×
صفحه اصلی تبلیغات پیدا کردن بهترین کلمه گوگل ادز که بازدهی و تبدیل خوبی داشته باشد
تاریخ انتشار : 28 مرداد 1402 زمان مطالعه : 12 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

پیدا کردن بهترین کلمه گوگل ادز که بازدهی و تبدیل خوبی داشته باشد

پیدا کردن بهترین کلمه گوگل ادز که بازدهی و تبدیل خوبی داشته باشد

اگر به دنبال بهبود تبدیل‌های خود در تبلیغات گوگل هستید، باید استراتژی درستی داشته باشید. در دنیای امروز، رقبا از سراسر جهان در تلاش برای دستیابی به مشتریان بالقوه هستند.

جنبه‌های مختلفی از اجرای یک کمپین عالی پرداخت به ازای کلیک (PPC) وجود دارد، مانند کپی رایتینگ تبلیغات، ارتباط، تصاویر، صفحه فرود و تکنیک‌های پیگیری اما اولین و شاید مهم‌ترین گام، شناسایی کلمات کلیدی مناسب برای هدف‌گذاری و یافتن بهترین کلمات کلیدی برای تبلیغات گوگل است.

دانستن اینکه چگونه بهترین کلمات کلیدی را برای کمپین‌های تبلیغاتی گوگل فهرست کنید و چگونه کلمات کلیدی مناسب برای تبلیغات گوگل را هدف قرار دهید، به شما این امکان را می‌دهد که با محتوا و پیشنهادات مرتبط به مشتریان بیشتری دسترسی، پول کمتری خرج و زمان کمتری را تلف کنید و در نتیجه می‌توانید نسبت به رقابت در بازار خود برتری کسب کنید.

معیارهای انتخاب کلمات کلیدی

۱. CPC کلمه کلیدی

ممکن است دلایلی وجود داشته باشد که عبارات با حجم بالا و استفاده بیشتر نتایج بهتری به دست نمی‌آورد چرا که ممکن است مردم حتی آنها را جست‌وجو نکنند.

اینها CPC بالاتری خواهند داشت و شاید هنوز هم تبدیل شما را افزایش ندهند. این کلمات به اصطلاح تله گفته می‌شود و باید مراقب باشید در دام این تله‌ها نیافتید. از سوی دیگر، ممکن است متوجه شوید که یک کلمه کلیدی خاص بر اساس تحقیق و تجربه شما در حین انجام تحقیقات برای کلمات کلیدی Google Ads برای مخاطبان شما مرتبط به نظر می رسد.

اغلب، می‌توانید از این اصطلاحات با CPC کمتر استفاده کنید و به طور مؤثری سرنخ‌ها و تبدیل‌ها را با نرخ بهتری که متناسب با بودجه شما است جذب کنید.

۲. بازار هدف

ممکن است نوع بسیار خاصی از محصول را بفروشید. بنابراین برداشت شما برای کلمات کلیدی خاص زیاد نخواهد بود.

شما یک بازار هدف کوچک دارید که می‌دانید در یک سطح خاص از آن چه می‌خواهید و افراد زیادی جز آن نیستند. اگر استراتژی شما حول کلمات کلیدی بلند می‌چرخد، پس از اعداد کم نترسید. از سوی دیگر، اگر محصول شما عمومی است و می‌تواند به تعداد زیادی از افراد کمک کند، کلمات کلیدی با حجم بالاتر حتی با افزایش CPC اغلب ارزش استفاده دارند.

به یاد داشته باشید که به طور مداوم بازار هدف خود را ارزیابی کنید و کمپین های خود را بر اساس نیازهای آنها قضاوت کنید، به جای اینکه دیگران فقط چه کاری انجام می دهند.

۳. قیمت پیشنهاد شما

به طور معمول، مبلغی که می‌توانید برای تبلیغات هزینه کنید با قیمت شما افزایش پیدا می‌کند. با این حال اگر محصول ارزان قیمتی دارید، ممکن است پیشنهاد بالا برای کلمات کلیدی منطقی نباشد زیرا حاشیه سود به سادگی وجود ندارد.

۴. هدف از تبلیغات گوگل شما

همیشه هدف کمپین پایانی خود را در ذهن داشته باشید. اگر به سادگی در حال کسب آگاهی در بازار هستید، ممکن است تبلیغات گوگل خود را به عنوان یک قیمت ورودی در نظر بگیرید و کل تبدیل ها معیار تعیین کننده نخواهد بود.

برخی از کمپین‌های تبلیغاتی گوگل صرفاً به دنبال جلب توجه هستند و بنابراین ارزش آن در فرآیند فروش بلندمدت است. اما اگر محصولات یکباره یا اقلام کم‌هزینه‌تری را می‌فروشید که معاملاتی بیشتری دارند، باید در مورد هزینه‌های تبلیغات و نحوه ارتباط آنها با سود نهایی خود سختگیرانه‌تر عمل کنید.

۵. عملکرد کلمه کلیدی

نرخ کلیک CTR و CPC شما برای یک کلمه کلیدی نقطه شروع عالی هستند. اما آزمون واقعی این عبارات در تبدیل‌هایی است که ارائه می‌دهند. اگر کلمات کلیدی شما کلیک یا سرنخ‌های واجد شرایط را ارائه نمی‌دهند، مهم نیست که چند نفر آنها را جستجو می‌کنند، باید روی بهینه سازی نرخ تبدیل تمرکز کنید.

در پایان روز، باید به قیف خود نگاه کنید تا مشخص کنید کدام کلمات کلیدی بهترین سود را دارند. یک کلمه کلیدی با حجم کمتر می‌تواند با وجود بازار کوچک‌تر، کلیک‌ها و تبدیل‌ها را با قیمت بهتری ایجاد کند.

۶. کلمات کلیدی بلند

کلمات کلیدی کوتاه‌تر صرفاً به دلیل تعداد بازدیدهای بیشتر که می‌توانند نشان دهند، بسیار رقابتی هستند. اما ROI  می‌تواند نسبتاً پایین باشد. با کلمات کلیدی طولانی، می توانید بازار هدف خود را بهتر محدود کنید.

این اقدام به شما امکان می دهد تبلیغات و صفحات فرود دقیق تری ارائه دهید. شما می توانید سریعتر از رقبای خود به مشتریان دسترسی پیدا کنید زیرا شرکت های کمتری به این عبارات بلند توجه می کنند.

به یاد داشته باشید که بعید است شما تنها شرکت در صنعت خود باشید. بنابراین هر توانایی برای داشتن انحصار در گوشه ای از بازار بلافاصله هزینه های رقابت شما را کاهش می دهد.

پیدا کردن بهترین کلمه گوگل ادز که بازدهی و تبدیل خوبی داشته باشد

کلمات کلیدی چگونه بر نرخ تبدیل تاثیر دارند؟

درک این نکته مهم است که با حجم جستجوی کمتر، رقابت کمتری انتظار می‌رود. با این حال، قصد خرید بالاتر باعث بهتر شدن تبدیل می‌شود. نرخ تبدیل شما به عوامل متعددی بستگی دارد. صفحه فرود شما تأثیر زیادی بر عملکرد کمپین شما خواهد داشت.

تصاویر، ویدیوها و سایر عناصر تعیین می‌کنند که آیا افراد تبدیل می‌شوند یا خیر. با این حال، در وهله اول رساندن آنها به صفحه وب خود اولین قدم است و بسته به اینکه از کدام کلمات کلیدی استفاده کرده اند، احتمال تبدیل آنها بیشتر یا کمتر خواهد بود.

برای محاسبه نرخ تبدیل خود از فرمول زیر استفاده کنید:

نرخ تبدیل = (تبدیل / کل بازدیدکنندگان) * 100٪

برخی از کلمات کلیدی، کاربران را به سمت پایین‌تر فرآیند شما به داخل قیف سوق می‌دهند. به همین دلیل، باید در مورد کلمات کلیدی که برای گروه تبلیغاتی خود انتخاب می کنید، هوشمند باشید.

اطمینان حاصل کنید که کاربر شما می‌داند که چه چیزی دریافت می کند و شما آن را برای آنها فراهم می کنید. وقتی متوجه شدید که کلمه کلیدی حجم بیشتری دارد، نشانه خوبی است. این نشان می دهد که مشتریان بیشتری به این موضوع علاقه دارند و از گوگل برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن استفاده می کنند.

کلمات کلیدی با حجم بالا می توانند آگاهی را افزایش دهند تا نمایه شما در سراسر وب گسترش یابد. حتی می تواند منجر به رتبه بندی ارگانیک بالاتر در موتورهای جستجو شود. اما باید همه طرف‌ها را بسنجیم تا بدانیم چگونه کلمات کلیدی را برای تبلیغات گوگل انتخاب کنیم:

مثبت

  • احتمالاً افراد بیشتری تبلیغ شما را خواهند دید.
  • احتمالاً افراد بیشتری روی تبلیغ شما کلیک خواهند کرد.
  • افراد بیشتری ممکن است محصول یا خدمات شما را بخرند.

منفی

  • هزینه های هر کلیک شما احتمالا بیشتر خواهد بود.
  • کلیک های بیشتر به معنای هزینه های بیشتر است.
  • کلیک های شما احتمالا کمتر واجد شرایط خواهند بود.

اگر کلمه کلیدی به عنوان حجم جستجو کم علامت گذاری شود، ترافیک بسیار کمی از آن حاصل می شود. این بدان معنی است که برای اکثر افرادی که جستجو می کنند مرتبط نیست.

برای مقابله با این، گوگل به طور موقت این کلمات کلیدی را غیرفعال می کند تا از نمایش تبلیغات شما جلوگیری کند.

این برای کمک به حفظ بودجه شما برای کلمات کلیدی با عملکرد بالاتر است. با این وجود، کلمات کلیدی با حجم کم می توانند راهی عالی برای کشف نیازهای دست نخورده بازار شما یا افزایش تقاضا برای یک محصول یا خدمات خاص باشند.

نتایج مثبت

هزینه های هر کلیک شما احتمالا کمتر خواهد بود.

  • کلیک کمتر به معنای هزینه کمتر است.
  • کلیک های شما احتمالا واجد شرایط تر خواهند بود.

نتایج منفی

  • احتمالاً افراد کمتری تبلیغ شما را خواهند دید.
  • احتمالاً افراد کمتری روی تبلیغ شما کلیک خواهند کرد.
  • اگر هدف شما مطابقت نداشته باشد، احتمالاً افراد کمتری محصول یا خدمات شما را می‌خرند.
پیدا کردن بهترین کلمه گوگل ادز که بازدهی و تبدیل خوبی داشته باشد

با چه ابزاری بهترین کلمات کلیدی را برای تبلیغات گوگل انتخاب کنیم؟

یکی از مهم‌ترین عناصر فرآیند جستجوی پولی شما، ساختار حساب کاربری و سپس نحوه یافتن کلمات کلیدی مناسب است. ساختار مناسب به این معنی است که کلمات کلیدی، تبلیغات و صفحات فرود شما با اهداف تجاری شما همخوانی داشته باشند. پیدا کردن ساختار حساب Google Ads  مناسب می‌تواند مانند یافتن سوزنی در انبار کاه باشد.

رویکردهای مختلفی وجود دارد که بسته به اهداف، بودجه، مکان، اندازه شرکت و صنعت شما متفاوت است. اما انتخاب کلمات کلیدی با توجه به معیارهای بالا به شدت اهمیت دارد. گوگل ابزارهایی را در اختیار ما قرار داده تا بتوانیم بهترین کلمات کلیدی را با توجه به استراتژی تبلیغاتی انتخاب کنیم:

 Keyword Planner

ابزار Keyword Planner مهم‌ترین و اصلی‌ترین ابزار شما برای تحقیق کلمات کلیدی است و به شما در مسیرتان کمک زیادی خواهد کرد. گوگل این ابزار را منحصراً با هدف پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای تبلیغ شما طراحی کرده است.

Keyword Planner می‌تواند به شما بگوید که کلمات کلیدی شما به طور متوسط چند بار در ماه جستجو می‌شود و چه میزان رقابت بر سر آنها وجود دارد. همچنین کلمات مشابه را نیز به شما پیشنهاد خواهد داد. علاوه بر آن به شما می‌گوید که برای هر کلمه متوسط چقدر باید هزینه کنید.

البته این عدد به صورت تخمینی است و ممکن است با واقعیت کمی فاصله داشته باشد. برای استفاده از آن یک حساب کاربری در گوگل ادز ایجاد کنید. شما می‌توانید این حساب را خودتان بسازید یا از یک آژانس تبلیغات گوگل دریافت کنید.

سپس به قسمت Keyword Planner بروید و عبارت مد نظر خودتان را وارد نمایید. در ابتدا انتظار نداشته باشید که بتوانید اطلاعات بسیار دقیق به دست بیاورید چرا که گوگل به حساب‌های تازه و بدون شارژ، آمار خیلی دقیقی از کلمات کلیدی نمی‌دهد و تنها اطلاعاتی مانند، تعداد جستجوی یک عبارت کلیدی در یک بازه را اعلام می‌کند اما پس از مدتی آمار شما دقیق خواهد شد.

KWFinder

یکی دیگر از ابزارهایی است که با استفاده از آن می‌توانید کلمات مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید. این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا 2 بار در روز کلمات کلیدی خود را جستجو کنید. اما برای اینکه جستجوهای بیشتری داشته باشید، لازم است که حساب کیورد فایندر خریداری کنید.

البته اگر هدف شما فقط تبلیغات گوگل است، اینکار لازم نیست. چرا که ابزار خود گوگل هر آنچه بخواهید را به شما خواهد گفت. KWFinder می‌تواند لیستی از کلمات مرتبط و مشابه با کلمه مورد نظرتان را در اختیار شما قرار دهد.

همچنین می‌تواند میزان رقابت یک عبارت کلیدی در تبلیغات گوگل و تعداد جستجوی ماهیانه کلمات کلیدی را هم مشخص کند.

پیدا کردن بهترین کلمه گوگل ادز که بازدهی و تبدیل خوبی داشته باشد

در پایان

اگر شما یک بازاریاب PPC هستید، باید نحوه انتخاب کلمات کلیدی برای تبلیغات گوگل را بدانید. گوگل ادز به عنوان محبوب ترین و رقابتی ترین پلت فرم، می تواند نتایج باورنکردنی را در قالب سرنخ، اشتراک، خرید و موارد دیگر به ارمغان بیاورد.

با این حال، نمی توانید به سادگی وارد شوید و امیدوار باشید که با تبلیغات خود خوش شانس باشید. شما و تیمتان به یک استراتژی قابل اجرا نیاز دارید که امروز و در آینده کارساز باشد.

از توصیه های بالا استفاده کنید تا مطمئن شوید که کمپین های تبلیغاتی Google مرتبط، مقرون به صرفه و با اهداف کسب و کار شما همسو هستند.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

استفاده از خدمات آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت می‌تواند به شما کمک کند تا در دیده شدن و جذب مشتری بیشتر موفق‌تر باشید. با تجربه و تخصص چندین ساله در این زمینه، تیم مگنت می‌تواند بهترین راهکارها و استراتژی‌ها را برای شروع کار و معرفی محصول جدید به شما ارائه دهد.

با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی اینترنتی، شما می‌توانید از:

بهره ببرید.

با کمک مشاوران ما، می‌توانید از مشاوره و راهبری، استراتژی‌گذاری، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آن‌ها در کانال‌های مناسب بهره مند شوید.

هدف ما ایجاد یک کمپین تبلیغاتی ۳۶۰ درجه است که به شما کمک کند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب کسب کنید و بازاریابی موثر و جذاب برای مخاطبان خود انجام دهید.

اگر احتیاج به کمک در معرفی محصول جدید و جذب مشتریان هدف دارید، می‌توانید با آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت تماس بگیرید و از خدمات حرفه‌ای ما بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:

بازدهی تبلیغات گوگل (گوگل ادز) چگونه است و آیا ارزشش را دارد؟

تنظیمات کمپین گوگل ادز چگونه است؛ آموزش و نحوه استفاده به صورت کامل

انواع هدف گذاری تبلیغات در گوگل ادز و نحوه پیاده سازی آن

چگونه تبلیغات گوگل ادوردز در یک شهر نمایش داده شود

تعیین بودجه روزانه گوگل ادز چگونه است

دیدگاهتان را بنویسید