 16 مورد که همیشه جواب می دهد

مدیریت اکانت برند اینستاگرام کار آسانی نیست و نمی‌توان با شعبده بازی خیلی سریع به نتیجه دلخواه رسید. به همین دلیل بهتر است همیشه برای تولید محتوا ایده‌های ناب داشته باشید و برای آن وقت و انرژی بگذارید.

اگر از ایده‌های جدید در پست‌ها و استوری‌های خود در اینستاگرام استفاده کنید، می‌توانید مخاطب را با خود درگیر کنید و همیشه راهی برای جذاب بودن داشته باشید.

اینستاگرام دیگر تنها یک شبکه اجتماعی قابل استفاده برای افراد نیست. بسیاری از بازاریابان متوجه شده اند که این یک شبکه اجتماعی قدرتمند است که در آن باید به نوعی حضور داشته باشند.

در ادامه ما به شما موضوع های تازه برای ویدیوها، گیف‌ها و عکس‌ها و پست‌های جدید ارائه می‌دهیم که می‌توانید برای حساب برند اینستاگرام خود امتحان کنید و هر کدام از آنها که توانست برای شما مفید باشید را استفاده کنید.

1. محتوای پشت صحنه

اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای انسانی کردن برند شما است و ارائه نگاهی گذرا به مخاطبانتان از آنچه در پشت صحنه می‌گذرد یکی از راه های انجام این کار است. ارسال عکس‌های صریح از محیط کارتان می‌تواند به انسانی کردن کسب‌وکارتان کمک کند و به مشتریانتان اجازه دهد با کارمندانتان ارتباط برقرار کنند، که می‌تواند به وفاداری قوی‌تر به برند منجر شود.

۲. محتوای تولید شده توسط کاربر

برخی از بهترین عکس‌ها در حساب‌های اینستاگرام برندها توسط طرفداران و دنبال‌کنندگان تنظیم شده‌اند. پست‌هایی که مردم شما را در آنها تگ کرده اند را بررسی کنید، و اگر آنها را دوست دارید، دوباره آنها را برای دنبال کنندگان خود ارسال کنید.

نه تنها به سازنده اصلی احساس خوبی می دهد، بلکه به همه نشان می‌دهد که به طرفداران خود اهمیت می‌دهید. فقط مطمئن شوید که عکس‌هایی که بازنشر می‌کنید کیفیت بالایی دارند. برای ارسال مجدد یک عکس در اینستاگرام، می‌توانید به سادگی از صفحه اسکرین شات بگیرید و آن را برش دهید.

همچنین می‌توانید با ضربه زدن روی نماد اشتراک‌گذاری در زیر پستی که می‌خواهید دوباره ارسال کنید و روی «افزودن ویدیو به استوری خود» یک عکس را در استوری اینستاگرام خود ارسال کنید.

۳. نقل‌قول‌های الهام بخش یا انگیزشی

برخی از افراد شایدنقل قول‌ها در اینستاگرام را مسخره می‌کنند به همین دلیل بهتر است تعداد کمی از آنها استفاده کنید که باعث تشویق فالوورهای شما می‌شوند.

اگر پست شما مستقیما با مخاطبان شما صحبت می‌کند، مردم دوست دارند آن را به اشتراک بگذارند و دوستان خود را در نظرات تگ کنند. نقل قول‌ها همچنین فرصتی عالی برای به اشتراک گذاشتن آنچه که نام تجاری شما مخفف آن است، خواه معنوی، الهام بخش، خنده دار یا چیز دیگری است.

شما می‌توانید از طریق استوری اینستاگرام خود یک پست نقل قول ایجاد کنید. برای ایجاد یک پست نقل قول در استوری اینستاگرام خود، به سادگی یک تصویر از گالری خود آپلود کنید تا به عنوان پس‌زمینه از آن استفاده کنید و یک پوشش متنی از نقل قول اضافه کنید.

۴. آمار جالب

یکی دیگر از راه‌های جالب برای استفاده متن روی تصویر، منتشر کردن آماری است که با مخاطبان شما ایجاد کرده‌اند. سعی کنید از آمارهای تحقیقاتی خود استفاده کنید یا موارد مرتبط با پیام خود، ارزش کار خود و غیره را پیدا کنید.

۵. پست‌های رویدادهای جاری

آیا اتفاق جالبی در جهان یا کشوری در حال رخ دادن است که با بازار کار شما مربوط است؟ با پست کردن یک چیز جذاب از آن در ذهن مخاطب خود را ماندگار کنید. به یاد داشته باشید که هنگام منتشر کردن اخبار، قضاوت نکنید.

شما به هیچ وجه نباید محتوای نادرست یا توهین به کسی را نشر دهید. می‌توانید Google Alerts را راه اندازی کنید تا از اخبار فوری مرتبط با صنعت کسب و کار خود مطلع شوید. داستان های خبری منبع الهام خوبی برای پست‌های به موقع در رسانه های اجتماعی هستند.

۶. تصاویر یا فیلم‌های طنز

اگر بتوانید فالوورهای خود را بخندانید، احتمالاً از کار شما لذت خواهند برد و حتی ممکن است آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. به هر حال، گاهی اوقات خاطره انگیزترین عکس‌ها همان‌هایی هستند که ما را می خندانند.

۷. طراحی‌ها یا گرافیک‌های جذاب

آیا افراد هنرمند و گرافیک در تیم شما حضور دارند؟ یکی از راه‌های برجسته شدن استفاده از تصاویر جذاب است. آنها حتی لازم نیست فوق العاده شیک باشند تنها جذابیت حرف اول را می‌زند.

موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام

۸.  تبلیغات محتوا

تصاویر زیبا برای استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما بسیار مهم هستند زیرا داستانی را بیان می‌کنند و افراد را به سمت خود می کشانند. تصاویر رنگی تمایل افراد را برای خواندن یک محتوا تا 80 درصد افزایش می‌دهد.

بنابراین اگر محتوای نوشتاری جذابی مانند دستور غذا، گزارش یا پست وبلاگ ایجاد می‌کنید، چرا از یک پلتفرم بصری مانند اینستاگرام برای تبلیغ آن استفاده نکنید؟

به سادگی یک تصویر جالب و مرتبط را با عنوانی که محتوا را تبلیغ می‌کند، انتخاب کنید و سپس از افراد بخواهید که پیوند موجود در بیو یا توضیحات پست شما را دنبال کنند.

9. تبلیغات محصول

اینستاگرام مکانی برای انتشار هر روز پست‌های محصول محور نیست اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانید هر چند وقت یکبار از آن برای نمایش محصولات استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم از قانون 80/20 در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید: 80 درصد محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌کنید باید برای مخاطبان مفید و ارزشمند باشد و 20 درصد می‌تواند خود تبلیغی باشد.

ایجاد محتوای تبلیغاتی که سرگرم کننده، متقاعدکننده و دوست داشتنی باشد، هنگام ارسال در اینستاگرام از اهمیت بیشتری برخوردار است. برای برجسته کردن یک محصول خاص، یک عکس یا ویدیو در مورد آن پست کنید و سپس با استفاده از نام‌ها و کدهای محصول یا یک پیوند قابل ردیابی در بیو به افراد بگویید که کجا می‌توانند محصول را پیدا کنند.

یادتان باشد زمانی که پست می‌کنید تقریباً به اندازه آنچه پست می‌کنید مهم است.

۱۰. استوری‌ و ریل‌های جذاب

کاربران اینستاگرام می‌توانند ویدیوهایی تا 60 ثانیه ضبط و آپلود کنند، همچنین تصاویری متشکل از عکس‌ها و ویدیوهای کوتاه که پس از 24 ساعت ناپدید می‌شوند. هنگامی که فیلم ها و استوری‌ها به خوبی اجرا شوند، راهی عالی برای برجسته شدن محتوای اینستاگرام شما هستند.

می‌توانید یک ویدیو از ابتدا ضبط کنید (از جمله ضبط چندین کلیپ ویدیویی) یا ویدیوها را در فید، داستان‌ها یا ریل خود آپلود کنید. به طور پیش فرض، هر ویدیوی اینستاگرام بدون صدا شروع به پخش می کند پس از آن بینندگان می‌توانند انتخاب کنند که صدا را روشن کنند یا نه. به همین دلیل، باید ویدیوهایی را آپلود کنید که نیازی به صدا ندارند تا بخوبی درک شوند یا مردم را برای تغییر صدا در یکی دو ثانیه اول ترغیب کنید.

۱۱. ویدیوهای  Hyperlapse

آیا می‌خواهید از ویدیو برای متمایز شدن از دیگران استفاده کنید و در عین حال دامنه توجه کوتاه فالوورهای خود را نیز داشته باشید؟ سعی کنید یک ویدیوی Hyperlapse ایجاد کنید.

Hyperlapse یک برنامه رایگان توسط اینستاگرام است که ویدیوها را به ویدیوهای کوتاه، متحرک و با سرعت فوق العاده متراکم می کند. ویدیوها از فناوری تثبیت داخلی برای فیلمبرداری از این ویدیوهای تایم لپس بدون ثابت نگه داشتن دستان شما استفاده می‌کنند.

۱۲. GIF های سرگرم کننده

امروزه گیف‌ها در همه جا وجود دارند و مردم آن‌ها را دوست دارند زیرا به انتقال دقیق ایده‌ها، پیام‌ها، افکار و احساسات به شیوه‌ای ساده و اغلب خنده‌دار کمک می‌کنند. در اینستاگرام، می‌توانید یک GIF را درست مانند یک ویدیو آپلود کنید تا زمانی که کمتر از 60 ثانیه طول بکشد.

۱۳. مسابقات

آیا سعی دارید از عرضه محصول جدید حمایت کنید؟ مسابقات یکی از بهترین راه‌ها برای گسترش دسترسی و تعامل با جامعه شما در اینستاگرام است. مطالعه‌ای که توسط Tailwind انجام شد نشان داد که میزبانی یک مسابقه اینستاگرامی یا هدایایی می‌تواند به افزایش فالوورهای خود در طول سه ماه ۷۰ درصد سریع‌تر از عدم برگزاری مسابقه کمک کند.

اینستاگرام گرفتن سرنخ ها و اطلاعات از فالوورهای شما را راحت نمی‌کند، اما یک مسابقه یا هدیه یکی از راه‌های انجام آن است. لینک را قابل پیگیری قرار دهید تا بتوانید میزان ترافیک پست اینستاگرام خود را مشاهده کنید. انواع مختلفی از مسابقات وجود دارد که می توانید در اینستاگرام پست کنید.

۱۴. پازل یا موزاییک

برندهای زیادی از این تاکتیک استفاده نمی‌کنند، اما این یک تجربه کاربری واقعا جالب و منحصر به فرد است. همچنین این یک راه هوشمندانه برای ترغیب کاربران به بازدید از صفحه حساب کسب و کار شما است. اکثر فالوورهای شما به عکس های اینستاگرام شما از صفحه اکانت شما نگاه نمی‌کنند، زیرا معمولاً آنها را در فید اینستاگرام خود نگاه می‌کنند.

اما زمانی که از این ایده استفاده می‌کنید فاوورهای خود را ترغیب می‌کنید تا از پیج اصلی شما دیدن کنند و سایر عکس‌ها را ببینند.

۱۵. دوستان خود را تگ کنید

اگر پستی را می بینید که برای شما با دیگران خاطره انگیز است یا شما را به یاد کسی می اندازد، می‌توانید دوستان خود را تگ کنید.

این به شما کمک می کند هم تعامل را افزایش دهید و هم دسترسی خود را گسترش دهید. اگر می خواهید فالوورهای خود را تشویق کنید تا پست را با دیگران به اشتراک بگذارند، یک فراخوان برای اقدام قرار دهید که از افراد بخواهید دوستان خود را تگ کنند و برای این کار یک جایزه در نظر بگیرید.

موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام

۱۶. تبلیغ متقابل

تبلیغات متقابل سایر حساب‌های رسانه‌های اجتماعی در اینستاگرام راهی عالی برای اطلاع دادن به فالوورهای اینستاگرام شما در کجای رسانه‌های اجتماعی است که می‌توانند شما را پیدا کنند. به این ترتیب، می توانید فالوورهای اینستاگرام خود را در فیس بوک، توییتر و غیره دنبال کنید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

مقالات بیشتر:

ایده تولید محتوا در اینستاگرام

چگونه در اینستاگرام تولید محتوا کنیم

وسایل مورد نیاز برای تولید محتوا در اینستاگرام

برنامه‌ های تولید محتوا در اینستاگرام (گوشی و کامپیوتر)

دیدگاهتان را بنویسید