×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ مشکلات راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی و راهکار های آن
تاریخ انتشار : 15 فروردین 1402 زمان مطالعه : 9 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

مشکلات راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی و راهکار های آن

مشکلات راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی و راهکار های آن

راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی جدید بسیار سخت است.

  • مشتریان من چه کسانی هستند؟
  • آنها کجا وقت می‌گذرانید؟
  • چه چیزاهایی دوست دارند؟
  • چگونه به آنها نزدیک شوم؟ چه چیزی کسب و کار من را منحصر به فرد می‌کند؟
  • چه چیزی را پیشنهاد می‌کنم که سایر مشاغلی که در همان جایگاه فعالیت می‌کنند ارائه نمی دهند؟
  • چگونه می‌توانم اعتبار برند را ایجاد کنم؟
  • چه نوع لحن و محتوایی برای مخاطبان هدف من جذاب است؟
  • چگونه می‌توانم آنها را تبدیل به مشتری ثابت کنیم؟

اینها تنها برخی از چالش‌های رایج‌ برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی هستند که هر کارآفرین هنگام ایجاد یک استراتژی بازاریابی برای کسب‌وکار جدید خود با آن‌ها مواجه است.

به دست آوردن مشتری در دنیای رقابتی کار راحتی نیست. همه می‌توانند یک کسب و کار آنلاین راه‌اندازی کنند. به معنای واقعی کلمه همه اما تنها تعداد کمی موفق خواهند شد.

در ادامه متن به برخی از بزرگترین چالش‌های راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین خواهیم پرداخت.

1. شروع سخت

هنگامی که ایده خود برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی را انتخاب و آزمایش کردید تا ببینید آیا بازار واقعی برای آن وجود دارد یا خیر، مهم است که به آن پایبند باشید، حتی زمانی که اوضاع کمی سخت است.

زمان می‌برد تا کسب و کارها رشد کنند و شروع به کسب سود کنند. اکثر شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های جدید تا پایان سال اول حتی یک ریال از سرمایه‌گذاری خود سود نمی‌برند.

بسیاری از صاحبان مشاغل آنلاین با تجربه می گویند که علامت 60 روزه سخت‌ترین است. اینجاست که چالش‌های واقعی شروع می‌شود. اگر در این دوره زنده بمانید، شانس واقعی داشتن یک کسب و کار موفق را خواهید داشت.

2. انتظارات غیر واقعی

بنیان‌گذاران شرکت‌های جوان تمایل دارند دیدگاه‌های بزرگی نسبت به خود داشته باشند و فکر می‌کنند که می‌توانند تک تک موقعیت‌ها را در کسب و کار خود اداره کنند.

تجربه‌های بسیاری وجود دارد که شرکت‌های شگفت‌انگیزی را به صورت آنلاین ساخته شده‌اند. با این حال، این بدان معنا نیست که شما یک شبه از کسب و کار جدید و فروشگاه اینترنتی خود ثروت زیادی کسب خواهید کرد.

ممکن است لازم باشد فروشگاه اینترنتی خود را به عنوان یک پروژه جانبی راه اندازی کنید در حالی که شغل پیشین خود را نگه دارید. این روش تضمین می‌کند که وقتی مشتریان زیادی برای تکیه کردن وجود ندارد، همچنان درآمد دارید.

همچنین ممکن است متوجه شوید که تمام پولی که در ابتدا به دست می آورید به رشد فروشگاه باز می‌گردد. برای موفقیت در چشم انداز کسب و کار آنلاین، صبور بودن و انعطاف پذیری کافی برای دستیابی به اهداف تعریف شده لازم است.

حتی ممکن است لحظاتی پیش بیاید که نگران این باشید که کل فروشگاه شما در حال فروپاشی است. هیچ کس این جمله را به شما نمی‌گوید که راه اندازی یک تجارت آسان است. با این حال، اگر صبر و استقامت داشته باشید، می توانید به اهداف خود برسید.

3. عدم نظم و مدیریت زمان

برخی از صاحبان مشاغل که تصمیم دارند فروشگاه خود را به صورت آنلاین راه‌اندازی کنند، همه چیز را از یک دفتر استخدامی یا یک فضای کار مشترک اداره می‌کنند.

برای کارآفرینان بسیار متداول است که برای مدتی هزینه‌های خود را پایین نگه دارند. کار از خانه می‌تواند راهی عالی برای ایجاد انعطاف بیشتر در زندگی کاری شما باشد.

همچنین به این معنی است که می‌توانید زمان بیشتری را صرف کار کنید و زمان کمتری را با استرس در رفت و آمد خود صرف کنید.

با این حال در برخی موارد، کار از خانه نیز می‌تواند به طور جدی حواس‌تان را پرت کند. در اطراف خانه تان محرک های به تعویق انداختن کار وجود دارد و ممکن است برای پیدا کردن برنامه ای که کارآمد باشد دچار مشکل شوید. برای جلوگیری از از دست دادن بهره وری، مطمئن شوید که روز خود را از قبل بر اساس برنامه‌ای که برای شما مناسب است سازماندهی کنید.

 4. تسلط بر بازاریابی دیجیتال

جذب افراد به کسب و کار آنلاین یکی از سخت‌ترین کارهایی است که شما به عنوان یک کارآفرین در حوزه دیجیتال باید انجام دهید. شما باید راه‌هایی بیابید تا در هر زمان و هر کجا که می‌توانید، کسب‌وکار خود را در مقابل مخاطبان خود قرار دهید.

این راه از مسیر برنامه‌ریزی برای سئو و بازاریابی محتوا است. به این معنی است که هنگام جستجو در سایت‌هایی مانند Google مطمئن شوید که مردم می‌توانند فروشگاه اینترنتی شما را پیدا کنند. هنگامی که استراتژی سئو خود را مرتب کردید، می توانید به دنبال استراتژی های بازاریابی دیگری باشید که برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد.

گزینه‌هایی مانند بازاریابی رسانه‌ های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی اغلب زمانی مفید هستند که می‌خواهید به جذب مشتریان منجر شوید. به یاد داشته باشید، هر استراتژی که انتخاب می‌کنید، مهم است که کمپین‌های خود را زیر نظر داشته باشید و تا جایی که می‌توانید یاد بگیرید.

مشکلات راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی و راهکار های آن

 5. جذب مشتری

بازاریابی و جذب مشتری دو دغدغه بسیار مشابه هستند. با این حال، تفاوت‌های عمده‌ای بین این دو ایده وجود دارد. با بازاریابی به بیرون رجوع می‌کنید و راه هایی برای تشویق مشتریان جدید پیدا می‌کنید که به سراغ شما بیایند.

با جذب مشتری به جای روی آوردن به رقبا مردم را متقاعد می‌کنید که از خدمات شما استفاده کنند. بازاریابی محتوا یک ابزار قدرتمند هم برای بازاریابی و هم برای کسب است. با محتوا می‌توانید به مخاطبان خود نشان دهید که یک رهبر فکری در صنعت خود هستید.

این یک فرصت عالی برای جلب اعتماد مشتری قبل از اینکه فرصتی برای همکاری با شما داشته باشد است. گزینه دیگر برای یافتن مشتریان جدید، بیرون رفتن و شراکت با سایر نشریات و شرکت‌های معروف در صنعت شما است. با یک سایت خبری آنلاین که در مورد صنعت شما گزارش می‌دهد، مصاحبه کنید. این راه به شما اقتدار و اعتبار می‌دهد.

6. ارزیابی دوباره انتظارات

بسیاری از کارآفرینان در حوزه فروشگاه اینترنتی تمایل دارند در مورد موفقیت خود انتظارات غیر واقعی داشته باشند. آنها اهداف بلند و تقریباً دست نیافتنی را تعیین می‌کنند و سپس وقتی به آنها نمی‌رسند ناامید می‌شوند.

شما همیشه می‌خواهید پول بیشتری داشته باشید و نتایج بهتری داشته باشید و بیشتر بفروشید. اگر سخت کار کنید و کمی زمان بدهید، این کار را خواهید کرد. آنها این تمایل را دارند که هر چه سریع‌تر به بازار برسند، ارزش خود را ثابت کنند و درآمد میلیونی داشته باشند.

به لطف آن نوع اشتیاق، فروشگاه‌های اینترنتی نوپا اولیه معمولاً نمی‌توانند وقت بگذارند تا مشخصاً چه چیزی را می‌خواهند بفروشند و به همین دلیل دچار مشکل می‌شوند. این بسیار مهم است که به فروشگاه خود از دیدگاهی واقع بینانه نگاه کنید. به جای آنچه برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنید، بیشتر روی آنچه اکنون اتفاق می‌افتد تمرکز کنید.

 7. امنیت

امنیت یکی از مهم‌ترین مباحث در فروشگاه‌های اینترنتی است. اگر می‌خواهید با داده‌های مشتری و حتی پرداخت‌های آنلاین سروکار داشته باشید، بهتر است مطمئن شوید که همه بخش‌های کسب‌وکار شما 100٪ ایمن است.

حتی شرکت‌های بزرگی مانند Dropbox با ایمنی مشکل دارند، بنابراین چگونه می‌خواهید از خود در برابر انواع نشت داده‌ها و حملات هکرها محافظت کنید؟

اگر می‌خواهید به مشتریان خود احساس امنیت کنید، باید واقعاً روی هاست خود سرمایه‌گذاری کنید. شما باید وب سایت خود را روی یک سرور اختصاصی با پشتیبانی شبانه روزی نگه دارید.

8. مدیریت مالی

برنامه‌ریزی مالی ضعیف یکی از بزرگترین دلایل شکست استارت آپ و کسب و کارهای جدید است. اگر هزینه‌های شما بیشتر از درآمدی باشد که در پنجره جدید باز می‌شود، کسب و کار شما موفق نخواهد شد.

شما باید تمام هزینه‌هایی که راه اندازی شما متحمل می‌شود را بدانید و مطمئن شوید که محصولات یا خدمات شما قیمت مناسبی دارند که در پنجره جدید برای کسب سود باز می‌شود.

9. تامین بودجه

یکی از راه‌های مدیریت جریان نقدینگی، تامین منابع مالی است، اما افزایش منابع مالی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و دانستن اینکه از کجا می‌توان برای ایده کسب‌وکارتان پول نقد دریافت کرد، دشوار است.

درباره انواع سرمایه‌گذاری‌ها تحقیق کنید و اطلاعاتی را که باید با سرمایه‌گذاران به اشتراک بگذارید، جمع‌آوری کنید، مانند برنامه‌های تجاری و پیش‌بینی جریان نقدی.

10. استخدام افراد مناسب

افرادی که به عنوان کارمند استخدام می‌کنید می‌توانند به موفقیت کسب وکار و فروشگاه اینترنتی شما آسیب زیادی وارد کنند.

یک کارمند منفی می تواند به سرعت به روحیه و بهره وری تیم آسیب برساند. اولین استخدام شما بسیار مهم است، بنابراین زمانی را صرف کنید تا مطمئن شوید که فرد مناسب را پیدا کرده‌اید.

به دنبال افرادی باشید که ارزش‌های شما را به اشتراک می‌گذارند و تجربیات ارزشمندی دارند. هنگامی که یک تیم دارید، یک فرهنگ تجاری باز و شفاف ایجاد کنید.

ارتباط شفاف و باز با کارکنان خود را تشویق کنید تا نقاط قوت و ضعف آنها را بشناسید. این روش به شما کمک کند در صورت بروز مشکلات کارکنان و نیروهای شما بتوانید به آنها کمک کنید و برای حل مشکلات اقدام کنید.

مشکلات راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی و راهکار های آن

11. بهترین خود باشید

دنیای دیجیتال یک چیز فوق العاده برای کارآفرینان امروزی است. به جای اینکه مجبور شوید برای املاک و مستغلات گران قیمت بپردازید تا بتوانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید، می‌توانید کسب  کار اینترنتی و فروشگاه خود را به صورت آنلاین توسعه دهید.

این بدان معناست که شروع فروش برای هر کسی سریعتر و آسانتر است. با این حال، در حالی که دنیای آنلاین از یک منظر ایجاد کسب و کار را ساده کرده است، به این معنی است که کارآفرینان با چالش های جدیدی روبرو هستند.

یک برنامه بازاریابی خوب برای یک کسب و کار آنلاین بر عناصر بسیار بیشتری تمرکز دارد تا اینکه مردم را وادار به کلیک بر روی وب سایت شما و خواندن محتوای شما کند.

شما باید بدانید که چه چیزی باعث می شود افرادی که بازدید می کنند خدمات شما را در نظر بگیرند. شما باید بدانید چه چیزی آنها را تشویق می کند تا محصولات شما را بخرند، کلماتی را در مورد کسب و کار خود منتشر کنید و در پایان برای اطلاعات بیشتر بازگردید.

کلام آخر

این روزها هر کسی می تواند فروشگاه اینترنتی راه اندازی کند. تنها چیزی که نیاز دارید یک وب سایت، یک جایگاه مناسب و تعهد به دنبال کردن اهدافتان است. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که هر کارآفرینی در مسیر موفقیت با چالش هایی روبرو خواهد شد.

آماده شدن برای موانعی که ممکن است برای شما پیش بیاید، مطمئن می شود که این چالش ها شما را از پا در نمی‌آورند. در عین حال به یاد داشته باشید که در حین حرکت یاد بگیرید. هر موفقیت و شکست فرصتی برای شماست تا صاحب کسب و کار بهتری شوید.

برای تبلیغات بیشتر در کنارتان هستیم

بعد از ایجاد فروشگاه اینترنتی نیاز به تبلیغات دارید و بهتر است کار تبلیغات پولی خود را از یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغاتی مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

مقالات بیشتر :

چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟

۱۰ ویژگی فروشگاه آنلاین موفق؛ سایت فروشگاهی موفق

پیشنهاد بهترین کمپین ها برای تبلیغات فروشگاه اینترنتی

۵۰ شعار تبلیغاتی برای فروشگاه اینترنتی

روش تبلیغات فروشگاه اینترنتی با بهترین بازدهی

استراتژی فروش آنلاین و تقویت فروش آنلاین سایت

چالش‌های فروشگاه اینترنتی و روش های حل آنها؛ ۲۰ نکته مهم

دیدگاهتان را بنویسید