×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی تفاوت استوری و هایلایت در اینستاگرام؛ طول عمر، تعداد مشاهده
تاریخ انتشار : 07 آذر 1402 زمان مطالعه : 7 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

تفاوت استوری و هایلایت در اینستاگرام؛ طول عمر، تعداد مشاهده

تفاوت استوری و هایلایت در اینستاگرام؛ طول عمر، تعداد مشاهده

در سال 2016 اینستاگرام با راه اندازی استوری بر پلتفرم خود، گامی مهم در راستای اینکه جای پای خود را برای کاربرانش محکم کند، برداشت که در زمان حل حتی بیش از پست‌ها جذاب هستند و پلتفرم‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند. با گذشت زمان، اینستاگرام شروع به اضافه کردن بسیاری از ویژگی‌های جالب به استوری‌ها کرد که هایلایت یکی از آنهاست.

استوری و هایلایت چه تفاوتی با هم دارند؟

در اینستاگرام، استوری ویژگی اصلی است و هایلایت بخشی از آن است. وقتی استوری ارسال می کنید، فقط بیست و چهار ساعت عمر آن طول می‌کشد.

با این حال، اگر تنظیم بایگانی فعال باشد، همیشه می‌توانید به عقب برگردید و استوری‌های خود را دوباره ببینید.

همچنین، می‌توانید از همان استوری‌های آرشیو شده برای ایجاد هایلایت استفاده کنید. هایلایت ها مانند آلبوم های عکس هستند که در آنها به صورت دستی تصمیم می گیرید کدام عکس یا استوری اضافه شود. شما کنترل کامل بر هایلایت دارید.

طول عمر

طول عمر یکی از ویژگی های اصلی است که استوری ها را از پست های معمولی جدا می کند. استوری‌ها فقط بیست و چهار ساعت طول می‌کشند و پس از آن از دید عموم حذف می‌شوند. از سوی دیگر، هایلایت ها محدودیت زمانی ندارند. آنها به طور نامحدود می مانند تا زمانی که سازنده آنها را به صورت دستی حذف کند.

تفاوت استوری و هایلایت در اینستاگرام؛ طول عمر، تعداد مشاهده

نحوه شناسایی و دسترسی

به عنوان یک بیننده، راه های متعددی برای دسترسی و شناسایی استوری‌ها وجود دارد. مورد برجسته از نوار داستوری در صفحه اصلی اینستاگرام است. هر زمان که کاربر استوری را آپلود کند، به مدت بیست و چهار ساعت در نوار استوری در دسترس خواهد بود.

هنگام مرور اینستاگرام، اگر دور عکس پروفایل شخصی یک دایره قرمز دیدید، به این معنی است که او یک استوری جدید منتشر کرده است. دایره قرمز رنگ اطراف تصویر نمایه در پست ها، پیام های مستقیم (DM) و نظرات قابل مشاهده است. دایره سبز در اطراف یک استوری به این معنی است که فقط برای دوستان نزدیک قابل مشاهده است.

بنابراین با ضربه زدن روی یک عکس نمایه با دایره قرمز یا سبز به استوری آنها می‌روید. در نهایت، اگر به نمایه شخصی مراجعه کنید و اطراف عکس نمایه خود دایره قرمز رنگی داشته باشد، با ضربه زدن روی آن استوری او باز می شود.

اما وقتی نوبت به هایلایت ها می رسد، هیچ راهی وجود ندارد که بفهمیم کاربر عکس یا ویدیو جدیدی از یک استوری به هایلایت اضافه کرده است، مگر با بررسی دستی آن. هایلایت در نمایه کاربر در زیر بیو موجود است.

هایلایت بدون استوری؟

لازم است ابتدا یک تصویر/فیلم به یک استوری اضافه کنید تا بتوانید آن را هایلایت کنید. استوری باید بیست و چهار ساعت کامل پخش شود تا بتوان به عنوان هایلایت ادامه داد. شما نمی توانید به طور مستقیم از رول یا گالری دوربین خود به هایلایت اضافه کنید.

با این حال، در اینجا یک ترفند ساده برای انجام این کار وجود دارد. برعکس، لازم نیست هر استوری را به یک هایلایت اضافه کنید. در حالی که همه استوری‌ها بایگانی می‌شوند، فقط مواردی که انتخاب می‌کنید به هایلایت شما اضافه می‌شوند.

اطلاعیه

اگر استوری‌های شخصی را زیاد دوست دارید، می توانید اعلان ها را برای او فعال کنید. بنابراین هر زمان که آن شخص خاص مطلبی را پست کند، در مورد آن به شما اطلاع داده می شود. برای انجام این کار، نمایه آنها را باز کنید و روی نماد سه نقطه ضربه بزنید. گزینه Turn On Story Notifications را بزنید. با این حال، نمی‌توانید اعلان‌ها را برای موارد برجسته فعال کنید.

تفاوت استوری و هایلایت در اینستاگرام؛ طول عمر، تعداد مشاهده

کاور اختصاصی

همانطور که قبلا ذکر شد، هایلایت ها استوری مدیریت شده هستند. این بدان معناست که می توانید چندین پوشه هایلایت برای دسته بندی استوری‌های خود ایجاد کنید. هایلایت خود را با توجه به استوری‌های موجود در آنها نامگذاری کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید برای گربه‌تان، وسایل، خاطرات سفر و موارد مشابه، هایلایت ایجاد کنید. علاوه بر این، حتی می‌توانید کاورهایی اضافه کنید تا جلوه‌ای منحصربه‌فرد به هایلایت‌های خود ببخشید. جالب است که اگر می‌خواهید جلد برجسته را تغییر دهید، لازم نیست ابتدا آن را به یک استوری اضافه کنید. اینستاگرام یک گزینه اختصاصی برای آسان‌تر کردن افزودن مستقیم تصاویر از گالری فقط برای ایجاد کاور دارد. برای انجام این کار، روی هایلایت ضربه بزنید و نگه دارید. از منو، Edit highlight و سپس Edit cover را انتخاب کنید.

سپس روی نماد گالری موجود در سمت چپ سمت چپ تصاویر موجود در پایین ضربه بزنید. نکات مشابه را برای هایلایت بررسی کنید. استوری ها از پوشه ها یا کاورها پشتیبانی نمی کنند. وقتی استوری را منتشر می کنید، فقط عکس نمایه شما در نوار استوری نشان داده می شود.

شما نمی توانید عکس کاور آن را تغییر دهید. اینستاگرام دارای ویژگی دیگری است که با نام مجموعه ها شناخته می شود که در آن پست های ذخیره شده خود را در پوشه ها سازماندهی می کنید. با این حال، فقط برای استفاده شخصی است زیرا مجموعه ها عمومی نیستند.

تعداد مشاهده

وقتی استوری را منتشر می کنید، می توانید ببینید چه کسی آن را مشاهده کرده است. حالا اگر آن را به هایلایت اضافه کنید و اگر فرد جدیدی آن را تماشا کند، نام او را در بخش Seen by با سایر بینندگان مشاهده خواهید کرد. هایلایت ها دارای شمارنده اختصاصی مانند استوری‌ها نیستند.

اگر شخصی قبلاً استوری شما را دیده باشد و دوباره آن را در هایلایت شما تماشا کند، تعداد بازدیدها تغییر نخواهد کرد. همچنین اینستاگرام به طور جداگانه به شما اطلاع نمی‌دهد که آن شخص دوباره همان استوری را مشاهده کرده است.

تنظیمات حریم خصوصی

اگر استوری خاصی را از شخصی مخفی کرده باشید، هایلایت ایجاد شده از آن استوری همان تنظیمات را خواهد داشت. به طور مشابه، اگر نمایه شما خصوصی باشد، هایلایت و استوری نیز خصوصی باقی می مانند. با این حال، اگر پروفایل عمومی دارید، مراقب باشید زیرا هر کسی می‌تواند هایلایت‌‎های شما را مشاهده و دانلود کند.

تفاوت استوری و هایلایت در اینستاگرام؛ طول عمر، تعداد مشاهده

معیارهای ایجاد

درست مانند استوری‌ها، هایلایت‌ها نیز می توانند در هر زمان ایجاد شوند. لازم نیست بلافاصله پس از ساخت، یک استوری را به هایلایت اضافه کنید. استوری ها باید به مدت بیست و چهار ساعت در نمایه شما بمانند و آرشیو باید فعال باشد.

در پایان

استوری و هایلایت دو چیز جداگانه هستند. هایلایت بدون استوری نمی توانند کار کنند و برای برندها بسیار مفید هستند زیرا می توانند محصولات خود را به شیوه ای بسیار بهتر و سازمان یافته به نمایش بگذارند. نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که نمی توانید یک استوری را پس از پخش زنده ویرایش کنید. بنابراین اگر می خواهید از آن به عنوان یکی از هایلایت‌های خود استفاده کنید، می توانید آن را ویرایش کنید.

سایر خدمات مگنت:

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد

بیشتر بخوانید:

آموزش فروش محصول از طریق اینستاگرام؛ صفر تا صد فروش در اینستا

چگونه بدون تبلیغ فالوور جمع کنیم؛ ۲۰ روش هوشمندانه در اینستاگرام

نحوه معرفی محصول در اینستاگرام و استوری آن؛ انواع روش ها + مثال

دیدگاهتان را بنویسید