×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی اینستاگرام مارکتینگ (بازاریابی اینستاگرام)؛ ساخت استراتژی و بهترین روش ها
تاریخ انتشار : 06 تیر 1402 زمان مطالعه : 12 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

اینستاگرام مارکتینگ (بازاریابی اینستاگرام)؛ ساخت استراتژی و بهترین روش ها

اینستاگرام مارکتینگ (بازاریابی اینستاگرام)؛ ساخت استراتژی و بهترین روش ها

اینستاگرام یک کانال رسانه اجتماعی قدرتمند با پتانسیل بازاریابی قابل توجهی برای افزایش مخاطب و دستیابی به مشتریان شما است.

این پلتفرم اجتماعی ماهانه بیش از 2 میلیارد کاربر دارد و 90 درصد از افراد عضو آن حداقل یک پیچ کاری را دنبال می‌کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، عجیب نیست که اینستاگرام را به عنوان مهم‌ترین رسانه اجتماعی برای برندها بدانیم. بنابراین، اگر حسابی برای کسب و کار خود در اینستاگرام ندارید، همین الان یکی بسازید.

 بروید و یکی ایجاد کنید. در ادامه این متن ما قصد داریم به نحوه عملکرد بازاریابی اینستاگرام و چرایی موثر بودن آن نگاهی بیندازیم و شما را از طریق استراتژی راهنمایی می‌کنیم که می‌تواند به شما کمک کند فالوورهای جدید دریافت کنید و فروش بیشتری در اینستاگرام داشته باشید.

اینستاگرام تا چه حد برای بازاریابی موثر است؟

فرمت بصری اینستاگرام بیش از یک پلتفرم برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدیوها با حلقه اجتماعی شما، آن را به بخشی ارزشمند از هر استراتژی تجارت الکترونیک تبدیل می‌کند.

ممکن است از محتوای ارگانیک استفاده کنید یا تبلیغات پولی یا یک استراتژی ترکیبی، در هر حالت اینستاگرام راهی عالی برای ایجاد حضور بصری و نمایش شما است. اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم، تعامل کاربران بسیار بیشتری نسبت به فیس بوک و توییتر ایجاد می‌کند.

در واقع، بیش از 47 درصد از کاربران اجتماعی ایالات متحده بین سنین 16 تا 34 سال، محصولات یا خدماتی را در اینستاگرام خریداری کرده‌اند.

حتی بدون ماشین حساب، به راحتی می‌توان تشخیص داد که میلیون‌ها نفر به تنهایی از این پلتفرم رسانه اجتماعی خرید می‌کنند و باید سهم خود را مطالبه کنید و تا می‌توانید از این بازار آماده استفاده کنید. اما چگونه این کار را انجام دهید؟ ابتدا باید بدانید که این پلتفرم چگونه کار می‌کند.

چرا از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنیم؟

ابزارهای خرید اینستاگرام می‌توانند فروش را تا 300 درصد افزایش دهند. 44 درصد از اینستاگرامرها به صورت هفتگی از این پلتفرم خرید می‌کنند.

از زمان راه‌اندازی ابزارهای خرید اولیه در سال ۲۰۱۸، مانند پیوند دادن به محصولات از استوری‌ها، اینستاگرام اکنون یک راه‌حل کامل برای تجارت است. برندها با ترکیبی از ابزارهای خرید و تبلیغات می توانند تا 300 درصد فروش بیشتری داشته باشند.

افراد روزانه 30 دقیقه را در اینستاگرام صرف می‌کنند. اینستاگرامرها 30 دقیقه در روز را در برنامه صرف می‌کنند. در خوشبینانه‌ترین حالت تبلیغات اینستاگرام تقریباً به یک سوم کاربران اینترنت می‌رسد.

تبلیغات اینستاگرام می‌تواند به ۱.۴۸ میلیارد نفر برسد. این 29.9 درصد از کل کاربران اینترنت و 23.9 درصد از افراد بالای 13 سال در سراسر جهان است. تبلیغات اینستاگرام نیز به طور قابل توجهی بر احساسات برند تأثیر می‌گذارد. 50 درصد از مردم می‌گویند که پس از دیدن تبلیغات خود در پلتفرم، کسب و کارها را جالب‌تر می‌دانند.

انواع محتوای بازاریابی اینستاگرام

بیایید با نگاهی به انواع مختلف محتوای بازاریابی که می توانید استفاده کنید شروع کنیم. چهار نوع اصلی تولید محتوا وجود دارد که می‌توانید به‌صورت جداگانه یا همراه با یکدیگر استفاده کنید: بازاریابی ارگانیک، محتوای پولی، بازاریابی تأثیرگذار و خرید.

محتوای ارگانیک

انواع مختلفی از محتوای ارگانیک وجود دارد که می‌توانید در اینستاگرام استفاده کنید: عکس یا تصاویر ثابت، فیلم، استوری و ریل. این نوعت تولید محتوا به راحتی قابل درک است، اما تفاوت بین ویدیوها، استوری‌ها و ریل چیست؟ آیا همه آنها محتوای ویدیویی نیستند؟ بله، آنها محتوای ویدئویی هستند، اما همه آنها به روش‌های مختلف استفاده می‌شوند. ویدیوها در پروفایل شما به اشتراک گذاشته می‌شوند و در فید افرادی که شما را دنبال م‌ کنند نشان داده می‌شوند.

استوری‌های اینستاگرام کلیپ‌های کوتاهی هستند که در پروفایل شما نیز نمایش داده می‌شوند. آنها در فیدهای دنبال کنندگان شما ظاهر می‌شوند. این کلیپ ها که پس از 24 ساعت ناپدید می‌شوند، می‌توانند تا 60 ثانیه طول بکشند.

از سوی دیگر، Reels اینستاگرام پاسخ متا به TikTok است. این ویدیوها که در فیس بوک و اینستاگرام استفاده می‌شوند تا 90 ثانیه هستند که به راحتی با موسیقی، متن و جلوه‌های بصری قابل ارتقا هستند.

علاوه بر این، می‌توانید با لایو اینستاگرام که به‌خوبی نامگذاری شده است، لایو کنید. برای بازاریابی، این قابلیت به شما امکان می‌دهد شخصاً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، شخصیت خود را به نمایش بگذارید و به سؤالات دنبال کنندگان پاسخ دهید.

محتوای تبلیغاتی

شما می‌توانید برای قرار دادن محتوای خود در فیدهای کاربران اینستاگرام، هزینه پرداخت کنید. محتوای تبلیغاتی شبیه پست‌های معمولی است و در برخی از تبلیغات کنار آن نوشته می‌شود که محتوای تبلیغاتی است. همچنین می‌تواند دارای ویژگی‌هایی مانند پیوندها و کاتالوگ‌ها باشد که در محتوای معمولی موجود نیستند.

تعدادی فرمت وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، از جمله تصاویر، فیلم‌ها، ریل‌ها، مجموعه‌ عکس‌ها و اکسپلور که به شما امکان می‌دهد از بهترین نوع برای اهداف خاص خود استفاده کنید.

همچنین می‌توانید پست‌های معمولی را تقویت کنید تا آنها را در معرض مخاطبان هدف قرار دهید، برای مدت زمان مشخصی، و همچنین کمپین‌های کامل ایجاد و اجرا کنید. مانند اکثر تبلیغات دیجیتال پولی، قیمت این تبلیغات پولی بسته به هدف، رقابت و زمان‌بندی متغیر است.

اینفلوئنسر مارکتینگ

رسانه‌های اجتماعی نوع جدیدی از سلبریتی‌ها را به وجود آورده اند؛ آنهایی که به شهرت معروف هستند. به عبارت دیگر تأثیرگذاراند. این افراد با هزاران یا حتی میلیون ‌ا دنبال کننده وفادار، فرصت بزرگی را برای مشاغلی که به دنبال راهی برای بازاریابی معتبر محصولات یا خدمات خود هستند، فراهم می‌کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ که به عنوان پست‌های پولی شناخته می‌شود، معمولاً شامل نوعی پاداش از طرف برند به اینفلوئنسر است، در ازای یک ویژگی در پرفایل، پست‌ها، استوری یا ریل آن‌ها.

فروشگاه اینستاگرام

اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که کاتالوگ محصولات خود را با پروفایل خود ادغام کنید و به شما این امکان را می‌دهد که مستقیماً از طریق پست‌ها، ریل‌ها و غیره به مشتریان بفروشید.

برگه فروشگاه را می توان در بالای نمایه شما، در زیر اطلاعات بیو پیدا کرد، که پس از کلیک کردن، بازدیدکنندگان را به فروشگاه شما در پلتفرم هدایت می‌کند. همچنین می‌توانید محصولات فروشگاه خود را در پست‌ها به همان روشی که کاربر دیگری را تگ می‌کنید، تگ کنید.

اینستاگرام مارکتینگ (بازاریابی اینستاگرام)؛ ساخت استراتژی و بهترین روش ها

چگونه استراتژی بازاریابی اینستاگرام بسازیم؟

به عنوان یک بازاریاب، احتمالا تلاش برای جذب مخاطب بدون استراتژی را بیهوده می‌دانید. برای اینکه بیشترین بهره را از بازاریابی اینستاگرام خود ببرید، باید یک برنامه مدون داشته باشید. استراتژی خود را با استفاده از مراحل زیر بسازید:

۱. اهداف خود را تعیین کنید

امیدوارید در این پلتفرم به چه چیزی برسید؟ آیا می‌خواهید آگاهی از برند را افزایش دهید؟ آیا به دنبال فروش هستید؟ شاید بخواهید خط تولید خود را به نمایش بگذارید؟ یا محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را به نمایش بگذارید؟ هیچ پاسخ اشتباهی وجود ندارد و می‌توانید اهداف متعددی داشته باشید، اما آنچه می‌خواهید به آن برسید، نحوه سنجش عملکردتان را تغییر می‌دهد.

۲. مخاطبان خود را شناسایی کنید

اینستاگرام امکان هدف‌گذاری جمعیتی را فراهم می‌کند، بنابراین می‌توانید در مورد افرادی که می‌خواهید هدف قرار دهید بسیار دقیق باشید. مواردی مانند سن، جنسیت، موقعیت مکانی، درآمد و علایق را در هنگام تصمیم‌گیری در مورد هدف خود در نظر داشته باشید.

اگر کاملاً مطمئن نیستید که چه کسی را باید هدف قرار دهید، ببینید چه کسی با پست‌ها و هشتگ‌های محبوب مرتبط با حوزه شما درگیر است. سپس، به نمایه‌های آن‌ها نگاهی بیندازید تا اطلاعاتی درباره جمعیت‌شناسی و چیزهایی که به آن‌ها علاقه دارند به دست آورید.

۳. تحلیل رقبا

رقابت شما می‌تواند یکی از بهترین منابع اطلاعاتی شما در مورد آنچه در اینستاگرام کار می‌کند و کار نمی کند باشد. انجام یک تحلیل رقابتی کامل که شامل شناسایی رقبای برتر و ثانویه است. به این معنا که جمع آوری اطلاعات در مورد فالوورهای خود و انواع پست هایی که می‌گذارند. تجزیه و تحلیل فعالیت آنها برای تعیین اینکه کدام نوع پست بیشترین تعامل را دارد.

۴. تقویم محتوایی

در این مرحله، باید ایده خوبی در مورد نوع محتوای اینستاگرامی که می‌خواهید بسازید داشته باشید.و این بدان معناست که زمان آن رسیده است که یک استراتژی اجرایی را توسعه دهیم.

تقویم خود را با استفاده از جزئیات بیشتر بسازید. اگر تاریخ و زمان انتشار محتوا، نوع پست (تصاویر ثابت، ریل‌ها، لایو و غیره)، هشتگ‌هایی که استفاده می کنید و زیرنویس هایی که آنها را همراهی می‌کند. برای یافتن بهترین زمان‌ها برای ارسال پست در اینستاگرام، آزمایش کنید. این مکان همچنین مکان خوبی برای ثبت تعطیلات و رویدادهای مهم در صنعت شما، یا برجسته کردن فروش یا انتشار محصولات جدید است.

۵. هویت برند خود را بسازید

خوب، شما اهداف خود را تعیین کرده اید، مخاطبان خود را شناسایی کرده اید، استراتژی اینستاگرام رقبای خود را بررسی کرده‌اید و یک استراتژی محتوای کامل ایجاد کرده‌اید. فقط یک کار باقی مانده است که قبل از شروع پست کردن انجام دهید: محتوا را بسازید. به یاد داشته باشید که هر چیزی که در اینستاگرام یا هر سایت رسانه اجتماعی ارسال می‌کنید، بازتابی از کسب و کار شماست.

به این ترتیب، باید مطمئن شوید که کاملاً با هویت برند شما مطابقت دارد. حتماً طرح های رنگی، نوع زبانی که استفاده می کنید و نیازهای خاص مخاطبان خود را در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که هر پست هدفی دارد که سعی در دستیابی به آن دارد و هر جا که ممکن است شامل فراخوان‌های اقدام (CTA) باشد.

انواع پست‌های اینستاگرام

مطمئن نیستید که چه نوع پست‌هایی باید تولید کنید؟ زیبایی اینستاگرام در این است که به شما اجازه می‌دهد هر چقدر که دوست دارید خلاق باشید. برای الهام بخشیدن به شما، در اینجا برخی از موارد متداول پست شده توسط مشاغل آورده شده است:

  • ـ تصاویر و ویدئوهای محصولات و خدمات.
  • ـ موضوعات پرطرفدار برای کمک به ایجاد ارتباط با برند.
  • ـ محتوای تولید شده توسط کاربر (بازنشر، بررسی و غیره).
  • ـ نماهایی از پشت صحنه که چیزهایی را به اشتراک می گذارند که عموم مردم معمولاً نمی‌بینند.
  • ـ پست های الهام بخش برای افزایش شهرت و تعامل برند.
  • ـ اطلاعات آموزشی (دستور پخت، طرز تهیه و غیره).
  • ـ مسابقات برای تولید هیجان، اشتراک گذاری و داده.

بهترین روش‌های بازاریابی اینستاگرام

امیدواریم اکنون حداقل درک اولیه ای از نحوه استفاده از بازاریابی اینستاگرام برای تبلیغ برند خود داشته باشید. این پلتفرم رسانه اجتماعی با ارائه انعطاف‌پذیری باورنکردنی به شما امکان می‌دهد رویکردها و ایده‌های جدیدی را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای موقعیت خاص شما مناسب است. با این اوصاف، در اینجا برخی از بهترین شیوه‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای به حداکثر رساندن تأثیر خود از آنها استفاده کنید:

پروفایل خود را بهینه کنید: یک تصویر عالی برای عکس پروفایل خود پیدا کنید، کمی وقت بگذارید و بیوگرافی خود را بنویسید و مطمئن شوید که یک CTA نیز درج کنید.

داستان‌های تصویری بگویید: مردم عاشق یک روایت هستند، حتی در یک پست. مطمئن شوید که محتوای شما جذاب است و داستان برند شما را بازگو می‌کند.

پست در زمان مناسب: این مورد ممکن است به آزمایش نیاز داشته باشد، اما به طور کلی بهترین زمان برای ارسال پست برای هر زمینه‌ای وجود دارد.

از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید: پست‌های شما همیشه باید دارای هشتگ‌های مرتبط باشند تا قابل شناسایی‌تر شوند. در صورت امکان به جای هشتگ های عمومی از هشتگ های طاقچه یا صنعتی استفاده کنید.

با فالوورهای خود تعامل داشته باشید: با لایک‌های کامنت‌ها خسیس نباشید و به دنبال فرصت‌هایی برای پاسخ به دنبال کنندگان خود باشید.

به برنامه خود پایبند باشید: مانند هر کمپین بازاریابی دیگری، کمپین اینستاگرام شما باید یک جریان ثابت داشته باشد. پست های لحظه‌ای می‌توانند سرگرم کننده باشند، اما باید در استراتژی شما استثنا باشند.

اینستاگرام مارکتینگ (بازاریابی اینستاگرام)؛ ساخت استراتژی و بهترین روش ها

مزایای اینستاگرام مارکتنیگ برای کسب و کارها

هر بازاریابی می‌خواهد از تمام مزایای اینستاگرام برای تجارت خود بهره‌مند شود. مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس بوک، پتانسیل زیادی در این پلتفرم و مزایای آن دید و اینستاگرام را که تنها ۱۸ ماه پس از راه‌اندازی آن به قیمت ۱ میلیارد دلار خریداری کرد و از آن زمان به بعد این پلتفرم به رشد خود ادامه داد.

کسب و کارها شروع به واکنش بیشتر و بیشتر به این پلتفرم به سرعت در حال رشد کرده‌اند. و اگر 100 برند برتر دنیا را تجزیه و تحلیل کنید، 90 درصد آنها دارای حساب اینستاگرام هستند. چگونه می‌توانید به‌روز بمانید و از همه ویژگی‌های جدید استفاده کنید؟ همه مزایای اینستاگرام شامل چه مواردی است و چگونه از آنها استفاده می‌کنید؟ و مزیت اصلی اینستاگرام برای برندها و مشاغل چیست؟

۱. قدرت خرید

فروش همان چیزی است که بیشتر صاحبان کسب و کار برای آن تلاش میٰکنند، و وقتی صحبت از مزایای اینستاگرام به میان می‌آید، تفاوتی ندارد. بیش از یک سوم از کاربران اینستاگرام از اینستاگرام برای خرید آنلاین یک محصول استفاده کرده‌اند که باعث می‌شود ۷۰ درصد بیشتر از کاربران غیر اینستاگرام این کار را انجام دهند.

۲. هدف‌گذاری پیشرفته

اینستاگرام علاوه بر گزینه‌های هدف‌گیری مخاطبان، قابلیت‌های هدف‌گیری مجدد گسترده‌ای را دارد که می‌توان با دیتاهای موجود از خود این پلفرم که در اختیار شما قرار می‌دهد در هر لحظه هدف‌گذاری خود را تغییر دهید و به روز کنید.

۳. قابلیت ردیابی

فروش و سرنخ ها از طریق تبلیغات اینستاگرام قابل ردیابی هستند، بنابراین شما می توانید ROI واضحی را مشاهده کنید.

۴. پروفایل‌های تجاری

اینستاگرام نیز حساب‌ها را بر اساس حساب های شخصی و حساب های تجاری متمایز می‌کند. اگر حساب خود را به یک حساب تجاری تبدیل کنید، قفل دنیایی از ویژگی‌ها را برای کمک به تبلیغ کسب و کار خود باز خواهید کرد.

۵. امکان دستیابی به مشتریان جدید

پیشتر گفتیم که بیش از 1 میلیارد کاربر اینستاگرام وجود دارد که حداقل یک بار در روز در این پلتفرم فعال هستند اگر کسب و کار شما در اینستاگرام وجود ندارد، آیا می توانید مطمئن باشید که به آنها دسترسی دارید؟

۶. ساخت برند شخصی

یکی از زیبایی های اینستاگرام این است که قابلیت های تبلیغات را دار اما فارغ از این امکان در اینستاگرام، می‌توانید فالوورهای خود را به صورت ارگانیک بسازید. این امکان اجازه می‌دهد تا یک رابطه بسیار طبیعی بین برند شما و دنبال کنندگان شما از ابتدا اتفاق بیفتد، در مقابل ارتباط اجباری با تبلیغات پولی.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

آموزش فروش محصول از طریق اینستاگرام؛ صفر تا صد فروش در اینستا

موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام؛ ۱۶ مورد که همیشه جواب می دهد

لوکیشن اکسپلور در اینستاگرام چیست و نحوه استفاده از آن

چگونه از اینستاگرام درآمد داشته باشیم و پول دربیاریم + مثال

آموزش هشتگ‌ گذاری اینستاگرام و اصول هشتگ‌ گذاری

دیدگاهتان را بنویسید