×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی ادمین فروش اینستاگرام چیست و چه وظایفی دارد؟
تاریخ انتشار : 11 آذر 1402 زمان مطالعه : 12 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

ادمین فروش اینستاگرام چیست و چه وظایفی دارد؟

ادمین فروش اینستاگرام چیست و چه وظایفی دارد؟

امروزه اینستاگرام محیط خوبی برای ایجاد کسب و کار است و روز به روز نیز در حال گسترش بوده و کسب و کارهای جدید در آن شروع به فعالیت می کنند. تعداد بسیار بالای کاربران اینستاگرام آن را به محیطی عالی برای معرفی کسب و کار و محصول تبدیل کرده است.

حتی افرادی هم که به قصد سرگرمی آن را دنبال می کنند ممکن است با مشاهده محصولات مورد نیاز خود ترغیب به خرید شوند. برخی پیج ها به حدی سفارشات فروش بالایی دریافت می کنند که دیگر به تنهایی نمی توانند سفارشات را مدیریت کنند. از همین رو ناچار به استخدام فردی می شوند که فقط پاسخگوی سفارشات مشتریان باشد. به این افراد ادمین ثبت سفارش یا ادمین فروش می گویند.

اگر می خواهید با ادمین فروش اینستاگرام و وظایف او بیشتر آشنا شوید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

ادمین فروش اینستاگرام چیست؟

در ابتدای راه اندازی پیج اینستاگرامی به دلیل آنکه تعداد دایرکت ها و کامنت های پیج و سفارشات فروش خیلی محدود است یک ادمین می تواند به تنهایی تمام کارهای پیج را بر عهده گیرد. به مرور زمان و با تولید محتوای حرفه ای تعداد فالوورها افزایش پیدا کرده و به دنبال آن فروش نیز بیشتر خواهد شد. به دنبال آن ادمین پیج نیز کامنت های بیشتری را پاسخگو خواهد بود.

در این مرحله است که صاحب کسب و کار نیاز دارد فرد متخصصی را استخدام کند که علاوه بر کارهای مربوط به پیج مانند تولید محتوا و پاسخگویی به کامنت ها، ثبت سفارش نیز انجام دهد.

به این فرد ادمین فروش یا ادمین سفارش می گویند. ادمین دایرکت و کامنت، ادمین تولید محتوا و ادمین تبلیغات مشاغلی هستند که پیج های با فالوور بالا آن ها را برای رسیدگی به امور پیج استخدام می کنند.

تعریف ادمین فروش یا ادمین سفارش در اینستاگرام:

ادمین ثبت سفارش یا ادمین فروش کسی است که سفارش خرید مشتریان را دریافت کرده و امور مربوط به واریزی مشتریان را نیز انجام می‌دهد. همچنین پاسخگوی سوالات مشتری مانند زمان و نحوه ارسال نیز می باشد. پس از آن اطلاعات پرداخت مانند فیش واریزی را در اختیار مسئول ارسال محصول قرار داده و ثبت سفارش مشتری را نهایی می کند.
برخی از صاحبین پیج از ادمین فروش می خواهند که جوابگوی کامنت و دایرکت های مشتریان نیز باشد. در این صورت حقوق بیشتری برای آن ها در نظر گرفته می شود. درصورتی که فروش پیج بسیار بالا باشد باید ادمین دیگری برای پاسخگویی به کامنت ها استخدام شود.

ادمین فروش اینستاگرام چیست و چه وظایفی دارد؟

وظایف ادمین فروش اینستاگرام

در این بخش به معرفی و شرح وظایف ادمین اینستاگرام می پردازیم:

ثبت دقیق مشخصات واریزی مشتریان

ادمین ثبت سفارش باید در یک فایل جداگانه و مرتب برای خود اطلاعات مربوط به محصولاتی که فروش می رود، مبلغ دریافتی از مشتری و سایر اطلاعات فیش واریزی مانند شماره ارجاع و… را ثبت کند. البته در کسب و کارهایی که مجهز به سیستم ثبت سفارش و وب سایت هستند نیازی نیست که اطلاعات در فایل دیگری ثبت شود و می توان آن را در خود وب سایت ثبت کرد.

دادن شماره حساب یا شماره کارت به مشتری

هنگامی که مشتری وارد پیج کسب و کاری می شود و محصولی را برای خرید انتخاب می کند، از طریق دایرکت اطلاعات لازم و شماره حساب برای واریز را از ادمین درخواست می کند. ادمین فروش موظف است اطلاعات لازم را در اختیار مشتری قرار داده و با دریافت فیش تایید واریزی، سفارش مشتری را ثبت نماید.

دریافت اطلاعات مشتری

پس ار تایید واریزی توسط مشتری، نوبت به مرحله دریافت آدرس برای ارسال بسته می باشد. ادمین فروش از مشتری نام و نام خانوادگی، آدرس و شماره تماس درخواست کرده و با دریافت هزینه پستی سفارش مشتری را برای ارسال آماده می کند. همچنین ادمین می تواند با دریافت ایمیل از مشتری او را از برخی رویدادها مانند تخفیف و شرایط فروش ویژه و… مطلع کرده و نوعی تبلیغات اینترنتی از این طریق انجام دهد.
پس از آن ادمین سفارش، اطلاعات را در اختیار واحد فروش قرار می دهد تا سفارش مشتری در حداقل زمان ممکن پست شود. هر چه بسته مشتری زودتر به دست او برسد باعث جلب اعتماد او شده و تبدیل به مشتری وفادار شما می شود.

پشتیبانی مشتریان

برخی مواقع ممکن است سفارش مشتری دیر به دست او برسد، یا واحد ارسال بسته را دیر به پست تحویل دهد. در این هنگام مشتری در دایرکت پیگیر سفارش خود می شود، ادمین باید خیلی زود اقدامات لازم را انجام دهد تا خرید مشتری به زودی ارسال شود. همچنین با در اختیار گذاشتن کد رهگیری به مشتری این امکان را بدهد که سفارش خود را پیگیری نماید و بداند چه موقع به دست او خواهد رسید.

از دیگر خدماتی که ادمین فروش به مشتریان ارائه می دهد رسیدگی به مشکلات سفارش است. گاهی پیش می آید سفارشی که تحویل مشتری می‌شود خراب بوده یا مشکل داشته باشد. بنابراین ادمین باید از طریق مدیر پیج به بررسی مشکل پرداخته و طبق قوانین با مشتری رفتار نماید. مثلا باید آدرس بفرستند تا مشتری بسته را برگرداند و درصورت تمایل مشتری، محصول سالم را مجدد برای مشتری ارسال کند.

هماهنگی مداوم با مدیر پیج یا حسابدار جهت پیگیری پرداختی ها

امروزه روش های بسیاری وجود دارد که بتوان فیش های واریزی جعلی درست کرد و به جای فیش اصلی از آن استفاده کرد. بنابراین ادمین فروش باید خیلی مراقب این گونه کلاهبرداری ها باشد. یکی از راهکارهایی که در این مواقع می تواند چاره ساز باشد ارتباط دائمی با صاحب کسب و کار است. ادمین فروش از این طریق می تواند نسبت به واریزی مشتری اطمینان حاصل کند. پس از آن اقدامات لازم را با واحد ارسال انجام داده و سفارش مشتری را در صف ارسال قرار دهد.

مهارت های ادمین فروش اینستاگرام

  • دارا بودن دانش کافی نسبت به اصول و قوانین اینستاگرام و کار با ابزارها و سایر تنظیمات آن
  • تسلط بر تولید محتوای متنی، محتوای ویدیویی یا عکس و استفاده از مهارت های گرافیکی و تولید محتوایی جذاب
  • برخورداری از مهارت های ارتباطی خوب و آشنا به روش های بازاریابی و فروش
  • بررسی و ارزیابی روند پیج طبق آمار و ارقام و ارائه راهکارهای بهینه جهت رشد صفحه

استخدام ادمین فروش چه مزایایی دارد؟

  • از مهم ترین مزایای استخدام ادمین فروش این است که ارتباط خوبی بین کسب و کار و کاربران شکل می گیرد. زیرا کاربران از اینکه پیج همیشه آنلاین و آماده پاسخگویی به سوالات و رسیدگی به نیازهای آن ها باشد خیلی استقبال می کنند. در واقع هر کسب و کاری در درجه اول باید تلاش کند مشتری های خود را حفظ کرده و آن ها را تشویق به خرید بیشتر کند.
  • ادمین فروش را می توان به عنوان قلب کسب و کارهای اینترنتی در نظر گرفت. هر چه فروش بیشتر شود پول بیشتری وارد مجموعه می شود و قسمت های دیگر بیزینس مانند بخش تبلیغات و تولید محتوا نیز با انگیزه بیشتری کار می کنند. با کاهش فروش بخش های تولید محتوا و تبلیغات نیز تا حدی انرژی خود را از دست خواهد داد.
  • استخدام ادمین سفارش یا ادمین فروش باعث می شود تمرکز یک شخص کاملا روی آن قسمت باشد و مدیریت فروش و رسیدگی به مشتریان با نظم بیشتری صورت گیرد. در نتیجه از بروز مشکلات احتمالی نیز جلوگیری شده و نگرانی بابت فراموش شدن سفارشات، پرداخت و عدم پرداخت هزینه ها و عدم رسیدگی به امور مشتریان وجود نخواهد داشت.
  • از دیگر مشکلاتی که کسب و کارها با آن مواجه هستند برخورد با مشتریان ناراضی است. برخی از کسب و کارها با این نوع مشتریان ارتباط خوبی برقرار نمی کنند و نه تنها مشتری خود را برای همیشه از دست می دهند بلکه این مشتری با معرفی آن پیج و تجربه ای که داشته است آن کسب و کار را در معرض آسیب قرار می دهد. اما یک ادمین فروش حرفه ای انتقاد مشتری را پیگیری کرده و به هر نحوی که بتواند آن را رفع می کند و این مهارت را دارد که مشتری را راضی کند.

چگونه ادمین اینستاگرام شوم؟

شخصی که مسئولیت اداره و مدیریت پیج های اینستاگرام را برعهده دارد تحت عنوان ادمین اینستاگرام شناخته می شود. ادمین وظایفی مانند تولید محتوا و پست گذاری، پاسخگویی به کامنت و سایر سوالات کاربران، تعامل با مخاطبین و انجام امور تبلیغات را برعهده دارد. همچنین تحلیل و بررسی روند پیج، بهینه سازی استراتژی های بازاریابی و مدیریت بازخوردها و افزایش تعامل با مخاطبین نیز می تواند جزو وظایف ادمین اینستاگرام تعریف شود.

ادمینی فروش و به طور کلی ادمینی اینستاگرام امروزه یکی از مشاغل پردرآمد خانگی است. اگر شما هم می خواهید از مهارت و تخصص لازم در این حوزه برخوردار شوید می توانید در خانه فقط با یک گوشی به درآمد ایده آلی برسید. اگر علاقه مند به یادگیری هستید و می خواهید اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نمایید از طریق سرچ در اینترنت می توانید به مطالب مفیدی دست پیدا کنید. همچنین ویدیوهای آموزشی کامل تری هم در یوتیوب موجود است که از طریق آن ها می توانید اطلاعات کافی برای شروع را به دست آورید. سپس قدم به قدم به مهارت های خود بیفزایید.

ادمین اینستاگرام چه وظایفی دارد؟

مدیریت محتوای پیج

ادمین اینستاگرام باید محتوای جذاب برای پیج تولید کند که شامل انتشارعکس و ویدیو، کپشن مناسب و متن های تبلیغاتی و ارائه اطلاعات و مشخصات محصول به مشتری می باشد.

پاسخ به سوالات و نیازهای مشتری

ادمین باید علاوه بر ثبت سفارش مشتریان به سوالات آن ها درباره محصول، قیمت، شرایط و نحوه ارسال، شیوه پرداخت و… نیز پاسخ دهد و مشتری را در سایر موارد مرتبط راهنمایی کند.

مدیریت کامنت و دایرکت

ادمین اینستاگرام موظف است سایر پیام های دریافتی از مشتریان را در کامنت و دایرکت پاسخگو باشد. همچنین نظرات کاربران زیر پست ها و سوالاتی که در بخش های مختلف صفحه ممکن است مطرح شود را نیز مدیریت کند.

رسیدگی به سفارشات

اگر فروش محصول یا ارائه خدمات به صورت مستقیم از پیج صورت می گیرد ادمین پیج موظف است سفارشات را پردازش کرده و ضمن دریافت اطلاعات مورد نیاز از مشتری، فرایند ارسال و تحویل سفارشات را به نحواحسن پیگیری نماید.

مدیریت تراکنش های پرداختی

از وظایف دیگر ادمین اینستاگرام رسیدگی به تراکنش های مالی و واریزی مشتریان است که شامل مدیریت پرداخت ها، صدور فاکتور و ارائه گزارش های مالی به مدیر است.

بازاریابی و جذب مشتری

ادمین پیج اینستاگرام باید خلاق و کاربلد باشد و بداند چگونه مشتری را جذب کرده و باعث افزایش فروش شود. گاهی لازم است با اصول تبلیغات در اینستاگرام نیز آشنایی داشته باشد و از این طریق به رشد پیج کمک کند.

سایر وظایف ادمین پیج در اینستاگرام:

  • بررسی عملکرد صفحه از لحاظ تعداد بازدیدها، نرخ تبدیل و میزان بازگشت مشتریان و سایر موارد مرتبط با رشد پیج
  • برقراری ارتباط با مشتری و پاسخگویی به نیازهای آنان
  • رسیدگی و رفع مشکل در صورت بازخورد های منفی و انتقاد از سوی مشتریان
  • تولید محتوای مناسبتی و فصلی و برنامه ریزی برای انتشار آن در پیج
  • توانایی برقراری ارتباط با تولید کنندگان و عمده فروشان و مدیریت قراردادها و مذاکره در مورد قیمت ها و…

اهمیت استخدام ادمین اینستاگرام

در پیج ها و کسب و کارهای با فالوور زیاد و حجم فروش بالا، به دلایل زیر استخدام یک ادمین امری ضروری به حساب می آید:

  • مدیریت بهینه سایر فعالیت های پیج
  • افزایش حضور آنلاین و برقراری ارتباط با مخاطبین
  • ارتباط مستقیم با مشتری و جلب اعتماد و وفاداری مشتریان نسبت به محصول
  • تبلیغات و ارائه راهکارهای بازاریابی در جهت افزایش فروش

درآمد و حقوق ادمین فروش اینستاگرام

حقوق ادمین فروش مبلغ مشخص و دقیقی نیست و تحت تاثیر عوامل مختلفی می باشد:

  • موقعیت جغرافیایی
  • میزان تجربه و مهارت فرد
  • نوع و اندازه کسب و کار
  • میزان مسئولیت و وظایف ادمین
  • شرایط بازار و میزان رقابت در حوزه کسب و کار

با توجه به متغیر بودن این موارد بهترین راه این است که با مدیر کسب و کار مورد نظر یا اصطلاحا کارفرما به طور مستقیم صحبت کنید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

قرارداد ادمین اینستاگرام

قرارداد بین ادمین اینستاگرام و کارفرما با توجه به شرایط دو طرف انجام می شود. اما به صورت کلی قرارداد شامل موارد زیر می باشد:

  • شرح وظایف ادمین
  • مدت همکاری
  • حقوق دریافتی و پاداش
  • شرایط پایان قرارداد

مطلب مرتبط: نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام + نکات و اصول مهم

آژانس تبلیغاتی مگنت با ارائه سایر خدمات تبلیغاتی مانند تبلیغ در اینستاگرام در خدمت شما عزیزان می باشد. هدف مجموعه ما ارائه خدمات با کیفیت و دریافت حداکثر بازدهی از مخاطب است. با ما تماس بگیرید و از مشاوره تبلیغاتی ما به صورت رایگان بهره مند شوید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد

بیشتر بخوانید:

چگونه کاور هایلایت اینستاگرام را فعال کنیم؟

محاسبه نرخ بازگشت مشتری چگونه است؟

انواع کانال‌های فروش که می توانید خوب بفروشید + استراتژی

فروش متقابل چیست و چه کمکی می‌کند همراه با مثال

دیدگاهتان را بنویسید