×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی کمپین فروش در اینستاگرام چیست؛ استراتژی و نحوه ایجاد
تاریخ انتشار : 15 مهر 1402 زمان مطالعه : نام نویسنده : پرستو بیرانوند

کمپین فروش در اینستاگرام چیست؛ استراتژی و نحوه ایجاد

کمپین فروش در اینستاگرام چیست؛ استراتژی و نحوه ایجاد

تمام هدف کمپین فروش کسب درآمد است. کمپین‌های اینستاگرام با هدف متفاوت اجرا می‌شوند. برای مشاغل و کسب و کارهای بزرگ کمپین‌های فروش می تواند واقعاً پیچیده باشد.

اما برای یک صاحب کسب‌وکار کوچک، می‌تواند شبیه به تبلیغ فقط یک محصول در مدت زمان کوتاه تنها در یک پلتفرم مانند اینستاگرام باشد. کمپین‌های فروش بری کسیب و کارها سراسر فایده هستند به شرطی که اول اولیه آن را به درستی رعایت شود و از سویی دیگر انتظارات عجیب از آن نداشته باشید.

ادامه متن را بخوانید تا با کمپین فروش اینستاگرام و نحوه ایجاد آن آشنا شوید.

کمپین فروش اینستاگرام چیست؟

کمپین فروش یکی از انواع روش های تبلیغاتی در اینستاگرام است. تمامی انواع روش های کمپین های تبلیغاتی درون اینستاگرام، ابزارشان محتوا می باشد؛ ولی هدفی که دارند کاملا از یکدیگر متمایز است. هدف اصلی کمپین فروش، افزایش میزان فروش کسب و کار های حاضر در اینستاگرام است.

در کمپین فروش اینستاگرام به طور معمول از یک سری ترفند، شیوه و اصول استفاده می شود که با استفاده از آن ها، مخاطبان ترغیب به خرید محصول از یک پیج اینستاگرام می شوند.

به طور مثال پیج های تجاری برای محصولات خود تخفیف ویژه ای را در نظر می‌گیرند و برای محصولی که تخفیف در نظر گرفته شده است، محتوایی عالی ایجاد می شود؛ سپس همان محتوا در بستر های مختلفی پیاده سازی می شود. به نوعی تخفیف خود را با استفاده از یک محتوای عالی، چشمگیر تر می کنند.

3 استراتژی در کمپین‌های فروش

ممکن است فکر کنید که آیا مخاطبان شما به اندازه کافی برای اجرای یک کمپین بزرگ هستند؟

پاسخ کوتاه این است که اندازه مخاطب شما مهم نیست.

پاسخ طولانی: شما می توانید با یک کمپین فروش بسیار موفق باشید، اما باید پیشنهاد را با قیمت بسیار بالاتری قیمت گذاری کنید تا به اهداف پولی کمپین فروش خود برسید. که به روانشناسی و الگوریتم اینستاگرام خلاصه می شود.

این یک بازی اعداد است. روانشناسی بازاریابی به ما می گوید که یک مشتری باید قبل از خرید، 7 نقطه تماس با پیشنهاد شما داشته باشد. میانگین نرخ تعامل برای اکثر حساب ها 2 تا 5 درصد است، بنابراین اکثریت قریب به اتفاق مخاطبان شما محتوایی را که در اینستاگرام منتشر می کنید، نمی بینند.

همچنین باید به خاطر داشته باشید که وقتی محتوای «فروش» را پست می‌کنید، حتی اگر بسیار استراتژیک باشد، نرخ تعامل شما در مقایسه با سایر محتواها معمولاً کاهش می‌یابد یا عملکرد کمتری دارد.

همه اینها را کنار هم بگذارید و وقتی به تعداد فالوورهای خود نگاه می کنید به ریاضیات پشت آن فکر کنید. اگر کمتر از 1000 فالوور دارید و همه اطلاعات را در نظر بگیرید، ممکن است 3 تا 10 فروش داشته باشید.

کمپین فروش در اینستاگرام چیست؛ استراتژی و نحوه ایجاد

1. در طول کمپین روی یک موضوع تمرکز کنید

زمانی که در حال ساخت کمپین فروش خود هستید به این موضوع فکر کنید. شما نمی خواهید مشتریان بالقوه را با ارائه چیزهای زیاد، با فروش پیشنهادات مختلف، یا با ایجاد محتوایی که با آنچه می فروشید مطابقت ندارد، تحت تأثیر قرار دهید یا گیج کنید.

در طول مدت کمپین چند روزه فرصت های زیادی برای فروش محصول و ایجاد انواع دیگر محتوا وجود دارد. فقط باید مطمئن شوید که با چیزی که می فروشید همخوانی دارد. فقط در مورد محصول خود و چیزهای مرتبط با آن صحبت کنید.

به عنوان مثال: فرض کنید شما یک برنامه ریز عروسی هستید که دوره ای برای عروس هایی که می خواهند بیشتر برنامه ریزی عروسی خود را انجام دهند، ایجاد کرده اید. تمرکز اصلی شما باید روی فروش آن دوره باشد. هر قسمت از محتوا به صراحت نمی گوید “خدمات من را بخر”. شما انواع دیگری از محتوا را برای آموزش، سرگرمی و الهام بخشیدن به مشتری بالقوه خود ایجاد خواهید کرد.

2. گزینه ها یا جایگزین های مناسب با بودجه را مشخص کنید

همه چیز به این بستگی دارد که مطمئن شوید محتوایی که در اینستاگرام ارسال می کنید، برای آن دوره زمانی خاص، با هدف اصلی شما مرتبط است و بر آن تمرکز می کند. در طول یک کمپین فروش، فقط ارسال محتوا به طور خودکار پیشنهاد شما را نمی فروشد.

البته این محتوا برای برخی منجر به فروش خواهد شد، اما نه برای همه. باید در DM ها فروش انجام دهید. بسیار معمول و طبیعی است که مردم در مورد پیشنهاد شما سؤالاتی داشته باشند، به خصوص اگر این اولین بار است که آن را به دنیا می فروشید. به جامعه خود اجازه دهید با سؤالات به سراغ شما بیایند – در واقع باید آن را تشویق کنید.

3. برای خرید اصرار نکنید

در حال حاضر، در دنیای کسب و کار کوچک، کارآفرینان گاهی اوقات در مورد فروش شهرت بدی دارند، زیرا برخی از افراد حتی اگر بدانند شخصی برای چیزی که ارائه می دهند مناسب نیست، برای خرید اصرار می کنند. اگر می دانید پیشنهاد شما راه حل مناسبی برای کسی نیست، اصرار برای فروش غیراخلاقی است.

اگر کسی با این سوال پیش شما آمد: “به نظر شما این برای من مناسب است؟” و شما با آنها صحبت می کنید و تشخیص می دهید که پیشنهاد شما درست نیست – نباید آنها را تشویق به خرید کنید. اگر می‌دانید محصولی که در طول یک کمپین خاص می‌فروشید برای کسی مناسب نیست، می‌توانید با مهربانی یک محصول رایگان یا محصول دیگری برای او ارسال کنید که برای او مفید باشد.

کمپین فروش در اینستاگرام چیست؛ استراتژی و نحوه ایجاد

نحوه ایجاد کمپین فروش اینستاگرام

در یک کمپین فروش در اینستاگرام ابتدا باید محتواهای مناسب با کسب و کار و آن چه که باید مخاطب جذاب است، آمده و تولید شود.

اما علاوه بر استفاده از ابزار محتوا، از ترفند های مختلفی برای افزایش فروش استفاده می شود؛ حال با یکی از ترفند هایی که در این بین آشنا شدید، ارائه تخفیف برای خدمات و محصولات و بازاریابی از طریق آن در قالب بهترین محتوا می باشد.

حال دقت داشته باشید که یک سری از ترفند های دیگر هستند که بسیار در کمپین های فروش اینستاگرام رایج می باشند. به طور مثال شما می توانید از یک اینفلوئنسر در محتوای تبلیغاتی محصولات خود استفاده کنید.

به طور مثال شما می توانید محصولی که قصد افزایش فروش آن را دارید، به طور رایگان، به یک اینفلوئنسر ارائه دهید و سپس از همان اینفلوئنسر که در حال استفاده از محصول مورد نظر است، محتوای تبلیغاتی عالی تولید کنید (انواع تبلیغات اینفلوئنسری). توجه داشته باشید که این کار باید با برنامه ریزی منظم و اصولی انجام شود؛ در غیر این صورت عمل انجام شده هیچ تفاوتی با یک روش تبلیغاتی عادی نخواهد داشت.

در کمپین فروش اینستاگرام از دیگر ترفندی که درون محتوا استفاده می شود، تمرکز بیشتر بر روی نکات مثبت محصول است. شما باید در محتوای کمپین خود تمرکز مستقیمی را بر روی نکات مثبت داشته باشید؛ به نوعی که باید مخاطب ترغیب به خرید محصول شود.

در واقع همین مورد است که باعث می شود میزان فروش محصولات افزایش یابد. فراموش نکنید برای اجرای درست کمپین فروش در یک بازه زمانی مشخص و کوتاه اجرا می‌شود.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد

بیشتر بخوانید:

آموزش فروش محصول از طریق اینستاگرام؛ صفر تا صد فروش در اینستا

ساخت و ایجاد کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام چگونه است؟

همکاری در فروش از طریق اینستاگرام چگونه است + ۶ ایده کاربردی

نحوه معرفی محصول در اینستاگرام و استوری آن؛ انواع روش ها + مثال

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام چگونه است؛ ۸ اقدام مهم

روش های جذب مشتری در اینستاگرام؛ ۵۰ روش کارآمد

دیدگاهتان را بنویسید